Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.
- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Flyttlasset för den 27-årige centern och exbrynäsaren gick redan i går hem till Gävle.
Men i Brynäs ska Johan inte spela...
- Nej, jag har gjort klart med en annan klubb. Jag blir kvar i Gävle i två veckor innan jag flyttar vidare. Jag har lovat att inte säga vilken klubb det är, säger Johan.
Synd för Brynäs som här hade kunnat få den förstärkning laget hade behövt. En hockeyarbetare med stort hjärta och förmåga att få igång ett lag.
- Det gick snabbt med kontakten med det här andra laget. Det blev ju klart att kontraktet med Djurgården inte skulle fullföljas i tisdags. Men jag är nöjd - det ska bli spännande.
Annars hade Brynäs varit ett alternativ.
- Visst, självklart. Vi ska dessutom ha barn i december och det skulle vara en trygghet att vara hemma. Men nu har det löst sig på bästa sätt, säger Johan.
Att det inte blev mer än tio elitseriematcher med Djurgården hade sina naturliga förklaringar. Efter samtal med både Niklas Wikegård och Mats Waltin fann Johan att det var bäst att inte fortsätta samarbetet.
- Det var någonting som inte stämde. Jag har svårt att sätta fingret precis på vad det var. Någonting kändes inte rätt. Men det är inga hard feelings mellan mig och Djurgården. De har uppträtt juste.
Men Johan har inte fått spela så mycket och de senaste matcherna har han varit bänkad. Det har självklart spelat in i beslutet.
- Jo, det också. Känner man inte tränarens förtroende är det så klart en bidragande orsak att söka sig till en annan klubb.
Men tränat har han - hårdare än någonsin.
- Ja, det har varit väldigt bra och seriöst i Djurgården. Just nu saknar jag väl matchtempo.
De här veckorna hemma i Gävle hoppas han kunna vara på is med moderföreningen.
- Ja, jag hoppas Valbo har en plats så jag i alla fall kan åka skridsko och hålla i gång.
Redan i går packade han och frun Petra ihop sina grejor i Stockholm och styrde bilen mot Gävle.
Men vilket lag som får ta del av Johans tjänster kan han inte avslöja.
- Nej, tyvärr - allt är i princip klart men jag har lovat att inte säga något. Det måste jag hålla - annars kan det trots allt spricka. Men jag kan sträcka mig så långt som till att det är en utländsk klubb i alla fall.
Johan spelade ju förra säsongen med tyska Iserlohn och har självklart kontakter kvar med både den klubben och i övriga Tyskland.
Brynäs är i all fall uteslutet den här säsongen. En säsong som varit ett enda långt lidande. Men Lindström är övertygad om att det vänder.
- Absolut. Jag tror dom spöar HV 71 redan nu - 5-1 till Brynäs. Där har du tipset!
Vi får väl hoppas att han har rätt...