1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742291 inlägg · 7967 ämnen

Hejarklacken

Hejarklacken
jag såg att klacken är ute efter nya ramsor. Gör om engelska ligalags ramsor till Brynäs. Problemet är att Brynäs bara har två stavelser och det är svårt att få nå bra stämning då. Till exempel. Hamm- ar - by Det kan man sjunga hur länge som helst medan Bry-näs blir lite kort och därmed en kort och snabb sång.

Ett annat tips för att få stämning i Gavlerinken kan vara att sprida ut klacken över hela hallen. 4 och 4 t ex. Sitta och skrika som fan och därmed kanske få med några fler.

jag var på Glasgow Celtic för ett tag sen och där är alla som tokiga hela tiden. Skriker och sjunger. "Det sitter i väggarna" man gör så när man går på fotboll tänker yngre förmågor och så gör dom det också.

I gavlerinken tänker de yngre förmågorna att det är dom i klacken som skriker och sjunger så därför är jag tyst. Nu är dom yngre förmågorna även medelålders om ni förstår vad jag menar. Traditionen har varit så under en lång tid att klacken får stå för sången. På Celtics matcher och Hammarbys för den delen så sjunger Svea 90 också.

« · 341681