1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742294 inlägg · 7967 ämnen

Hejarklacken

Hejarklacken
jag såg att klacken är ute efter nya ramsor. Gör om engelska ligalags ramsor till Brynäs. Problemet är att Brynäs bara har två stavelser och det är svårt att få nå bra stämning då. Till exempel. Hamm- ar - by Det kan man sjunga hur länge som helst medan Bry-näs blir lite kort och därmed en kort och snabb sång.

Ett annat tips för att få stämning i Gavlerinken kan vara att sprida ut klacken över hela hallen. 4 och 4 t ex. Sitta och skrika som fan och därmed kanske få med några fler.

jag var på Glasgow Celtic för ett tag sen och där är alla som tokiga hela tiden. Skriker och sjunger. "Det sitter i väggarna" man gör så när man går på fotboll tänker yngre förmågor och så gör dom det också.

I gavlerinken tänker de yngre förmågorna att det är dom i klacken som skriker och sjunger så därför är jag tyst. Nu är dom yngre förmågorna även medelålders om ni förstår vad jag menar. Traditionen har varit så under en lång tid att klacken får stå för sången. På Celtics matcher och Hammarbys för den delen så sjunger Svea 90 också.

Sv: Hejarklacken
svedas: Sjunger eller skriker du i Gavlerinken och är över 30 år så stirrar den övriga publiken på dig som om du skulle vara tokig. Tex igår. Då stod jag och 6 Lundström c.a 1 meter ifrån varandra och skrek. Mellan oss stod tre tonårspojkar som helt slutade att titta på matchen och ägande sig åt att glo på oss i stället! Tråkigt men sant.

svedas: Kan inte du se till att Svea 90 kommer till Gavlerinken då.

Det är ett problem med klacken. Eller klacken (den som finns) är inte problemet, utan snarare att den är för liten. Har dom gångerna i år jag varit uppe i Gavlerinken märkt att det är mycket folk på ståplats men fäldigt få som öppnar käften. Kan bero på att dom som står och är tysta inte vill/har råd köpa sittplatsbiljetter. Men dom är ändå inga som gärna öppnar käften.

Det sitter i väggarna i Gavlerinken också, men inte samma sak. Där ska man vara tyst och prata lite, gärna lite gnälla också.

Hong Kong: Precis! det är det jag menar . Hur förändrar man det? Jag tror att många tycker att det är skämmigt att sjunga eller ropa Brynäs.

Anneli: Helt allvarligt tror jag att Brynäs skulle kunna bli ett topplag enbart p g a publikstödet.(tiita på Celtic i championsleague) Låt säga att alla sitter och klappar och sjunger hela matchen. En inramning som många fotbollslag i Sverige har fått de senaste åren. Men återigen så är namnet Brynäs svårt att sjunga. man kanske bara ska sjunga Å-eeeh-e-å-. Åååå-e-eee-å istället.

Hong Kong: Svea 90 håller ju på Bajen :)

svedas: Lyckas du med det så lovar jag dig att du är ett levande mirakel. Om du får igång två tredjedelar av hallen så ska jag ta tag i resten!!

Anneli: Jag menar inte att det kommer att gå, men om det skulle vara så att varenda jä.. skulle sjunga i hallen så skulle det vara svårt för motståndarna att ta poäng i gävle..

« · 341681