Brynäs IF

713338 inlägg · 7953 ämnen

Höga löner ?

« · 1601914 Till forumet


Sv: Höga löner ?
Brynäslegenden: Vad står det i listan om resten av brynäsarna? Vad har de?
Kommentera

Sv: Höga löner ?
Brynäslegenden: Heelt sjukt
Kommentera

Sv: Höga löner ?
Brynäslegenden: som låginkomsttagare så känner man sig onekligen lite avis ;-)
Men å andra sidan....då behöver jag nog inte ha dåligt samvete för att vara sjukskriven ett tag :-)
Kommentera

Sv: Höga löner ?
Johan Harju har alltså 176 000 i veckan. Då vet vi vad han tjänar. Dags att börja betala av genom lite mål.
Kommentera

Sv: Höga löner ?

Appropå löner...:D

Hursom skönt o slippa den apan imorgon...

Enligt uppgifter till Sportbladet är Christian Berglund näst bäst betald i laget med en månadslön på över 300 000 kronor.


Kommentera

Sv: Höga löner ?

Rodrigo:

Spelarbudget 2011: HV 79 millar, Brynäs 55 millar. Källa Expressen

 

Intressant site o artikel i ämnet länkat

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Höga löner ?
Jajjen: lönerna offentliga eller ej är en ickefråga för mig, jag vill se hockey.
Kommentera

Sv: Höga löner ?

Rumpelstiltskin: Det tycker 1,2 miljoner offentligt anställda också. Tror du att nån lyssnar på dom?

När lönesättningen avgör om min förening överlever, då vill jag se den svart på vitt.

Kommentera

Sv: Höga löner ?

tjugo8: Tycker att lönen är en privat sak. Helt onödigt att göra dom offentlig.

Kommentera

Sv: Höga löner ?
Självklart!
Jag vill kunna avgöra vilka spelare som gör rätt för sig...
Kommentera

Sv: Höga löner ?
Tordan100: Om nån har undrat varför Brynäs aldrig får hem sina utlandsproffs eller varför Brynäs överhuvudtaget inte gör några värvningar i toppklass ges svaret i Expressens artikel. Vi är Elitseriens ekonomiska dvärgar. 3-4 spelare tjänar över 100.000 kr i Brynäs (i HV är motsvarande siffra 12). Och det ett år när vi går 5 miljoner kr back. Ett år när budgeten är i balans, är maxlönen då 50.000? "Westlund kom hem! Du får ungefär vad materialarn tjänar."

Om Larsson och Djoos tillhör höginkomsttagarna finns chansen att en del pengar frigörs till nästa säsong (om dom nu slutar). Pengar som måste gå rakt in i budgetunderskottet. Mirakulöst att Brynäs så länge har kunnat spela i samma division som elefanterna. Elfteplatsen är kanonbra med tanke på förutsättningarna.
Kommentera

Höga löner ?
Enligt dagens Expressen har Brynäs 3-4 spelare som har en månadslön på 100.000:- eller mer. Det synes inte så mycket när man jämför med övriga klubbar, sanningshalten i detta har jag inte bedömt. Men, hur många av våra "krigare" orkar leva upp till ( alternativt har kunskap) för denna månadslön ?
Sjödda, Anger! Någon mer?
Detta inlägg är inte gjort för att "hälla vatten på kvarn"
Utan är endast en reflektion på en mindre sund ekonomi
Kommentera

« · 1601914