Brynäs IF

715208 inlägg · 7953 ämnen

Hv71 - Brynäs

« · 1279089 · » Till forumet


Sv: Hv71 - Brynäs
Davey_22: Håller med dig. Ska ner och ta några koppar sprit eller nåt...
Lika bra att avvika innan jag skriver nåt som jag inte vill skriva egentligen....
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jajjen: Persson skulle väl inte bli skjuten om han inte dömde emot Brynäs? Vakterna däremot skulle ha strykit med om de motsatt sig något!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Davey_22: Innehållande hot ? ...:-)
inga hot från mig, men du kan hälsa att han inte var...hm....bra,,

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Davey_22: Hälsa från mej.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Tommy: Ungefär så ja...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf: Troligt. Vi kommer säkert leda matchen, för att sedan lägga oss på försvar. Allt enligt CZ hockeyskola
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Davey_22: Ska du skicka ett "hotmail" ? :-)
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Webbradiofolket i Jönköping påstod också att Bjurling var bra. Men det är klart, dem är HV-folk o därmed defenitionsmässigt helt jävla dum.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jajjen: Amen!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf: Jag vill faktiskt gå så långt o säga att domaren är skillnaden mellan 1 poäng och 3 poäng idag.

Hela andra perioden är ett skämt ur domarsynvinkel, sen tar han en skitbillig utvisning som bäddar för ett 4 mot 3-läge....direkt avgörande.

Så jävla bitter just nu....Sören ska fan få höra detta från mig i ett elektroniskt brev.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Clark var riktigt dålig. Men jag minns Hietanens första säsong. Den var inte heller bra.

Har svårt att smälta gris-Perssons insats. Hur kan man va så iskall med en minut kvar vid ställningen 4-4 å ta en fullständigt godtycklig avgörande utvisning för att uppfylla sitt pentium? Det var sånt virke lägervakterna i Auschwitz var gjorda av.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Bara att bita ihop, nu MÅSTE DIF besegras, allt annat är piss!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Vad sysslar Bjurling med vid Håves mål?? Cirkuskonst?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Huge: Jo, det går ju som sagt var inte att hämföra matcher. Men det var mer vilja idag, trots tidigt underläge som kunde orsakat gamnacke. Den vilja hade jag gärna sett senast...
sen är jag väl allmänt trött på att behöva skylla på domarna etc. Längtar tillbaka till tiden då vi vann för att vi var bäst :-)
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf:

Sören Persson har väl alltid varit emot oss?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Huge: Bjurling riktigt bra? Är du helt jävla dum?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Davey_22: Sören DumPersson har varit emot oss sen LHC för 200 år sen!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs

Anders Berg:

Hietanen: Matchavgörande mål, ett ass, +3

Clarke: Ett ass, -1, bjöd på två mål??

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Lesky:

Bjurling och Markan går inte att jämföra, är liksom olika klass. Markan släppte för övrigt in 5 mål i träningsmatch för Florida, häromdagen. Anders Lindbäck som stod på andra sidan för Nashville höll nollan...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Tommy: Blev ju en helt annan match idag också.
HV drar upp farten och då är det alltid "lättare" som motståndare iom att man kan få med sig farten under skridskorna i hemjobbet och använda den när man spelvänder.
Vi ska ju bara vinna den här matchen, synd att domaren är så feg och tar 5 raka tvåor på oss när bl.a Läns Vård klarar sig från en jättehakning i mittzon.
Bjurling riktigt bra men släpper kanske lite många returer. Blir nåt för Pecka att jobba med.
1 pinne iaf med mersmak, den hade man tagit utan att tveka om den erbjudits innan match.

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Trist att domarens insats till slut fäller avgörandet. Han dömde alldeles för mycket i Hv's favör. Bedrövligt. Sören...du är en skam och borde inte vara en del av svensk elithockey.

Bjurling ? Ganska bra. Dale Clarke ? Riiiiiiiktigt kass idag.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Tråkigt att se hur ni blir bortdömda ner i Jönköping,,.
Det är bara så att domarna klarar inte av att stå emot pressen och vara konsekvent i sin bedömning.
Har sett det massor av ggr där nere.
Bra match av er. synd att det inte fick avgöras av spelarna utan att domarn skall få vara med o fördela poängen.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Det går inte försvara en ettmåls-ledning mot hv71. Lär dig det nån jävla gång cz..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Nu står han dessutom och stapplar sig fram!! mykket pra matsen, kul att pela, pättre pel i svärjje.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf: You have a way with words....:-)
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jaaa! Offensiven började fungera idag!

Neej! Defensiven kollapsade fullständigt!

= Czarnecki har mycket att jobba med!

... och Sundlöv bör kolla målvakts- och backmarknaden.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
mikenomad:

Nej verkligen inte, jag är nöjd med den pinnen. Men som matchen utvecklade sig känns det jobbigt att den inte fick ett par kamrater med sig hem.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
MarcusElving:  Det är inte antalet insläppta mål jag hänger upp mig på. Bara det att Bjurling ser vansinnigt långsam ut i förflyttningarna. Känns som att det blir öppet mål vid minsta sidledspass. Känns inte tryggt för fem öre!

Känner mig riktigt sur och less nu, synd att denna kollaps skulle förstöra helgen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Tommy: Unnar honom inte ett jävla piss!!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Lesky: Bjurling fick ingen lyckad kväll trots allt, det såg bra ut ett tag. 5 insläppta är för mycket
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Tommy: Förra matchen var linjedomarna emot oss, idag huvuddomarna. Aja, En pinne är bättre än 0...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf: Unnar heller inte Juuso detta....
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
tompap71: Surt det förstår jag men en pinne borta mot HV är inte fy skam.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Svårt att jämföra matcher, men antar att man vunnit i torsdags om man spelat så här. Då hade den här pinnen känts betydligt bättre...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Är Bjurling den målvakt som sätter sig själv ur position mest i världen eller? Han ser ur att ta år och dag på sig att komma i position. I sidled är Markström dubbelt så snabb minst. 3-3 målet är ju en PRAKT-tavla minst sagt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jajjen:

enkelt, Jönköping!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bissett19: Jävligt bittert!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs

Kul för Juuso, mindre kul för oss!

Brynäs IF - laget som aldrig håller hela vägen. Perfekt tagline!

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf: Jaha från glädje till misär.. Ja ja 1 pinne ivf det trodde man ju inte innans matchen.
Men att NC fegar ur är ju inte så ovanligt, men att toppa som han gjorde gör en matt.
Sen vilka tomtar till zebror är så man mår illa.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bjurling simmar... så nära men ändå inte
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Skicka Clarke till dit den fånen kom ifrån!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Moget.

Sören Persson ger ju HV chansen att vinna.

Bittert!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jajjen: Jönköping utan konkurrens.. Så jävla dryga och sån jävla rövflyt..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Vilken jävla bragd! Vilken jävla moral!

Hur svårt är det att vara hemmalag i Karlstad och Jönköping? Osäker på var dom vidrigaste människorna bor. Jönköping eller Karlstad. Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Det var ett nyanserat inlägg...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
fan...nu mår man sådär fysiskt illa igen...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: KAn nån ta bort polacken från Brynäs?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Lindström: Bjurling täckte sarghörnet effektivt i alla fall.... SUCK!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs

En eller möjligtvis två poäng på bortaplan mot HV är godkänt, jag hade tagit det rakt av innan matchen. Men man kan inte låta bli att vara jävligt besviken då vi hade ett grepp om matchen som tappas och slarvas bort, ett vanligt fenomen när det gäller Brynäs IF, tyvärr..

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
sylf:

en poäng räddad mot guldfavoriterna iaf, alltid något...men surt ändå
Kommentera

« · 1279089 · »