« Föregående · 1726755 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Varför har man splittat upp Pudas och Zanetti? Kändes som att dom hade hittat varandra bra, men kanske jag inbillat mig. :-)
Har vi den här uppställningen på tisdag må tro?
Sandström (Starkbaum)
Pudas - Nörstebö
Kilström - Carlsson
Zanetti - Sunqvist
Ersson
Broadhurst - Scott - Lindblom
Johnson - Vrána - Enterfeldt
Ollas - Pa.Westerholm - Po.Westerholm
Olden - Blomqvist - Alcén
Brodecki
PP1:
Pudas
Scott
Johnson
Vrána
Broadhurst
PP2:
Carlsson
Ollas
Blomqvist
Pa.Westerholm
Lindblom
Sandström (Starkbaum)
Pudas - Nörstebö
Kilström - Carlsson
Zanetti - Sunqvist
Ersson
Broadhurst - Scott - Lindblom
Johnson - Vrána - Enterfeldt
Ollas - Pa.Westerholm - Po.Westerholm
Olden - Blomqvist - Alcén
Brodecki
PP1:
Pudas
Scott
Johnson
Vrána
Broadhurst
PP2:
Carlsson
Ollas
Blomqvist
Pa.Westerholm
Lindblom
Forsberg 1978: Silfverberg gjorde också mål! Skön övertidsseger mot Chicago.
+ 8
{7044}: Jag tror att guldet bärgades på grund av att LAGET hade starka ledartyper på isen som visade vägen i stället för att vara i händerna på TJ
Säsongen efter saknades dessa ledare och vi vet alla hur det gick då...
Säsongen efter saknades dessa ledare och vi vet alla hur det gick då...
+ 2
Skrubben: Håller med. Konstigt var det. Man kan kanske förklara guldet med TJ med att laget var nöjda med få ett offensivt tänk efter att ha sejfat många år. Och nu hade man laget för det. Dessutom hade man starka ledarpersonligheter i främst Silfverberg och Ekholm.
+ 1
Huge: citationstecken kan omge direkta felaktigheter så att de blir till sanning, mycket bra tecken.
+ 2
mk: Ja, som du just formulerade saken: han var ett nyförvärv, inom citationstecken.
Förstår du vad citationstecknet betyder eller måste jag återigen förklara så att du begriper?
Förstår du vad citationstecknet betyder eller måste jag återigen förklara så att du begriper?
Huge: Nu lägger vi ner det här.
Annars så har vi en liknande situation som när Rödin förlängde.
Var han ett "nyförvärv" eller inte?
Annars så har vi en liknande situation som när Rödin förlängde.
Var han ett "nyförvärv" eller inte?
+ 5
{7044}: Jag fattar fortfarande inte hur vi kunde vinna SM-guld med honom som coach. Det kanske å andra sidan bevisar vilket enormt bra lag vi hade. Ett lag som kunde vinna SM-guld trots honom som coach. Eller att Czarneckis striktare spelidé fortfarande satt kvar i ryggmärgen hos spelarna?
+ 3
Brynäsgubbe: Ja verkligen fascinerande att se Löven i år. Så väldigt likt BIF under TJ. Ingen verkar ha kul, spelidén lyser med sin frånvaro osv. Fattar inte att han fått vara kvar hela säsongen.
+ 6
Ni blir så kinkiga pojkar när det är speluppehåll! Jag tycker vi sjunger "We shall overcome"....
I vanlig ordning kommer någon förklaring från Huge som "täcker upp" för allt han sa innan. Så trött på den översittaren och tror att många här inne håller med mig. Tråkigt att se. Snacka om min läsförståelse..du har inte en aning om vem jag är..ett jävla sätt att bete sig på. Ibland har man fel Huge, ju tidigare du inser det ju lättare blir det för dig att ta dig igenom vardagen.
+ 10
Undra hur länge Tommy får vara kvar... 7-2 mot Tingsryd. Kolla 4-1-målet tror jag det var. Noll backcheck. Hade varit fly förbannad om Brynäs fått det målet mot sig, men sådant beteende tillåts tydligen i Björklöven.
+ 5
Huge: varför skulle han få dåligt samvete? Det är l inte shälvstympning som gjort att han missat matcher? Han har skadats när han utfört sitt jobb för Brynäs och vart skulle det ge skuldkänslor? Jag köper det inte.
+ 4
mk: "Du tänker som nog alla härinne.
Om Salmela stannar så har han fått så mycket deg som han vill ha. Annars så skulle han nog stannat i nått amnat lag också."
Tror inte att alla härinne tänker lika enkelspårigt och enögt.
Tror att det flesta, iaf Powerfade och som det verkar, tror att det också kan handla om andra saker som ex: sociala skäl, hur man trivs med lagkamraterna, tränaren och spelsättet.
Den som på fullt allvar tror att det enbart är pengarna som styr när en spelare väljer klubb, tror jag är jävligt fel ute.
"Men Huge drar fram hängslen och livrem plus dubbla fallskärmar och en stor mjuk matta i alla diskussioner som han är inne i."
Inte alls.
Utöver pengarna, det sociala och alla andra faktorer som spelar in vid klubbval så drog jag fram en annan tänkbar anledning när nån hamnat i Salmelas situation: att spelaren ifråga känner ett visst moraliskt ansvar att förlänga, särskilt om han inte fått några andra anbud utifrån som är bättre.
Svårare var det inte.
Om Salmela stannar så har han fått så mycket deg som han vill ha. Annars så skulle han nog stannat i nått amnat lag också."
Tror inte att alla härinne tänker lika enkelspårigt och enögt.
Tror att det flesta, iaf Powerfade och som det verkar, tror att det också kan handla om andra saker som ex: sociala skäl, hur man trivs med lagkamraterna, tränaren och spelsättet.
Den som på fullt allvar tror att det enbart är pengarna som styr när en spelare väljer klubb, tror jag är jävligt fel ute.
"Men Huge drar fram hängslen och livrem plus dubbla fallskärmar och en stor mjuk matta i alla diskussioner som han är inne i."
Inte alls.
Utöver pengarna, det sociala och alla andra faktorer som spelar in vid klubbval så drog jag fram en annan tänkbar anledning när nån hamnat i Salmelas situation: att spelaren ifråga känner ett visst moraliskt ansvar att förlänga, särskilt om han inte fått några andra anbud utifrån som är bättre.
Svårare var det inte.
{6984}: Bifhjärta påstod att mitt inlägg var rekord i naivitet. Då kan jag inte se att mitt ifrågasättande av hans läsförståelse skulle vara mer förkastligt.
Sen känns det som att du överdriver kraftigt eller snarare har tokfel när du påstår att ifrågasättande av ngns läsförståelse skulle vara detsamma som att ifrågasätta dennes intelligens. Man kan både brista i läsförståelse och även anklaga ngn för att vara naiv utan att det fördenskull är att ifrågasätta intelligensen hos vederbörande.
Sen kan jag iofs förstå din poäng, jag får väl formulera mig lite annorlunda i fortsättningen, när jag upplever det som att det jag på ett enkelt och lättfattligt sätt försöker säga, ändå inte förstås av vissa.
Nåt i stil med "Du tycks inte förstå vad jag försöker säga" som svar varje gång borde isf funka.
Även om jag i princip inte kan se vad det är för skillnad mot att ifrågasätta nåns läsförståelse, då det bara är att lägga orden lite annorlunda trots att andemeningen är densamma.
"Personligen så tror jag att OM Salmela stannar så beror det på att han har fått en lön han är nöjd med Trivs med ledningen och med lagkamraterna och trivs med tillvaron i Gävle."
Precis, exakt det jag försökt säga.
Plus att hans "dåliga samvete" också till viss del kan ha avgjort om han beslutar sig för att stanna. Brynäs satsade mkt ekonomiskt på att ta hit honom och han känner sannolikt ett visst moraliskt ansvar sas att förlänga, iom att han varit skadad nästan halva säsongen och därmed inte gett Brynäs tillräckligt med valuta för pengarna. Säger inte att det är nån avgörande sak men att det säkert varit en del av flera anledningar till att han isf beslutar sig för att stanna.
Sen känns det som att du överdriver kraftigt eller snarare har tokfel när du påstår att ifrågasättande av ngns läsförståelse skulle vara detsamma som att ifrågasätta dennes intelligens. Man kan både brista i läsförståelse och även anklaga ngn för att vara naiv utan att det fördenskull är att ifrågasätta intelligensen hos vederbörande.
Sen kan jag iofs förstå din poäng, jag får väl formulera mig lite annorlunda i fortsättningen, när jag upplever det som att det jag på ett enkelt och lättfattligt sätt försöker säga, ändå inte förstås av vissa.
Nåt i stil med "Du tycks inte förstå vad jag försöker säga" som svar varje gång borde isf funka.
Även om jag i princip inte kan se vad det är för skillnad mot att ifrågasätta nåns läsförståelse, då det bara är att lägga orden lite annorlunda trots att andemeningen är densamma.
"Personligen så tror jag att OM Salmela stannar så beror det på att han har fått en lön han är nöjd med Trivs med ledningen och med lagkamraterna och trivs med tillvaron i Gävle."
Precis, exakt det jag försökt säga.
Plus att hans "dåliga samvete" också till viss del kan ha avgjort om han beslutar sig för att stanna. Brynäs satsade mkt ekonomiskt på att ta hit honom och han känner sannolikt ett visst moraliskt ansvar sas att förlänga, iom att han varit skadad nästan halva säsongen och därmed inte gett Brynäs tillräckligt med valuta för pengarna. Säger inte att det är nån avgörande sak men att det säkert varit en del av flera anledningar till att han isf beslutar sig för att stanna.
Zappaholic: Ja, jag raljerar inte över personer som har dyslexi eller andra hinder som gör det svårt att läsa.
Frågor på det?
Frågor på det?
+ 2
Zappaholic: Jag förstår din poäng. Men jag vill i alla fall avråda från att använda sådana nedsättande fraser. För det är precis vad det har varit i 99% av fallen. Att sedan skribenter ger tillbaka genom att ironisera må väl inte vara något större övertramp i sig. Men gör det Brynäsboken bättre? Tillför det något?
I grunden är det ett slags personangrepp vilket inte är tillåtet här.
I grunden är det ett slags personangrepp vilket inte är tillåtet här.
+ 3
{6984}: Det är stor skillnad på att håna någon som inte förstår mot att vara sarkastisk tillbaka.
Det var min poäng.
Det var min poäng.
{6984}: Du tänker som nog alla härinne.
Om Salmela stannar så har han fått så mycket deg som han vill ha. Annars så skulle han nog stannat i nått amnat lag också.
Men Huge drar fram hängslen och livrem plus dubbla fallskärmar och en stor mjuk matta i alla diskussioner som han är inne i.
Om Salmela stannar så har han fått så mycket deg som han vill ha. Annars så skulle han nog stannat i nått amnat lag också.
Men Huge drar fram hängslen och livrem plus dubbla fallskärmar och en stor mjuk matta i alla diskussioner som han är inne i.
+ 2
Peja: Men även om tråden inte är aktiv så är det ju alltid en lista på alla trådar . Men den listan finns inte nu .
Hur kommer det att gå för vårt nyförvärv Terry Broadhurst?
| Han gör ett OK jobb men gör inte någon skillnad. | |
| 49% (18) | |
| Det blir Succé | |
| 46% (17) | |
| Han kommer att floppa | |
| 5% (2) | |
Antal röster: 37 st
+ 2
Huge: "Dvs: han vet att han har kostat Brynäs en hel del ekonomiskt samtidigt som han känner att han inte gjort sig själv rättvisa pga skada och att han därmed och iofs oförskyllt satt Brynäs lite på pottan sas.
I det läget ser jag det inte som nåt konstigt ifall han tänker lite med hjärtat och låter det "dåliga samvetet" påverkar hans val av ny klubb till vår fördel."
Och skriver han på så kommer du givetvis att hävda att så var fallet? Allt du gör är att återigen dra upp nåt slags best case scenario.
Personligen så tror jag att OM Salmela stannar så beror det på att han har fått en lön han är nöjd med Trivs med ledningen och med lagkamraterna och trivs med tillvaron i Gävle.
I det läget ser jag det inte som nåt konstigt ifall han tänker lite med hjärtat och låter det "dåliga samvetet" påverkar hans val av ny klubb till vår fördel."
Och skriver han på så kommer du givetvis att hävda att så var fallet? Allt du gör är att återigen dra upp nåt slags best case scenario.
Personligen så tror jag att OM Salmela stannar så beror det på att han har fått en lön han är nöjd med Trivs med ledningen och med lagkamraterna och trivs med tillvaron i Gävle.
+ 1
Zappaholic: Jag menar att man inte ska göra sig rolig över det. Vare sig det gäller sarkasm eller ironi. Det finns många skäl till att en skribent inte förstår det som skrivs. Speciellt om det man vill säga bakas in i ett inlägg som är väldigt långt.
Sen har speciellt Huge hävt ur sig detta om läsförståelse till de flesta skribenter här inne. I alla fall de som har en annan åsikt än honom. Att i princip kalla någon för "ointelligent" eller nåt liknande genom att påstå att denne saknar läsförmåga eller på ett annat sätt skriva nedsättande är inte OK
Så det är med den bakgrunden som jag "Menar på fullaste allvar" att inte skriva sånt.
Sen har speciellt Huge hävt ur sig detta om läsförståelse till de flesta skribenter här inne. I alla fall de som har en annan åsikt än honom. Att i princip kalla någon för "ointelligent" eller nåt liknande genom att påstå att denne saknar läsförmåga eller på ett annat sätt skriva nedsättande är inte OK
Så det är med den bakgrunden som jag "Menar på fullaste allvar" att inte skriva sånt.
+ 6
mk: " Förklara för mig också. Jag har också dålig läsförståelse."
Ok, här kommer en förklaring för dig, bifhjärta och de övriga 5 som tryckt plus på ditt svar där du själv påstår att du saknar läsförståelse:
Om vi utgår ifrån att BZ vill behålla Salmela, är beredd att matcha övriga ev bud utifrån och Salmela själv trivts i laget men är lite tveksam att förlänga när han tagit del av ev bud utifrån som också känns lockande, då är det väl inte helt uteslutet att en pusselbit som avgör till vår fördel MÖJLIGTVIS kan bli att han har lite av "dåligt samvete" sas.
Dvs: han vet att han har kostat Brynäs en hel del ekonomiskt samtidigt som han känner att han inte gjort sig själv rättvisa pga skada och att han därmed och iofs oförskyllt satt Brynäs lite på pottan sas.
I det läget ser jag det inte som nåt konstigt ifall han tänker lite med hjärtat och låter det "dåliga samvetet" påverkar hans val av ny klubb till vår fördel.
Det låter iaf inte mer naivt än att tro på att BZ kommer att värva Gunderson innan deadline eller att Gunderson kommer tillbaka i höst, som vissa hoppas på.
Ok, här kommer en förklaring för dig, bifhjärta och de övriga 5 som tryckt plus på ditt svar där du själv påstår att du saknar läsförståelse:
Om vi utgår ifrån att BZ vill behålla Salmela, är beredd att matcha övriga ev bud utifrån och Salmela själv trivts i laget men är lite tveksam att förlänga när han tagit del av ev bud utifrån som också känns lockande, då är det väl inte helt uteslutet att en pusselbit som avgör till vår fördel MÖJLIGTVIS kan bli att han har lite av "dåligt samvete" sas.
Dvs: han vet att han har kostat Brynäs en hel del ekonomiskt samtidigt som han känner att han inte gjort sig själv rättvisa pga skada och att han därmed och iofs oförskyllt satt Brynäs lite på pottan sas.
I det läget ser jag det inte som nåt konstigt ifall han tänker lite med hjärtat och låter det "dåliga samvetet" påverkar hans val av ny klubb till vår fördel.
Det låter iaf inte mer naivt än att tro på att BZ kommer att värva Gunderson innan deadline eller att Gunderson kommer tillbaka i höst, som vissa hoppas på.
{6984}: Menar du på fullaste allvar att när två stycken skribenter ironiskt skriver om sin egen läsförståelse, i syfte att vara sarkastiska, så ska man inte få ironisera tillbaka???
Har jag förstått dig rätt nu?
Har jag förstått dig rätt nu?
+ 2
Att komma med nedvärderande kommentarer om andra skribenters läsförståelse är inte OK. Det finns många människor som av olika anledningar inte har "full läsförmåga" och skall inte behöva behandlas på ett nedsättande vis. OAVSETT om de skribenter som tilltalas i inläggen har lässvårigheter eller inte.
Se detta som en varning!
Se detta som en varning!
+ 5
Huge: Det var tydligen två stycken som lyckades med bedriften att misstolka det du skrev. Eller så förstod de helt enkelt inte. Vi får se om de förstod din förklaring :-)
+ 1
Jan Grismöbel: Förstår inte riktigt vad du menar, men ingen annan tråd är ju aktiv för tillfället.
{7225}: Blir tufft. Hemma matcherna nästa vecka blir viktiga! Tror vi kan behålla 6:e platsen. Jävla tur vi inte har fler matcher mot Saik iaf.
+ 1
Chris11: "Back to back mot både Linköping och Färjestad ser inte så kul ut."
Tvärt om, det ser helt underbart ut, vilka matcher. Det är ju där vi ska koppla greppet om topp sex. Det finns inga enkla matcher för något lag i denna serie och det är ju så det ska va. Att vi kommer före minst ett av dessa två lag är jag tämligen säker på och vi kan nog vara med och hugga på topp fyra.
Tvärt om, det ser helt underbart ut, vilka matcher. Det är ju där vi ska koppla greppet om topp sex. Det finns inga enkla matcher för något lag i denna serie och det är ju så det ska va. Att vi kommer före minst ett av dessa två lag är jag tämligen säker på och vi kan nog vara med och hugga på topp fyra.
+ 3
Chris11: Det är tufft. Men jag tror faktiskt att de lag vi tycker är tuffa att möta, ser oss som en minst lika svår motståndare. Speciellt om Salme och Bertil kommer tillbaka, och Terry passar in i vår spelstil och får ett lyft i och med byte till en finare klubb.
+ 8
{7057}: kolla på spelschemat och räkna ut det själv. Back to back mot både Linköping och Färjestad ser inte så kul ut. Vi har 8 av 10 stentuffa matcher som väntar. Men även hemma mot Rögle och borta mot Malmö lär bli tufft... Så det krävs en jävla kämparglöd i varje jävla match som återstår!
+ 1
modomille: Ok, men det var inget försök att klassa Broadhurst. Så här skrev jag:
" finns som du säger inget som helst tecken på att BZ skulle värva ytterligare nån spelare i den klassen den här säsongen."
Dvs: BZ kommer troligen inte att försöka värva nått nytt som håller Broadhurst klass, möjligtvis att han isf värvar nåt mer i utdfyllnadsväg sas.
Även om jag inte tror på det scenariot heller, då vi redan har det bra ställt på den punkten.
" finns som du säger inget som helst tecken på att BZ skulle värva ytterligare nån spelare i den klassen den här säsongen."
Dvs: BZ kommer troligen inte att försöka värva nått nytt som håller Broadhurst klass, möjligtvis att han isf värvar nåt mer i utdfyllnadsväg sas.
Även om jag inte tror på det scenariot heller, då vi redan har det bra ställt på den punkten.
Huge: Förklara för mig också. Jag har också dålig läsförståelse.
Jag läser dit inlägg om Salmelas samvete som bifhjärta.
Nu är vi två som inte fattar så förklara gärna hur du menar.
Jag läser dit inlägg om Salmelas samvete som bifhjärta.
Nu är vi två som inte fattar så förklara gärna hur du menar.
+ 7
Det är bara tre matchveckor kvar av seriespelet. Man hoppas att Bertilsson ska vara tillbaka veckan efter nästa och Salmela skulle vara tillbaka ännu senare. Om det nu går enligt planerna (vilken de sällan gör) så har Betil två veckor på sig att spela innan slutspelet och Salmela missar väl resten av seriespelet? Känns inte så positivt. Säsongen börjar lida mot sitt slut...
+ 1
Huge: I ditt uttalande om han kändes det som att du tyckte att han var en klasspelare.
+ 1
bifhjärta: Det enda som verkar slå nytt rekord är din dåliga läsförståelse. Läs om och återkom.
Peja: är det fler som inte kan öppna andra diskussioner? Det är bara denna som visas .
Huge: Rent krasst innebär ju skadan att Salmela inte kommer vara riktigt lika attraktiv på marknaden som tidigare. Det i sig borde öka Brynäs chanser att behålla honom.
+ 5
Huge: Tror du Salmela får ett dåligt samvete för att han är skadad? Naiviteten slår nya rekord.
+ 3
« Föregående · 1726755 · Nästa »
Tips: 3-4 SD
Mål: Scott, Carlsson, Broadhurst o Lindblom.