1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740148 inlägg · 7967 ämnen

Ingen resultat-bevakning...

Ingen resultat-bevakning...
Varken DN, Expressen eller Aftonbladet verkar tycka att turneringen nere i Schweiz är av nåt intresse för hockey-allmänheten, trots att det bara är drygt tre veckor kvar tills elitserien startar. Ingen resultat-uppföljning alls de här sista dagarna i nån av tidningarna. Detsamma gäller förresten Hockeymagasinet och Hockeyligan här på nätet. Bedrövligt! Men man vill förstås inte skylta med DIF:s fiasko, kan man tänka...

Sv: Ingen resultat-bevakning...
Tar tillbaka en del av den kritik jag tidigare riktade mot pressens dåliga bevakning av Electric Oil-turneringen. Såg nämligen att det idag skrevs ett antal rader om Brynäs framfart.

Bright: Håller med dig, inte en rad om att Brynäs krossade Djurgården med 6-1, däremot så har dom precis lagt in att Leksand slog Mora med 9-1! Jag vet inte hur dom resonerar när dom bestämmer vad som ska skrivas och inte!

70 Rodrigues: Dom gullar väl med LIF som alla andra medier.

70 Rodrigues: Att det inte rapporterades desto mer om matchen mellan DIF och Brynäs kanske beror på att Robert Pettersson var på semester.

Lulekickan: I Mora?

Lilljanne: Nej, sannolikt inte i Mora, men jag tror att han kom hem igår och vikarien som skötte HM under tiden RP var bortrest har inte rapporterat lika heltäckande. Tycker inte att det är så mycket att grina om. Killen har inte haft semester på flera år så en veckas semester förtjänade han nog.

« · 106491