1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743582 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
dabif: vi tar båda såklart 👍👍👍👍👍

Huge: Stämmer, jag är upptagen. Tvingas se eländet mello med mina barn. Sånt slipper ju du. Manner /Honken höll på att äventyra en Brynäsvinst för att Lindbäck inte ska tjura ihop. Tur för samtliga att det gick vägen ändå, hade inte varit nådig kritik annars. Men som sagt, Olkinuora tillbaka i kassen mot Timrå. Lindbäck är en otrolig säkerhetsrisk

Oerhört sköna 3p idag men det blir onödigt spännande när vi leder med både 3-0 och 4-1. Som många gånger förr så straffas vi hårt för våra misstag.

Skillnaden den här gången var att vi hade skärpa i våra egna avslut. Tycker att Lindstein har sett mycket tryggare ut med pucken de senaste matcherna och att Rödin gör sin bästa match för säsongen. Äntligen leder han laget som en kapten ska göra. Tycker även att Birger gjorde sin bästa match på dom bytena han fick. 4:e kedjan blev betydligt mer fysisk när han var inne.

Nu har ju dock förhoppningsvis Limpan spelat klart för säsongen. Känns oroligt varenda gång det hettar till kring Brynäs mål och försvaret känns mycket tryggare när Olkinuora står. Limpan känns väldigt yvig och överarbetar nästan varje situation vilket gör att han ofta hamnar ur position.

Silfverkroken: Nu kan vi leva hoppet. Känslan om vi torskat hade varit ännu värre

Tigerhjärta: Underbar vinst! Fortfarande ett hål i huvudet-beslut att spela Lindbäck som höll på att äventyra en vinst. Hv löser troligen detta ändå, men skönt att det inte är över än. Olkinuora in i mål i nästa är givetvis självklart.

Silfverkroken: Samma här men en redig Jonnie Walker Gold Label lugnar nerverna.

Jag är i något slags konstigt mellanläge där jag är sjukt lättad över segern ikväll samtidigt som jag redan känner ångest över de kommande matcherna

Falken: precis, mycket kan hända ännu.

JanT: Vinner Skellefteå på tisdag och Växjö kammar noll så är seriesegern klar.

{8399}: Stort grattis alla BIF fans.

JanT: allt kan hända men målskillnaden ger HV fördel än så länge.
Nån övertidspinne kan nog avgöra detta.

JanT: vad är det för nåt jävla tips

Brynäsgubbe: Förutsättningarna identiska inför avslutningen; båda har hemmamatch mot lagen som slåss om seriesegern samt bortamatch mot 2 lag som slåss om topp 6.

Mitt utgångstips är HV.

Back: håller med, in med finnen till tisdag.
Stort grattis till vinsten! vilken stämning de va i hallen, väl unt för spelarna.

Brynäsgubbe: Fast vinner Skellefteå mot HV och Växjö torskar mot LHC nästa omgång så har Lakers ingenting att spela för i sista matchen mot oss.

Brynäsgubbe: Ja, men Skellefteå och IKO har också mycket att spela för.

Synd att både Timrå och Växjö har viktiga poäng att spela för. Timrå för topp 6 och Växjö för serieseger.

Tigerhjärta: Bulten är upptagen. Jobbar just nu på att övertyga Manner om att hyra in Almtunas andrekeeper till nästa match för att säkra upp en vinst.
Kräver även och för säkerhets skull att Manner, Svedman och Alcen avgår redan ikväll.
En kraftfull åtgärd som garanterar att vi gör fler mål än Timrå på tisdag…👊😁👍

{8399}: Man blir typ galen när man sitter och tänker tillbaka på vissa matcher. Men de två du nämner sticker ut, när vi tappar matchen i sista minuten hemma mot Växjö på en fösare, när Mikko börjar ett PP i OT med Bergman och Friman o s v..

Antar att Hv tänker likadant.

nittontolv: Så här i slutet på säsongen så svider borttslarvade poäng mot LHC, HV och även den där 1-7 mot Oskarshamn lite extra.

{8399}: vi kommer inte undvika kval med limpan kassen. Han är alldeles för osäker.

Du måste väl hata Brynäs som vill ha kvar sollet i mål.

nittontolv: håller med, Brynäs och HV kvar,
LHC ut

Nu hoppas man att vi vinner båda samtidigt som LHC klappar ihop fullständigt. Men det är väl för mycket begärt.

Bulten: Vart tog du vägen Bulten??
Ja juste, vi vann ju!
Du är ju endast aktiv när det gäller att kasta skit på vårt kära Brynäs.
Tragiskt beteende.

JanT: smakade det bra?
Unnar mig alltid något gott oavsett vinst eller förlust. Men kudos till dig

Hank81: ”det ända negativa med den här vinsten är att Lindbäck kan få fortsätta i mål. ”

du tar hellre förlust och säkrat kval än att se Limpan i mål nästa match? Det räcker visst inte med att han spelar bra för en hatare som dig. Patetiskt!

Bratwursten : nej, har inget emot Elfsborg men jag håller inte på något lag i allsvenskan.

Ibland åker jag till Stockholm och kollar på något av
de lagen, gillar stämningen.

Lagen där har överlägset bästa draget på läktarna.

Back: jag glömde nämna Sklenicka 💪

Treklövern1912: det ända negativa med den här vinsten är att Lindbäck kan få fortsätta i mål.

BIF Kungen: Snygg kombo Arsenal och Brynäs. Du håller inte möjligtvis på Elfsborg också ? 🍺😎

Tigerhjärta: är faktiskt imponerad på sättet Brynäs spelar de senaste matcherna. Trots enormt tryck. Vi viker inte ner oss, tvärtom. Bröstar upp oss. Starkt!

Vi får se hur långt det räcker. Men tycker på att det tyder på förtroende för ledarstaben iaf.

{8399}: japp, tror denna förlusten sved ordentligt för HV.

Kan vi få fyra poäng med oss återstående matcher så är det klart godkänt med tanke vad vi möter.. Frågan är bara om hv mäktar med att få mer 4 p på sina matcher... det blir tufft.. men man får vara glad ikväll iallafall=)

Försökte intala mig att inte bry mig så mkt, typ det går som det går men orkade fan inte titta på sista fyra-fem min
Pinan Förlängdes….

Back: Håller med om allt. Helt slut nu. Pust!

Buddha: En match i taget bara nu, HV må vara i bra form och har ryckt upp sig men nu tror jag de får känna på en press som de inte känt tidigare under säsongen. Den som överlever natten får se.

{8399}: Puh! Riktigt starkt att ta den här matchen. Lindstein och Rödin riktigt bra men alla bidrog ikväll.
Vill dock ha in Olkinuora mot Timrå. Lindbäck känns alldeles för svajig.

Tigerhjärta:
Håller med.
Njut nu kära vänner... Såna här chanser o leva kommer inte ofta för oss gamnackar!

vti-peter: Brynäs har tik b och VL h. Hv har Saik h iko b. Med det spel som vi har idag som kommer vi att klara oss från kval.

Hade Hv gjort mål i det där PP:et när vi egentligen borde haft PP, då vetefan vad jag hade tagit mig till. Att domarna kan vara så jävla horribelt kassa och sakna spelkänsla i ett sånt viktigt läge är skrämmande. Säg upp er för fan.

SÅ JÄVLA STOLT!
Idag vinner Brynäs IF för att viljan att vinna var mycket större än rädslan att förlora!
Eloge till Mikko, Pajen & Kalle för bra förberedelser!
Nu ser vi fan till att undvika kvalet!

Vinst grabbar.. Liket lever 💪💪

{8399}: Aah kanske, LHC har växsjö och leksand kvar.
Vill hellre att LHC åker ut än Brynäs/HV/Malmö. Oavsett måste vi vinna resten känns det som

eltifoso: Japp, stod pall trots jobbiga mål emot. Ortio mer på normal nivå, spelat över sin förmåga ett tag nu.

Buddha: ”Förutsättningarna klara, vinna resten och hv måste tappa minst en pinne”

Så är det ju verkligen inte, vi kan till och med klara oss med noll pinnar. Sen vinner vi och HV våra så kan det till och med bli kval för LHC. Mycket kan hända ännu.

eltifoso: Kommunisten säger Ett kämpande Brynäs. Skaffa någon expert som är bättre än kommunisten.

Oavsett hur matchen så är tre poäng det enda som spelar roll, och det var för jäkla skönt att ta full pott idag.

Känslan är att Skellefteå kniper samtliga poäng på tisdag. Ta initiativet i kampen då, så får vi hoppas att seriesegern är klar innan torsdag.

Chansen att vi vinner borta mot Timrå och hemma mot Växjö är ju tyvärr rätt så liten.
Hv har ju iofs inte heller några lätta matcher. Saik hemma sen borta mot Antti soumela.

Anders Berg: Ölund är en gåta. Var lagets bästa spelare ett tag. Förlängde kontraktet, början till svackan😬😬😬

Horace76c:
Brynäs IF > Sv: Inte över riktigt än
#2485113 · Horace76c 25x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2023-03-03 17:10
Luddf:
Så... Nu är mitt bidrag till vår framgång i morgon ordnat.
Sista 200-ingen på spelkontot på HV vinst ink. OT.
2 säkra poäng till oss.
(jäkla vidskepelse)

Värt det!!
I'm I dimman!

« · 2486900 · »