1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736154 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Chanzone: o Högberg.. står på huvudet mot växjö

{7981}: Kan vara bra för många här inne att lära sig lite självkontroll

Mickesgolf: HV:s straff, finner inte ord. Sånt jävla flyt…

Chanzone: HV har börjat spela smart hockey, de lallar inte runt i egen zon. De spelar desperat

De är utspelade många gånger men sen sticker dem o gör mål

SaggeBoy: ni klår malmö alla dagar i veckan. Får väll hoppas att ni får en nystart av det bara

Pigalle: Kul att du gillar det. Att gå på hockey i Gävle har i decennier varit jämförbart med symöten på församlingsgården

Chanzone: en period kvar så ge inte upp

Peja: visst inte slut än. Men finns inget i matchen som tyder på vändning. Utan Olkinuora hade vi dessutom varit helt överkörda. Var finns desperationen, otroligt hur samma gäng tre
Dagar tidigare kan spela ut så enormt för att idag se ut som tre kronor legends. Får vi en intervju av Fuskbyggaren Alcén idag tro?

Helt sjukt att hv lyckas vinna igen. Tydligen utspelade av Saik.

Peja: Fördelen med att det blir klart idag är väl att Ove får en match som coach innan helvetet brakar lös.

BIF Kungen:
Hur kan ett lag vara så HORRIBELT jävla dåliga när det gäller som mest?

Finns fan INGEN vilja alls ikväll ......

vonDöbeln:
Ja har du en årslön att avvara då.
Finns NOLL som antyder att vi ens kommer göra mål I kväll...

Fråga är när brynäs åker ur? Kommer vi kunna komma tillbaka

Danne66: De flesta slutar göra mål så fort dem får spela i samma kedja som Palve. Svårt o göra mål när man har en egoist i samma kedja 👍

Mickesgolf: Ja, alltihopa har blivit så galet i Brynäs. Det är en av Sveriges absolut största klubbar men likförbannat har man i princip (välbetalda) praktikanter på nyckelpositioner. Konsekvenserna av svågerpolitiken är enorma.

Treklövern1912: Nej, det har jag inte skrivit. Jag skrev "Åker vi ur"?

SaggeBoy: Blomman ska in i första! 4 linan ska inte spela en ända minut till i denna match!

Sitt ner i båten.. ni spelar mot TIMRÅ IK.

Det här är inte i närheten över.
Jag sitter och funderar på att lasta in hela löningen på 1-4

Bolle81: domarna, tränarna men sämst är brynäs dom är så jävla kass fy fan! å skicka palve till finnland

Falken: Älskar din optimism, önskar jag kunde få lite av den. Jag ser bara hemska matcher mot Malmö framför mig just nu. Ett formtoppat Malmö dessutom.

JawKee: det brann i kontoret speciellt när tikare vevade här som en tondöv spån

Mickesgolf: Scott. Skämtar du? Har varit iskall i veckor nu.

Chanzone: exakt så

parks: Tack Alcen..för att du satte en otroligt tunn trupp på isen...
Tack Manner för usel coaching
Tack för mv cirkus..
O Malmö har hittat en växel till...fan..

Peja: Palve skjuter väl knappt när det är öppet mål? Varit samma visa hela jäkla säsongen? Palve är inte en spelare som tar avslut. Dima är nästan precis lika.

Det är detta som är sjukt felbyggt i Brynäs. Vi har en naturliga målskytt. Scott. Annars har vi inga

SuneMangs: Ja, det var det och den var förlusten var inte rättvis, men det är lite som vanligt för Växjö mot oss. Oftast tar de fler poäng än vad de är värda sett till spelet mot oss, eller att vi får med oss mindre än vad vi är värda.

Det här blir tufft. Dock inte kört än.

{7981}: Det spelar väl ingen jävla roll, varför sjunker du till deras nivå då? Eller ännu lägre? Det är bara pinsamt.

Dubbeld: Trevliga snubbar ni har i er äckliga arena!

Bulten: Kvällens matcher är inte färdigspelade än. Brynäs får skylla sig själva som ligger under den här matchen, Timrå har skapat många fler chanser och nästan allihopa har varit konsekvenser av slarv/oförmåga från Brynäs i egen zon.

Att Rödin, Bertilsson och nu Kinnvall har gått sönder underlättar inte heller. Särskilt då bredden är fullständigt undermålig. Men alla tre har missat många matcher pga skador i sina karriärer och någonstans måste lagbyggaren ha med det i kalkylen.

lapad: Än så länge har vi inte åkt ut 👍

BIF Kungen: Småcharmigt ändå med Timrå-publiken: "Brynäs-är-ett-hockey-bockey-lag", "Domarj*vel", rullade mössor, tygmärken, rinnande baksnus i båset.

Som att vara tillbaka på tidigt 90-tal...

BIF Kungen: mitt favorit-tips från coach-soffan:

KORTA BÄNKJÄVELN direkt nu. Mosa på, sätt 3 snabba, kanske spela på alla gubbar efter det.

Hoppas Manner hör bön/mig.

J-S: Du och Huge kanske inser nu att vi andra haft rätt när vi gnällde och klagade på Alcén & Co. Åker vi ur blir plötsligt Alcén nedgraderad till en soff SC, eller?

Är Blomqvist inte värd mer än 8 min på 40 ? Så jäkla ... så har som spelare som inte kan passa ordentligt.. en enkel jäkla pass.. fy skäms brynäs.. kval är ni värd!

Dubbeld: ni är här inne och vevar först så räkna med att få tillbaka!

Lindström: haha och denna Ölund,jag blir fan inte klok på honom. Han är så jävla värdelös......vi håller inte måttet,bättre om vi åker ner till HA och gör om gör rätt med hela föreningen.

Chanzone: finns inga ledare i klubben.

BIF Kungen: ja men vi måste vända nu .. hur det nu ska gå till..

Falken: 21-7 i skott på och utanför mål till Skellefteå i andra, o självklart får Hv en straff o vi är halvvägs ner i allsvenskan,
Hatar den här jävla skiten!

SHL har bestämt sig. HV71 ska vara kvar. Straffen är klockrent felaktigt slagen

Är det bara jag som tycker det känns helt ledarlöst ute på isen? Inte en spelare som går i bräschen 🤷‍♂️

Falken: Vi spelade ju faktiskt ut Växjö sist dom var i Gävle, men torskade för att Limpan inte hade koll mellan benen på Kossilas fjösare. Suraste förlusten i år på plats.

2-0 Hv efter straff eller inte

Dubbeld: Ni har ju många gånger fler plantor i hallen

Trevlig snubbe ni har här inne.
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-03-07-202921.png

parks: bra snackat av Blomman trots efter ännu en usel period.

20 minuter från att vara klara för kvalet. Nu måste allt tömmas för att ge oss en sista chans att undvika kval.

Nu verkar HV71 väldigt stark, och vi har väldigt svårt för Växjö men...

BIF Kungen: Bisarrt, fanns ju ingenting snyggt i det som Alvarez gjorde. Hade kanske förstått det om han hade satt in en stenhård open ice på någon som inte var beredd, men det där är ju bara en helt onödig knuff som skadar en motståndare.

parks: ja nu måste man ju vända. Hur det nu ska gå till med denna prestation..

« · 2488374 · »