1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 764076 inlägg · 7967 ämnen

Jag var och såg på Brynäs i Globen

148253 · » Till forumet

Jag var och såg på Brynäs i Globen
Oj vad allt verkar bekant. Denna självrannsakan. Dessa krav på byte av spelare och ledning. Ifrågasättande av allt för att hitta lösningen på problemet.
Som utomstående betraktare så känner jag igen allt från förra säsongen i Timrå.
Det var en fruktansvärd säsong. En lång plågsam förnedrande resa tills tårna stod och vickade vid det allsvenska stupet.
Det gick till slut bra och i backspegeln kan man undra varför ? Brynäs var i lördags en komplett förlustmaskin. Ingen vilja, inget självförtroende. Felpass och ängsliga skott som aldrig skulle kunna resultera. Jamie Ram var pinsamt dålig medans Asplund faktiskt verkade helt ok.
Det är möjligt att Ram bara hade en dålig dag, men om inte : byt snarast.
Vad gjorde då TIK förra året för att bryta trenden ? Jo man bytte tränare och inhandlade en ny målvakt ( Kapanen).
Jag säger inte att lösningen alltid är så enkel, men något måste nog göras om inte Brynäs skall ramla ned i träsket för gott denna säsong.
En bra målvakt är halva laget brukar klyschan heta och jag tror fullt och fast att det är rätt. Stabilitet bakåt skapar utrymme för att våga framåt, vilket är en förutsättning för att segra.
Tränaren skall bytas om inte annat för att så långa förlustrader alltid skapar en förtroendeklyfta mellan spelare och tränare.
Ny tränare : möjlighet att starta om med nya förutsättningar och skapa nytändning.

Lycka till.

148253 · »