Brynäs IF

715371 inlägg · 7953 ämnen

Jerusalem 71 - BIF 24/2

1132282 · » Till forumet


Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: "Får jag inte vara på denna forum för att jag hejar på ett annat lag än BIF?
Så länge jag inte bryter några regler eller provocerar så vet jag inte vad problemet är."

Problemet är att du är korkad. Förlorar HV en match mot Brynäs så nominerar du dig själv till Årets Sämste Förlorare här inne. Vinner HV är du arrogant och tyken. Folk som skriver här inne ogillar båda attityderna. Det är väl bara den sortens personer vi är, love us or leave us.

Jag tog risken och satte mig i rackhams racer och åkte med till Jerusalem igår. HV vann helt välförtjänt (Laban!), Brynäs lite bleka framför allt i tredje. Vinnerborg var svag och hemmabetonad. Vid en sekvens i matchen kopplade en HV-spelare en halv-nelson på Hermansson och tryckte in honom med huvudet först i sargen. Vinnerborg stod tre meter därifrån och sade högt "hej, hej, hej!". 30 sekunder senare åker Molin ut för en holding som över huvudtaget inte var en holding.

Alltså: när HV-spelare bryter reglerna ropar man "hej, hej, hej", när Brynäs- spelare (möjligtvis) bryter reglerna åker de ut. Starkt jobbat
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Huge:

"Kan vi undvika både FBK och HV i kvarten så har vi en bra chans att skrälla och fylla på kassakistan genom att gå till semifinal...."

Detta "kan" ju inte hända om jag förstår hur "lottningen" kommer fungera.

OM brynäs kommer 6:a (enda chansen att slippa FBK) så kommer ju 2:an (HV va?, utan att kolla på tabell eller kommande program) att få välja mellan FBK's rejekt samt Brynäs...och då lär väl HV välja Brynäs..lätt känns det som.

(6 poäng kvar att spela om, jag vet, så tabellplacering är jäkligt svårt att spekulera om)
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Huge: Läs om läs rätt. Han nämde att Malmö köpte ihop ett lag till gulden 92 och 94.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Oj vad jag babblar i fel tråd, sorry!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hong Kong: Jaså, sylf gnäller om köpelag nu också?
Ja, logik har väl aldrig varit hans starka sida, om man säger...

Eller vad sägs om det här svaret han gav idag, till den stackare som tyckte att Brynäs inte har kunnat sköta sin ekonomi:

""vi har pengar skillnad emot många andra som inte ka sköta sina kort"

*ASG*
Är alla lika korkade från jkpg?"

Eeeehhh...
Har jag missat nåt, eller...?

Här har Brynäs mest onyanserade gnällkärring suttit sen 1982 och gnällt över vår ekonomi och de som inte kunnat skaka fram pengar, och när sen en stackars smålänning kommer in och påpekar samma sak, då blir den stackaren utskälld efter noter.

Förklara den logiken, den som kan... :-)
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hård: Så klart går det inte att jämnföra med hur det ser ut idag. Men många glömmer lätt bort att Brynäs värvade rätt så friskt utanför Gävles stadsgräns, innan och i början av storhetstiden på 60 och 70-talet.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Jaha en riktig plattmatch. Inte många pass gick rätt idag måste jag säga.
Lindbäck startade med en gåva som så ofta förr. 2-0 skulle det inte ha blivit utan Liv skulle ha fått en tvåa strax innan. Utan flyt inga poäng mot Hv inte.

Dax för en spelsugen Markström att kliva in i handlingen igen och fixa slutspelsplatsen. Sedan får han gärna stanna i zonen i slutspelet också och även få sällskap av en Lind i storform.

Spännande som fan blir det mot Timrå, jag tror på kryss....men är inte alls säker längre. Det svänger fort och att vårt kära Brynäs kan kollapsa känns inte helt osannolikt.

Dagens bäta spel såg jag idag, två gånger pengarna på att AIK INTE går upp i elitserien känns som ett rån. Jag sätter 5 laxar.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Långben: Då var du överkvalificerad.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Huss: Matchen avgörs när Vinnerborg missar en jättehakning på Widing och dom istället gör 3-1 i nästa anfall.
Återigen ett slumpbetonat skitmål där pucken agerar flipperkula och till sist slås in efter isen och Limpan (liksom vid 1-0) är lite ur position.
HV såg riktigt bra ut idag och bjöd heller inte på så mkt bakåt som under tidigare möten. Blev ju även en lite annorlunda matchbild iom att vi klev upp lite mer i banan och inte spelade så extremt avvaktande som under tidigare möten.
Nä, idag tror jag inte att många lag hade slagit HV.
Tycker att vi gör en godkänd match men förlorar mot ett för dagen klart bättre lag.

"Minst två pinnar mot Timrå så är vi hemma´"

Visst är det så, men här gäller det att sikta på en sjätteplats.
Vinst mot Timrå och sen avslutar vi mot en redan klar seriesegrare som realistiskt sett inte kommer att jobba häcken av sig i den matchen.
Kan vi undvika både FBK och HV i kvarten så har vi en bra chans att skrälla och fylla på kassakistan genom att gå till semifinal....
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Men Brynäs var väl typ det enda norrlandslaget på den tiden också så det är väl inte så konstigt att många spelare från Norrland sökte sig dit.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hong Kong:Jag hadde två par inte fan blev det Brynäs!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Långben: Men dom som hade, hamnade i Gävle.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hong Kong:60 talet var det inte många som hade egna skridskor norr om dalälven!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hård: Ok. Värvade med en lunch på Pigalle som betalning.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hong Kong: Köpte?
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
sylf: Värsta köpelaget är väl Brynäs. När dom på 60-talet köpte alla som ägde ett par skridskor norr om Dalävlen.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Huss: Dänger vi Timrå så skiter jag fullständigt i målskillnaden, för då är vi redan klara för slutspel! =) 1-0 mot Timrå går lika bra som 10-0!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: Ja, precis som du är när ditt lag fått stryk!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Jag nöjer mig med att tacka för en god match.

Men herregud vad griniga och tjuriga BIF fansen är.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: OK loggar ut direkt, trodde jag var på Brynäs forumet.....finns väl nåt gemensamt forum där man kan krama varandra, eller ???
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: Det som kan ha varit provocerande var att du sa att senaste gången Brynäs kunde spela hockey var 1927... Sen är det ju bara störande att våra motståndarsupportrar alltid kommer in i det här forumet och hånas när de tagit knappa segrar.. Detta gäller i synnerhet sura HV och Tikfans...
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: "Får jag inte vara på denna forum för att jag hejar på ett annat lag än BIF?"

Jo, visst får du det, så även alla andra!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
sylf:

Vad jag vet är Hockeysnack ett forum dvs till för att vädra sina åsikter.

Får jag inte vara på denna forum för att jag hejar på ett annat lag än BIF?
Så länge jag inte bryter några regler eller provocerar så vet jag inte vad problemet är.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: Håll dig härifrån då för fan, ingen har väl bett dig att kladda runt här?
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
sylf:

Och likt förbannat säger du att det är jag som kom in och próvocerade.

Patetiskt är bara förnamnet
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
lagge: "vi har pengar skillnad emot många andra som inte ka sköta sina kort"

*ASG*
Är alla lika korkade från jkpg?
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: Piss off, eller vad du vill men visa dig inte här
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Hård: vi har pengar skillnad emot många andra som inte ka sköta sina kort
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Laban: Jag!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
sylf:

Jag som muckar och provocera???

Vem var det som skrev att jag var dum i huvudet...
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
MarcusElving: Ähh, vi dänger TIK med 10-0 sen är målskillnaden inget problem längre ;-)
Skall bli en intressant match att följa på plats. Dock är jag lätt jinxad då någon hemmaseger fortfarande inte bevittnats av mig denna säsong.
Håller mig följdaktligen borta mot FBK för att säkra slutspelsplatsen....
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
JanT: Jag är inte helt lugn än, även om oddsen definitivt är på vår sida. Hade känts mycket bättre om vi hade haft bättre målskillnad än DIF! Men det har vi ju verkligen inte.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
JanT: Jo, busenkelt, om det ena laget heter Brynäs och det som jagar heter....Ehhh, va fan som helst!!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Clarence: Men ärligt talat, när kom förhoppningarna om att vi skulle räcka till mot "The Big Four" i ett slutspel?
Brynäs har gjort en riktigt bra säsong om man tittar till spelatruppen.
Då borde vi inte vara på slutspelsplats vilket vi överraskande nog är.
1-3 mot är definitivt inget att skämmas för, väntat snarast med tanke på den svit med segrar vi har bakom oss.
Minst två pinnar mot Timrå så är vi hemma sen kan de låta J-20+Micke Lind spela mot FBK.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: Viktigt att DIf bara fick 1 pinne idag. Att ta in 5 poäng när det är 6 poäng kvar att spela om är inte lätt....
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: Om de lärde hade avgett svar, från de senaste 7 årens spektra, genom tunnlar och div mikroskop, så hade man kommit fram till samma svar innehållande Brynäs IF´s (all inkluded) huvuden. Bajs!!!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
sylf: Må de, må de, jag törs, mot bakgrund av statistik och förnuft, inte sätta emot utan inväntar helt sonika svar från de lärde...
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Vad skönt om vi kunde ta 2 eller 3 poäng mot Timrå så slipper man ligga i fosterställning med ångestattacker på lördag mot FBK.

Minst två pinnar mot Timrå, sen kan vi fira :D
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: OK, jag är helt övertygad om att de lärde, efter att ha mätt spektrat, kommer fram till att det var bajs. Rena och skära skitkorvar.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: Snackar du om Liv nu?
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
sylf: Vet inte, det sägs att partiklarna var så små att de måste skickas till den där partikel-tunneln i schweiz, för att accelereras upp i ljusets hastighet och att man med hjälp av de ljusvågor som då avges kunna mäta spektrat och därigenom fastställa vilket material det var.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: Malmö IF 1992-1994!
Färjestad alla år!!!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: Har inte malmö lyckas me det x2...
Men är helt inne på din linje ivf.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: Försent! Malmö har redan bevisat motsatsen.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Jajjen: Ja ja, skit samma. Jag hade ändå inte väntat mig att vi skulle ta någon enda pinne i kväll. Kanske inte så dåligt att vi lyckades tända HorV-71 heller. Då kanske dom kan ta SM guldet i år. För det ALLRA viktigaste för mig är att Linköping aldrig aldrig aldrig tar något SM guld. Det måste bevisas att man, helt utan ishockeykultur eller egna talanger, inte kan köpa ihop legoknektar och lalla till sig ett SM guld med!!!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
AVGÅ: "Det fanns en del korn av något slags materia bestående av annat än bajs i Brynäs spel i dag."

Vilken materia var det?????


BRENDL KOM TILLBAKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
MarcusElving:
bif-tik 0-0
big-hv 0-0 så är saken biff
Kör på 5 backar samtidigt å mura igen målet i 60min så är det klart.....
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Vi behöver två poäng till på två hemmamatcher för att vara klara för slutspel.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Peja: Dom var näst sämsta hemmalag innan den här matchen.
Kommentera

Sv: Jerusalem 71 - BIF 24/2
Peja: Förvisso, och det gör det för ALLA. Alla har (eller borde ha) precis samma förutsättningar och chans, Det fanns en del korn av något slags materia bestående av annat än bajs i Brynäs spel i dag. Tyvärr så räckte det inte mer än 1,5 perioder, sedan gick proppen. I vanlig ordning så lyckades man vända ett helt lags negativa trend, såväl som att introducera nya målskyttar i motståndarlaget.

Att vi ska ha så förtvivlat svårt att göra mål?
Med vårat boxplay skulle vi kunna spela 4 mot 5 större delen av matcherna och ha Brendl hängande på planket vid offensiva blå. Varje pass till honom skulle ge ett mål.
Kommentera

1132282 · »