Brynäs IF

714942 inlägg · 7953 ämnen

Kahnberg går till Brynäs

« · 1148552 · » Till forumet


Sv: Kahnberg går till Brynäs
Två kompisar till mig påstår att de såg Kahnberg käkandes lunch på Läkerol Arena lite tidigare idag. Om det är sant vet jag inte, men de var ganska säkra på sin sak!

En bra värvning i så fall tycker jag, Kahnberg är en bra hockeyspelare. Hoppas verkligen att han får en rejäl nytändning. Men värvas han som ersättare för Widing så vet jag inte om jag är säker på att Kahnberg gör uppåt 25 mål direkt? Kanske, kanske inte. Skulle gärna se Somervouri också. Det skadar ju inte att ha fler spelare än en som kan göra mål :P
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hitman: Ja,vi får hoppas att Kahnberg går en ny vår till mötes. Vilket inte känns otänkbart.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Davey_22: Jo visst finns det en viss floppvarning då omgivningen i BIF kunde vara bättre men det är en ändå en klasslirare i ES när han funkar och även i sina sämre dagar skulle han vara en av de bästa i BIF
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander: Sluta! Det skulle mycket väl kunna vara sant och orsaka att jag åker och köper ett starkt rep och en bjälke i em.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hitman: Fan va folk verkar uppspelta över Kahnberg, som jag ser det är detta en rejäl 50/50-värvning. Han har grym Es-potential, men han e som många andra sagt...ojämn... Dock är det kul med en namnkunnig spelare som bevisligen har levererat och ändå inte fyllt 30.

Känslan är ändå tummen upp,fast med vissa reservationer.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hitman: Nu ligger det ute på hemsidan. Det är Danne Johansson som kommer tillbaka ;-)
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
arnio: Eller kanske någon ytterligare från de forna gamla öststaterna? Vi har ju redan klarat av Slovenien och Ungern så varför inte t.ex. Polen?

Fan, jag gått och byggt upp förhoppningar nu. Brukar inte vara en bra grej när det gäller Sunklövs värvningar. Hoppas det är Kahnberg nu, då tar jag tillbaka ca 20% av all skit jag har slängt åt Sunklövs håll de senaste åren.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Lindström: Spänningen är olidlig. Vad har Luffarn hittat på? Ska det bli Kahnberg eller en comeback för Wingding, eller rent av någon från Allsvenskan?
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
bradberry: Tackar då kan ja ställa in så allt blir rätt! 13 min kvar alltså fö.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Lindström: 13:47
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
bradberry: Förvisso min i Thailand ställer man inte om kl för sommar å vinter tid... Å den atomatiska tidszonen på burken lever ett eget liv.

Så ett svar innehållandes rätt tid vore mera informativt.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Lindström: Ja lite korkad fråga...

Ser du inte på tidpunkten för ditt inlägg? :-)
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
bradberry: HAHAHH ja då var nya namnet taget.
Korkad fråga vad är kl hemma? 13 el 14? Sitter i Tahiland med en iskall Chang!!!!!

Vill j inte missa vad mormor har kokat ihop, kanske 3år till på Vas....
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
mattiaskarlgren: "Fröludna"

- HA, HA, HA...!!!

Det har jag aldrig hört förrr. Kul!

:-D

Ska hädanefter kalla dem för det.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hahl Bundy: Ros får tycka precis vad han vill. Han är den mest överskattade hockey-journalisten i Sverige. Utan tvekan.

Dock kan jag hålla med om detta med fans-värvning MEN dock ska sägas att det absolut inte är något med det.

Vad säger LHC om Weinhandl, Hlavac eller Hlinka?
Fröludna om Honken?
Färjestad om Goren?
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander: Ja de lär väl vara något sådant som får alla gamla brynäsare att hänga kvar lagom till det är dags att läggas in på hem.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Partyjack: Kunnande har han men det som det hänger på är mr Kahnberg själv. Jag tror att han kommer att upptäcka glädjen med försäsongsträningen på myren och att få spöa masarna på höstkanten
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hahl Bundy: Ros är ute och cyklar som vanligt.
"Vill göra en fans-värvning" betyder underförstått att vi skulle syssla med effektsökeri i första hand, enbart för att tillfredställa otåliga fans.
Brendl, Jonsson och Kahnberg är spelare som har varit eller är tänkta att fylla det behov vi haft/har vad gäller rollspelare.
Svårare är det inte.
Om namnen sen råkar ge rubriker a la Real Madrid så är det isf en ren sidoeffekt, som iofs alltid är trevligt....
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hahl Bundy: Tycker nog personligen att jämfört med värvningarna Jonsson, och framförallt Brendl så är detta långt från någon "affischvärvning".

Mtp hur hans säsong har sett ut känns det närmare en riktig chansvärvning mtp hur mkt som kommer gå åt till hans lönekuvert varje månad..

Även om jag och många med mig doftar succévärvning så finns det också ett stort riskmoment för flop, iaf som jag ser det.

Blir lite småspännande kring tvåsnåret!
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
bradberry:

Blir det Kahnberg så ska jag köpa matchtröja med hans namn o nummer. Garanterat.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Äsch, Ros är ju bara avis. Han är väl sur bara för att hans Leksand åter igen ska karva nere i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Hahl Bundy: Ja... Jag tycker inte Johnsson kan räknas in direkt. Men annars ligger det något i det.

Jag tycker heller inte det är helt fel. Signalerna till fans och sponsorer om lite offensiv anda är viktiga. Bra med affischnamn!

Sen att bara bli jämförd med Real Madrid borde ju ge Mormor åtminstone en gnutta upprättelse... ;-)
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Dagens Ros-blogg:
"Brynäs är lite som Real Madrid. Varje säsong vill de göra en fans-värvning, alltså presentera ett starkt namn för fans och sponsorer. I fjol kom Lasse Jonsson. Två år sedan Pavel Brendl. Och nu 2009 Magnus Kahnberg."

Kommentar? Någon?
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Och sen precis när alla går mot dörren efter avslutad presskonferens så avslöjar han Johan Alcéns nya 5-års kontrakt...
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Huge: Nä han kommer säkert att passa in i Brynäs "tokoffensiva" spelidé...

:-)

Men skämt åsido... Är det Kahnberg så är det jävligt bra. Känner mig dock inte säker på att det är han... Tror nog Mormor är där och fiskar också men det verkar gått jävligt fort i så fall.

Å andra sidan vet jag att Mormor och Nubben har ett gott öga till varann så kanske de snackat ihop sig redan för länge sen...?
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Känns väl bra att Kahnberg kritar på? Grattis.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
rackham: Gynge?
Du menar den där jättetalangen som idioten Sundlöv ratade och som nu gör jättesuccé i..............?
Ja, var är det nu han håller hus nånstans?
IFK Blomstermåla?
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs

rackham: Gynge har haft sina chanser... Då kanske ryktet stämmer om en värvning från ett slutspelsspelande lag ;-)

Nästa rykte som skall infrias är om finnarna på Sätraåsen

Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Huge:

Hellre Kahnberg än Gynge...
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Bissett19: Var inte chockad om det är Fredrik Warg.

"En hårt jobbande lagspelare i rätt ålder".

Känns som en typisk Sundlöv-värvning..

Skämt åsido, är det Kahnberg - Grattis och tack Sundlöv!

Tror han med mer istid och större förtroende kommer glänsa i Läkerolen!
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Partyjack: "Visst Kahnberg vore en kanonvärvning, det finns MYCKET hockey i honom.

Men.. Dont count your chickens.. Typ.."

När man kommit så här pass långt i förhandlingarna brukar murvlarna sällan ha fel, så Mormor har gjort ett kanonjobb i det här fallet.
Tycker inte att man ska stirra sig blind på att han dippat en aning i Frölunda, jämfört med vad han presterade som bäst.
Mkt beror på tränarens förtroende och här verkar det inte ha funkat speciellt bra mellan Kahnberg och Dahlén.
Att vi har fått en giftig och irrationell målskytt är det inget tvivel om.
Bara att hålla tummarna för att han funkar i Brynäs, ngt jag inte har nån anledning att betvivla.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Bissett19:
Då får vi höra om Sundlöv har rånat en bank eller inte...
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Bissett19: Ja Wanvig ska göra comeback...
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Pressträff i LA Kl 14!Ett nyförvärv skall presenteras.!
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Bissett19: Ähh han ska bara säga att han flyttar. :)
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander: Frölunda är första valet säger han i Expressen,ska träffa Nubben idag!
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander:

Jag håller på att pressa Magnus brorsa på mer info.
Men han är tyst som en mus nu, och det tyder nog på att aftonhor** har rätt.

Btw snart kommer Wargen.....
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander: Sten-Åke Cederhöök?
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
GävleLasse: Fick SMS från en bekant i Götet och enl hans sk säkra källor så är det klart med två år.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Partyjack: Att Sundlöv dementerar är ju inte konstigt med tanke på att det inte är spikat och påskrivet än. Han är ju inte typen som går ut i förväg.

Men skulle det vara substans i det Aftonblaskan skriver så tror jag det kan bli en intressant värvning. Bra för både Kahnberg och Brynäs.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Blev ett väldans liv här för en artikel som Aftonblaskan lägger ut..

Hårstråna på mitt huvud (frisk 25åring) räcker inte till att räkna hur många ggr den skit-blaskan har haft fel.

Visst Kahnberg vore en kanonvärvning, det finns MYCKET hockey i honom.

Men.. Dont count your chickens.. Typ..
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander: Kahnberg är en intressant med halvfarlig värvning. Känns väldigt mycket Himmel eller Helvete för hans del. Fast i Brynäs lär han få betydligt mer speltid än vad han hade i Frölunda och det kan göra honom gott. Lyckas man dessutom få in honom i en bra kedjekombination kan ni ha gjort en riktig kanonvärvning.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Lunkan: Som jag ser det så är Kahnberg det bästa vi kan få. Min drömvärvning faktiskt. Utanför NHL har jag svårt att se en bättre värvning, skulle va Brendl då.

Kör hårt Luffarn !!
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
65selander: Jo det vore ju synd om vi lägger all kosing på en lirare som VF bänkar i slutspelet, men det är väl den bistra verkligheten.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
arnio:
Nää, i min iver var jag tvungen att skriva av mig... du har rätt...bara för att skvallerpressen skriver det betyder det kanske inte vara sanningen..
Avvaktar!!
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
tjugo8: Tror också han kan bli pånytt född i Brynäs. Får väl vänta på Brynäs sidan innan man ropar hej. Hoppas han inte är den ende nu som de ev bränner kosing på.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Horace76c: Ta inte ut nåt i förskott nu, det troligaste är att han inte hamnar i Brynäs trots allt.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
Lunkan:
Bra...KAN inte bli Anus.. (med anus menar jag typ Vas)
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
tjugo8: Han brukar ju göra bra matcher mot Brynäs hoppas han kan göra det med Brynäs också om han nu kommer. Lite av en berg och dalbanelirare höga toppar djupa dalar.
Kommentera

Sv: Kahnberg går till Brynäs
mattias - 74: Mormor rockar fett!
Kommentera

« · 1148552 · »