Brynäs IF

714407 inlägg · 7953 ämnen

KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc

« · 1808573 · » Till forumet


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: Du är en festlig prick med allt ditt dravel.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Powerfade: Iom att Rumpelstiltskin naturligtvis menar att Bulan tagit upp oss i toppen igen, dvs spelmässigt och till stor del även poängmässigt så blir diskussionen bara hårklyverier när det gäller vilka som ska betecknas som topp-, mitten- och bottenlag.
Isf kan jag med samma godtyckliga logik påstå att (om serien slutar som den ser ut idag) det bara är Växjö som är ett topplag i SHL eftersom dom vunnit serien.
LHC är ett mittenlag och resten är bottenlag.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: Mer logiskt vore väl isf att beteckna lagen 1-5 som topplag, då dessa har poäng inom 90-spannet sas.
Lag 6 och 7 är mittenlag, då dom ligger inom 80-spannet och ex SAIK har lika många poäng upp till ettan som dom har nedåt till åttan.
Resten är bottenlag iom att dom ligger inom 70-spannet och ännu lägre ner.

Min poäng är mao att det inte finns nån specifik mall för vad som är ett topp-, mitten- och bottenlag om man ska gå strikt på poäng och inget annat.
Hur rankar du isf om samtliga lag hamnar på samma poäng?
Är alla topp-, mitten- eller bottenlag då?
Och att som CL gör, klassa SAIK som ett mittenlag i SHL, med tanke på deras historik dom senaste åren och hur man subjektivt rankar alla lag inför en säsong, är ju knappast seriöst.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: Ja tack vare deras säsong som likt vår förra säsongen varit präglad av skador på viktiga spelare så är de ett mittenlag.Jag förstår ditt resonemang om att det ÄR ett bättre lag på pappret. Men hockey är resultatbaserat, tabellen är slutsumman av 52 omgångar där alla mött alla.
Samma sak gäller Brynäs. Hade vi inte haft den långa djupdyknningen under hela Januari så HADE vi kunnat vara ett topplag. Nu hade vi ett dåligt januari och är ett mittenlag. Vi har inte ens hemmafavör i kvarten vilket man borde ha om man är ett "topplag".
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: Såklart att jag betecknar Skellefteå som ett mittenlag, de har väl dessutom legat i mitten hela säsongen så det är ju ingen tillfällig dipp heller. Det vi har att gå efter är ju tabellen eftersom att det är poängen som räknas i SHL.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: "I övrigt är din definition väldigt märklig och ologisk om det nu är enbart poängfördelningen och inget annat som styr din ranking och gränsdragning mellan vad som är topp-, mitten- resp bottenlag."

Öhm, nej? Den är snarare så logisk den kan bli. Topp-mitt-botten handlar ju om tabellplacering.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Carl Lejonkräk: Så du vill beteckna Skellefteå som ett "mittenlag" i SHL?
I övrigt är din definition väldigt märklig och ologisk om det nu är enbart poängfördelningen och inget annat som styr din ranking och gränsdragning mellan vad som är topp-, mitten- resp bottenlag.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge: Som att "i princip bli Världsmästare" när man kommer 4:a
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huge:
1-4 topplag
5-10 mittenlag
11-14 bottenlag
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
bradberry: Poängsnittet denna säsongen är det bästa vi haft på över 10 år. En annan säsong hade årets poängskörd kunnat räcka till att komma trea eller till och med tvåa.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
bradberry: Jaså, vi har inte hamnat i toppen av ligan NÅT år under Bulan?
Så det här året räknas alltså inte, eller hur menar du?
Nog vill jag hävda att vi idag är ett topplag, om vi hamnar 5:a eller 6:a i en oerhört jämn tabell där det bara skiljer några poäng mellan ettan och femman/sexan.
Hur står det till med dina egna räkne- och bedömningskunskaper, kan man undra? :-)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Rumpelstiltskin: Tog upp Brynäs till toppen igen...???? Vänta nu!!! Bulan i all ära men inte har vi väl hamnat i toppen av ligan något år under Bulan? Årets 5:e eller 6:e-placering är den bästa på 3 år. Förra året var vi 10:a... Topplag? Hur är det med självinsikten...?😂
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Rumpelstiltskin: ja det är synd att han ska behöva vara så förbannat kärringstyrd...
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Helvete vad jag kommer sakna Bulan ändå, hoppas innerligt att vi går långt i slutspelet. Han kom in när det stormades som mest efter Tommy och tog upp Brynäs i toppen igen.

Unnar honom ett riktigt fint avslut nu.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Hmm... Du vill inte ha sparkade tränare från bottenlag men förespråkar Tornberg som, precis blivit sparkad från ett bottenlag?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Visst känns det inte jättespännande med Melin, men kolla vad han gör med AIK nu. Melin levererar allt som oftast fantastiskt bra när det börjar gälla något! Galen konstellation som faktiskt skulle kännas spännande skulle vara att kombinera Melins kyla och smartness med Wikegårds passion! De har ju faktiskt coachat tillsammans tidigare, i Väsby i början på nittiotalet 😀. Känns helt osannolikt men ändå lite kul.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: Tolkningsfråga från person till person 😊
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Jag tittar mest på det som varit i SHL och hur han coachat sitt material denna säsong, men det visar sig sen eller hur, precis som många har tro till andra coacher eller spelare i laget och jag personligen tror inte på Hånberg utan att sitta med alla svar; )
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: hånat? Han retas lite. Vilket han dessutom gör med alla lag.
Vad var det senast? Jo just det, Brynäs värvade ikonen och Abris påpekade fakta om Brödrosten och Wallace.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: baserar du det på hur Karlskrona har spelat alla åren hånberg har varit där eller bara i SHL? För de kan väl inte ha spelat likadant när de gjorda många mål i allsvenskan.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Vuollerim:
46 mil enkel. En torsdag. Visserligen 4 mil kortare än "hem" till Åsen, men det visar på intresse.
Passa på att ta med det stulna guldet hem...
Svart. Hvergang.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
{Bratwurst Den som lever får se...jag hoppas fortfarande på Collinton i slutändan, Melin känns gammal och han var väl nästan utbränd nu när han avgick från förra klubben, det visar sig i vår vem det blir!!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
bradberry: Så kanske det var ja, men jag hade inget emot honom, men nu får han sitta o snacka med Wikegård istället då :)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Thornberg har klart med nytt jobb. Expert på Cmore...
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: utan att på något sått förespråka Hånberg som tränare, tror jag knappast han spelat med samma defensiva spelsätt i Brynäs.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Jag tycker Hånberg har haft en starkt defensiv uppläggning av KHK under säsongen, det är raka motsatsen till vad Brynäs vill spela, det är min filosofi..sen tränare som får sparken från bottenlag tror jag inte på!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: vilken filosofi menar du att hånberg förespråkar?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: Han har hånat Brynäs i uttalanden flera ggr ;)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: Att välja Hånberg verkar långsökt tycker jag av Brynäs, han har ju inte alls den filosofi som passar Brynäs som lag, som min vän sa som sitter i den innersta kretsen i Mora, det blir Collinton om Mora åker ur, annars inte, jag tror Brynäs har flera namn de redan pratat med som är top 3, Hånberg, Wikegård, Melin är inga sunda förslag enligt mig..tror jag mer på Thornberg ihop med Sjödda
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Honken:
Ja, det får inte hända. Det blir den svarta med Molins autograf på ena oket :)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Mittzon:
Haha, ja de kan man fråga sig. Det var tuffa tag på 70 - talet till och från kan jag säga. Vi får se om vi växt ifrån det eller om det blossar upp igen i morgon :)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Vuollerim: Svarta, finns ju liten risk att blandas ihop med de som ska kvala annars;)
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Vuollerim: Vad gick fel med lillbrorsan? 😆
Kommentera


Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar:
Så var det dags igen. I morgon bitti startar resan från Tjörn till Leksand för att se Gävle/Daladerbyt på plats. Sex hockeyfrälsta varav tre brynäsare och tre leksingar i bilen. Det är dessutom första gången lillebror (leksing) hänger på sina två bröder (brynäsare) på match längre bort än Scandinavium.
Det känns som det finns förutsättningar för goa diskussioner på resan, eller vad tror ni? :)
Hoppas på en bra match där femteplaceringen säkras i tabellen. Därefter ser jag gärna att vi får FHC i kvarten.

Förresten, ska jag ta den vita eller svarta matchtröjan?
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Det beror väl på vilka men efter idrottskarrären är avslutad man är beredd att ta. Läst lite vad Ylverton skrivit och det är ingen munter läsning. Dessutom så verkar Wännas senaste smäll av allvarlig karaktär då hjärntrappan i det här fallet tar sin tid.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Bratwursten : de blir vi nog lite till mans...
Blir det Hånberg så blir jag överraskad iaf. Känns inte som den typ av tränare som Bengtzen vill ha i Brynäs.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: blir less om det är hånberg faktiskt..
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Makita: det handlar ju om att Bengtzen vill att Colliton ska säga ja innan Mora spelat klart för att kunna säkra tränarpositionen, om man väntar och Colliton säger nej, då sitter man med skägget i brevlådan. En tränare är nog säkert redan klar, eller iaf nästan klar för Brynäs idag redan.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: Fast det är ändå ganska olika situationer med Bulan och Colliton. Den bild som getts i media är att huvudorsaken till att Bulan lämnar Brynäs är pga familjeskäl. Om Colliton skulle lämna Mora så vore det pga att han vill kliva ett steg uppåt i karriärtrappan. Om han ändå kunde ta det steget genom att föra upp Mora till SHL, så känns det ganska dumt av honom att redan nu bestämma sig för att lämna dom.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Hälge:
Svårt att se att skälet till att JC inte får något kontrakt med Brynäs beror på att bif vill ha ett tidigt besked om så är fallet borde bif ha klart med en ny tränare innan säsongen är slut för Mora.
Annars borde väl det vara möjligt om Mora missar kvalet och JC är intresserad.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Peja: exakt men handlar om att rätt sorters reSurser och säkerhetsåtgärder sätts in i tid, så spelaren inte hetsas eller hetsar in sig själv i spel för tidigt.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Abris, brynäshatare? De va nyheter. De är han verkligen inte.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Skrubben: Synd om det stämmer att BZ var ovillig att vänta på Colliton. Den lojalitet som Colliton visar gentemot Mora är ju ett attribut som åtminstone jag gärna skulle se hos Brynäs nya tränare. Det är väldigt svårt att kritisera Bulans beslut att göra klart med Luleå mitt under säsongen om kravbilden på den nya tränaren är att han måste göra detsamma med Brynäs.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huss: Det är ju numera väldigt vanligt att spelare har haft ett antal hjärnskakningar. Det är inte säkert att hans karriär är slut bara därför, kolla på Crosby.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huss: Vart ju den tanken som gnagde lite... : /
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
bifhjärta: Typiskt att en Brynäshatare skulle ha snappat upp den infon!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: Håller med, kan t.o.m. vara så hemskt att den senaste smällen redan kostat honom karriären.
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Huss: jag är rädd att nästa smäll kan kosta honom karriären tyvärr. I höstas någon gång googlade jag Wänna och vart nästan illamående när jag läste den här artikeln.

"I slutet av andra perioden bröt han in i anfallszonen men åkte på en riktigt smäll av Fredrik Sonntag. Timråspelaren fick två plus tio minuters utvisning för tackling mot huvudet – inget som uppskattades av hemmapubliken som buade rejält.
Men Brynäs kvitterade i det numerära överläget och Wännström reste sig och kunde spela vidare efter periodvilan.
– Jag blev lite snurrig i huvudet av smällen, men var med igen efter vilan, sa Sebastian."

Det började tidigt för Wänna. Och om det stämmer att han nu spelat 6-7 matcher med hjärnskakning så vettefan om han kommer kunna spela hockey på högsta nivå ordentligt nå mer.

Men jag blir gärna överbevisad!
Kommentera

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
bifhjärta: Tråkigt. Det var väl just det som varit frågetecknet gällande Colliton. Han har uttalat att han vill träna Mora nästa säsong om dom går upp i SHL. Vågade Bengtzén räkna med att Mora kommer bomma SHL-kvalet? Svaret blev nej på den frågan och som Leksand spelar just nu så kanske det var ett klokt val. Det känns som att den kvalserien är 50/50 på förhand.
Kommentera

« · 1808573 · »