1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737256 inlägg · 7967 ämnen
« · 2512417 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
mattias - 74: trivs inte frun trivs man inte själv heller, dvs han trivdes inte.

Storspelare?? Sa jag aldrig, etablerad var mitt ordval. Men tror som du hade inte heller blivit en storspelare. En som fyller laget, smart och pålitlig även med dåtidens NHL-mått mätt.

lapad: ” Kom igen Lena”😂😂

BIF Kungen: En sanning med modifikation🧐

BIF Kungen:

Var ju frugan som inte trivdes och ville hem om man skall tro det som sagts men Jörgen hade nog inte blivit någon storspelare där borta heller.

Han gjorde rätt som åkte hem och dominerade

dempa: hmm, att säga att Jörgen Jönsson var för dålig för NHL…

Han var etablerad men trivdes inte socialt var nog mer än korrekt bild.

dempa: P. Nordström kommer jag att minnas som feg spelare. Kunde inte ta en tackling utan att skydda sig regelvidrigt.

SuneMangs: precis, såna som FBK alltid lyckas få fram eller slå klorna i. För fega och dåliga för NHL (J. Jönsson och P. Nordström mfl) men dominerar länge hemma.

dempa: Brynäs (och Modos) eviga problem. Talanger som är antingen för bra för SHL eller alldeles för dåliga för SHL. Hade älskat att få fram en par, tre, fyra stycken som håller precis lagom nivå för att vara toppspelare i SHL och behålla dessa under en längre tid.

Lyssnade på GD podden.

Säga vad fan man vill men Rödin är den första som sagt ”förlåt” vad jag har hört.
All kredd till honom!

Tack Anton!!!!

Tigerhjärta: Har själv viljat se Fröberg i Brynäs en längre tid. Så tanken lockar ju.

Onekligen spännande att se hur truppen blir, hoppas det inte blircen besvikelse bara.

Tigerhjärta: blir spännande om Johan Larsson stannar och om en sån som Silfverberg kommer hem eller om han vill vara kvar i NHL ett tag till. Järnkrok och Bäckström har några år kvar i NHL "tyvärr".

Davey85: ”Obs, ingen diss, bara min uppfattning”

Tar det absolut inte som en diss. Därav att jag skrev ”tänker högt, kan vara helt ute och cykla”.
En spännande gubbe pga lite Brynäskoppling men det kan nog vara att sikta lite väl högt!

Tigerhjärta: Tror faktiskt typ 0%. Fröberg hade varit svår för oss att värva om vi låg i SHL. Men gillar han som spelartyp.

Obs, ingen diss, bara min uppfattning.

Vad tror ni chanserna ligger på att locka ”hem” Linus Fröberg till nästa säsong?
Gjorde en ganska medioker säsong men desto bättre i slutspelet.
Tänker att det ändå borde gå att locka med att få centra en förstakedja i Brynäs kommande säsong?
Jag tänker högt, kanske är helt ute och cyklar skall tilläggas!

Anders Berg: Låter skrämmande, ungefär som 4 guld på 10 år, ledande i svensk ishockey osv. Nu är det förbanne mig verkligen dags att sluta med alla dessa floskler och börja leverera på riktigt. Kliv ut ur den skyddade verkstaden och börja vinna varje match till varje pris. Brynäs måste bli ett fruktat lag igen och inte denna sorgliga ursäkt till lag vi sett och fått lida av de senaste årtiondena. Ta gärna inspiration av 60 och 70-talet men se till att vinna. Hockey handlar om tre saker: vinna, vinna och vinna. Brynäs mål måste vara att vinna varje match de ställer upp i och de ska bli vansinniga av ilska om de förlorar.

Alltså Lena 😭

Lemp: Tror det blir Pettis eller Myling 👍

Tigerhjärta: Det var någon som skrev tidigare här att hans vän kände nån materialansvarig i klubben
Den personen i sin tur märkte att det var olika läger i omklädningsrummet. Det måste man först o främst lyfta fram innan man börjar värva
Är det dålig stämning i ledningen,så går det ner i leden.Det är likadant på skolor o arbetsplatser..Det brukar kallas o bli mobbing. Om det nu stämmer så vill nog inte sittande ledning känna vid det här.Brukar vara så.

lapad: Och gatukontoret - som vill veta om konceptet inkluderar att de blir tvugna att köpa en trottoarkant.

Farsang: Du glömde Alcéns släkt

Farsang: Och babben Larsson

kexxet: Rykten hit och rykten dit.. Undra hur det kommer sig att alla dessa rykten sällan anses positiva när det rör Brynäs.
Känslan är att folk hittar på det ena efter det andra för att snacka ner personer både i och runt vår förening.

Om ryktet stämmer ang. Lindbäcks inställning till försäsong inför SHL, hur ska det då bli i en ytterligare lägre serie....

Anders Berg: Skillnad på att ha ett "mycket slagkraftigt lag" och att avsätta de resurser som krävs för ett mycket slagkraftigt lag. Beror helt på vem som är SC :D

bar mofftak: Det brukar landa i det här. Att marknaden är påstådd död...
Kan nog hända igen i denna förvirrade förening...

Vi kommer att ha ett ”mycket slagkraftigt” lag kommande säsong - upp till bevis!

”Brynäs IF:s styrelse är helt enade kring att högsta prioritet nu är att föreningens herrlag så snart det bara går ska återta en plats i SHL. Styrelsen är ödmjuka inför uppgiften, men beslutsamma om att avsätta de resurser som behövs för att Brynäs ska ha ett mycket slagkraftigt lag inför nästa säsong”.

Lemp:
Lindbäck är slut, han kommer inte kunna ta några puckar i allsvenskan heller. Släpp honom.

Ett målvaktsnamn som har nämnts av Måns Karlsson på Hockeysverige är Alexander Hellnemo. Vore ett bra namn som backup som även har förmågan att spela till sig förstaspadden. Men det förutsätter att Skellefteå litar på Brynäs för vidare utveckling. Ser framför mig Lindbäck, JJ eller Cannata som förstamålvakt tillsammans med Hellnemo.

JohnnyBotox: Jag hoppas er styrelse inser att det är nu ni har en fördel mot många av de övriga lagen i HA som är kvar i slutspelet eftersom ni vet vart ni spelar nästa säsong. Just nu kan ni erbjuda kontrakt som kommer att gälla och som inte behöver brytas om det blir SHL.

Om man tänker analysera i månader innan det börjar skrivas kontrakt så kommer marknaden däremot vara rätt tom.

Tänkte på tränare.
Vad gör Jonas Johnsson nuförtiden?
Har för mig att han varit en uppskattad tränare i allsvenskan.

xxx BIF xxx: Oliver Bohm var kass i Timrå och kass i HV. Zetterberg gjorde ingen glad vare sig i Timrå eller Brynäs. David Bernhardt klar för Timrå om Modo missar SHL. Johan Persson vill till SHL, annars Mora.

Analysgruppen består nog av Inge Hammarström, stygge stigge, virus, Rolf Lassgård, Tommy Sjödin, Leif Boork, Niklas Wikegård och Markus Aujalay lagar mat till gruppen.

JohnnyBotox: Hockeyettan kan Brynäs med lätthet skaffa koll på om viljan och ödmjukheten finns. Det är bara att ta hjälp av Strömsbro, som säkerligen har scoutat sina motståndare väl. Lars "Lillis" Lövblom uppe i Hudik har ju också bakgrund inom Brynäs och bör rimligtvis också ha koll.

Men då måste Brynäs vara tillräckligt ödmjuka för att fråga Strömsbro om hjälp. Jag är inte så säker på att den ödmjukheten finns hos våra 35-åriga sportsliga beslutsfattare.

Man blir ju nyfiken på hur bra en spelare som Tellström jr är.

Zzz: En annan viktig fråga är väl om medlemmarna i analysgruppen blir kunniga yrkesmän innan eller efter första mötet?

Depression: Billins var en härförare hos oss i HA, fullkomligt dominant med sina 42p. Bra karaktär och lite ledare för de yngre i laget, hugg!

Gällande truppen till HA 23/24. Jag förmodar att man till att börja med gör någon slags första koll med spelarna i årets trupp hur de ställer sig inför att spela med Brynäs i HA. Till och med spelare som hade tänkt ratas vid spel i SHL, t.ex. en sån som Olesen kanske hade varit intressant att ha kvar i HA? Utnyttja SHL-klausulen (någon som vet hur länge den gäller?)

Vissa är givetvis borträknade, Sklenicka, Björninen, Palve, Timashov etc.
Men förmodar att man ser över vad man har för grund och utgår från den och kryddar därefter.

Det vore intressant att veta hur man gör med spelare från andra klubbar som redan var klara för spel i SHL med Brynäs. Låt oss säga att Johan Persson hade signerat ett SHL-kontrakt med Brynäs, att det delvis fanns intresse från andra SHL-klubbar men att valet ändå föll på Brynäs. Självklart beroende på person, lön, sociala aspekter, men det vore ju inte jättekonstigt om han ändå väljer spel i Brynäs om alternativet än en sämre roll i t.ex. HV. Mora har han ju redan ”skilts” från i tanken så inte helt givet att bara signa nytt och stanna i Mora heller.
Vad tror ni?

Peja: jag menar det. Ha koll på SHL-rejects, ha koll på konkurrenter i HA, ha koll på de bästa + fynd i hockeyettan, ha koll på DEL, Liiga, AHL, ECHL, alla juniorlag med mera, med mera...

Som sagt, SC i SHL är nog både enklare och betalar bättre...

Lemp:

Ähh fjant, är ju bara att köpa ut ju.. ..😉

men behöver nog köra lite parallellt nu, om en vettig analys ska göras så måste det läggas tid på den, samtidigt som man inte kan vänta på resultatet av analysen innan man börjar jobba med ny organisation och trupp till herrlaget. det måste nog få vara lite rörigt...

har EP-scoutat lite, herregud vad man måste ha koll på spelare till HA. Drömjobb att vara SC i SHL jämfört med HA...

Passade på att Bli medlem nu igen! Det var längesen man var det. Men gäller att stödja föreningen nu 😌

lapad: Beskrivningen säger egentligen ingenting. Och vilka supportrar ska vara en del av analysgruppen?

Man hade önskat information hur man planerade att hantera den närmsta framtiden. Arbetet med truppen måste påbörjas omgående och hur man avser hantera det är egentligen det mest intressanta kortsiktigt.

Uppdatering från styrelsemöte.

Ur styrelsemöte 20230328:

"Brynäs IF:s styrelse är helt enade kring att högsta prioritet nu är att föreningens herrlag så snart det bara går ska återta en plats i SHL. Styrelsen är ödmjuka inför uppgiften, men beslutsamma om att avsätta de resurser som behövs för att Brynäs ska ha ett mycket slagkraftigt lag inför nästa säsong.

Styrelsen beslutade att tillsätta en analysgrupp med bred representation ur Brynäsfamiljen bestående av till exempel partners, medlemmar, supporters, ideella krafter och anställda. Analysgruppen är en viktig del för att noggrant analysera och utvärdera både årets säsong, och även de senaste årens resultat."

Innebär detta att Alcén får söka nytt jobb eller kan det vara kompisgäng som utför analysen?

xxx BIF xxx: Om man ignorerar pengarna så är Lilja är klar för Luleå och Bernhardt klar för Timrå. Rahimi stannar i Löven eller slutar. Asplund går till SHL och Niku samt Rantakari ska vi inte ens prata om.

Depression:
Jag vill göra en HV och ha typ:

Limpan - Oliver Håkansson (utfyllnad vid skada)

Johan Persson - David Lilja - Lukas Zetterberg
Oliver Bohm - David Bernard

Ljungen -Trevor cheek - Emil Alba (även c resv)
Sami Niku - Oskar Asplund

N Danielsson - sallinen - kvist
D Rahimi - Otso Rantakari

Blomman ”C” - Birger - Linus Lindblom
Axel Eriksson - junis?

Lite blandning av tyngd och måltjuvar, med inslag av bra BP/PP-spelare som kan rulla på 3 linor i övertid.

Men så var det den här lilla grejen med pengar..

Vill ni ha in Chad Billins om vi har möjlighet?

lapad: Ovanligt tyst uppe från åsen. Mer hoppas än tror att stora förändringar är på gång.

Hoppas, hoppas att vi får läsa en massa "tack och hej då" till diverse sänken.

lapad: Annons:
Befattning som Sportchef upphör och en ny befattning som Sportdirektör med övergripande ansvar för sporten upprättas. (Se befattningsbeskrivning i bilaga)
Vi välkomnar både interna och externa sökanden.
Ansökningarna skickas till Direktör IKEA.

Tigerhjärta: men kan förhoppningsvis tacklas och pricka pucken innanför stolparna och utanför målvakten :D
Det var lite elakt, tror Eklind hade varit mycket bra i HA. Men borde kunna vara lite elakare bara (på tal om "play dirty")

« · 2512417 · »