1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741930 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
brynäs08: "sluta kalla mig medgångare, dysterkvist och gamnacke är helt ok."

Same shit, different name....

brynäs08: Huge är redan medlem i SSIF(nej inte tyska SS) :-)

Riktigt bra analys av TJ. Klockrent!
Han ska vara förbannad och är det också.

mattiaskarlgren: Men visst kan man plocka både Löf och Berglund i den situationen. Ta en diving och få på så sätt bort det här jävla tramset med vuxna män som slänger sig.

MEN ! Det är inte därför vi ligger under. Såklart.

mattiaskarlgren: "MEN just dessa två utvisningar är tyvärr solklara."

ajajaj, så där får man väl inte säga? ;P

brynäs08: Det här ser ut som kattskit i kattlådan. Det ser ju ut som de klivit ut på isen utan att veta vad det gäller. Slarv både i det offensiva som det defensiva. För att inte tala om spelet mellan de två zonerna. Statiskt, nervöst och enfaldiga försök till att göra snygga passningar. Tommy, Janne å Andreas måste skaka om dem och få dem att förstå det hårda arbetet som krävs. starkbaum ska inte behöva vara ensam i laget om att vilja spela slutspel.

TJ vilket skämt

Huge: sluta kalla mig medgångare, dysterkvist och gamnacke är helt ok.

men medgångare efter 32års medlemskap är att ta i.

Davey_22: Håller med dig om att nivån måste höjas, faktiskt i de flesta matcher MEN just dessa två utvisningar är tyvärr solklara.

Våra backars spel är såklart ett skämt
Tufft läge man sätter sig i när man pratar "spöa" o "revansch" men i denna perre visar upp spelet som det varit när det varit som sämst under sässen

Huge: fan vad jag hoppas att du sitter här ikväll och trakaserar oss andra som redan tappat hoppet. jag hoppas verkligen att du ger mig en omgång i "vad va det jag sa" efter att Brynäs på ett mirakulöst sett vänta detta till en vinst. 

Huge: Sen måste man ju säga att det får vara någon jävla måtta på utvisningarna. Thure delar ut en klockren schyst tackling och visst... Connoly får lite klubba i nyllet i efterdyningarna. Men jag trodde det var slutspel nu ?

Tycker ribban ligger för lågt där. Sen kör 90 kg Berglund döende svanen när Löf håller han lite i armen. Vi är kassa i första.. men nu får zebrorna fan inse att serielunken är över.

brynäs08: "om vi inte kommer ut som ett nytt lag i 2:a så river jag medlemskapet och skickar det till kansliet med krav på allas avgång. Jag kokar över av ilska! Jävla sopor! 

Lata jävla inkompetenta fjollor ska inte ha vår sköld på bröstet."

Inga problem för dig att få livstids medlemskap i "Medgångarnas IF"....

Huge: Att pricka formen till slutspelet är väl det som gäller, säger ganska mycket om både FBK o Brynäs!!

Davey_22: Håller med till fullo. Kommer tyvärr bli så att Brynäs lägger sig ner och dör. För vi har ingen matchcoach, TJ har INGA som helst drag att göra nu, INGA idéer, INGA bänkningar, INGEN time-out...kan lika väl ställa ett kylskåp i båset under matcherna.

mattiaskarlgren: Bra analys. Vi skulle behöva lite medstuds och nåt skitmål för att komma in i matchen på allvar. Vi bjuder på för mkt samtidigt som dom gör det riktigt bra, då blir skillnaden så här stor i spelet och man får heller inga studsar med sig.
Vi började riktigt bra men den klumpiga tvåan av Thuresson verkade förlamande på nåt sätt. Efter det är vi tvåa och trea på det mesta.
En reducering är ett måste, annars är nog den här matchen körd.
Oroande att Färjestad ser ut att ha prickat formen lagom till slutspelet efter en halvstrulig säsong. Såna lag brukar gå långt, hoppas vi kan få stopp på dom.

Davey_22: Hoppas stormen Gudrun har dragit igenom Brynäs omklädningsrum i pausen för detta är inte ok!

Davey_22: Usch! Nu när jag tänker på det så är ju Bertilsson dessutom värmlänning.....

Och seriöst. Bänka Bertilsson. TJ kan inte spela killen i form som det är nu,ge han mindre istid i alla fall. Just nu håller han inte.

Davey_22: Vi är hajmat!

Andra perren som kommer nu blir avgörande för hur resten av denna matchserien kommer se ut. Det är nu Brynäs måste sända rätt signaler.

Lägger vi oss ner och dör kommande 20 minuter är vi körda. Upp och ta kampen nu för fan ! Det är slutspel.

Låt Jacobsson banka någon eller vad fan som helst.

Fy fan va illa, 3-0 är väl vad det borde stått efter först i senaste matchen, men nej, vi åker ner är och är hur jävla lama som helst, fy faaaan!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Lindström: Dom är faktiskt revanschsugna!!!

Brynäsgubbe: Ska vi se nyktert på det hela så svänger ju matchen över till FBK:s fördel då Thure tar en jävligt onödigt utvisning och det blir 1-0. Vi började ju klart bäst så det var ett jävla skitbeslut som Thure tar. Resten av perioden är direkt usel, även om jag inte är så imponerad av FBK. Det är ju vi som bjuder dem på ytor och förlorar i princip ALLA andralägen och ALLA lösa puckar. Det håller inte i ett slutspel.

Beslutsamheten som vi sett i backspelet de senaste matcherna var ju också puts väck ikväll.

Bara att hoppas på att FBK tror att detta är klart och låter oss ta initiativet i matchen igen.

Lindström: Vilken buss?? Dom här stjärnorna får såklart FLYGA till Karlstad från Gävle....borde få bila en och en om det ska se ut så här

om vi inte kommer ut som ett nytt lag i 2:a så river jag medlemskapet och skickar det till kansliet med krav på allas avgång. Jag kokar över av ilska! Jävla sopor! 

Lata jävla inkompetenta fjollor ska inte ha vår sköld på bröstet.

5 Skott på 20 min.
Jävlarimig vilken revansch lusta.

Ser förfan ut som dom sitter kvar i bussen.
Stänger av det här nu så slipper man floskler maskinen efter pausen.
Ruggigt besviken på arbetsinsatsen och inställningen.

bradberry: Absolut. Men det räcker ju att komma in på forumet här för att se hur sjukt negativa folk är. Vilka jävla medgångssupportrar det finns.
Första perioden är bedrövlig absolut. Men vi har två puckar som dansar näst intill på mållinjen.

Nä nu jävlar måste ju killarna visa lite självrespekt. Blir de inte förbannade när de tappar alla närkamper och lösa puckar ?

För helvete, åk och plocka knät på Tollefsen,kör öv Wentzel efter blockering.

Visa nåt !

3 mål i arslet, 40 minuter kvar. Långt ifrån kört ifall man tar tag i grejerna och bli lite förbannad.

Rätt väntat, lite gamla vanliga Brynäs i slutspel som visar sig. Hur långt ska de backa egentligen? FBK-spelaren får ju gå hur långt som helst.

Jävligt synd att Champions League börjar om en timme annars hade man kunnat zappa över nu

mattiaskarlgren: "Visst nu står det 3-0.. MEN man ska samtidigt se och veta att Brynäs haft två ruggigt bra lägen och med lite tur och då menar jag väldigt lite tur.. så hade det varit 2-2 istället."

- Bagdad Bob? :)

rafalski: Vad är det som händer ruggigt besviken!!!

Redigerad kommentar

Bänka Bertilsson nu, han är en säkerhetsrisk hela tiden.

Linus Wickman: +1

Visst nu står det 3-0.. MEN man ska samtidigt se och veta att Brynäs haft två ruggigt bra lägen och med lite tur och då menar jag väldigt lite tur.. så hade det varit 2-2 istället.

Sen tycker jag det räcker att titta sista målet nu.. HUR långt ska Gulas få vandra? Försvarsspel?.....

70 Rodrigues: fy fan vilken jävla överkörning. Far åt helvete med hela laget...

Katastrof, åk hem och lämna TJ mfl

Vidrigt.

bradberry:
Jahapp, detta duttande av Brynäs i egen zon känner man tyvärr igen sedan tidigare. Jag hade hoppats att slippa se det för det håller inte att spela på det viset i ett slutspel.

Jahapp, god natt.

SUCK!!!!!

åh herregud.. nattsvart

bradberry: Det här är lungt, TJ har ju sagt att dom är väldigt revanschsugna(visslar o flackar med blicken) FY FAN vilket lallargäng!!!!

Va faan håller Bertilsson på med??

Skicka Bertil till Vemdalen för på isen gör han ingen nytta.
TJ ordbajsaren med "Revansch" som mellan namn.

Bedrövligt att behöva se ett lag som ser ut som vilse pannkaka som ska "Kriga" till sig 1-1.

Typiskt Brynäs det här

70 Rodrigues: man sitter en hel försäsong och läser radmeter med rykten hit och dit. Man skriver på forum, läser alla notiser. Sen följer säsongen, man åker Sverige runt och följer sitt lag. Man intresserar sig och grottar ner sig på ett sätt som en utomstående inte kan förstå... För det här.

Usel start där vi åker mest runt och tittar. Dags att börja spela hockey!

DET ÄR FÖRIHELVETE SLUTSPEL!

Ska vi då gå in till en match så här. Skämmes tamefan!

Orkar inte...

« · 1615794 · »