Brynäs IF

716675 inlägg · 7953 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

« · 1614570 Till forumet


KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Detta kommer bli hett, hett, HETT!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Steenm: Var det något fel på min tråd eller :-)
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
70 Rodrigues: Vi var nog ganska samtidigt där ;-) Men känns kanske mer relevant med en matchtråd med? SLUTSPEL kan väl vara en rent allmän tråd.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Steenm: Vi vet ju vilka vi möter, eller hur :-)

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
70 Rodrigues: Vi gör nog som jag säger. :)
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Hur ser inbördes möten ut mellan Brynäs-FBK? Minns egentligen bara en match, den med 5 mål i tredje.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

70 Rodrigues:

Känns riktigt gott nu. Vilka killar, de visar en moral och vilja som lovar gott inför kvarten. Min Highland Park har aldrig smakat bättre :)

Grattis Brynäs, nu kör vi mot seger!

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Vuollerim: Highland Park 12årig..favoriten av alla whiskey! :-)
Ser mycket bättre ut i egen zon nu, rakare spel och kommer ut från zon snabbare. Lovar gott om man lägger manken till som man gjort sista matcherna!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Vuollerim:
Jaha, färjestad? Var inte många år dom körde med att lagen fick välja.
Färjestad är det största anuset vid förlust, men samtidigt värsta euforin vid vinst:-)
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Steenm: vi tar Färjestad, jag är helt övertygad. Skål alla pessimister som inte trott att topp fyra var möjligt med denna trupp.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
yihooooooooo nu blir det nya matchprogram i bakhuvudet i Löfbergs lila på lördag om två veckor!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Horace76c: Nu kommer det att bli ett stort krig med två arbetskamrater som är dansbandare;)
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Vad säger ni nu alla dysterkvistar som yrade om KS och såg topp fyra som omöjligt? 

Skål på er!! :-)

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Skall erkännas att jag inte trodde på topp 4 efter de svaga matcherna mot Leksand och andra mindre bra insatser i januari. Men att Luleå vek ned sig kombinerat med att Brynäs ryckte upp sig rejält och visade grym moral nu på sluttampen gjorde det omöjliga möjligt. 

Skål på dig med! 

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Zappaholic: "Kvalserien here we come" ;-)
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
bifhjärta: Ja den börjar ju snart. Vilka möter vi?
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Zappaholic: tro om Lauritzen och Bertilsson kommer tillbaka till slutspelet?
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Zappaholic:

Gör oss alla en tjänst och slå ut Färjestad. Jag håller på er i kvarten, vänta skrev jag verkligen det där ;)
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Carl Lejonkräk: Topp 4 är grymt bra med vår skadefyllda säsong:) trodde vi skulle fixa det, men med fullt lag:))
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Har nu sett matchen två gånger och kan konstatera ett par saker.

Anfallsspelet. Idag är anfallsspelet riktigt bra. Vi får in pucken djupt, vinner mycket närkamper runt sargerna och kommer till en hel del riktigt bra chanser. Visst stundtals hålls vi utmed sargerna. Men vi får iaf till bra snurr i anfallszon.
Dock mattas det ut i tredje perioden men över tre perioder måste jag ändå säga att jag är mer än nöjd med anfallsspelet.

Försvarsspelet. Också det riktigt bra idag. Det ska sägas att Luleå var ruskigt dåliga under de två första perioderna. Kommer inte till några jättelägen, och de får inte till något ordentligt snurr i vår defensiva zon.
Tycker vi gör det enkelt och bra under långa stunder i egen zon. Allt som oftast har vi stora problem i egen zon och gör det väldigt svårt för oss.

Powerplay. Känns som att vi är på rätt väg. Dock måste jag säga att jag inte riktigt ser Ollas i den roll han spelade idag mestadels. Ollas ska absolut spela i ett PP men isåfall framför kassen alternativt bakom kassen. Men som spelfördelare är han väl iofs helt ok men tycker vi borde lasta allt på högerkant med Nordqvist eller i nästa läge tex Enterfeldt. De känns ändå som att vi är på väg mot något bra trots Gunde.

Tränarna. Nu behövde de inte göra allt för mycket idag då jag ändå tycker att vi var riktigt, riktigt bra under de två första perioderna. Men under vissa lägen i matcherna tycker jag att de gör lite "småfel". Varför inte matcha in en stekhet Brodin i PP, varför inte pumpa på lite extra med vår fjärdeformation när det går "stå" i vårt spel? Fjärdeformationen tycker jag gör det riktigt, riktigt bra idag.

Kvartsfinalen mot Färjestad. Nu har jag dålig koll på hur det ser ut statistiskt under året i inbördes matcher mot FBK men känslan jag har är att vi över fyra formationer samt målvakter är ett klart bättre och jämnare lag än FBK.
Jag kan vara pessimistisk när BIF spelar men jag har en väldigt skön känsla inför detta slutspel.
Guld? Nej det har vi inte lag till men jag är övertygad om att vi slår ut FBK iaf.

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Honken: All cred till TJ som uppenbarligen gjort en bragd som lotsat resterna av laget till en fjärdeplats i serien. Man är ordentligt stolt en sådan här dag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
mattias - 74: slå nu ut HV i i åttondelen för hela hockey-Sveriges skull!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Zappaholic: Ja, topp fyra med alla dessa skador är mycket starkt må jag säga. Bra agerat att plocka in Starkbaum som är ett vinnande vapen. Hoppas vi kan få styr på defensiven och pp bara. Tyvärr så tror jag att Gundersons skada kommer bli avgörande, speciellt när varken Bertilsson eller Djoos verkar helt kuranta. Men FBK skall vi i varje fall ta!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Jag är faktiskt inte så säker på att Gunderson är förlorad... Sedan kanske vi kan se Samme nästa säsong.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

micke: Jag har ingen insyn så jag kan inte bedöma rykten om att han är klar för Jokerit eller inte, men det brykar finnas fok som vet sånt tidigt och det är väl inte helt otroligt att han försvinner efter prestationerna hos oss.

Tufft att hitta ersättare i så fall...

Intressant dock vad Sundlöv menade då han uttryckte sig som att Gunde inte kommer tillbaka mer den här säsongen... Felsägning, förhoppning om att Gunde kommer tillbaka om några år, eller en antydan om att han KAN stanna?

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
micke: Hoppas kan man alltid, men den info jag fått, 2:hand iofs, är att han är klar för Jokerit.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Nån som vet när medlemmar kan börja köpa biljetter till första hemmamatchen?
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Mittzon:

Nu

Fått länk mailat t mig, alt går du in på mina sidor på brynas.se

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8: Var inte det bara om paket? Gällde det enstaka matcher också?
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Mittzon: köpte mina igår, på hemsidan, via mina erbjudanden på min sida. Fick mail att de var tillgängliga.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Honken: OK, tack. Får läsa lite noggrannare. Tänkte fråga Brynässhopen men gav upp efter 40 min telefonkö. Verkar vara intresse i alla fall.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8, Honken: Sagt och gjort! Hur smidigt som helst. Nu fyller vi Läkerolen!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Lite intressant att FBK sidan på HS är övertygade om att vi slår ut dem.

Jag ser oss som favoriter men är inte alls övertygad om avancemang. Känner mig osäker på hur spelare som Scott och Sweatt kommer leverera i play off. Dock så var ju Scott grym i AHL slutspelet förra året så vi får väl hoppas att det sitter i.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Brynäslegenden: Bertilsson troligtvis tillbaka på söndag!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

KulaShaker:

Nån källa på Bertil...?

Fö ett svt-inslag

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8: 
Sportbladet: 
Skönt Brynäsbesked - backen tillbaka
Brynäs har varit extremt skadedrabbat den här säsongen.
Och dråpslaget kom i den näst sista omgången när backstjärnan Ryan Gunderson fick en tackling som tog så illa att han missar resten av säsongen.
Därför kommer nu, för en gångs skull, en välkommen skadenyhet för Gävleklubben: Simon Bertilsson är av allt att döma redo för spel i söndagens första kvartsfinal.
Han har börjat träna för fullt sedan han flög in i sargen i en match mot Frölunda och drog på sig en skada som gjort att han missat de två senaste matcherna.
Vad gäller långtidsskadade Sebastian Lauritzen är mycket fortfarande oklart, men det är ingen som stängt dörren för fortsatt spel den här säsongen. Klart är i alla fall att han inte finns med när SM-kvartsfinalen mot Färjestad inleds på söndag.
/Linus Norberg  
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
atilla: Tack atilla!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
atilla: Lauritzen kan vi ha som joker längre fram kanske, speciellt i PP. Bertilsson på söndag låter fantastiskt.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Kim Lundgren ‏@kilu88 4 tim

Ändringar i 2 av 3 backpar

Bertil - Djoos Kilas - Jacobsson Sunken - Löf  Persson-Westlund

Gilla!

Lite varning på Kilas o Jacob, de var jävligt svajiga i höstas...Hoppas Jacob har tagit petningen till sig o spelar enklare o snabbare o inte letar big hits så förbannat...Men hans muskler behövs verkligen i slutspelet...

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8: Verkligen, bra komposition. Tyngd blir viktigt mot FBK och hade inte Löf varit i sitt livs form så vore Persson ett bättre alternativ. Kul även att det är Westlund och inte Nörstebö som går in som 8e back.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Brynäsgubbe:

Biljetter införskaffat t denna söndag o lördag i Karlstad, klart sedan...

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8: Hur går det med biljettförsäljningen egentligen? Är lite orolig när det enda som anges i alla "inför kvarten" spelareintervjuer är hur mycket publikstödet betyder.
Hoppas att folk går man ur huse för nu gäller det!
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Huss: Ser inte alls bra ut på hemsidan. Tror på knappt 6000 på söndag.

Levande Sittplats är förövrigt ett skämt. 

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Brynäslegenden: Illa, grymt irriterad själv att jag inte kunde gå. Får bli på torsdag istället.

Finns även Död Sittplats undrar man...
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Brynäslegenden: Berätta mer om levande sittplats är du snäll.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Brynäslegenden:
Biljetthanteringen till gavlerinken allmänt är ju ett skämt, skitdåligt med platser när man skall boka, men sen när man kommer upp är det ju tomt på dom platserna.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

1 tim

Djoos inte med på träningen

Brodin av och Glenn efter. såg inte helt bra ut

 

 

ILLA!

Utan Djoos har vi ingen pp-back, Kilas tveksam o Bertil var medioker på den platsen...

Tycker det lutar åt att sätta en forward där isf...Scott, Ollas kanske...

Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Carl Lejonkräk: Vet du inte vad det är? Sök på levande sittplats IFK Göteborg på youtube så förstår du.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Brynäslegenden: Men vad är felet med den levande sittplatsen då? Det är väl bra för dem som inte vill stå i klacken men leva sig in och ha flaggor och sånt, eller?
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8: Lauritzen kanske är på ingång... alla lär behövas under slutspelet.
Kommentera

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Ja, personligen så tror jag inte det finns någon kedja jag hellre skulle ha i brynäs från SHL just nu än Ollas, Nordan och Sweatt. Jag är övertygad om att dom bara kommer att b
li bättre och bättre.
Kommentera

« · 1614570