1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
Huge: Ett besked om att biljetterna till kvartsfinalen är slutsålda torde väl göra att man som slutspelstörstande supporter likväl gör ett tappert försök att få tag i en biljett. Nu vet inte jag vilket system ni har i Gavlerinken, men ett urgammalt (och ofta väl fungerande) sätt lär väl vara att man ställer sig i kö och väntar på överblivna biljetter, ja, för några återbud brukar det väl alltid bli. Skulle det då visa sig att det finns ca. 500 biljetter kvar, då är det ju en ren högvinst. Frågan är alltså om det inte var någon som provade den vägen att få tag på en biljett?

GävleLasse: På torsdag ska det absolut vara fullsatt. Kan vara den sista hockeymatchen som spelas i Gavlerinken av Brynäs A-lag.

GävleLasse: Kan det inte vara så att det ymniga snöfallet över Gävle skrämde bort många igår?

Bissett19: Det bidrog säkert när det gäller lite mer långväga besökare.

Hong Kong: På Tisdag ser jag hellre att det är fullsatt!!

Hong Kong: Rättar mig själv...klart det är på tisdag jag menar. Hoppas A-laget är i Göteborg på torsdag.

Bissett19: Nu var du snabb...=)

GävleLasse: Man kan ju alltid spekulera i varför det inte var fullsatt, trots att man de facto fått betalt för alla platser i en eller annan form.
Sponsrade biljetter är ju också betalda biljetter, bara det att man för enkelhetens skull tekniskt sett räknar dessa som normalt betalda.
Hade man redan idag ex haft en deadline för sponsorerna så hade ju problemet varit löst, till största delen, då det även kan finnas andra förklaringa till varför det inte var fullt.
Verkar som att det i mångt och mkt varit en kommunikationsmiss mellan berörda parter: föreningen och media bl.a.
Och att man har lite olika åsikter om vad som är betalda biljetter och sålda biljetter.
Det som är mest synd i just detta fall är väl att de tomma platserna hade kunnat fyllas med folk som verkligen ville se matchen, men som inte gavs någon möjlighet. Och att en fullsatt hall hade sporrat spelarna ännu mer...

Huge: Nu börjar vi närma oss varann... ;)

Fast jag har svårt att se sponsrade biljetter som sålda biljetter. Det är ju snarare så att det är förlorat kapital då sponsorer kräver matchbiljetter för att sponsra. Nu vet jag inte vilket företag/sponsor som Selander skrev om men i slutändan så skulle alltså den sponsringen kunna kosta Brynäs en hel del. Ponera att Brynäs går till final och att det krävs att man spelar samtliga hemmamatcher för att nå till final. Jag uppskattade att det saknades 40 stycken på raden av tomma stolar på kortsidan.

40 x 200 x 3 = 24000
40 x 230 x 3 = 27600
20 x 200 x 3 = 30000

Alltså 81600 kronor... Jag hoppas vid alla hockeygudar att det företaget är en stor sponsor...

GävleLasse: Som sagt: detta är ett dilemma som inte är helt lätt att lösa, på ett för båda parter fullt ut tillfredställande sätt.
Allt hänger ju på vad sponsorerna ställer för krav, och samtidigt hur långt föreningen är beredda att gå för att tillfredställa dessa krav.
Skulle tro att devisen: "Money talks" gäller till stor del i dessa sammanhang...

« · 688449