Brynäs IF

713532 inlägg · 7953 ämnen

Lagbygget 2013/2014

« · 1579974 Till forumet


Lagbygget 2013/2014

Nu ska 2 nya AHL forwards in och det blir nog bra. Men allvarligt talat, titta på truppen? Forwardssidan är blekare än på väldigt många år. I nuvarande trupp är bara Enterfeldt,Lindholm och Rödden kapabla att göra 30 poäng. 

Backsidan tycker jag håller iallafall topp 6 klass.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Brynäslegenden: En till...

Greg Scott vad tror ni?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
KulaShaker: Han ser intressant ut på pappret. Dessutom har han ju två förnamn!
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
KulaShaker: ingen poängmaskin, men kanske är välscoutad? Starkt slutspel av han iaf.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Brynäslegenden:Harju och en frisk Lauritzen har kapacitet för 30 poäng med tycker jag.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Linus Wickman: HV och Örebros värvningar är ju poängmässigt mycket bättre, men va fan, Sundlöv lyckades landa den utlovade AHLforwarden iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
70 Rodrigues: 7+2 i slutspelet visar väl ändå att något finns där
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Linus Wickman: Ja, vi får väl hoppas att han är välscoutad. Tycker det är svårt att bedöma poängskörder i AHL. Wanvig hade väl gjort ca 1p/match 2 säsonger i rad innan han flyttade till KHL (och sen till Brynäs)..
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Gavva: Du med hans istid så skulle nog fan Ola S göra 30 pinnar..
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
KulaShaker: Det gör det säkert :-) Det roliga är att HV och Örebros AHL killar sågades trots bättre poängskörd, men så fort någon kritar på för Brynäs så är det kanonvärvningar :-)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Han låter intressant på Hockeysfuture i alla fall;

"Scott is a character forward who has good speed and hockey sense. He’s developed into a dependable AHL forward for the Toronto Marlies over the last two seasons. He has emerging offensive skills that may earn him a shot at a depth role in the NHL in a few years time."
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Gavva: Lauritzen gör inte 30 poäng igen. Harju var ruskigt dålig spelmässigt förra säsongen. Han kan bara göra mål, max 20 kassar och sen några flax assist. Jag tror Harju säljs i Januari nästa säsong efter 2+4 i poäng. Klubbadressen heter Ilves som kämpar för att nå slutspel.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Lite highlights från Scott.

Verkar ju ha ett hyffsat skott iaf, blir intressant att följa på försäsongen för man vet ju inte riktigt vad man får.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Brynäslegenden: Ja Harju var inte speciellt bra förra säsongen men gör ändå 28poäng så nog har han kapacitet att ligga runt 30p.

Lauritzen var ju helt under isen förra säsongen men det har med all säkerhet med hans skada att göra. Jag hoppas att han kan få en bra säsong nu när han får en hel försäsong att bygga upp sig på.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Ja, han hade i alla fall inget långt och komplicerat namn.

Om han skulle lyckas riktigt bra i någon match, så kan jag
redan nu bjuda rubrikmakarna på: "Cirkus Scott".

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Enaranger:Men om han inte lyckas lär det bli Scottpengar på honom... (och MS..)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Gavva:

Jag har sett Scott i några matcher, bl a den där du länkade till där han gjorde fyra mål, även en par i matchserien mot Grand Rapids Griffins. I de matcherna var han riktigt bra, bra på grillorna, bra skott som sagt och faktiskt också rätt fina händer men jag vet inte om man kan kalla honom någon utpräglad målskytt. Av det jag sett skulle jag snarare jämföra honom med Andreas Thuresson, fast lite bättre.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
hoppas han lyckas med samma sak i elitserien! :)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Peja: Jo, för 350' USD per år får vi hoppas att han levererar (+ att kronkursen stärks gentemot dollarn)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Hittade ett litet repotage om Greg Scott!!
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Huss: För den degen så är det minst 50 poäng som gäller!!
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

70 Rodrigues: Var det verkligen nån som sågade Hv's värvning av Sterling då? Tyckte mest det var ett resonemang om att man inte ska vara säker på att det är en toppvärvning för att statsen är fina.

Greg Scott har jag aldrig hört talas om och hans stats och storlek skrämmer väl ingen heller, känns alltid lite heaven or hell med AHL-värvningar.

Killen har iaf ett fint slutspel i ryggen och ligger väl i paritet med Dixon poängmässigt sett i AHL. Det gjorde iof Vas också...

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Davey_22: Du får väl söka dig tillbaka i inläggsdjungeln och kolla läget :-)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Ser Scott som ersättare för Hansen

Hur vi lyckas ersätta Järnkrok blir väldigt avgörande...

Samt om Basse o Nordan kommer göra rätt för lönen...

Laget sista kvarten      Förändringar 2013 / 14

 

Sebastian Wännström  NY! Rödin

Mads Hansen              NY! Greg Scott  

Andreas Thuresson


Elias Lindholm

Jonathan Granström

Calle Järnkrok               NY! KLASSFÖRVÄRV!


Johan Harju

Sebastian Enterfeldt

Jesper Ollas


Mats Lavander             Nordan

Alexander Lindgren

Daniel Widing              NY! Brodin


Emil Molin                    Basse

(Basse)
(Nordan)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Rumpelstiltskin: Häng dom högt! I huvudrollen Greg Scott
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
70 Rodrigues : Hehe nä, då låter jag det bero ; )  Tänkte nämligen först att du kanske syftade på en mindre diskussion du och jag hade om Sterling för ett tag sen.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Davey_22: Jag vågar här och nu säga att Sterling och Walter gör fler poäng än Scott!!
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

70 Rodrigues:

Den där är intressant...låt oss komma ihåg den...slutsumering av vilket lag som lyckades bäst i "AHL-invationen"...

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16868134.ab

Vet inte om man ska lita på aftonbladet men stämmer det så känns det som en alldeles för stor summa för honom. Har aldrig sett ett dugg när denna spelat, men jag hade iaf hoppats på en lite mer poängproducerande forward. Känns som att detta antingen kan bli pannkaka eller kanonbra så man får väl vänta och se hur han presterar. Gillar dock att han utöver skottet man såg på youtube även kunde tacklades.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
70 Rodrigues: tror absolut sterling kommer göra det. Walter är ett mer osäkert kort. Han kommer få spela i ett bottenlag.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
tjugo8: Hoppas att du vågar säga emot, annars så får du inte häckla ;-)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

atilla:

 

Inte ett stort men ett litet antiklimax. Var det inte spets Brynäs var i behov av? Typiskt Sundlöv. Antingen bär det eller så brister det typ...

Hoppas han är bättre än vad statistiken skvallrar om...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

70 Rodrigues: Jag tycker dock det känns bra att Scott verkar ha ledaregenskaper och kan användas i alla spelformer. 

Sen har ju Sundlöv förhoppningsvis en mer garanterat (om det nu finns garantier i sportens värld) poängstark forward på G. 

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Johan Norrström: Håller med en del. När brynäs ska värva spets så är det ofta chansvärvningar som kan gå lite hur som helst. 
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Davey_22: Jo det som är positivt är ju att han även kan döda utvisningar vad jag förstått, vilket vi är i ganska stort behov av. 
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Davey_22:

Det blir aldrig ett röststarkt YES!!!, när Sundlöv värvar. Mer ett jaha? Sedan får man googla på spelaren i fråga.... :)

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
atilla:Ja sen kanske det är en spelare som med sin attityd kan tända andra spelare i matcher och även höja intensiteten på träningarna. Nu får vi hoppas att Sundlöv hittar en utpräglad poängplockare som sin nästa värvning.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Johan Norrström: Jodå, Pavel Brendl ! Men då glömde han tyvärr att värva målvakter =)
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Davey_22:

Ska jag vara ärlig kände jag så när han knöt Gunderson till Brynäs också. Han började ju svajigt, men är ju idag en riktigt viktig spelare i Brynäs.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Johan Norrström: Gunderson borde få något slags förbud mot att någonsin lämna Gävle. 
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Davey_22: Från 85 000 dollar till 350 000 är en rätt fin löneökning... om nu Aftonbladet har det rätt. Skatten skiljer ju en del dock.

Men om Andy Miele hade krävt 1.5 miljoner för att spela i Sverige enligt MrMadhawk känns 2.3 i dyraste laget för Scott..

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Intressant värvning hoppas för Guds skull att han är värd pengarna!
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Några spelare i Elitserien och deras senaste poängskörd i AHL:

Holloway 61 p

Krog 75 p

Taffe 71 p

Sterling 45 p (48 matcher)

Rakhshani 49 p (49 matcher)

Reddox 33 p (39 matcher) + 10 p i NHL

Vår kille 32 p

Mattias Ekholm 30 p (med 10 matcher mindre)

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Jajjen:

Om Scott kostar 350 000 dollar per säsong.
Vad ska då inte de du räknar upp här kosta.

I och för sig motsvarar väl 350 000 dollar ungefär knappa 200 000 kr/månad.
Det finns väl spelare i elitserien som kostar 300-350 tkr/månad?

Undrar vem som läckt den summan och med vilket syfte?
Agenten eller någon inom Brynäs?

Det tycks ju inte ha läckt ut vad övriga nordamerikaner har kostat.

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Jajjen:

Det visar också vilken kononvärvning Ekholm skulle vara om vi någon
gång skulle få tillbaka honom. Och vilken förlust han var när vi tappade
honom efter guldsäsongen.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Enaranger:

"– Av det jag sett så är det en intressant spelare som har förmågan att göra poäng. Helt klart är han en spännande spelare som jag tror kommer att passa in bra i den europeiska ishockeyn, säger Tommy Jonsson, tränare i Brynäs."

Hmmmmm? Förmågan att göra poäng?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Jajjen: Ja vi får väll hoppas att detta inte är spetsvärvningen? Kom igen nu Sundlöv handla mer men se till att få mer poängskörd för pengarna!
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Enaranger: Kostar Scott 350.000 USD för 12 månader betyder det med dagens kurs drygt 200.000 SEK/månad. Är det inkl. sociala avgifter är det en billig spelare. Ska det läggas på 35% är han dyr. Aftonbladet förstår inte skillnaden.

Vore kul om Brynäs nån gång kunde plocka en spelare med hygglig statistik. Man förstår att Linköping spelar i en annan division (ekonomisk) när man kan plocka tvåan i AHL:s poängliga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Jajjen:

Om man jämför Scotts poängsnitt i AHL med McGraths, Fornataros
och Aulins, och sen tänker på att de tre har från början värvats till
allsvenska lag.
Då kan man fråga sig hur de allsvenska lagen haft råd med det?
Eller är det Brynäs som har värvat en AHL spelare enligt allsvensk budget.

Västerås har tydligen lyckats skaffa en Jeremy Williams som har bättre
poängsnitt än vad Scott har haft i AHL.

Det som skiljer Scott mot alla de spelare jag räknat upp här, är att
han har betydligt bättre +/- siffror.

Sen har jag ingen aning hur han skiljer sig rent spelmässigt mot övriga
spelare jag räknat upp här.

Det som är positivt är ju att han verkar kunna göra mål i numerärt underläge.
Det är ju något som Brynäs inte lyckats med på över två säsonger.
Kanske dags nu då?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014
Någon hade skrivit i en kommentar  i Aftonbladet, till artikeln om
Brynäs värvning av Scott; att en "känd" Torontobloggare var besviken
att Scott lämnade för att gå till Brynäs. Så man kan ju hoppas att
han var insatt och såg en hel del potential i Scott, som Toronto
därmed gick miste om.
Kommentera

Sv: Lagbygget 2013/2014

Jajjen:

Aaaahh...börjar vi m en kille utanför top-100 får vi väl avsluta med Pirri-Pirri...

Kommentera

« · 1579974