Brynäs IF

713962 inlägg · 7953 ämnen

Laget mot Hv

« · 1183676 · » Till forumet


Sv: Laget mot Hv
Horace76c: "Lars Johnsson..VAD I HELVETE håller karln på med??? Jag OGILLA!!"

Ja, han hade kunnat rasera all den jättecred han byggt upp under matchen om lyftningen mitt i gapet på en framstormande motståndare i slutminuterna hade resulterat i en kvittering.
I övrigt gör han ju en kanonmatch.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Rödin, Kudroc, Dackell och Markan var kanon idag! Hela laget ska ha stort plus. Fullsatt och säsongens första vinst, förbannat rolig hockeymatch. 50 kr är perfekt biljettpris...

Sundlöv måste förlänga säsongen ut med Kudroc.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: Kudden måste behållas. Han har den tyngd som vi saknar. Kahnberg och Somervuori får väl gå ner i lön ;)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
1 HV71 6 +10 15
2 Färjestad BK 6 +5 15
3 Djurgårdens IF 6 +4 11
4 Luleå HF 6 +6 9
5 Skellefteå AIK 6 0 9
6 Frölunda HC 6 -6 9
7 Rögle BK 6 0 8
8 Södertälje SK 6 -5 7
9 Brynäs IF 6 -1 6
10 MODO Hockey 6 -4 6
11 Linköpings HC 6 -5 6
12 Timrå IK 6 -4

4

Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Gusten: "Ja, ledig hela dagen? :)"

Ska vara det då... :-)

Ja, Kahnberg verkar få vänta på att proppen ska gå ur, liksom Eero.
Snacka om sparkapital.
Som tur är så har dom andra kvaliteter förutom målskyttet så värvningarna är riktigt bra även om dom inte till 100% kommer att infria de (alltför?) höga förväntningarna på målskyttet som vi har.
Men hur ska stackars mormor lösa Kudrocdilemmat?
Om nu Bertilsson blir borta pga hjärnskakning (kan ta veckor innan han är spelklar igen) och slovaken uppenbarligen gör succé, så blir det väl till att gå med tiggarhåven igen.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
bradberry:

Det är ju såhär det normalt ska vara med massa publik och stötta laget till 3 poäng..för nog tror jag dom känner stämningen och allt blir roligare!Men snart gapar stolarna tomma särskilt mitt i veckan såhär tror jag..undrar hur mycket det skilljer egentligen i intäkter kontra normala priser och halvfull hall än såhär med all försäljning på det!

Brynäs gjorde en klockren match..och att avgöra igen i slutet på matchen gör ju pricken över Iet.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
bradberry: Sådärja, då är Aftonpravda igång. En ologisk match enligt dem. Varför då, kan man undra? När det bästa laget på isen vinner, är det ologiskt??? Vojne!!!

Och när jag skrivver det så lägger dom ut hela referatet. Tyvärr verkar dom inte ha sett samma match som jag dock. Det förklarar att dom ö h t nämner HV i texten.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: "Hoppas nu att CZ fortsätter släppa lite på bromspedalen vad gäller taktiken så ska nog det här ordna sig till det bästa."

- En nyckelfråga...
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
rafalski: Tack, det ska jag verkligen göra.
Ja, Rödin har tagit bänkningen på rätt sätt, som det verkar.
Ska bli kul att se honom igen och då mot ett förmodat enklare backbestånd än det HV besitter.
Den här blandningen vi nu har med juniorer på väg fram och rutinerade rävar som Dackell och Molin ser riktigt intressant ut.
Hoppas nu att CZ fortsätter släppa lite på bromspedalen vad gäller taktiken så ska nog det här ordna sig till det bästa.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Nyss hemkommen från matchen - och sablar vilken match! Brynäs gör en fantastisk insats och verkar kämpar till sig 3 poäng.

Jävligt surt när Håve gjorde 1-1 . Men Brynäs visade återigen att laget kämpar in i det sista.

Härlig stämning på läktarna också - vi gör vi en repris på lördag då vi får hjälp av hockeyfesten!


Mot slutspel!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge:
Härlig laginsats och KUL hockey...Jag gilla!!!

Per Ledins konstanta fall (förstår varför NHL inte funkar för honom) Jag OGILLA!!

Rhödin!!! Våran Tedenby???! Jag Gilla!!

Lars Johnsson..VAD I HELVETE håller karln på med??? Jag OGILLA!!

Kudroch...mannen som ensam i kväll fick mig att göra allt för att se matchen på lördag..inte bara för den där open-icern (ja, mer eller mindre iaf) han satte in utan även för hans offensiva och defensiva kvaliteer ... Jag GILLA!!!!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: Satt med ett helt gäng Hv-fans som ensam Brynäsare på skolan o kollade på projektor. Jag myser fortfarande.

Jag älskar Brynäs IF.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
AVGÅ: Kakelmannens ena siamestrilling, Laban, var här och yrade efter första.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: "Dixon, Dacke, Eero var värd att få sätta nån kasse."

Så du var ute med hunden iaf, din luring?
Annars hade du inte missat Dackells rökare i krysset..
;-)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
rafalski:
HAHA...JAG HADE FEHEEL :)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: Skönt, då är allt i sin ordning då! ho ho! Känns som att jag kan bjuda på det i dag.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: riktigt skön seger, där samtliga spelare förtjänar beröm. Rödin, herregud den pojken var det fart på ikväll. Sov gott ;) .
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
AVGÅ: "Förresten, undrar hur länge det dröjer innan första uttalandet i media/webben kommer om HV sämsta match för säsongen"

Scrolla ner en bit, det kom redan efter första perioden.....
Kommentera

Sv: Laget mot Hv

Huge: Ja fyfan vad skönt ... och viktigt!

Tro varför inte Kahnberg får spela PP, jag tycker han verkar skithet karln! Känns som att när han väl får måla så kommer han lackera motståndarburen, där har vi en latent ketchupexplosion jävlar i mig.

Rödins första halva talar för sig själv, det går inte att ställa över en sån kille.

Kraftig hjärnskakning på Bertilsson enligt polackens wingman, samtidigt gör en matchotränad Kudroc (härlig open-ice:are idag) ytterligare en bra insats. BEHÅLL!

"Och i morrn har man sovmorgon och börjar inte jobba förrän 1230.
Kan det bli bättre?"

Ja, ledig hela dagen? :)

Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: Förresten, undrar hur länge det dröjer innan första uttalandet i media/webben kommer om HV sämsta match för säsongen? Tick tack tick tack...

För det var väl i vanlig ordning (när BIF gör en kanonmatch) motståndarna som gjorde en dålig match?
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Heelt underbart, och mot just HV. Finns inget bättre..

Men tacka gudarna att vi har Markström, under all kritik många stunder i tredje.. Kan inte alltid lita på markan..

Men underbart, synd bara att kahnberg och somervuori inte tycks vara intressenter av poäng och skytteliga titeln..
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Mycket härlig seger och underbart med 3 pinnar.
Blev ju lite orolig då Brynäs slutade spela hockey efter 1 - 0 målet men de började ju köra igen efter 1 -1.
Underbart.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: Oerhört viktigt att se att sånt här slit äntligen ger resultat, och att dom orkade spela på topp i 60 minuter.
Rödin var på sina 9 spelade min alldeles lysande och drog dessutom på sig 2 utvisningar. Mer av honom tack!!

Hansen mycket bra.
Dixon, Dacke, Eero var värd att få sätta nån kasse.

Själv ringer klockan 05.30, kunde ha varit lite bättre:-)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Falken: Skön vinst!

Förlåt Ove att jag tvivlat och dömt ut dig, VILKET BRYNÄSHJÄRTA!!!

Kudroc "the Rock" är precis vad Brynäs behöver.

Kahnberg?

Markström!!

JONSSON!!!

Hansen, vilken smart lirare!

Klättringen har börjat!?
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Falken: Vackert, det var dom värda!!!! Hoppas att dom i o m detta satt lägsta nivån för säsongen...

Lök på laxen med sura och frustrerade världsmästare i blå-gul-vitt. dom uppträdde som snorungar. Ha ha ha ha!!!!!!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge:

Nä, men det kunde varit värre... = )
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Lindström: Mummmmmmmmmma!!!!! :-)
Finns inget viktigare än såna här vinster, där man fått jobba hårt och får betalt via 3 poäng.
Snacka om boost för självförtroendet.
Markan lysande.
Rödin, vilken insats. Tar tillbaka allt jag sagt om han defensiva svagheter (även om 1 match inte är nåt vidare underlag för att bedöma saken...).
Hansenfemman gör ett hästjobb osv osv.
Och äntligen har vi marginalerna med oss.
Och i morrn har man sovmorgon och börjar inte jobba förrän 1230.
Kan det bli bättre?
:-))
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Fy helvete va skönt! Underbart att se Molins glädje i båset vid slutsignalen.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: Han var ju så dum så han var komisk, bring him back!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Huge: Fan va gött med TRE pinnar!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Hong Kong: "Nu är det ända in i kaklet som gäller!"

Väck för fan inte Kakelmannen nu igen.... :-)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: Så jäva skönt... Nu tar vi SSK och Luleå av bara farten ;)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Hong Kong: En fullständigt lysande match av Brynäs ikväll och en helt rättvis seger.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Och matchen är Sluuuuuut! Incredible victory today!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Fullsatt då med andra ord?
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Brynäsekke: 8120
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
GävleLasse: Nån som vet publiksiffran idag?
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Brynäsekke: Skicka Lauritzen till AS ;)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
rackham: Jag var aldrig orolig. Walk in the park.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
rackham: Upp på nionde plats ;)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Bissett19:

Tre enkla.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: Sä grymt underbart!!! (liknande matchbild i sthlm, LHC kvitterar å DIF sätter 2-1 nu i slutet)
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: Så JÄVLA viktigt!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf:

Tack Brynäs!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
sylf: Den satt bra.
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Brynäsekke: Puhhhhh!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
Brynäsekke: SKÖNT!!!!!!!
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
SEGER !!!!!!!!!!! :D
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
8 sek kvar nu
Kommentera

Sv: Laget mot Hv
rackham: Nu är det ända in i kaklet som gäller!
Kommentera

« · 1183676 · »