Här är en artikel om Thuresson, med hans funderingar om nästa säsong.
Konstigt att inte tidningarna i Gävle kan få till såna här artiklar/intervjuer.
Men jag antar att det blir mindre jobb om man skriver av någon annans
jobb eller kopierar det som står på Brynäs hemsida.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe:Den ena håller nog rätt bra nivå iaf. Den andra kan behöva lite mer tid innan han är redo.
Väntar på lite mer backvärvningar nu, hoppas på Andersen, Gunnarsson och Järvinen. Då har vi fått både tyngd och spelskicklighet i försvaret.
bradberry: Men vafan... inte bra.
Tror ni förresten tvillingarna håller SHL-nivå? Ska bli intressant att följa dem, de är förmodligen rätt billiga men onekligen en chansning av Sundlöv.
Suveränt att landa AS näst bästa poänggörare...
Tvillingarna tycks ha lirat mycket m Runkens son...
Vem kan bli 3:e länk hos oss...?
Känner att Blomqvist är en riktigt bra värvning. Bra stats de senaste åren och dessutom är det en sådan spelare som skulle kunna få en nytändning med en annan omgivning och dessutom lite större ansvar än han haft i Leksand.
Klart han haft stort ansvar i Leksand också men större ansvar väntar garanterat i BIF.
Nu har jag bara sett vad vissa här inne skrivit och skulle det vara så att Fantenberg skulle vara en ersättare till Gunderson blir jag mörkrädd.
Ärligt talat så tycker jag inte att Fantenberg är en sådan spelartyp som Brynäs behöver.
Vi behöver ha in en offensiv back som helt ersätter Gunderson (AHL-back) tror jag Sundlöv kommer fixa. Alternativt denna spelare ni pratat om från tyska ligan.
Dessutom ska tre riktigt stabila defensiva pjäser in. Och de ska vara av mycket bra klass. Ingen jävla bredd utan spelare som givetvis ska vara bättre än de som är sparkade/ej nytt kontrakt.
70 Rodrigues:Kul att dom satsar på egenfostrade spelare. Bara att hoppas att dom toppar med klippor på backen nu oxå bara.
Redigerad kommentar
Hm, en lite reflektion över de TV-inslag som finns på sportsidorna
på nätet hos GD/Arbetarbladet.
Ibland borde verkligen skrivande journalister hålla sig
till just skrivandet, och inte göra TV.
Det tillför inget att se två personer stå och samtala lite styltigt.
Det de får fram under de dryga tre minuter som inslagen brukar ta.
Det hade man nog kunnat läsa på en halvminut om det funnits
i skriven form.
70 Rodrigues: nästa säsong vill jag se följande förstakedja:
Wanvig-Hauthonen-Arnason
Tycker att vi bestämmer följande ;-)
Ersättare för Gunderson
Andersén
Kronwall
Eklund
Bertilsson
Kilström
Sundqvist
Djoos
Rodrigo:
Så du förstår;
utgår ifrån att Sundlöv länge förstått att Gunde skulle lämna och att han började planera för det för länge sedan...kanske ca årsskiftet
Capish?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Gillade Larsson, i en fjärde kedja, hade många bra verktyg inkl bra hockey-IQ
Undrar vilken shl-klubb som sätter klorna i 3/8 av vårt försvar denna sässe...?
Sunken hann ju Sundlöv teckna upp för lång tid innan ngn annan klubb hann före
Utgår ifrån att Sundlöv räknat bort Gunde länge o därmed ligger lång fram m ersättare (Kronwall/Fantenberg)
Bertil o Kilas måste jävlar i mig skärpa sig o höja säg om de ska vara värda +100'/mån
Ersättare Gunde
Djoos
Bertil
Kilas
Sunken
X
Z
Westerlund
Tänkte detsamma