1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736202 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Enaranger:
Tänkte detsamma

Enaranger:Tycker Thuresson överkattar sig själv rätt så rejält, tror han verkligen att han kommer få ett envägskontrakt i NHL? Han platsar inte ens i Buffalo... Sen tycker jag det är tragiskt att han går tillbaka på sitt löfte att endast Brynäs är hans alternativ i Sverige. Har förlorat mycket respekt för honom.. 

Här är en artikel om Thuresson, med hans funderingar om nästa säsong.

Konstigt att inte tidningarna i Gävle kan få till såna här artiklar/intervjuer.
Men jag antar att det blir mindre jobb om man skriver av någon annans
jobb eller kopierar det som står på Brynäs hemsida.

TobiasR: Nä, jag förstod det, därav smileyn. ;-)

Peja: Håller med. Ett socialmedialt experiment låter rimligast. Plantera ett osannolikt och oväntat rykte, studera dess spridning på nätet, skriv en uppsats och bli känd.

KulaShaker: Jag tror inte att vi behöver oroa oss för att Wallin dyker upp i Brynäs-tröjan. Det finns ju ingen källa med ens en gnutta pålitlighet som har påstått att detta är aktuellt.

Huge: Det är ett riktigt osmakligt skämt! Wallin om någon personifierar ju äckel-Färjestad. Jag lovar skulle han värvas river jag mitt medlemskort och kommer aldrig att följa den serie som Brynäs spelar i!

Redigerad kommentar

mattias - 74: Wallin hade vart topp 3 i Leksand även nästa år...skratta inte för högt. Nästa säsong blir helt annorlunda för er 😄

Huge:

Fan vad jag hoppas Sundlöv värvar honom, kommer bli fantastiskt roligt att läsa här inne då ;)

Redigerad kommentar

bradberry: Nån lustigkurre har på fyllan slängt ur sig nåt om Wallin, helt plötsligt sitter en av radiosportens kommentatorer och verkar tro att det finns nån substans i svamlet.
Skrattretande.

Huss: Menade inte att jag vill att brynäs ska värva honom.. Hatar Wallin och har alltid gjort! 

TobiasR: Perfekt, en kille som är nyttig var 25e byte (bp), var 15e match (spel 5-6) och som avskys av hemmafansen.
 "Honom skall vi ha!" som de brukar säga på julafton ;-)

Sluta prata om råttan wallin... han ska aboslut inte spela i brynäs, mår illa när jag tänker pä det.

Huss:
Ett diskbråck

Huss: Rutin och erfarenhet, är även väldigt bra i BP och användbar om man leder med 1 mål och det andra laget plockar ut målisen, alltså 6 mot 5. Annars så vet jag inte vad han skulle tillföra. Skulle kanske funka som en tredje/fjärde center men om nu sundlöv menar att han ska bli våran första/andra, då vet jag inte vad jag gör.

Jajjen: Håller med, låter helt orimligt. Vad skulle han tillföra?

bradberry: Har svårt att tro på Wallinryktet. Liknar ingen Sundlövvärvning. Kahnberg, som då var på väg ner i karriären, var "bara" 29 och en smart värvning. Wallin är 34 och har rimligtvis gjort sitt. Känner sej Sundlöv tvungen att värva en sån spelare då är ekonomin riktigt på dekis.

BIF96:En finsk landslagsback med bra tyngd och defensiv. 

Linus Wickman: vem är Järvinen???

Brynäsgubbe:Den ena håller nog rätt bra nivå iaf. Den andra kan behöva lite mer tid innan han är redo. 

Väntar på lite mer backvärvningar nu, hoppas på Andersen, Gunnarsson och Järvinen. Då har vi fått både tyngd och spelskicklighet i försvaret.

bradberry: Men vafan... inte bra.

Tror ni förresten tvillingarna håller SHL-nivå? Ska bli intressant att följa dem, de är förmodligen rätt billiga men onekligen en chansning av Sundlöv.

bradberry: Måste vara falskt!? Mest hatad av alla FBK:are!

Wallinryktet naglar sig fast...

tjugo8: Blomqvist eller Brodin kanske???

Suveränt att landa AS näst bästa poänggörare...

Tvillingarna tycks ha lirat mycket m Runkens son...

Vem kan bli 3:e länk hos oss...?

Känner att Blomqvist är en riktigt bra värvning. Bra stats de senaste åren och dessutom är det en sådan spelare som skulle kunna få en nytändning med en annan omgivning och dessutom lite större ansvar än han haft i Leksand.
Klart han haft stort ansvar i Leksand också men större ansvar väntar garanterat i BIF.

Nu har jag bara sett vad vissa här inne skrivit och skulle det vara så att Fantenberg skulle vara en ersättare till Gunderson blir jag mörkrädd.
Ärligt talat så tycker jag inte att Fantenberg är en sådan spelartyp som Brynäs behöver.
Vi behöver ha in en offensiv back som helt ersätter Gunderson (AHL-back) tror jag Sundlöv kommer fixa. Alternativt denna spelare ni pratat om från tyska ligan.

Dessutom ska tre riktigt stabila defensiva pjäser in. Och de ska vara av mycket bra klass. Ingen jävla bredd utan spelare som givetvis ska vara bättre än de som är sparkade/ej nytt kontrakt.

Lindström: Ja verkligen!!!

70 Rodrigues:Kul att dom satsar på egenfostrade spelare. Bara att hoppas att dom toppar med klippor på backen nu oxå bara.

Måste säga och ge en liten eloge till Brynäs som visar med städningen utav truppen att man inte är nöjd med säsongen!
Ett litet plåster på såren om jag ska vara ärlig! :-)

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ja i leksand, tipsa Salo någon.

Hm, en lite reflektion över de TV-inslag som finns på sportsidorna
på nätet hos GD/Arbetarbladet.

Ibland borde verkligen skrivande journalister hålla sig
till just skrivandet, och inte göra TV.

Det tillför inget att se två personer stå och samtala lite styltigt.
Det de får fram under de dryga tre minuter som inslagen brukar ta.
Det hade man nog kunnat läsa på en halvminut om det funnits
i skriven form.

Zappaholic: Då är guldet klappat o klart :-)

70 Rodrigues: nästa säsong vill jag se följande förstakedja:

Wanvig-Hauthonen-Arnason 

Zappaholic: Mr Magoo hade lyckats med den backuppsättningen ;-)

70 Rodrigues: Där har vi en backuppsättning TJ kan lyckas med. 

Tycker att vi bestämmer följande ;-)

Ersättare för Gunderson

Andersén

Kronwall

Eklund

Bertilsson

Kilström

Sundqvist

Djoos

tjugo8: Håller med om att Larsson är en tillgång i fjärdekedja, men samtidigt väljer jag både Granis och Warg före honom. Jag skulle kunna tänka mig att behålla Warg om han inte har hög lön.

tjugo8: Då förstår jag! Ja, det får man hoppas.

Rodrigo:

Så du förstår;

utgår ifrån att Sundlöv länge förstått att Gunde skulle lämna och att han började planera för det för länge sedan...kanske ca årsskiftet

Capish?

Storstädning gillas!

tjugo8: Det är redan officiellt att Gunderson inte fortsätter i laget. Fantenberg är inte på något sätt en bra ersättare åt Gunderson, tycker jag iallafall. För att hitta någon som iallafall har potential att komma upp i Gundersons kapacitet så är det svårt att leta i Sverige. AHL/NLA/KHL och möjligtvis SM-liiga skulle jag nog tro det är bäst att kolla på. En värvning av Cory Murphy-kalibern vore ju att föredra, sen tror jag inte Brynäs har pengar nog att ro hem en sådan spelare, tyvärr.

Zappaholic: Kronwall, Eklund och Andersén hade fan inte varit kattskit :-)

Jajjen:  Vi kan kallt räkna med att en junis flyttar upp, sen kommer väl Eklund och förhoppningsvis Andersén. Då finns en plats kvar att fylla. Där måste en etablerad back in.

Sen ser det ta mig tusan finfint ut, med Starkbaum som given etta längst bak.

Tror Roger Melin styr upp detta fint :-)

Redigerad kommentar

Linus Wickman:

Den som väntar på nått gott...

tjugo8:Väntar fortfarande på sparkningen av TJ.. 

Jajjen:

Bra m Pecka

Väntat m Rahm

Bra Sundlöv!

Mycke nu

Ny fystränare nästa år. Slut på skadorna?

70 Rodrigues:

Gillade Larsson, i en fjärde kedja, hade många bra verktyg inkl bra hockey-IQ

Undrar vilken shl-klubb som sätter klorna i 3/8 av vårt försvar denna sässe...?

Sunken hann ju Sundlöv teckna upp för lång tid innan ngn annan klubb hann före

Utgår ifrån att Sundlöv räknat bort Gunde länge o därmed ligger lång fram m ersättare (Kronwall/Fantenberg)

Bertil o Kilas måste jävlar i mig skärpa sig o höja säg om de ska vara värda +100'/mån

Ersättare Gunde

Djoos

Bertil

Kilas

Sunken

X

Z

Westerlund

atilla: sant

« · 1618976 · »