1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736164 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Nej fel av mig. Pathrik kan spela som center såg jag.

Linus Wickman:

Trodde bröderna Westerholm var ytterforwards.

Skulle gärna vilja se dom här två i en förstakedja tillsamans med Rödin.

TobiasR: Inget nytt från Sundlöv ?  Lite för tyst kan jag tycka. Visserligen så har han presenterat några nyförvärv, men ändå...lite för tyst kan jag tycka.

Granis var synd men det måste finnas fler med den spelstil att tillgå på marknaden.

Om Scott och Thure lämnar

Rödin NY Ollas

Vesterholm Nokelainen Vesterholm

Sweatt Nordqvist Blomqvist

Lindgren Enterfeldt Brodin

Hoppas att Sundlöv förlänger med Nokelainen.

Att tappa Granström känns rätt trist, men om det är så att han har en så pass hög lön som man kan misstänka är det nog en nödvändighet i dagsläget.

Extra olyckligt att han hamnar hos en konkurrent... Tack för allt ditt hårda jobb,Granis. Men när vi ses i September är du en fiende.

Jeklund:Blir verkligen orolig om Blomqvist är tänkt för förstalinan.. 

Linus Wickman: Det kan man hoppas, men risken är väl att Sundlöv nöjer sig med Blomqvist som en spelare för 1a och sen tar en junior till ti fjärde, och alltså bara tar in en spetsforward till 1a (förutsatt att både Scott o Thure o Nokke lämnar)

Jeklund:Tror snarare att det kommer se ut så här:

Rödin- ?- ?

Ollas-Nordan-Sweatt

Westerholm- Westerholm- Blomqvist

Brodin- Enter- Lindgren

Jeklund: Jag ser helst två nya spelare i förstalinan om inte Scott förlänger. Blomqvist i första, ett absolut nej tack!

Två kvalitetsbackar in, två nya spelare i förstalinan.

Kahn:

rödin - ?? - ??

Brodin -westerholm - westerholm

ollas - nordan - sweatt

? - enterfeldt -??

spelare i truppen som finns tillgängliga...

Blomqvist

Lindgren

Ska vi anta att blomqvist är tänkt i första

Och lindgren till fjärde`?

Granström, Harju, Scott, , Thuresson(räknar honom som förlorad) och, Gunderson. Hur fan ska ska Sundlöv kunna ersätta dessa spelare?!?!??

Jeklund:
Naturligtvis har Granis inte gjort rätt för sin sjuka lön sedan guldet
Kommer kännas konstigt men det är rätt

Så vem kommer skita ner sig hos oss kommande sässe? Bland backar? Bland forwards?
Fusksand värvar V.Mårtensson
Är Hedman klar för Färjestad?

Linus Wickman: Jag hoppas att Brodin spelar med tvillingarna i tredjelinan, rivig och rak på mål som han är.

Kahn:Blomqvist hamnar bland tvillingarna tror jag .

Redigerad kommentar

Tycker det är synd att Granis inte förlängde med Bif

Tror att fjärdelinan blir Lindgren - Enterfeldt - Blomqvist

Lunkan: Eller så hatar han LIF och vill spela derbyn som han inte gjorde förra gången han var här   ;-) ..........

Kahn: Han kanske har drömt om att representera Brynäs ända sedan han var liten och ser sin chans att ta en tröja nu när Löf är borta!

Redigerad kommentar

Enaranger: Flickvännen kanske har tröttnat? Han kanske inte vill flyga i ryska flygplan?

Kontrakt går att bryta.

Redigerad kommentar

Jag förstår inte riktigt varför så många tror att
Kronwall skulle gå till Brynäs. Det måste ju ha
varit en missuppfattning från start.

Man kan ju till exempel läsa i Expressen i dag,
att han har två år kvar på sitt kontrakt i KHL. 

Varför inte.....

Mv.    Starkbaum, JJ, Sandström

Backar: Djoos, Andersén, Kilström, Kronwall, Eklund, Bertilsson, Sundqvist, Westlund, Göransson

Forwards: O.Lindblom - Scott - Rödin

Sweatt - Nordqvist - Ollas

Vesterholm - Vesterholm - Brodin

Enterfeldt - Granström - Blomqvist

Lindgren - M.Lindblom

Två dyra kvalitetsbackar in. Behåll Scott och Granis.

70 Rodrigues: Oj herregud den backsidan skrämmer ingen! Som du säger det måste in två klassbackar!

Brynäsgubbe: Vi kan väl drömma om och hålla tummarna för att Sveriges bäste tränare vill träna Brynäs nästa år...och då menar jag inte TJ.

Zappaholic: Hittills har TJ sagt att han hemskt gärna vill vara kvar, och Sundlöv har sagt att han räknar med det också. Jag skulle inte räkna med alltför mycket.

Och nu sa Melin i TV att han gärna är kvar i LHC om de tillåter honom.

Linus Wickman: Sådär. Då var LHC ute. Jag räknar med att Melin presenteras inom kort. Gärna med en toppback eller två.

70 Rodrigues:Andersen och en ersättare för Gunderson hade varit optimalt.. 

Bertilsson(världens mest skadade back) Djoos, Sundqvist, Kilström, Eklund och Westlund är backsidan såhär långt. Det måste in två toppbackar!!!!

70 Rodrigues: Det lilla vi fick se av han så överglänste han Löf & Sunken med råge. Så kan bara bli bättre nu när Löf är bye bye.

Linus Wickman: Ganska väntat måste jag nog säga. Hoppas att han mognar ordentligt i sitt spel och lär sig använda sin stora kropp på rätt sätt :-)

Brynäsgubbe: är nog ingen som har hört något om Janmark mer än att det är flera klubbar som är intresserade. Hoppas och tror att Brynäs är en av dem klubbarna. Tror Brynäs skulle passa Janmark perfekt, fartfylld anfallshockey vilket skulle passa han riktigt bra, sen att han garanterat kommer gå in i en förstakedja och få mängder med speltid.

Huss: Vad har du hört om Janmark?

Peja: Tänk så fort det går. För en 8-9 år sedan hade man knappt våga drömma om att Janmark och kedjespelare som gör 30+ i SHL skulle gå till Brynäs. Nu är det snarare så att Brynäs är ett av de mest attraktiva alternativen för dem.

Skriv kontrakt med Andersén och Kronwall på backsidan. Bröderna Lindblom  från juniorerna på forwardsidan. Behåll Thuresson och Scott ( om det går ), annars in med Janmark. Lyft upp JJ till andraspaden bakom Starkbaum.

Ser det som möjligt, inte omöjligt.

Peja:Så blir det nog, tror nog de kommer pröva lite olika alternativ i andra pp formationen. Men Eklund är väl först i kön. Hoppas på Gunnarsson dock, tror han kan tillföra rätt mycket i laget. 

Linus Wickman: Min bild av Eklund är att han är ganska lik TIK-aren Sebastian Erixon (numera Växjö Fakers). Tvåvägsback som är duktig på skridskorna och transportera puck, men visst, han kommer säkert att få chansen i åtminstone andra PP-formationen.

Peja:Håller med, såklart behöver vi en liknade spelartyp som Gunderson. Men är inte omöjligt att Eklund möjligtvis ska ta den rollen, om inte Gunnarsson om han nu skulle skriva på för Brynäs. Dock är Brynäs backssidan oxå i behov av mycket mer tyngd, annars kommer vi aldrig kunna utmana i tuffa och fysiska slutspelsmatcher. 

Linus Wickman: Så låter det alltid på Brynäs. Man vill inte sätta för stor press på någon enskild spelare, men det naturliga är givetvis att fördela ut ansvaret i högre utsträckning, med tanke på att Gunderson spelade enormt mycket. Jag tycker att det behövs en liknande spelartyp i backuppsättningen, men det betyder inte att denne bör ha så extremt stort ansvar som Gunderson hade. Det vore en naturlig del av t.ex Djoos utveckling att ge honom mer istid och större ansvar nästa säsong (dock inte så mycket som Gunde hade 13/14...).

Peja:Frågan är om Sundlöv har tänkt att skriva a-lagskontrakt med Brodecki och Westlund. Är faktiskt tveksam till det. 

Sen är ju frågan om Gunderson verkligen kommer bli ersatt, tycker man får intentioner på att man snarare tänker ersätta honom med Djoos och sedan kollektivt ska de andra backarna göra lite mer poäng för att täcka upp hans produktionen. 

Vesterholmarna, Blomqvist och Eklund är en bra start på silly season. Om man därefter kan skriva A-lagskontrakt med Jonas Johansson, Westlund och Brodecki så har man en bra grund. Vad som behövs nu är några erfarna spelare som kan leverera direkt. Ett par backar som kan spela 20+ minuter i varje match. Ett par kedjespelare som levererar 30+ poäng och tillför i samtliga spelformer. Andersén vore bra, men han behöver kompletteras med en offensivt/passningsskicklig back. Jag tror att Janmark skulle vara ett bra offensivt nyförvärv, men många lär rycka i honom.

Redigerad kommentar

Hoppas på denna spelare i Brynäs tills nästa säsong. 

Sheena Punkrocker: Bra att du har koll på vad som sagts. Källor? Eller kastar du bara skit igen?

När kommer dom roliga uppgifterna om Anderse`n tror ni? =)

Linus Wickman: "Men respekterar inte spelare som säger en sak en dag och sedan går emot det och säger något annat. Man ska står för det man säger!"

typ Elias Lindholm då... ;)

KulaShaker:Aa, troligtvis därför han nu öppnar för andra lag oxå. Men respekterar inte spelare som säger en sak en dag och sedan går emot det och säger något annat. Man ska står för det man säger!

Linus Wickman: Jo, jag vet. Men det jag menade var att nu är det skarpt förhandlingsläge och då blottar man sig inte på det viset.

KulaShaker:Han har ju själv sagt det, inte något jag har hittat på. 

Linus Wickman: Men allvarligt, inte säger man att man bara kan tänka sig att spela för nuvarande arbetsgivaren, vid fortsatt spel i Sverige, innan en kontraktsförhandling.

« · 1619486 · »