1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Jajjen: Och vad?

EskilstunaLasse: Och?

70 Rodrigues:Jo jag hade Huge hemma på fika en gång. Då hade jag vänligheten att visa honom hur man letar fram stats på Internet.  ;-)

Jajjen: Vad jag menar är att varje del i en förening har EN ansvarig. EN för ekonomin etc..

bifhjärta: Sitter du här under pistolhot😂

bifhjärta: Så.. om JAG känner en viss oro över dagens situation gör att du lämnar HS med en dålig känsla.

Här får du ett tips.

Jag läser aldrig inlägg från tex pettisbif för jag vet att det endast är laguppställningar baserade på hela världens lediga spelare. Det tillför absolut ingenting i mitt liv eller intresse för brynäs.

Så, om du mår så dåligt över att JAG känner en oro så sluta läsa mina inlägg i så fall. Dukänner inte mig, har nog aldrig träffat mig och kan således inte veta vad jag gör eller har gjort för Brynäs.

EskilstunaLasse: Tänk att man genom åren har suttit här på forumet och givetvis gått på flertalet matcher, men jag har aldrig haft nöjet att träffa våra antagonister i verkligheten, go figure😂

EskilstunaLasse: Ungefär som Brynäs har riggat det, menar du?

Jajjen: Ja det är inte omöjligt att det blir så. Övertygad är jag inte med det finns mycket som talar för det. Men samtidigt så måste man väl ha EN som är huvudansvarig för den sportsliga delen. Jag tror snarare att man har fler personer när det gäller själva lagbygget scoutingen osv.

EskilstunaLasse: Överlag så är det bara negativt om Brynäs. Om det bara ska gnällas och aldrig bidras med positiva saker..ja då känns detta som bara ett forum för tjuriga pensionärer. Varje gång man loggar in så förbereder man sig för det värsta, aldrig att man lämnar Brynäs Hockeysnack med en bra känsla, tvärt omöjligt. NÅGOT positivt måste det ju gå att finna NÅGON gång?

EskilstunaLasse: Jag är övertygad om att Brynäs kommer att ha en eller flera sportsligt ansvariga fr.o.m. den 1 juli. Precis som man hade före den 1 juli. Varför tvivlar du på det?

MR Bif: Det verkar som att det försvann helt när jag redigerade det....

Nåja, det går ju att scrolla

MR Bif: Tack. Dessvärre så finns det skribenter som tycker att allt som inte är megapositivt i stil med NU TAR VI GULD är gnäll..

Men det är som det är....

EskilstunaLasse: Och jag kan ställa mig på din sida direkt med det inlägget för det stämmer överens med vad jag tycker också! Jag är relativt ny här på HS och vet ej vad du skrivit förr men att detta skulle vara gnäll nä inte det minsta snarare ett konstaterande!

Tog du bort det?:-(

Redigerad kommentar

bifhjärta:Jaså? Du kanske kan redovisa förmig vart jag gäller? Jag visar snarare en oro för framtiden, speciellt den kommande säsongen.

Men du kan ju leta fram någr citat när jag gnäller på något. Bara för att styrka din tes. Jag lovar att bemöta dem...

EskilstunaLasse: Allt? Det gnälls för jävla mycket och du är nog värst.

bifhjärta: I vad har han rätt? Jag tycker mest att han hoppar på mig och anser att jag inte gjort ett skit för Brynäs. Håller du med honom så vet du med andra ord vad jag gjort och inte gjort...

Zappaholic: Till Gurras försvar skall man väl tillägga att han skrev detta INNAN det blev klart att Ekholm kom tillbaka. Och han var ju knappast oviktig.

Men det är en klassiker :-)

EskilstunaLasse: om jag tycker att han har rätt så ja, då tycker jag att dom som argumenterar mot honom har fel. Och? Det är en åsikt, bajsa inte på dig för det.

mk: Jag kunde inte bry mig mindre om vad skrubben tycker om mig och mina åsikter.

Ja jag tyckte en gång att man snedfördelade resurserna på ett felaktigt sätt. DÅ hade Brynäs ett lag som var fast nere i bottenträsket och inte mycket gjordes för att räta till situationen. Samtidigt så var det sällsynt att man gav sina egna juniorer samma chanser som man gör idag. Men det var DÅ. Nu valde brynäs att istället öka på sin juiorsatsningi samband med att man fick hockeygymnasiet. Någonting som gjorde att man fick in FLER talanger som innan hamnat på andra hockeygymnasier i tex Leksand och Ö-vik.

mk: Bästa förutsägelsen i denna boken var väl Gurra88:s säsongen vi vann guld:

"Sämsta truppen Sundlöv ställt på isen"

Var är Gurra? Saknar hans positiva inställning...

EskilstunaLasse: Skrubben är ursäktad med att han är ny härinne.

Du hade mycket idéer ett tag, men det ligger ett antal år tillbaka i tiden. Sen försvann du ett bra tag.
Sen Du återkom så är du tyvärr nästan som Huge, fast tvärtom. Tyvärr så är inte tugget mot Sundlöv så effektivt som för sex- sju år sen. Vad jag vet så har vi inte varit riktigt nära kvalserien sen vi var där sist.

Det är kanske tur för Brynäs att dom inte lyssnade på ett av dina största krav. Att lägga ner den dyra och helt onödiga juniorsatsningen. Det var ju tidernas felsatsning..

bifhjärta: Ja visst har han rätt.... för han vet EXAKT vad jag har gjort och inte gjort för Brynäs....Och du med verkar det som i och med att du omgående kan ge MR Bif och Rodrigues fel.

Jajjen: Så du menar att Brynäs ledning vet vart hän det barkar? För 14 dagar sedan hade man en sportchef och "Kunde inte se varför man inte skulle fortsätta att arbeta med MS".

Det är klart att en sån här sak inte behöver sätta allt i kaos, men kom fan inte och säg att det är lugnt och fint och att ledningen vet vart skutan är på väg. De vet ju inte en om de skall ha en sportchef i fortsättningen...

70 Rodrigues: Vilka anser du har ett SM -Guld lag nästa år? Förutom SAIK.

Skrubben: Men OJ... Svart bälte i att vra Ja-Sägare.

Jag och många här vet vad jag gjort för att stötta brynäs, men absolut ingenting som jag behöver redovisa för dig.

Så dra nu underläppen över skallen och svälj hårt...

Zappaholic: Lite bättre, du ljög ju förut😂

70 Rodrigues: Ok, jag gör om och gör rätt: det gnälls på nästan precis allt som Sundlöv och Brynäs gör. Men bara nästan allt. Så. Känns det bättre? :-)

Zappaholic: *asg* Det gnälls inte på allt som Sundlöv o Brynäs gör, men på mycket. Gör om o gör rätt😃 Är du nöjd såhär långt, har vi ett SM-GULD vinnande lag 2014/2015?

Redigerad kommentar

Känns som om defensiven är räddad om Andersén är klar...

70 Rodrigues: Hur menar du nu? En del tar sig rätten att gnälla på allt Sundlöv och Brynäs gör. En del tar sig rätten att gnälla på de som gnäller :-)

70 Rodrigues&MR Bif
Varför? Han har ju rätt.

Skrubben: Du får 10 minus tryck från mig om det hade gått!

Skrubben: Men herregud, finns du på riktigt? Lägg av för fan!!!!!

EskilstunaLasse: Räcker att Brynäs ledning vet vart skutan är på väg. Dom brukar hitta rätt. Källa: Brynäs historia.

tjugo8: Vågen?

Till skillnad från Brynäs sportchef så gör FBK:s dito inga dåliga affärer.

Jajjen:

Fbk kan få Luciano Aquino för sina pengar också...hur hade ett sådant förvärv låtit här...?

Huge:"Vi har en kapten i TJ, såvitt jag vet. Snacket om att han skulle vara på väg bort är nog mer just önskesnack från kritiska läktarcoacher.
Personer som tror att om man önskar nåt tillräckligt mkt och dessutom gärna sprider rykten som befrämjar det man önskar, ja då känns det till sist som en sanning."

Känns igen från din analys från Sundlövryktetför ett par veckor sedan... Då var du lika säker som nu.

Så vet vart Skutan Brynäs skall styras. Vad prioriteringarna skall ligga i framtiden. Med andra ord vet du mer än någon annan i och med att varesig vi eller någon annan vet vem som skall ta över, om detn ens blir någon som gör det.

Tala om för oss ovetande vart skutan är på väg...

Johan Norrström:Var ironiskt menat men det förstod du nog.

Hursom så är det dags att BIF visar upp det sk. Hjärtat varje match då det flera gånger runnit iväg med mål i baken.

Tycker det har saknats hjärta på för många i truppen läääänge nu, är väl tränaren dom ska bygga VI-känslan.

Samma sak gäller om någon går på mål för hårt eller är på målisen, då SKA hela laget som finns på isen stå upp BASTA.

Visar man hjärta så kan man ta en förlust lättare än att laget åker på en grilla och fyller år.

Dessutom skapar det känslor för spelarna som gör att ljudnivån bör höjas och i förlängningen påverkar zebrorna.

Problemet som jag ser i Europeisk hockey är att KHL har poppat upp för fort. 

KHL är ett JÄTTEBRA projekt som sprider ishockeyn i länder runt om i europa (framförallt i östeuropa till en början). Men innan dessa länder har börjar producera spelare som håller för nivån KHL har så kommer övriga spelare som hamnar i europa försvinna dit.

Många ryssar, finnar och tjecker vänder också hem istället för att spela i NHL/AHL vilket i ännu högre grad gjort att Svenskar fyller ut platserna i nordamerika. (Självklart har våran fantastiska juniorsatsning också påverkat).

Men det jag menar är att produkten ishockey är förstor för antalet kvalitétsspelare som finns i europa just nu. Ska Kroatien, Norge och Ukraina ha lag med bara inhemska spelare i KHL är dom ju körda t.ex. Men i långa loppet kan intresset öka och fler spelare från dessa länder kommer förhoppningvis fram!

Pengar kan inte köpa stjärnor då det inte finns så många stjärnor att få tag på då det är klart många fler lag som konkurrerar om dom idag än för några år sedan. Ekonomiskt sätt väljer även de bästa spelarna KHL och i viss mån Schweiz före Sverige. Idag handlar det om fingertoppskänsla som fan och det verkar som att Brynäs fattat detta.Ta in talangfulla spelare och utveckla dom till NHL/KHL och hoppas dom kommer tillbaka en dag.

Ekonomiska krisen i europa har också gjort att Sveriges hockeyprodukter (klubbarna) har förstora kostymer mot vad svenska folket kan betala för.

Svensk hockey och europeisk hockey för den delen står inför ett vägskäl där vi MÅSTE börja utveckla ishockeyspelare, domare, ledare och produkt för att matcha publik och ekonomi som råder i europa idag. 

Visst, det är inte kul att inte få in toppspelare till klubben, riktiga affischspelare men man måste matcha produkten efter marknaden.
Jag vet inte alls hur framtiden kommer se ut, men Brynäs satsar på att ha en konkurrenskraftig trupp, en bra juniorsatsning samtidigt som man ser till att ekonomin är i  balans. Ska bli intressant att följa framtiden!

Jajjen:

Det blir då perfekt att ha Lindgren som center mellan Vesterholmarna.
Nr 7, 27 och 17. En förhoppningsvis (sju)kt bra kedja.

Redigerad kommentar

tjugo8:

Haha nja ärligt talat får jag ju det mesta gratis även om öl inte förekommer på pressläktaren. Jag får helt enkelt hitta andra sätt att stödja klubben ekonomiskt. Senast bestod mitt stöd av inköp av matchtröjor till mina döttrar. Hjärntvätten ska man börja med i tid.

För övrigt ja och utan att veta helt säkert så tror jag inte flaskölen duger heller. Är förbannat kräsen. :)

mk: Det har varit tvärtyst om Järnkrok under en längre tid.

Jajjen:

Ja, det var därför Wille L kom på det smått genialiska med nr 52
den här säsongen, när nr 5 var upptaget av Löf.

Nummer 52 var enligt Wille L: nr 5 andra generationen. 

Nya tröjnummer. Hade Kilströms farsa också nr 5 i Brynäs?

Kahn: Du som vet allt.:) Vet din källa statusen på Järnkrok?

Bra källa du har, vårda den.

Alla nyheter är välkommna:)

Kahn: Får hoppas den källan har rätt då. 

Alldeles för mycket för Brynäs iaf, men har mina förhoppningar att Scott förlänger och sedan att Kroken vill hem och då blir Brynäs "tvungna" att värva honom oxå. 

Avslöjar inte min källa annat än att det är på Sätraåsen.

Scott OCH Lander, gärna. Vilka summor talar vi då?

Kahn: Källa på det? 

Varför inte både Scott och Lander? ;-) 

Andersén är klar. BIF kommer att gå ut med det nästa vecka.

Ser hellre Lander än Scott.

« · 1621362 · »