1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736101 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Jajjen:Med tanke på att jag redan skrivit att jag har lågt ställda förväntningar på kommande säsong så skall det nog till mycket för att jag ska såga den som nu tar över posten som SC, GM eller vad nu Brynäs väljer att kalla vederbörande.

Skrubben:

Är det inte andra svängen du slänger dig med de där beskrivningarna från Wikipedia ?

Skrubben: Wow Wikipedia😂

Skrubben:Idag har jag inte möjlighet att se så många matcher på grund av mitt arbete. Men när jag bodde i Gävle så hade jag säsongskort och var vice ordförande i Brooklyn Tigers under några år.

Så jag har nog gjort en del för Brynäs.

Men jag tycker fortfarande att du har svårt att skilja på gnäll och uttryck för oro.

Hade jag skrivit nåt i stil med "De här kommer att gå åt helvete för laget är bara sopor" så hade jag kuat hålla med dig om att det varit gnäll. Men nu skrev jag en liknelse om ett skepp på drift. En väl tilltagen liknelse som Huge redan påpekat. Vilket jag håller med honom om. Liknelsen var väl tilltagen. Men samtidigt så är jag absolut inte helt tillfreds med situationen om man säger.

Finns inga leffe här på flyget mot New York, bara fin skumpa. Men öppna du en sån i Svedala;-)

EskilstunaLasse: Sportchefen, ja. Vi kan köra betting på hur snart du, och din brorsa, kommer såga den nya sportchefen. Efter en månad ger pengarna tillbaka.

EskilstunaLasse:Wow vilket rabalder det blev av mitt inlägg. Samtidigt står jag fortfarande fast vid det jag skrev angående en riktig supporter. Om man bara gnäller på allt som är dåligt, samtidigt som man letar efter fel i saker som faktiskt är bra, så tycker inte jag att man kan kalla sig supporter.

Läser man på Wikipedia om ordet supporter kommer detta upp:

"Supporter är en person som stöder en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den."

Lägg märke till ordet "stöder". Tycker du att du stöder laget när du håller på på det här viset? På samma sida står det vad en medgånssupportrer är: "En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. Ordet har en negativt laddad ton."

Utan att vilja vara dryg så måste det ju vara i det här facket du hamnar i. Hur många gånger per säsong är du i LA? Är det ett fåtal gånger stämmer det här citatet exakt in på dig: "Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är."

Jajjen: Visst har Brynäs gjort rätt... absolut.

De var ju tvungna att göra något i och med att Sundlöv inte fixade det ensam. Som många verkar tro. MS har ju fått massor av cred av många här för tex juniorsatsningen när den egentligen borde tillskrivas Thomas Thelin.

EskilstunaLasse:Hade han varit stor o stark så hade vi garanterat träffat honom. Nu är han garanterat en shieldhider😂

Jajjen:Åfan? hahaha... det påhoppet får du nog ta och styrka med citat från mig...

EskilstunaLasse: Brynäs gör rätt! Igen!

Jajjen:Ja jag tror att det är rätt väg att gå. Brynäs tillsatte ju en scoutinggrupp för ett par år sedan. Det ser jag som ett kvitto på att man ansåg att arbetsbördan var för stor för EN person.

bifhjärta: 8 st Leffe senare liksom😂

EskilstunaLasse: Det är ju det du och din brorsa brukar syssla med

Jajjen:Och DÄR tog argumenten slut.... inte första gången det händer.

Snart berättar väl du hur stor och stark du är med..

EskilstunaLasse: Bra att Brynäs jobbar åt det hållet, då?

Jajjen: HV har Johan Hult som General Manager och Johan Davidsson som Vice GM..

Spontant så känns det som att HV har EN huvudansvarig. Men sedan finns det fler som har hand om den sportsliga biten som scouting etc

EskilstunaLasse: ÄR du brynäsare?

EskilstunaLasse: Ahh, så det är fel att fler än en som delar på ansvaret. Som HV och övriga "storlag" börjat med.

bifhjärta:Men herregud.. Hela inlägget/påhoppet byggde ju på att jag inte var någon riktig supporter på grund av bla bla bla.. Ett inlägg som du gillade.

Så frågan är precis som du ställde den. Vi är överens om den biten. Det jag menar är att muppen som hoppade på mig verkar anse att det ÄR viktigt..

och DU höll med honom...

70 Rodrigues: Du är nog den trögaste som finns här på forumet=)

bifhjärta: Är du nöjd?

Jajjen: Men du påpekade ju att det var ANSVARIGA för den första juli och det kommer att fortsätta vara ANSVARIGA efter samma datum..

Skolkade du den dagen man lärde sig plural i skolan...

EskilstunaLasse: Äh, några småflickor som varit mobbade och har haft betong i sandlådan😂

70 Rodrigues:Adam vem?

EskilstunaLasse: Då håller du med om forumets status till viss del då? Den biten med meritlista verkar viktig för dig då du är snabb med att ta upp det hela tiden.

EskilstunaLasse: "Vad jag menar är att varje del i en förening har EN ansvarig. EN för ekonomin etc.."

Som Brynäs, alltså? Dom tycks jobba "by the book".

Carl Lejonkräk:En till..... Fan jag är poppis här. Jag utrycker en oro och då är det gnäll. Jag udrar vad som händer om jag verkligen BÖRJAR gnälla :-)

Carl Lejonkräk: Du visste ju inte ens vem Adam Oates var/är😃

Redigerad kommentar

bifhjärta:Faktum är att jag har tröttnat rätt rejält på det här forumet. När jag gick med 2004 under ett annat nick så var det en annan nivå på diskussonerna här. Man möttes av motargument istället för påhopp.

Jag har väl aldrig skrivit att det är viktigt med vad man gjort och inte gjort. Jag försvarade mig mot tt inlägg där jag blev anklagad för enn hel radda saker. Ett inlägg som DU höll med. Så då måste du ju tycka att det är viktigt... eller?

Hade jag brytt mig om den biten så hade jag väl lagt fram om vad jag gjort för Brynäs...en meritlista liksom.

EskilstunaLasse:Bara för dig att ta kritiken för du är nummer ett på gnäll härinne.

EskilstunaLasse: Bra exempel med pettisbif. Bryr jag mig om vad du gör eller har gjort för Brynäs? Är det någon tävling? Får vissa mer att säga till om än andra för att man köpt en tröja mer från brynässhopen? Det är inte bara dina inlägg, jag skrev väl om forumet överlag? Om man ska gå efter vad du gör och inte läsa dom inlägg som inte passar ens åsikt, är man inte lite trång i sitt synsätt då? Men att 90% av inläggen är negativa ser du inte som ett problem alls?

EskilstunaLasse: Han har slut på argument😂

Jajjen: Och vad?

EskilstunaLasse: Och?

70 Rodrigues:Jo jag hade Huge hemma på fika en gång. Då hade jag vänligheten att visa honom hur man letar fram stats på Internet.  ;-)

Jajjen: Vad jag menar är att varje del i en förening har EN ansvarig. EN för ekonomin etc..

bifhjärta: Sitter du här under pistolhot😂

bifhjärta: Så.. om JAG känner en viss oro över dagens situation gör att du lämnar HS med en dålig känsla.

Här får du ett tips.

Jag läser aldrig inlägg från tex pettisbif för jag vet att det endast är laguppställningar baserade på hela världens lediga spelare. Det tillför absolut ingenting i mitt liv eller intresse för brynäs.

Så, om du mår så dåligt över att JAG känner en oro så sluta läsa mina inlägg i så fall. Dukänner inte mig, har nog aldrig träffat mig och kan således inte veta vad jag gör eller har gjort för Brynäs.

EskilstunaLasse: Tänk att man genom åren har suttit här på forumet och givetvis gått på flertalet matcher, men jag har aldrig haft nöjet att träffa våra antagonister i verkligheten, go figure😂

EskilstunaLasse: Ungefär som Brynäs har riggat det, menar du?

Jajjen: Ja det är inte omöjligt att det blir så. Övertygad är jag inte med det finns mycket som talar för det. Men samtidigt så måste man väl ha EN som är huvudansvarig för den sportsliga delen. Jag tror snarare att man har fler personer när det gäller själva lagbygget scoutingen osv.

EskilstunaLasse: Överlag så är det bara negativt om Brynäs. Om det bara ska gnällas och aldrig bidras med positiva saker..ja då känns detta som bara ett forum för tjuriga pensionärer. Varje gång man loggar in så förbereder man sig för det värsta, aldrig att man lämnar Brynäs Hockeysnack med en bra känsla, tvärt omöjligt. NÅGOT positivt måste det ju gå att finna NÅGON gång?

EskilstunaLasse: Jag är övertygad om att Brynäs kommer att ha en eller flera sportsligt ansvariga fr.o.m. den 1 juli. Precis som man hade före den 1 juli. Varför tvivlar du på det?

MR Bif: Det verkar som att det försvann helt när jag redigerade det....

Nåja, det går ju att scrolla

MR Bif: Tack. Dessvärre så finns det skribenter som tycker att allt som inte är megapositivt i stil med NU TAR VI GULD är gnäll..

Men det är som det är....

EskilstunaLasse: Och jag kan ställa mig på din sida direkt med det inlägget för det stämmer överens med vad jag tycker också! Jag är relativt ny här på HS och vet ej vad du skrivit förr men att detta skulle vara gnäll nä inte det minsta snarare ett konstaterande!

Tog du bort det?:-(

Redigerad kommentar

bifhjärta:Jaså? Du kanske kan redovisa förmig vart jag gäller? Jag visar snarare en oro för framtiden, speciellt den kommande säsongen.

Men du kan ju leta fram någr citat när jag gnäller på något. Bara för att styrka din tes. Jag lovar att bemöta dem...

EskilstunaLasse: Allt? Det gnälls för jävla mycket och du är nog värst.

bifhjärta: I vad har han rätt? Jag tycker mest att han hoppar på mig och anser att jag inte gjort ett skit för Brynäs. Håller du med honom så vet du med andra ord vad jag gjort och inte gjort...

« · 1621398 · »