1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736003 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Någon som vet om Järnkrok är nära att ta en plats i NHL
den här säsongen, eller om han riskerar att få harva hela
säsongen i AHL?

Huge: Vad nu då? Skall vi inte bara fylla på med juniorer från ungdomslagen? ;-)

Skämt åsido Josefsson är en skridskoskicklig back som säkert skulle kunna möjliggöra en utlåning av Nörstebö till en allsvensk klubb. Skulle vara nyttigt för honom.
Men nog är det väl en forward vi behöver, ser behov både av en center och en powerforward. Därefter kan vi stänga butiken.

Huge: Det håller jag med om

Om dom nu ska ha in en back, så vore det på plats med en rightskytt, nu har vi ju bara leftare.

Rossa: Har jag heller aldrig påstått.
"Utpräglat" var kanske lite fel ordval, menade att han är klart mer en offensiv backtyp än en defensiv.

Huge: 42 poäng på 326 SHL matcher är väl kanske inte någon offensiv kanon?

Josefsson är väl en utpräglat offensiv back med bra spelsinne och dessutom riktigt bra på rören. Låter som en bra värvning när vi behöver lite mer offensiv kraft, även om det inte handlar om nån forward.
Kan tänka mig att BZ tänker i de banorna och att han dessutom tänker komplettera med en etablerad forward, gärna transatlant.

70 Rodrigues:

Ogillar

Ful frisyr o konstig åkstil, ser ut som en innebandyspelare

70 Rodrigues: Att de tittar efter en forward? Nja tveksamt,  men möjligen. Att de tittar efter en riktigt bra forward? Kan vi nog bara glömma.

Powerfade: Hoppas verkligen att dom även tittar efter en riktigt bra forward?

70 Rodrigues: inget namn som får en att hoppa av förtjusning. Men väl ett tillskott i backbesättningen.

Skrubben:

Alltså, Caps huvudcamp börjar imorgon, första match på söndag

Kan bara tänka mig att ev mkt skador i truppen skulle göra att han får fylla ut några dagar till...

O att de nu skulle få för sig att han ska spela i ahl håller jag för osannolikt, det borde de ha tänkt på liiiiiite tidigare...

Så det blir nog att han kommer hem o lirar nästa fredag...

tjugo8: Du menar att om han inte Capitals vill ha kvar honom kommer han åka hem typ idag?

Kanske lite för mycket att hoppas på att han kan spela redan på lördag. Men åtminstone matchen efter den som är på fredag nästa vecka borde han då kunna spela.

Djoos rookie camp är över

Har försökt finna lite omdömen...utan framgång

Caps torskade mot Philly m 3-0 igår

Dagen innan tränade Djoos m topp-femman inkl Caps första back-draft i år o Vrana o Burra o de trodde att de skulle spela matchen o pp ihop...

#capsrookiecamp på twitter

Brynäsgubbe: Klokt beslut av Brynäs!

Dr Spec: Skulle skriva samma sak, himla tur att vi inte chansade på honom igen. 

MR Bif:inte bara vi som dras med skador "

När SHL-nykomlingen på söndagseftermiddagen genrepade mot Berlin saknades hela sex ordinarie spelare.

Hemvändande stjärnan Mikael Samuelsson är axelskadad och har endast spelat två försäsongsmatcher, Robin Alvarez skadade sig i fredagens match, Sebastian Lauritzen dras med en skada och kan inte ens träna och trotjänaren Michael Holmqvist är också skadad"

saxat från Expressen

Lauritzen skadad och kan inte ens träna, enligt aftonbladet. Grattis DIF!

Nog för att Frölunda får stå som favoriter men visst har vi chans på vinst. Deras hemmatryck i en premiär skrämmer mer än vad deras laguppställning gör.

Skrubben: Jag tror oxå på torsk mot ett FRÖ med bra fart i kombo med rutin.

Har Bif te x fått spela EN match nu på försessen med rätt back konstellationer?
Kommer slow start Nordan att vara med från omg 1?
Bertil med på isen i premiären?
Sunken sprattla till och fylla sista backpar?

Utöver det:
Djoos - Ska Bif skaka fram en ny tilltänkt 1a back?
Ollas - Våra A, när har han fått matchform och när tar en plats igen?

Som sagt.. Allt annat än 0 p mot FRÖ är bonus.

Brynäsgubbe: Perfekt slagläge alltså ;-)
Håller med i sak dock, det är inte mot VF borta som poängen kommer tas.

Brynäsgubbe: Håller helt med. Därför blir det extra komiskt när folk dömer ut laget efter den torsken (för att folk kommer med domedagsbesked efter en torsk mot Frölunda tar jag för givet efter att ha följt detta forum ett tag).

Brynäsgubbe: Hur det går mot Frölunda beror nog helt på vilket lag vi kan ställa på isen först och främst?

Skrubben: Ärlig talat är jag fullt inställd på 0p i premiären. Frölunda är ett bra lag och att det är just premiär kombinerat med ett stort publikstöd gör att de kommer bli svåra att slå. Men jag kommer förstås hoppas. :)

Yoda: Haha. Jag håller med om det första påståendet att många tror man ska åka ut om man torskar en träningsmatch. Däremot har jag inte sett några guldtips efter en vunnen träningsmatch.

Jag väntar redan nu på dom första svartmålarna som dömer ut laget efter en torsk mot Frölunda i premiären :)

Yoda: Ganska vanligt att skribenter tror på mellanmjölk också.

mk: lite intressant att se vilka som kommenterar vid vinst resp förlust...ett gäng tror vi ska åka ur för att vi förlorar en träningsmatch eller inte har pucken 60 min/ match, och ett gäng tror på sm-guld så fort vi vinner en match... Jag älskart!!!!

Sansad: En sak som slår en är.. Att för ett par år sen var det diskution om att Brynäs inte hade så mycket reklam på dräkten. Ojoj, vad det ojades över det. Nu tittar man hur det kommer att se ut ungefär.

Herregud vad snyggt! Man har gjort en snygg tröja ursnygg.

tjugo8: Kul, då var man inte helt ute och cyklade då😉!

Sansad:

Bz lyfter fram två spelare i dagens gd/ab bilaga, Andersén

Och David Westlund

"Han gör det otroligt bra när det gäller allt, från det vardagliga livet till jobbet på isen. Han tar för sig på ett positivt sätt och ser otroligt homogen ut"

Huss: Snarare realist. Ganska kunnig sådan :-)

Huss: Tippar på hemmablind😂😂😂

Linus verkar vara optimist alt hemmablind.

Huss: Kritiken mot UNICEF-projektet har politiska motiv. Det var Moderaterna i Gävle som arrangerade 'motståndsmöterna' som mindre idrottsföreningar hade. Det är väl heller ingen vild gissning att många av ledarna i just de föreningarna gärna ser att Alliansen styr i Gävle Kommun... 

In o svara. Ska bli intressant o se resultatet😃

Carl Lejonkräk:Det kan så vara men det verkade inte BNT tycka.

Någon med insikt i BIF kanske kan verifiera om dem är kvar på samma sponsor nivå.

Jag framför bara vad jag fått berättat..

Carl Lejonkräk: Låter som ett utslag av Jante-Gävle igen. Håller med om att det är helt galet hur somliga tolkat Gävle kommuns tilltänkta samarbetsavtal.

Rossa: Herregud, de 25-miljonerna skulle ju inte gå till det som andra gör, tänk att folk ständigt skall dra förhastade slutsatser. Pengarna skulle ju gå till att göra någonting utöver det vanliga, någonting som sticker ut och ger barnen i framförallt Gävle kommun en bra start på livet via stöttning och vägledning. Ungdomar skulle även få jobb/praktikplatser via projektet och det hela handlar om att Brynäs och dess sammarbetspartners skulle hjälpa Gävle kommun att ge barnen bra en bra start...

Redigerad kommentar

MR Bif: enligt vad jag har hört så blev man otroligt missnöjd med 25 miljoner som BIF skulle gå av kommunen för att göra det jobb som små föreningar redan gör. I och med det och något mer har man tagit bort mkt av sin sponsring.

Peja:
AB Hockeybibel gav också Bif backar ++++

Enaranger: Stämmer bra de.

Skrubben:

Huvudpartners för "en bra start" är Bauer och Länsförsäkringar,
som jag fattat det. Men i det ingår väl också att de betalar utan
att kräva få reklam på dräkten, antar jag.

Lindström:

I nyheten om Karl Hedin så stod de inget om att de är en huvudpartner.
Och det står ju i dagens nyhet på hemsidan, att Länsförsäkringar
är huvudpartner nummer två. Och i maj stod det en nyhet att
Bauer var de som var först att bli huvudpartner.

Karl Hedin är nog bara en "vanlig" partner.
Som gick med på att inte behöva synas på tröjan.

Rossa: ??? Utveckla!

Enaranger: BNT har väl tagit bort 1 miljon i sponsring pga hur BIF sköts?

Enaranger: Blandar du inte ihop två saker här? Några är sponsorer för att möjliggöra den reklamfria tröjan och andra är sammarbetspartners för "en bra start".

Enaranger: Karl Hedin glömde du.

Huss:

Det är alltså Bauer och Länsförsäkringar som är de
två huvudpartners som är klara?

Kan BNT bli en möjlig tredje huvudpartner?
Eftersom de förra säsongen var de enda som var uppsatta
som diamantpartner. Och de hade ju ingen större reklamplats
på dräkten då.

Och kan en fjärde bli Gävle Energi?
Som hade den mest synliga reklamen på dräkten.
Eller hoppar de av, när de inte får synas på dräkten?

Hoppas de även får in en femta ganska snart,
så att Gävle kommun tappar sin plats som
huvudpartner.

Då kan de ju hålla sig till att sponsra Gefle IF
som de gör nu. Deras slogan kan då bli:
"Vi är den enda kommunen som inte stöttar vårt SHL lag."
För vissa politiker i Gävle ser ju det som något positivt. 

Huss: Du hann före, ja bra med sponsorer men hade ju hoppats på annat men det hoppet släcktes ju igår i o m att det INTE skulle värvas!

Redigerad kommentar

« · 1629595 · »