Huge: Vad nu då? Skall vi inte bara fylla på med juniorer från ungdomslagen? ;-)
Skämt åsido Josefsson är en skridskoskicklig back som säkert skulle kunna möjliggöra en utlåning av Nörstebö till en allsvensk klubb. Skulle vara nyttigt för honom.
Men nog är det väl en forward vi behöver, ser behov både av en center och en powerforward. Därefter kan vi stänga butiken.
Josefsson är väl en utpräglat offensiv back med bra spelsinne och dessutom riktigt bra på rören. Låter som en bra värvning när vi behöver lite mer offensiv kraft, även om det inte handlar om nån forward.
Kan tänka mig att BZ tänker i de banorna och att han dessutom tänker komplettera med en etablerad forward, gärna transatlant.
70 Rodrigues:
Ogillar
Ful frisyr o konstig åkstil, ser ut som en innebandyspelare
Skrubben:
Alltså, Caps huvudcamp börjar imorgon, första match på söndag
Kan bara tänka mig att ev mkt skador i truppen skulle göra att han får fylla ut några dagar till...
O att de nu skulle få för sig att han ska spela i ahl håller jag för osannolikt, det borde de ha tänkt på liiiiiite tidigare...
Så det blir nog att han kommer hem o lirar nästa fredag...
Djoos rookie camp är över
Har försökt finna lite omdömen...utan framgång
Caps torskade mot Philly m 3-0 igår
Dagen innan tränade Djoos m topp-femman inkl Caps första back-draft i år o Vrana o Burra o de trodde att de skulle spela matchen o pp ihop...
#capsrookiecamp på twitter
När SHL-nykomlingen på söndagseftermiddagen genrepade mot Berlin saknades hela sex ordinarie spelare.
Hemvändande stjärnan Mikael Samuelsson är axelskadad och har endast spelat två försäsongsmatcher, Robin Alvarez skadade sig i fredagens match, Sebastian Lauritzen dras med en skada och kan inte ens träna och trotjänaren Michael Holmqvist är också skadad"
saxat från Expressen
Lauritzen skadad och kan inte ens träna, enligt aftonbladet. Grattis DIF!
Nog för att Frölunda får stå som favoriter men visst har vi chans på vinst. Deras hemmatryck i en premiär skrämmer mer än vad deras laguppställning gör.
Brynäsgubbe: Perfekt slagläge alltså ;-)
Håller med i sak dock, det är inte mot VF borta som poängen kommer tas.
Sansad:
Bz lyfter fram två spelare i dagens gd/ab bilaga, Andersén
Och David Westlund
"Han gör det otroligt bra när det gäller allt, från det vardagliga livet till jobbet på isen. Han tar för sig på ett positivt sätt och ser otroligt homogen ut"
Carl Lejonkräk:Det kan så vara men det verkade inte BNT tycka.
Någon med insikt i BIF kanske kan verifiera om dem är kvar på samma sponsor nivå.
Jag framför bara vad jag fått berättat..
Redigerad kommentar
Skrubben:
Huvudpartners för "en bra start" är Bauer och Länsförsäkringar,
som jag fattat det. Men i det ingår väl också att de betalar utan
att kräva få reklam på dräkten, antar jag.
Huss:
Det är alltså Bauer och Länsförsäkringar som är de
två huvudpartners som är klara?
Kan BNT bli en möjlig tredje huvudpartner?
Eftersom de förra säsongen var de enda som var uppsatta
som diamantpartner. Och de hade ju ingen större reklamplats
på dräkten då.
Och kan en fjärde bli Gävle Energi?
Som hade den mest synliga reklamen på dräkten.
Eller hoppar de av, när de inte får synas på dräkten?
Hoppas de även får in en femta ganska snart,
så att Gävle kommun tappar sin plats som
huvudpartner.
Då kan de ju hålla sig till att sponsra Gefle IF
som de gör nu. Deras slogan kan då bli:
"Vi är den enda kommunen som inte stöttar vårt SHL lag."
För vissa politiker i Gävle ser ju det som något positivt.
Redigerad kommentar
den här säsongen, eller om han riskerar att få harva hela
säsongen i AHL?