Brynäs IF

715674 inlägg · 7953 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

1674629 · » Till forumet


Sv: Laget säsongen 2015/2016
Ge oss ett par namn denna vecka Bengan! Vill fortsätta leka med formationer men börjar få slut på varianter... :-))))
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Chris11: va bara helt omöjligt att somna...
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016

hahii:Malmö har potential att bli en stormakt om de en dag tar sig upp, roligt men en svår nöt att knäcka för Brynäs. Leksand och Rögle är bra att ha som räddningsplankor i serien för Brynäs. Leksand drar mest folk till Läkerolen så mitt val faller på dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
bifhjärta: Okej! Då förstår jag faktiskt dig. Ser dock hellre. Det tar emot att säga... Leksand gå vidare i den bataljen.

Kanske birran som talar.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Yoda: vad gör du uppe så sent karl?
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: jo LHC är väl ett stabilare topplag, men jag vinner hellre ett guld emellanåt även om det är liiite för långt mellan gångerna än att vara den ständiga 2,3,4:an.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Många/ majoriteten skulle nog räkna Linköping som en större klubb med högre status i nuläget även fast de inte har ett sm guld som exempel .. De presterar dock över tid och har varit ett topplag i Shl merparten av 2000- talet
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Yoda: Du har rätt ! Samtidigt har det varit ut i kvarten alltför ofta under 2000- talet , beror på hur man vinklar saker och ting få skulle nog kalla Brynäs en storklubb just nu eftersom vi inte varit i toppen och stannat där över en längre period .
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: de flesta andra lag skulle vara svinnöjda att ha ett guld att "bortse" ifrån...
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
bifhjärta:  gör människan något utan någonsorts egenvinning i det ? Sue me jag är en cynisk jävel. Naturligt dock :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
hahii: Har jag väl inte sagt? Jag hatar laget som vi brukar ha derbyn mot..Men själva derbyn älskar jag såklart. Men nu är det så, vet du, att jag hatar Fuskland så mycket att det väger tyngre. Dessutom bor jag i södra Sverige så Rögle+Malmö+Karlskrona är fantastiskt bra för mig..alldeles för bra för att vara sant! Jag vet att jag tänker fruktansvärt egoistiskt i det anseendet..men aja..sue me;)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
bifhjärta: Så du hatar derbys?
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Skitsamma nu har vi Bulan och jag ser framemot nästa säsong mer än jag gjort de senaste två säsongerna.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Carl Lejonkräk: självklart bara lite intressant fakta tycker jag. Fakta biter bäst.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Fast det är ju dumt att bortse från guldet.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Bra coach helt klart.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Auchinleck: Jo bortsett från sm guldet 2012 så var väl senast Brynäs tog sig förbi kvartsfinal på den tiden Melin stod i båset om jag inte missminner mig.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten:
Semifinal.... no comprende.
Vi är nöjda med kvartsfinal ju.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten:
Semifinal.... no comprende.
Vi är nöjda med kvartsfinal ju.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016

Carl Lejonkräk: vet inte det jag, två raka semifinaler sen har de stött på Skellefteå och varit det lag som pressat Skellefteå mest och bäst de senaste två åren då de tagit guld, hade haft goda chanser på final bägge åren om de inte mött Skellefteå i semifinal. Tog AIK till SM- semifinal med en trupp som många trodde skulle få kvala eller åtminstone hamna uanför slutspelsplatserna osv.

Han har mycket meriter och har både coachat nederlagstippade lag och favorittippade lag och lyckats bra med bägge och.

En bra matchcoach som kan ändra sin taktik beroende på motstånd och spelartrupp men en i grunden offensiv inriktad coach.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Svårt det där, Melin har ju inte lyckats så bra i LHC genom åren trots dyra spelartruppen. Fast i Brynäs är han ju förstås för alltid en legend.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Står dock fast vid att jag hellre hade sett Roger Melin i båset :)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Det var nära det... Jäklar vad de klappade samman.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
pjåtor: lika dåliga som jag är på att stava haha
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Vafan gör Leksand!?
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Leksand är fan pateiskt dåligt !
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016

Hoppas bara Bulan har förmågan att anpassa sitt spel utefter spelarmaterial och motstånd och inte är lika envis som TJ.

Ideologer som har haft framgång med sitt spelsätt har ofta svårt att ändra på sitt sätt att spela även fast alla ser att det är fel. Låt inte detta hända Bulan också, har sett det alldeles för många gånger, tyvärr handlar det nog ofta om stolthet och prestige.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Huge: Säger varken bu eller bä, höjer endast ett frågetecken som förhoppningsvis rätas ut till ett utropstecken nästa säsong. Resultatet är såklart det viktigaste.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Enaranger: Precis, bara vi vinner så blir man ju nöjd.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016

För min del struntar jag blankt i vilken hockey Brynäs spelar, så länge
de vinner fler matcher än vad de förlorar.

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Med Bulan från start är det väl inte osannolikt att vi hade varit det där topplaget med självförtroende OCH kreativitet, som du vill se.
Mao: hans hockey verkar inte bara passa på sämre lag utan självförtroende, utan även på bättre diton.
Isf är jag mer orolig över orken.
Att hålla samma energikrävande nivå i varje match över en hel säsong utan alltför många dippar som ändå kommer, blir väl isf det stora bekymret.
Men det blir isf fysansvarigas uppgift att lösa, inte Bulans.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Brynäsgubbe: Yes. Jag hoppas klubben åker ner 4 år irad och aldrig kommer tillbaka till högsta ligan. Hatar Läxsand så mycket och hoppas verkligen Malmö vinner den här serien.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Som sagt handlar det inte om vad som är rätt eller fel här heller, utan om personliga preferenser och vilken typ av hockey man tycker om också.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Carl Lejonkräk: Vill och kan är två olika saker. Skulle vilja se mer possesion hockey innan jag är övertygad:)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Bulan Bill ju absolut att vi för spelet och håller i pucken. Hans spelidé bygger på att trycka ned motståndarna i deras zon och ha långa anfall. När vi tappar pucken så skall vi gå på stenhårt och överbelasta för att vinna tillbaka pucken. Jag kan inte tänka mig en mer spelförande spelidé faktiskt.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
bifhjärta: Du vill att laget som hjäper oss att få fullsatt några gånger per säsong åker ur...

Tycker f.ö inte alls att Malmö är bättre. Ser otroligt trubbiga ut.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Det jag försöker säga är att jag är övertygad om att Bulan är bra för bottenlag som behöver tydliga riktlinjer och detaljstyrning för att självförtroendet och den individuella skickligheten inte finns där riktigt. Däremot sätter jag ett litet frågetecken för om hans spel fungerar för ett topplag som går för guldet och ska vara spelförande och kanske behöver ge spelarna lite mer individuell frihet för att kunna sätta dit pricken över i:et så att säga. Därför jag gjorde en pararell mellan Bulan och Czarnecki och Lagerbäck. Med Lagerbäck och Czarnecki vet vi redan svaret på denna fråga, ska bli intressant att se hur Bulan besvarar densamma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Huge: Precis, det är det jag säger TJ tillät alldeles för mycket individuell frihet med tanke på truppen vi hade denna säsong :)
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Fuskland får sin första utvisning emot sig med 33 sekunder kvar av Andra perioden för en solklar interference...som det buas. Allt som vanligt i Fuskland alltså
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Nu tog nog Riitolas säsong slut.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Ja, Bulan detaljstyr kanske mer i försvarsjobbet, vilket behövdes. Sen har nog spelarna mkt stor frihet även i offensiven, även om det även där krävs vissa linjer att hålla sig till för att det ska funka.
Kanske var så att TJ helt enkelt tillät lite FÖR mycket frihet i alltför många moment i spelet.
Typ....
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Ett spelförande lag kräver att du har bättre och mer kreativa spelare än motståndarna, dessutom mer disciplinerade. Det sista kan Bulan bidra med men de förstnämnda kostar pengar. Vi kommer inte bli någon topplag nästa år heller, det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas att publik och sponsorer bidrar till ge BZ större resurser nästkommande år istället. Tills dess får vi hoppas att vi får in spelare med krigarmentalitet, bättre backar och att de unga växer ytterligare ett snäpp.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Mycket har sett bra ut hittills men det har gått för kort tidsperiod för att riktigt kunna bedöma anser jag..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Detaljstyrning och kreativitet gör sig sällan särskilt bra ihop, hoppas Bulan kan hitta balans.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016

Huge: TJ gav spelarna mer individuell frihet och chansen att få vara kreativa, funkade när vi hade Silfverberg och resten funkade mindre bra nu.

Bulan detaljstyr på ett helt annat sätt.

Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bratwursten: Nä, men det ena utesluter väl inte det andra?
Kan inte se att spelet under TJ var mer kreativt än det vi uppvisat mot både FBK och SAIK.
Ett bra bevis på att man både kan styra spelet och samtidigt vara kreativa, utan att de båda sakerna nödvändigtvis måste gå hand i hand.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Är ju viktigt att Sportchef och tränare fungerar bra ihop också vilket säkert var en viktig faktor för BZ. Tror BZ och Bulan kommer fungera mycket bättre ihop än vad BZ och TJ gjorde eller Roger Melin skulle göra.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Fan vad Malmöspelarna är snabbare och hetare..Läxsand förtjänar inte att vara i SHL..Kom igen nu Malmö!
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Största anledningen att vi hotade Saik såpass mycket som vi ändå gjorde var vår hårda press i försvarsspelet som resulterade i misstag av SAIK så att vi kunde anfalla.
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Dåliga äckliga Läxsand gör världens turmål
Kommentera

1674629 · »