1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736831 inlägg · 7967 ämnen

Läkerol Arena

Sv: Läkerol Arena
72_Winblad: Tre!

65selander: I så fall är vi två

Enl hemsidan så skall det finnas en film ute på Gävletidningarnas nätsidor. Vet inte om jag är dum men jag hittar då ingenting där iaf.

NuMo: Imponerad? Härligt, min brevlåda bombas av såna hyllningar.
Det är bättre att tänka före än att tänka efter.

westerlind: Bara tolv minuter för att skriva det där. Jag är imponerad. Du har gått med i ett elvastegsprogram va?

Pål Emik:
NuMo och jag går bra ihop även utan alkohol, ehuru det inte är empiriskt bevisat.

Pål Emik: Pucko! En god glass jag har råd med.

70 Rodrigues: NuMo och Westerlind går bra ihop...med alkohol.

70 Rodrigues:
Man får börja ta tåget till Rinken så man kan nyttja dom få pubar som finns..

70 Rodrigues:
För få restauranger o pubar?
Ja, måhända.
Beror på vad våra stjärnor!:-) på isen visar oss!

NuMo: Jodå, i dom flesta fall, tyvärr så är det 2 lags supportrar som ALLTID ställer till med en massa skit när dom kommer på besök till Gävle, annrs så fungerar det alldeles utmärkt!!

70 Rodrigues: beror väll på hur stora dom kommer bli?

70 Rodrigues: Alkohol och fans går inte ihop.

Våning 1: (åskådarplatser cirka 5000): Entréhall, reception, spelbutik, ev bankomat, fem kiosker, tre sportbarer (café eller pub), souvenirshop, biljettkassor, toaletter, Brynäs kansli.

Våning 2: (åskådarplatser cirka 800): 48 loger, restaurang för allmänheten, två bufférestauranger (vip) i anslutningar till logerna, restaurangkök, åtta konferenslokaler, toaletter.

Våning 3: (åskådarplatser cirka 2 800): Två sportbarer (café eller pub), fem kiosker, toaletter.

Våning 4: (inga åskådarplatser):

Tycker fan att det är lite för få restauranger och pubar i nya arenan :-)

Hennning ger prov på att vara ett politikerämne i dagens GD när han säger att det inte finns nån tvist angående bygget. Han säger att dom kommer att ha så många platser klara som dom sålt biljetter till.
Problemet är att dom bara kommer att kunna sälja max 5000 biljetter till dom första matcherna. Alltså finns det en tvist när parterna anser att arenan ska stå klar.
Och dom räknar tydligen med samma antal seriekort som förra säsongen, det borde väl säljas mer till den här säsongen?

Läkerol Arena
Måste bara få tala om min åsikt i arenauppförandet så här långt! Gillar starkt vad jag ser på webbkamerorna och de ggr det kommer ut 2:a bilder på vår nya arena. Är utsocknes och ser inte bygget "monumentet" med egna ögon särdeles ofta. Så jag får ta hjälp och förundras av denna heta skapelse när chansen ges/fås! Hade i sommar boys and girls;-))

« · 727005