Brynäs IF

712730 inlägg · 7953 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28

« · 2017280 Till forumet


Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Äntligen! Inför matchdagen mot ärkerivalen inser jag hur mycket jag saknat dessa möten sedan barnsben. Hade förstås känts ännu bättre om båda lagen slogs i toppen av SHL. Hoppas våra grabbar och HC inte bara är taggade inför imorgon, utan också lärt sig något från ”bakleksand” :-) senast. Hoppas vara en stolt Brynäsare runt 20:30-tiden imorgon.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lultiger:
Vad har hänt med detta Bif?
Varför ser man inte någon glädje i laget under matcherna?
Varför har alla tappat självförtroendet?
Behöver Brynäs anställa samtalsterapeuter, optimistkonsulter, så spelarna får prata av sig till någon opartisk.........?????????
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
spolaisen: Förlorar vi i kväll och Magnus S får sitta kvar så är väl dags att både Dackell och Sundlöv packar sina väskor och lämnar sina platser till nägon som är mera lämpad för uppdragen.
Kommentera


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
spolaisen: Jag skriver vad jag tror att en anledning kan vara och som många utomstående hävdat länge. Brynäs hockeylag (inte en bra start) lever för mycket i det som varit. Förr fungerade det att ha en snusande, jordnära Tord Lundström som gav föreningen sin karaktär och lockade hit dom bästa spelarna. Idag krävs något annat. Spelare och tränare ser idag mycket mer till sig själv och vill komma till en förening för att utvecklas vidare och kanske ta ytterligare kliv. En slags språngbräda. Brynäs ses inte av spelare utanför Gävletrakten som ett alternativ att komma till då vi inte anammat detta. Nuvarande spelare måste väl känna samma sak, i Brynäs blir man inte bättre och får inte chansen att utvecklas. Jag hade hoppats att Campese, som klok utomstående, skulle se det och göra större skillnad. Brynäs ”inspirerande” kampsång ”Brynäs hej, hej, hej, kom och sjung med mig ...” visar väl lite samma sak. Unga hockeyspelare måste ju se en förening bestående av gubbar med mossa på huvudet. Nu tycker jag om kampsången men jag tror du förstår vad jag menar ;-)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lapad: I vart fall Dackell, då han dessutom sedan många år funnits i bakgrunden och påverkat Brynäs hockeylag till det sämre. Han kommer inte till sin rätt i Brynäs ledning eller kring rekrytering av tränare och spelare. Han kan finnas på ”golvet” runt lagen och sprida sin hockeykompetens och engagemang i någon annan form.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Brynäs behöver skrälla i dag annars talar mycket för trepoängare för både Oskarshamn (LHC hemma) och Leksand.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lultiger:
Jag håller med på samtliga punkter.....................
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lapad: Det är det logiska. I alla andra SHL-lag skulle så ske. Men jag är ganska säker på att inget kommer att hända. Publiken borde få tapperhetsmedaljer.
Trots det katastrofala spelet så kommer dem match efter match. Men även här finns det förmodligen en smärtgräns.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
kennys: Inget händer bara för att gapande, gnälliga, oinsatta och överengagerade supportrar som vill byta ut laget och ledningen varannan vecka, kräver det.
Det händer nåt när insatta, erfarna och kunniga inom föreningen anser att det är dags agera på ett sätt som känns klokt och riktigt.
Annars är det väl snarare spelarna och ledarna som borde få tapperhetsmedaljer.
Dom får stå ut med griniga, gnälliga supportrar som bara gillar läget när allt flyter och går bra men som direkt börjar grina och vill byta ut allting så fort det går dåligt.
Som tur är verkar det inte finnas nån smärtgräns för spelarna och ledarna, dom kommer till jobbet och gör sitt bästa oavsett hur det går.
Man önskade ju att alla supportrar gjorde likadant och inte bara de trogna och riktiga supportrarna som stöttar i både med- som motgång.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
spolaisen: Sätter men ribban högt så blir fallet högt. Har man en trupp/tränare som inte är bättre än 10-11 men snackar topp 6 så blir det tungt när verkligheten kommer ikapp och självförtroendet får sig en törn.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lultiger: Jobbar du inom föreningen och har en tillräckligt övergripande position där för att kunna betygsätta ex Dackells insatser i styrelsen och påstå att han påverkat hockeylaget till det sämre?
Annars känns det ju som en omöjlig uppgift att försöka bedöma en sån sak hemifrån sin soffa, menar jag.
Det är möjligt att du har rätt, lika som att du även kan ha fel.
Han kan ju ha bidragit till att laget har blivit bättre än vad det annars hade varit utan hans medverkan i ledningen.
Sen kan man väl i princip säga att din önskan har blivit uppfylld iom att han nyligen tagit klivet från det mer övergripande arbetet i styrelsen till ett mer jordnära hockeyarbete som sportdirektör, där han jobbar mer konkret och närmare laget sas.
I övrigt blir kritiken lite märklig då han var den som hade modet att sparka både Sjödin och Janne Larsson, två krafter som de flesta härinne villa ha bort.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Axle San: Förlust idag och Brynäs är indragna i bottenstriden och framförallt kan man nog glömma en slutspelsplats som
ett av tio lag.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: En lång radda skit från dej som vanligt och alltid...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lapad:
"Förlorar vi i kväll och Magnus S får sitta kvar..."
Som sagts tidigare är jag ganska säker på att det förhåller sig så här...
På kort tid har flera tränare fått gå i början av säsongen. Att förlänga den sviten av sparkade tränare vill man undvika... för vem vill bli tränare i ett lag där man får sparken efter tio omgångar.
Men, om kvalserien närmar sig kan man väl förvänta sig att nån förändring måste ske?
Vem som skall ta över nästa säsong blir spännande att se, kan inte tänka mig att Magnus får fortsätta!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Otroligt att matchoddsen är hyffsat jämna ikväll. Leksand har spelar konsekvent bättre än Brynäs de senaste matcherna och på hemmais väntar antagligen rejält spelövertag. Brynäs är tyvärr antagligen serien sämsta lag just nu och med detta spel är saker påväg käpprätt mot kvalhelvete mot ett motiverat Björklöven/Modo. All frustration jag hade tidigare under säsongen har nu mer omsatts till uppgivenhet då klubbledningen ändå lever i sin självförnekelse-bubbla. Inget görs, målen är satta höga och ska nås genom floskler snarare än riktiga investeringar, de mest dedikerade fansen på läktaren förskjuts utan dialog för att de har mage att skapa lite känslor som inte passar in ”familjeläktar-värdegrunden” mm.

Klubben är i nuläget ett jävla PR-företag vars goodwill och PK-poäng är viktigare än att göra allt för att ta poäng i matcherna. Sportsligt är allt påväg ner i skiten men som sagt ingen verkar vilja riktigt inse detta. Efter säsongen, när vi förbereder oss för allsvenskan, kommer säker Campese och Dackell mfl att säga ”vi var naiva” och fly till nya företag som kan främja deras egna karriärer.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Herr D: Det där inlägget var onyanserat och gnälligt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
ellis: Skönt att höra.
När det betyget kommer från dig så vet jag att jag är rätt ute.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Med tanke på förlusten senast så kommer det vara väldigt nervöst idag. Och Leksand vet att detta kommer vara en god chans på poäng. Går in med extremt låga förväntningar på denna match.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
spolaisen: Vad menar du med "vad har hänt"? Den här nivån är ju så gott som standard de senaste 20 åren.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Brynäsgubbe: Jag är livrädd, minns förra matchen i Leksand med fasa.
Det kanske vänder idag😊
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Brynäsgubbe: I matchen senast och i många matcher har Brynäs mängder med missade skottförsök, där förlorar vi många matcher. Sämst i ligan på att sätta skottförsöken i mål - det håller inte. Vad är problemet, ska de behöva träna avslut efter träningarna...

Snipers sökes!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Blå grottan: Jag har tänkt på en sak när det gäller skotten, när de skjuter direkt gör de rätt ofta mål, tyvärr envisas de att lägga pucken tillrätta och sedan skjuta och då hinner målvakten ofta dit.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Blå grottan: 20-9 till oss i skottförsök inuti slottet i matchen mot IKO.

20 skott, 0 mål
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Blå grottan: Problemet är nog en mix av svaga avslut, bra avslut som blockats via skicklighet eller tur, dåligt självförtroende, brist på snipers där bl.a en tilltänkt sådan (Desch) inte fått till det som förväntat och en spelare som Rödin också fått det jobbigare än vad båda säkert hade räknat med.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: kontentan av ditt resonemang är alltså ett felbyggt lag😁 bra Huge..äntligen..;)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Stefan R 63: Nä, kontentan av mitt resonemang är att trots att vi i grunden har ett lag som är byggt för att kunna producera mer mål än vad som är fallet just nu, så beror alla missade chanser till stor del på det jag pekar på.
I övrigt verkar kontentan av ditt svar vara att du än en gång inte verkar ha förstått eller läst vad jag skriver... ;-)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: Kopierade du Sanny från Expressen :D
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge: jo det är du som börjar förstå!! Jag gjorde för några månader sen här på forumet en sammaställning i hur många mål våra fw gjorde förra året i sina resp lag och det var ingen målrik läsning! Alltså ingen slump att vi inte producerar iår heller! Jeadon gjorde många mål i en svagare liga! Så inte är det slump ..otur ..utan mer vi har inga målfarliga fw..Ett felbyggt lag!
Du kan ju scrolla o hitta mitt inlägg..så ser du målsnittet o antal mål ..eller facit😊
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Huge:  förra året spelade 14 av våra forwards 692 matcher och gjorde tillsammans 123 mål Det blir ett snitt för forwards på 5,6 mål.
Av dessa fw gjorde 8 spelare mindre än 7 mål
4 fw gjorde mer än 10 mål 
Rödin 11 i Schweiz
JD 19 i tyskland
Zetterberg 24 i allsvenskan
Nicklas D 15 i shl
Vi kanske inte ska ha för stora krav på målgörandet med denna trupp vi har..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Stefan R 63: Ja, där har vi siffror som speglar den övertro man har haft på den offensiva kapaciteten.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Herr D: Ni behöver inte oroa er för kval. Bert kommer att hamna där med Oskars,
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Tycker på förhand det är otroligt tråkigt att coacherna kör ihop Nicky med Scott och Rödin ikväll igen. Tycker spelmässigt att de tre är den ”sämsta” trio vi testat i vår förstafemma.
Förstår inte alls varför man tex inte testar en Emil Molin med Rödin och Scott? Molin har otroligt mycket hockey i sig och jag tror de tre skulle må väldigt bra av att spela tillsammans. Har man nu testat Desch, Brodecki, Nicky samt Mannberg så borde man väl även kunna testa Molin för att se om det ger en positiv effekt?
För vi måste ha igång vår förstafemma omgående!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mattiask: Jag tror vi tar detta med 4-1 👍👍👍 Nu vänder det!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
mattiask:
Jag tycker gott och väl att man kan splitta Rödin och Scott. Förstår inte alls varför dom har oändligt med speltid tillsammans bara för att man har/haft bra kemi tillsammans.
Det har ju uppenbarligen låst sig lite för Rödin, så en ändring där kan ju kanske vara bra för att bryta mönster.
Kanske känner lite mindre press i en 2a lina och ian spela ut sitt register bättre. Vad vet jag, bara spekulerar.

Jag tycker man kan testa
Brodecki-Scott-Danielsson
Rödin-Sallinen-Desch
Molin-Ölund-Mannberg
Rohdin-Blomqvist-Forslund/Alcén
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Metalman: japp det gjorde jag hurså?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Joel123: Kan det hända att proppen går och BIF leder m 3-0 efter en period.... :)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Davey85: Alltid svårt att förutse utfallet hos snipers från andra ligor, ex från DEL.
Ponera att Desch fått samma utdelning som en annan likvärdig chansning från DEL fick (Palushaj), bara det hade isf gjort att vi sannolikt legat högre upp i tabellen idag.
Kommentera


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Zappaholic: Fan vad less jag är på alla videogranskningar
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
lapad: Håller med. Fan vad det ska granskas hela tiden.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Härligt Ölund 🙂
Bra pass av Molin och Skymning av Mannberg.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Vad är det för jävla regel? :-)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Rör ju inte målvakten..
Detta förstör bara hockeyn.
Samma som VAR inom fotbollen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Dessa bedömningar tar udden av hockey.
Man vill se mer mål, men gör allt för att kunna döma bort mål. Suck
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Tommy: Enligt regelboken är det nog rätt att döma bort målet, men herregud vilken värdelös regel. Mannberg rör väl aldrig Juvonen?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Svensk hockey kan lika gärna dö ut. Fruktansvärt tråkig hockey oavsett lag i shl.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Tommy: Tydligen en regel som inte gynnar oss
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Maximal jävla otur. Malmberg rör aldrig målvakten men samtidigt är ju regeln som den är. Rätt att det blir bortdömt men ändå rör det sig ju om Max 20-30 centimeter.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Hockeymördare
Kommentera

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Någon annan än jag som inte vågar jubla vid mål längre? Gäller både SHL och PL. Tar udden av tittandet tycker jag.
Kommentera

« · 2017280