Brynäs IF

717576 inlägg · 7953 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15

« · 1700781 Till forumet


Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Ska bli spännande att se vad Brodecki kan åstadkomma i andrakedjan,
tippar 4-2 till Brynäs :)
målskyttar, 2 Rödin, Scott och Pudas.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
BIF96: ja nu är det dags för Pudas att näta. Tror han och Johnson gör mål i nästa match.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Hm.. Jag undrar vem som kommer stå i buren på torsdag?

Jag personligen hoppas på Sandström.. Men, det är en kittlande tanke vad Starkbaum skulle svara med? Eftersom han har varit given etta i två år. Inte haft den den där riktiga konkurrensen bland stolparna. Man vet att vissa brukar höjas, när den andre gör det bra ifrån sig.

Vilket fall, så är jag inte helt emot om starky står på torsdag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Rumpelstiltskin:
Om starky nu varit skadad är det väl extra bra att låta honom vila en match extra för säkerhets skull. Nu när vi ändå har den möjligheten.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Dalrt: håller med dig!

Men blir i alla fall spännande och se hur han svarar på den nuvarande situationen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Rumpelstiltskin: Det är ju bra om det går att "hålla igång" båda målvakterna också. Känns som att Starkbaum stått för mycket, och kanske därför varit lite sliten i slutet av säsongerna.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Linköping känns som ett lag som passar oss. Farligt att säga, men de liknar mer "gamla Brynäs" med en hel del spelskicklighet i sig men inte lika mycket aggressivitet och fart. Oavsett så är det jäääävligt skönt att det drar igång igen imorgon! Alldeles för många dagar mellan matcherna. KRIGA!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Ikväll är man på plats i Saab Arena. Har verkligen inte många bra minnen därifrån men hoppas det blir nya nu! Känns tryggt med Felix i kassen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
dAVydov: Visst var det en match för några år sen där det nästan var spel mot ett mål, Sperrle gjorde en kanonmatch ochSpets avgjorde... hur ofta hände det typ :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
SH: ja haha, mini-Sperrle var ingen höjdare i målet!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
SH: Japp vi vann med 2-1 men Linköping var överlägsna och Sperrle var omänsklig! Glömmer aldrig den matchen! :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
SH: det var två matcher på tio dagar borta mot Slaka. Vi vann båda med 2-1.En efter sudden och en efter ordinarie tid. Kommer inte ihåg i vilken ordning de kom. Första stod Kristan och var överdjävlig och andra stod Sperrle och var lika bra. Kommer ihåg att snacket på läktarn inför andra matchen var" Skönt att de byter målvakt, den här kan väl inte vara lika bra"
Man myste rätt bra efteråt... :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Tommy: jag minns Sperrle den där matchen, han var övernaturligt bra.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Carl Lejonkräk: tar gärna en repris ikväll. Bilen går om tio min
Kommentera



Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Lööke ut!
Ölund in!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Nu Gävlar Kör Vi!!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
"Brynäs åker mycket skridskor, kämpar hårt och försöker spela offensivt så det kommer att bli en helt annan matchbild än mot MODO." säger Niklas Persson inför matchen.

Raka motsatsen till Modo med andra ord. Niklas Persson kan ishockey :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Kul med en ny och fräsch kommentator, lessnat på alla andra. Hon (minns fan inte namnet just nu, är inte Nenzén iaf?) är riktigt duktig i sportradion, så lovande!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Vinst ikväll 4-3 😎
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Pettisbif: japp släpp pucken nuuuuuu köööör vi!!!!!!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Ta bort Alcen!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Vi måste fan ha en av SHL vassaste 3:e lina
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Riktigt bra start, inklusive BP. Vi är pigga och heta!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Steenm: Ser det bra ut? Kan inte se matchen och det ser ut som LHC ligger på bra på SHL.se.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Underbar domarnivå så här långt.
Alcen råkar nudda Högberg bakom kassen då han inte hinner lägga på en tvärnit.
Sen slår Johnson lite lätt på Littles byxa och får också en tvåa.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Brynäsgubbe: Tycker inte vi hänger med riktigt när LHC kommer med fart ..Felix känns stabil
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Brynäsgubbe: Jo, men nu var du fyra min sen på min kommentar med. :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Nu ser de fan ut som förra året😩
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Dallemas: Fan... 1-0 tydligen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Dallemas: aj felix den ska du ha. Bertilsson skulle stöta också...
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Dallemas: som förra året? Ehhh....nej.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Tavla av Felix men en rättvis ledning. Vi har inte mycket att sätta emot, tyvärr.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
LHC ser ruskigt täta ut så här långt. Måste få snabbare förstapass för att komma ur pressen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
70 Rodrigues: inte mycket att sätta emot? Hur menar du, rent konkret?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Nå, hur var perioden? Någon som har lust att rapportera?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
rafalski: Störande brud som kommenterar! Nä nu i andra måste vi vrida upp farten och röra om i LHC zonen och lägga in puckar på mål!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Brynäsgubbe: dåligt som fan tycker jag. De kan mycket mycket bättre!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Forsberg 1978: Otippat att den kommentaren skulle dimpa ner här... varför är hon "störande"?
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Chris11: Japp men man vet ju att Bulan accepterar inte sådant här dåligt spel så vi får hoppas hårtorken kommer fram i pausen👍🏻😀
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Steenm: det är skönare på något sätt att lyssna på en kille tycker jag. Inget hat mot kvinnor eller så, bara skönare.

Sedan, Bulan såg riktigt förbannad ut. Vilka bestämda steg han tog där!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Chris11:
Håller inte med om att det var dåligt som fan men ganska uddlöst av Brynäs efter en bra start. Något som kanske kan skyllas på två raka utvisningar och ett misstag av Felix.
Nåja, två perioder kvar och detta kan vi mycket väl vända.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Steenm: Jag tycker inte det känns seriöst när hon kommenterar men jag kanske vänjer mig OCH det har inget att göra med att hon är en tjej som jag tror du vill vinkla det till!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Jahaja, Linköping är ju skickliga. Men tycker vi kommer till några halvbra lägen. Känns direkt som lite dynamik i laget har försvunnit när Vrana är borta. Bara att kriga på! 8-D
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Nä, kommentatorn är inget att hänga upp i julgranen. Mute: check!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Seg period av oss. Men om man ska tro statistiken så kommer ju målen i andra perioden. Dock många som lär steppa upp... Vart är Lindblom?? Nu är det väl dags att vakna! Han ser riktigt trög ut. Scott lär även han steppa upp. Tycker även Johnson ser lite anonym ut. Salmela styr ju pucken och ställer Felix på 1-0 målet. Ljusen i period ett är, Westerholmarna och Mannberg men även Ölund tycker jag ser intressant ut. Ser ut att ha mycket spel i sig. KOM IGEN NU BOYS!! Tryck in ett mål direkt nu i andra i pp:t!
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Zappaholic: Linköping manövrerar ut oss ganska så lätt så här långt, dom har lösningar på det vi företar oss.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Forsberg 1978: Okej, jag tycker bara att anledningar som "låter inte seriös" och "skönare med killar" är undermåliga. Just sayin'.
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
Steenm: starta inget feminist skit nu..
Kommentera

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 1/10-15
FAAAAAAAAAAAAAN!!!
Kommentera

« · 1700781