Brynäs IF

714626 inlägg · 7953 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

1590684 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Mäktigt från i lördags ;-)
Uppladdat:

450x300-linkping.jpglinkping.jpg

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Johan Norrström: Ok! Missförstod kanske...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
bradberry:

När har jag ifrågasatt ditt omdöme och Brynäshjärta? Jag förklarar ju bara att kvällspressen har en annan syn på vad nyhetsvärde är.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Johan Norrström: Jag utgår inte från matchen på tisdag. Jag utgår från här och nu. Hittills är jag relativt nöjd med vad laget presterat. Att det är mitt brynäshjärta som talar? Känns tveksamt. Jag sågar när jag tycker det finns fog för det. Är absolut inte en som försvarar Brynäs i vått och torrt och tycker allt är toppen jämt. Anser bara att man visat styrka så här långt genom:
- Poäng i 5 av 6 matcher.
- Spelmässigt starkare än sin motståndare i samtliga 6 matcher. (matchen igår kan diskuteras möjligen. Snarare 50/50-match)
- Ett frejdigt publikfriande spel mer rakt på mål än vi är van vid.

Utvecklingsområden finns naturligtvis men i det stora hela är jag nöjd så här långt. Om det är brynäshjärtat som talar ger ju det följande logik:

De som klagar och gnäller har alltså inte samma starka brynäshjärta?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

Johan Norrström:

Kan du ha rätt i :-)

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Tväst:

Så svårt kan de inte vara att hamna i rekordböckerna då. Ibland innehåller ju en match bara ett friläge. Ja som ibland resulterar i mål.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

EskilstunaLasse:

Du kan väl smyga iväg en kommentar då du sett en match där alla frilägen sitter.... den matchen blir nog omnämnd i rekordböckerna tror jag.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Tväst:Det var Enterfeldt med, Så även Lauritz...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

EskilstunaLasse:

"När LHC var "ensamma" med målvakten ringde det"

Bill Sweet spelar väl med Brynäs? Lite Silfverkänsla över det avslutet :-)

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

Huge:Misstag sker, oavsett filtar eller världsspelare på isen. Det signifikativa är effektiviteten. När LHC var "ensamma" med målvakten ringde det. Brynäs hade sina chanser men då brände man lägena. Spontant så känns det som att brynäs måste joobb hårdare för att få utdelning. Något som aldrig kan vara bra med tanke på att matcherna pågår i 60 minuter och serien i 55 omgångar. Sånt tär på truppen i stort och extra mycket på nyckelspelare.

Fast jag låter det gå några omgångar till innan jag bildar mig en uppfattning om något av lagen.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Zappaholic:

Allt analyseras hela tiden på ett forum av detta slag. Att någon här skulle kunna hålla sig till omgång 12 var väl inte så troligt. :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

EskilstunaLasse: Nu har det spelats sex omgångar och vissa tendenser blir tydliga, även om jag är en av de som förespråkat att man bör vänta 10-12 omgångar innan tydliga slutsatser kan göras.

Jag är dock positivt överraskad av det jag sett hittills.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
EskilstunaLasse: Håller med.
Bortsett från ett par mestadels enkla individuella misstag så tycker jag att det ser oförskämt bra ut. Och då har ändå spelare som Scott, Sweatt och Nokelainen ännu en bit kvar innan dom blivit riktigt bekväma med spelet och sina roller.
Tror även att gårdagens missar i försvaret till viss del berodde på den berömda Boorkska filten: vill man skapa nåt framåt så får man vara beredd på att offra lite bakåt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
EskilstunaLasse: Håller med.
Bortsett från ett par mestadels enkla individuella misstag så tycker jag att det ser oförskämt bra ut. Och då har ändå spelare som Scott, Sweatt och Nokelainen ännu en bit kvar innan dom blivit riktigt bekväma med spelet och sina roller.
Tror även att gårdagens missar i försvaret till viss del berodde på den berömda Boorkska filten: vill man skapa nåt framåt så får man vara beredd på att offra lite bakåt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
bradberry: Får Rahm bara vara frisk och hel så är jag inte orolig.
Betänk att han är nyopererad och fortfarande relativt matchotränad. Kan vi bara minimera junismisstagen vi såg i försvaret igår och inte släppa in motståndrna så enkelt framför kassen så tar målvakten hand om resten.
Lyckas vi med det så har vi redan en blåslampa i arslet på Honken.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
bradberry:

Det är fortfarande ditt brynäshjärta som talar. Du vet så väl att nyheter är en färskvara. Men de är ju bara 2 ynka poäng efter Luleå, så klarar Brynäs av konsstycket att vinna hemma på tisdag, så kanske de får det erkännande du tycker att de förtjänar.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

bradberry: Bra skrivet där rakt igenom. När det gäller Svedberg så har nog Sundlöv koll där.

Rahm ja, han är ganska stabil runt 85% han tyvärr, inga grodor igår men lete väl mycket returer rakt ut och jag saknar de "omöjliga" räddningarna. Han måste upp och ligga stabilt på 90% om vi ska ha en duglig målvaktssituation.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

Huge:Murvlar bryr sig inte ett skit om matchbilder, varför? Då måste de ju se hela matcher för att kunna motivera sin text. Nej de kollar på highlights och "känner av temperaturen" hos mer insatta på nätet. Ett forum som detta tex.

Jag kan inte låta bli att le lite när jag läser inläggen från efter matchen igår.

Vad hände med att spela 10-12 omgångar innan man uttlar sig om laget och hur bra det är?

Så här långt har de presterat över min förväntan. Men många av de förväntade topplagen har inte trampat igång på allvar. Jag menar HV71 lär inte bli kvar i tabelbotten (även om jag skulle må prima om de stnnade därnere) Men det känns som att serien är väldig svårtippad så här tidigt. Där alla slår alla typ. Därför känns detnför tidigt att sia om nånting.

Även om att det givetvis är jävligt positivt av det vi sett hittills.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

Johan Norrström: Exakt precis så!

Resultaten räknas I SLUTÄNDAN. Alltså efter 55 omgångar då?

Efter 6 omgångar kanske man snarare måste gå på tendenser i matchbilder och spel då skillnaden mellan en vinst och en förlust så här tidigt på säsongen kan skilja flera placeringar i tabellen. Spelmässigt har det sett bra ut. Spelet i gen zon: Skall man prata RESULTAT så har vi 5 lag som släppt in färre mål än BIF. Detta TROTS att vi släppte in 5 igår. Framåt har vi tre lag som gjort fler mål. Resultatmässigt ok sett till gjorda respektive insläppta mål. När då spelet har visat på en frapperande ineffektivitet och vi trots detta ligger fyra i ligan vad gäller gjorda mål så säger jag bara: Bäva månde bliva!!!!...när vi får igång målskyttet ordentligt.

Även om det stundtals verkat virrigt i egen zon så har vi större kompetens på backsidan i år vilket gör att känslan är att stabiliteten kommer att infinna sig mer och mer.

Ser två orosmoln:

1. Ineffektiviteten som faktiskt finns där och bäddat för att vi faktiskt förlorat matcher (om än efter ot) istället för vunnit dem, leder till att man börjar misströsta och tålamodet tryter. Man börjar tvivla på sig själv och spelet påverkas i negativ riktning.

2. Målvaktssidan. Här är vi svaga. Rahm godkänd igår trots 84,84%. Dock behöver Honken en som kan ge honom en match om förstaspaden. Laget behöver dessutom en trygg backup då nämnde Honk tenderar att ha relativt hög frånvaro över en säsong.

Ps. Svedberg i AHL. Lön ner till dryga 400 000 om året. Kan inte Brynäs låna honom och krydda hans inkomst lite...?

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Huge:

Jo kan tänka mig att du tycker det. Du med ett stort hjärta för Brynäs vill du ju gärna lyfta fram ditt hjärtelag i ljuset, Men just ni finns det andra lag som kommer före i hackordningen. Några ärofulla förluster och enpoängare under banderollen, de är så svårslagna, får inte murvlarna på kvällspressen i spinn. Luleå och Skellefteå har börjat imponerande, och således får de strålkastarljuset. Inget nytt under solen. Vi får vara tacksamma för att vi slipper krisrubrikerna åtminstone. :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Johan Norrström: Men är det inte lite av DET som är en av murvlarnas uppgifter: att kunna läsa mellan raderna sas, göra en egen analys och se ev potential utifrån hur det sett ut spelmässigt och inte bara stirra på resultatet?
Poängställningen i slutändan krävs det ingen journalistisk utbildning för att konstatera, jag klarar nog själv att läsa en sluttabell efter 55 omgångar.... :-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
bradberry:

Du glömmer spelet i egen zon. Måste förbättras om det ska bli någon mer framskjuten placering i tabellen.

Murvlarna går på resultaten för att det är det som räknas i slutändan. Vad som kunnat varit, eller hur det möjligen kanske kommer att bli, kan ju inte räknas in. Det är poängen och vinsterna som ändå räknas i slutändan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Brynäs har ett bra läge. Media haussar SAIK och skriver upp Luleå och till viss del även LHC. Ingen nämner Brynäs däruppe. Trots:
- Att man visat upp ett bra spel genomgående.
-Att man förlorat en match av sex efter ordinarie tid.
- Att den enda match man gått poänglös från hittills är mot serieledarna och tillika svenska mästarna. En match man till stora delar ändå dominerade.

Med lite bättre flyt alt. lite bättre målskytte inledningsvis har vi varit i toppen. Detta ser inte murvlarna som bara går efter resultat, utan att väga in prestation.

Brynäs är svårslagna.
Brynäs är underskattade.
Brynäs är bra...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Steenm: Ständiga returer? Morsning, såg du verkligen matchen?
Av 33 skott var det bara en handfull jag kunde se där Rahm tvingades till snabba sidledsförflyttningar och där det knappast finns tid till annat än att i första hand mota pucken, med trolig retur som följd. I övrigt syntes det att han klart förbättrat agerandet på lite mer "normala" skott sas, där han tidigare släppt mkt returer.
Han såg betydligt tätare ut igår jämfört med tidigare, det är iaf vad mitt läktarcoachmålvaktstränaröga (pust....) kunde se.
Ser lovande ut, Honken kan slappna av.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

Precis sett reprisen av matchen...

1. Brynäs förtjänade alla tre poäng.
2. Så hade också varit fallet om det inte vore för denna patetiska domarkår som utan konkurrens måste vara den yrkeskår i Sverige som missköter sitt jobb allra mest.
3. Visst, Rahm gjorde ett par fina räddningar, men hans ständiga returer och darriga intryck håller inte i längden. Har sagt det förr och säger det igen – in med en riktig jävla målvakt i truppen – har föreslagit om Hudacek. 

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

mk:

Sent hemkommen och har sett matchen i efterhand, LHC blandar ger. Förstafemman är väldigt bra men resten går ju att resonera med.... domarna blandar o ger, kan inte va lätt för spelarna att hitta en rimlig nivå..... undrar hur många som skulle protesterat om Scott fått straff i slutminuten?

Brynäs gör en mycket bra kämpainsats på bortaplan mot ett av seriens topplag, det ser alla som har ögon att se med och inte skrivit spelaromdömena innan matchen började. Det kan ju se lite billigt ut försvarsmässigt vid ett par av målen, men betänk att Arlbrant, Hjalmarsson o Magnus Johansson är grymma när dom får så månnga PP att bolla in sig på. Strongt att komma igen fyra gånger och inte ge upp.... bra moral i gänget. 

Sen har vi det här med Robin Rahm.... han gör en fullt godkänd insats, i synnerhet med tanke på omständigheterna.... det tycker jag framgår av TVbilderna om man tittar på dom o inte bara skriver nervärderande inlägg på HS under matchen.

Tack för en oväntad men mycket välförtjänt bortapoäng.... vi kan vänta några omgångar med att kasta yxan i sjön.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Men gud förbannat vilken patetisk domarinsats :-( Helt ok match, tyvärr så kastar Rahm puckar något så överjävligt. Vi måste ha in en sniper/playmaker!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Missade matchen idag. Spelade Scott center? Hur funkade det?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
När tog cmore studion upp Jacobssons utvisning? Vill se det men kan inte hitta det...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Mmm Tony hur är tillståndet jag såg dig allt på tv:n ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

bradberry: Tyckte Nokelainen såg lite hämad ut redan mot AIK, han undvek flera gånger att gå först in i sargdueller. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt.

Jävligt tung förlust idag trots en i stort bra insats. Endast en förlust på som sex inledande matcherna är bra mycket bättre än vad jag vågat hoppas på innan säsong. Nu gäller det bara att få med sig alla poängen i matcher som mot HV och AIK så kan det här bli riktigt bra.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Sandström tweet:

"@SasseSandstrom: Enligt @EMnsson avbröt Nokelainen den traditionella fredagsstrafftävlingen mitt under en straff. Åkte av isen sa inte ett ord.Spelar ej idag"
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Pigalle: Hade inte ens varit en hård tackling om Bäckman tagit emot den på ett vettigt sätt och inte försökt "snurra" sig ur situationen...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

Pigalle:

Yes, såg precis det. Kloka killar ibland det där. ;)

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
99Bäckis: Var det verkligen en SÅ hård tackling då? Bäckman ramlade ju uppenbarligen väldigt enkelt och låg därefter medvetet kvar på isen... Om det inte var för många skär, så gjorde inte Jacobsson något fel överhuvudtaget, tycker jag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
tompap71: De bägge konstaterade Brynäshatarna Petter & Sanny i Cmorestudion är överens om att det absolut INTE var utvisning på Robin. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

foppa78: Varför ska Sundlöv svara på det? Om det är en bra utförd match. så har han väl gjort rätt i spelartruppen. Det kanske är så enkelt att Linköping är bättre?

Du har ju skrikit hela året, att Brynäs är så jävla ihåliga överallt. Så det är ju bara som du föutspådde.

För det kan ju inte vara så att man med tanke på förutsättningarna gjorde en riktigt bra match. Det kanske tar emot att berömma laget. Nä, vi slänger lite skit på Sundlöv istället.. Pateiskt i min bok.

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13

99Bäckis:

Samtidigt, Jacobsson inleder tacklingen när Bäckman ser honom komma, hur lätt tror du det är att avbryta då?

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
foppa78: Brukar klaga mycket men idag tycker jag BIF gör en bra bortamatch och Rahm är helt ok, kanske skulle tagit 4:e målet. Men om man som Enterfeldt missar ett helt sololäge så är det svårt att vinna. Sen tycker jag som det framgått tidigare att domarinsatsen är katastrofalt dålig vilket inte gynnade BIF. Sweatt gör mål 4/5 men är han verkligen bra i denna spelform? Missar ofta markering även på 5-4 målet. Tycker LHC har 1:a kedjan men annars är BIF ett jämnare lag. Skulle Calle komma hem blir detta bra.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Peja: inte sätta en sån stenhård tackling mot en spelare som står så långt från sargen. Jacobsson kan inte hantera situationen. Uppretad efter den uteblivna brynäsutvisningen förslagsvis
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Usch vad jag är trött på dom bra matcherna men ÄNDÅ förluster, är det inte ineffektivitet så är det läckande försvar och målvakt, när ska vi pricka rätt??? Kanske Sundlöv kan svara på det?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
99Bäckis: Vad tycker du att Jacobsson ska göra i den situationen, om inte gå på kropp?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Zappaholic: Sen ligger ju Bäckman medvetet kvar och får hjälp av för att 'maxa' tacklingen... Han verkade vara spelklar direkt när Jacobsson hade fått sitt 'straff'.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
99Bäckis: Håller inte med. Varför i helvete vänder han ryggen åt sargen?? Han vet att tacklingen är på väg, domarna måste ha en bättre bedömning än så där. Ställa sig med röven ut i banan och tro att man inte är tacklingsbar. Lira damhockey i så fall.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Zappaholic: klart han kan. Kolla igen får du se. I detta läge förbannat onödigt. Avståndet till sargen bör han ha i tanken och tacklingen hade kommit oavsett. Övertänd som vi sett förr vilket han inte kan hantera..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Enaranger:

Till och med domarna är i underhållningsbranschen nu för tiden. Till slut måste man ju faktiskt skratta åt eländet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
70 Rodrigues: Jaså, du var på plats säger du?
Synd då, att du inte såg matchen.
När du ändå tagit dig till Linköping, menar jag.
Tips: skaffa texttv....
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Zappaholic: Ja, vi har seriens just nu formstarkaste lag på gaffeln, utan Nokelainen och Honken, som på förhand kändes som klara avbräck.
Rahm räddar oss flera gånger, synd att han inte får mkt hjälp på 2 av deras mål, inspel framför kassen där målskytten ostört kan styra in pucken.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
Enaranger: Vi blev helt bortdömda tyvärr. Det som svider är hemmamatcherna som VI givit bort. På bortaplan har spelet varit fläckfritt (nästan) och vi är bäst i ligan där. Nä bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 28/9-13
När till och med kommentatorn, efter en match, ifrågasätter en hel del domslut.
Då vet man att det har varit en riktig pissig domarinsats.
De brukar annars vara rätt fega med att ifrågasätta domarna.

Hoppas de får sig en riktig uppsträckning av domarbasen.
Men det är nog att hoppas på för mycket.

Man kan hitta mängder med situationer, där saker som Brynäs åkte ut för,
där slapp Linköping utvisning, när de gjorde samma sak.

Ta bara den sista utvisningen.
Vad är skillnaden mellan den, och tacklingen på Enterfeldt,
i samma byte som Linköping gjorde 1-0.

Varför ta in tjecker att döma?
Och den andra tomten var inte bättre.

Bra dock att det första målet i numerärt underläge, på en evighet,
gav en poäng i alla fall.
Kommentera

1590684 · »