1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741994 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Steenm:
Bra period totalt sett. Junisarnas fart är härlig att se, Bokvist grym.

Brynäsgubbe: Och det var ju mer av ett individuellt misstag. Men Ölund tog ju tillbaka den snabbt!

Vibbi: Ätit smöret och pengarna. Snarare.

Steenm: nya bäckis? Fasen vad skicklig han är den grabben. Given i tredje/Andrakedjan kommande säsong

Tycker Brynäs gör det rätt bra frånsett första målet.

Boqvist - vilken assistkung!

Älskar våra produkter❤❤❤

Ölund 1-1 efter sin miss!

J-KEDJAN!

Alltså våra juniorer. Wow.

De spelar så enkelt. In på mål bara.

Brynäs IF - Luleå HF 2-1

Vibbi: JAAAAAAAA JUNISARNA!!!!

Steenm: Pathrik kanske kan vakna, mindre troligt att Ponthus gör det. Ser ut som att han har sålt smöret och tappat pengarna...

Steenm: Ja minst sagt sömnapné?

Tvillingar, vakna...

Chris11: Tänkte skriva något om Mannberg efter flera mindre bra initiativ men tänkte att någon skulle hinna före. Så rätt jag hade =)

Chris11: Vi lirar ju redan med masssa juniorer... J20-lag snart.

Herregud vad dålig mannberg är. Varför får han spela? Borde ju kunna lyfta upp en till junior på hans plats

Brynäs IF - Luleå HF 1-1

Skulle PRECIS skriva att jag är besviken på Carlssons (och Gundersons) offensiva insatser i år. Den där satt SKÖNT!

Forsberg 1978: Äntligen Lucas gött !!!

Fan vad snyggt. Tack! Bra presspel.

Steenm: JAAAAAAAAAAAAAA

Missar målet från en meters håll. Sylvasst.

Brynäsgubbe: Han är i bästa fall stabil

Brynäs IF - Luleå HF 0-1

Felix 50%-ig. Går väl inte att beskylla honom för den, men han räddar inte matcher direkt.

bifhjärta: Finns det någon som är bättre

Felix i målet?!?!?!

Brynäsgubbe: Det behövs som sagt en målvakt som gör avgörande räddningar

Kul bra pass bakom egna kassen Ölund! Faaan

Herregud...

Bra försvar... Herregud två spelare lämnas helt fria.

Steenm: Jensen vilar pga huvudvärk.

Brynäs IF - Luleå HF 0-0

Våran forwardssida ser ju inte sylvass ut idag... skador, formsvackor och orutin.

Kom igen nu Felix, visa din klass ikväll. Det behöver både du och vi...

Sandström... Jävla pajaslag. Rautio måste undra vad det är för lag han hamnat i. Inte fan hade han gått med på detta inför säsongen om han visste hur det skulle bli.

Forsberg 1978: ja de är helt jävla makalöst

Felix i mål! SUCK!

Chris11: Klart att det är mkt som framstår som klart för den som inte är medicinskt kunnig och insatt.
För hade du varit det så hade du kanske ansett det vara lika klart att Jensen kunde fortsätta utifrån bedömningen du gjorde efter tacklingen.

kennys: det var 5000 sålda i förmiddags. Så 5500 ungefär. Det är påtok för dåligt. Skyller lite på migsjälv eftersom jag valde bort hockeyn ikväll för fiske. (Har 2h restid)

Steenm: Kanske om vi lägger ihop publiksiffrorna i Göransson arena och Gavlerinken

Måste säga att jag ständigt blir imponerad av lilla Leksands publiktillströmning – 7 650 och fullsatt (samt bra tryck trots underläge) mot Örebro ikväll, trots hopplöst läge i tabellen.

Jag undrar ja hur mycket vi lyckas skrapa ihop ikväll, vågar väl hoppas på över 5 000 åtminstone...

mattiask: Inkompetent arbetsfolk är nog helt sant. När man stapplar ut i båset och återkommer i nästa period för att senare tillbringa natten på akuten då är någonting helt galet

Inkazar: Som Sanny var inne på tidigare i veckan så borde det finnas en mall för vilka tester som ska genomföras i såna lägen. Vid minsta frågetecken ska spelaren förbjudas att spela vidare.

mattiask: "Nu hörde jag av Sanny i studion att Örebro inte har en läkare. Jag anser att OM man ens ska klara en elitlicens så ska en anställd läkare vara klar."

Ingen har med sig en läkare på bortamatcher. Det är lika i Brynäs. Där är det Luleås läkares uppgift att kolla på Jensen i dehär fallet.

Huge: Fast Huge om man ska hårddra dethär nu så tycker jag att läkaren/läkarna bakom situationerna Jensen och Hellström (Örebro) visar på ganska ordentligt brist på kunskap och framförallt i Hellström-fallet som är det sjukaste jag sett på länge.

Allvarligt talat nu. Nu hörde jag av Sanny i studion att Örebro inte har en läkare. Jag anser att OM man ens ska klara en elitlicens så ska en anställd läkare vara klar.
Men sen så ska Karlskronas läkare ha mandat att ta bort Hellström ur spel OM det handlar om huvudtackling.
Tittar man hur borta han är efter tacklingen så bryr jag inte om för fem öre hur jävla bra han mår när han kommer ut till båset. HAR du varit så groggy då ska du inte ut till spel igen. Så jävla enkelt är det.
Jag tror att man själv måste ha haft en hjärnskakning för att fatta vad det innebär. Det Hellström gör (spelar vidare) är förenat med livsfara.
Jag begriper det inte. Och inte heller hur Jensen kan spela vidare. Jag tycker det tyder på inkompetent arbetsfolk.

Brynäsgubbe: Spelar ingen roll om de har rätt eller inte! De är kompetenta. Vi läktarläkare fattar ingenting. Upprepade smällar mot huvudet är ingen fara.

Huge: haha det är väl klart att en spelare som får två smällar mot huvudet under en match bör kliva av? Där den senaste smällen dessutom gjorde honom liggandes.

Huge: Så om det visar sig vara en hjärnskakning hur kunnigt är det då att låta honom spela vidare?

« · 1796534 · »