Brynäs IF

716219 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

« · 1428570 · » Till forumet



Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Brynäslegenden: Själv har jag 131 mil t/r ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Brynäslegenden: Ja, du ser! Tvivlar på att det finns nån gävlebo öht som skriver här.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Jajjen: Jag åker 120 mil fram och tillbaka när jag ska se vårat lag!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Brynäslegenden: Hur många av övriga elitserielag har samma supporterstöd utifrån? Som reser 80 mil tor. till hemmamatcherna? Av Brynäs medlemmar gissar jag att 70-80 procent hör hemma utanför Gävle.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

Och värmlandshelvetet fortsätter att jävlas. Hade fbk haft samma spelövertag hade dom vunnit med 5-0. Det finns ingen gud.

Och självklart skiter det sej efter att media dagligen tjatat om Brynäs gulddrömmar och världens bästa pp. Spelarna måste tagga ner det där snacket. Ödmjukhet.

Och Järnkrok måste jobba med sitt markeringsspel. Är det fjärde gången han låter sin motståndare vända runt och lägga in pucken i mål? Inte konstigt han har taskigt +/-. Bli elak. Bli stark.

Och tungt äre när lagets två viktigaste spelare är långtidsskadade. Är Silfver och Dackell tillbaka till slutspel/kvalseriespel?

Och med två nya hemmamatcher finns risk för tabellras. 15 poäng till ks-strecket.

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

arnio: Antar att du är 80 år gammal. Eller en typiskt gävlebo, en tråkig jävel som nöjer sig med en korv i handen...blir så less på såna personer!

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

70 Rodrigues: Snittet ligger nu på 6159 efter gårdagens höga siffra. Håller med dig om att klacken inte var någon höjdare men jag antar att alla vet varför? Sedan kamratkompaniet lämnade ståplats har man inte haft någon struktur. I slutet av förra säsongen och i början av denna var klacken ruskigt bra. Sen är inte vårat snitt 6159 någon dålig siffra. Vi ligger 6a och har 5 "storlag" framför oss i större städer än Gävle. Skellefteå som också går som tåget har 5036 i snitt, det är riktigt dåligt! Tycker du ska ta tillbaka det där med mysterium i Gävle.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Ja det var ju inte det här man åker 80 mil för att se! Men sen att FBK står som segrare efter 3 perioder är helt jävla sjukt denna match skulle vi vunnit! Men men bry åsarna var inte på tårna i avsluten denna afton och statistiken ljuger ju inte 25-8 i skott utanför 25-22 i skott på mål! Bara att bryta ihop och komma igen och ta råttorna på måndag!!! Nihlstorp var bra igår men med mycket tur.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

Barnen gillar klacken och de mer mogna åskådarna föredrar att koncentrera sig på matchen och utbrista i spontana hejarop och applåder när det passar in. Jag är övertygad om att en publik som applåderar spelarnas fina aktioner och hejar spontant stöttar laget lika mycket som en liten klick barn som sjunger under hela matchen.

Sånger och trumljud som pågår under matcherna tror jag inte alls sporrar spelarna utan det är publikens samlade applåder som värmer spelarnas hjärtan och sporrar dem. Att de brukar hylla klacken är nog mer för att de får stå som representanter för publiken i stort.

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

arnio: Förståeligt kan det väl kanske vara, men "rätt" att vara kräsna? Man borde kunna leva i nuet. Det klarar man ju bra när resultaten går emot. Då går man ju inte på matcherna trots bra historik. Med andra ord går man bara på match om det gäller avgörande SM-final och man vet att man kommer att vinna !?! Ända sättet att inte bli besviken och att behöva jämföra med gamla goda tiden

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
70 Rodrigues:Publiken har rätt att vara kräsen, vi är ju inte direkt som Växjö som håller på att dö av glädjefnatt varje gång de tar en pinne.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
arnio: "Brendl hade nog nätat om han varit med igår i alla fall."

Förmodligen hade det räckt med Silfver i PP så hade han hängt en eller två.

Som sagt: det folk minns är inte nollan utan det fina spelet, energin i laget och att vi fortsätter spela riktigt rolig och offensiv hockey.
Shit happens, hur många gånger har inte vi själva vunnit såna här matcher där vi varit pressade och målvakten stått på huvet?

Som Stisse säger: ska man nu förlora så är det väl isf på det här sättet och inte nåt annat, även om det självfallet aldrig är kul att torska.
Men det finns ju olika sätt att torska på, som sagt...
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
arnio: Vet spelarna vill höra att klacken sjunger, det har dom ju poängterat mer än en gång, om hur viktigt det är att ha publiken i ryggen o höra att dom sjunger. Att Gävlepubliken är kräsen är väl för fan ingen nyhet, så har det varit i många år.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Hahl Bundy: Kul för dig att du gillat NCs fist
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
70 Rodrigues: det är ju hockey man vill se och om klacken sjunger eller ej skiter i alla fall jag i. Över 6000 i snitt är bra med tanke på hur mycket det kostar att gå på matcherna och gävlepubliken förtjänar ingen skit.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Hahl Bundy: Ja, ni ligger ju sist o inte har så mycket att glädjas åt när det gäller erat eget lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

70 Rodrigues: Själv gillar jag Czarneckis högra knutna hand i luften efter segern. Måste ha känts skönt.

Det var bara fingret som saknades. Tror att det var ytterst nära att det flög upp. :)

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

arnio:Gävlepubliken är den mest kräsna i hela landet och klacken tyvärr en av dom sämsta, tar emot att skriva det men det är den krassa sanningen, igår sjöng dom 10 min i 1:a perioden o sen var det nästan tyst, och då duger det verkligen inte att bli nollade på hemmais. Vi ligger 6:a i publikligan med ett snitt på 6059, vilket borde vara högre med tanke på hur bra vi har spelat den här säsongen. Gävlepubliken är o kommer att förbli ett mysterium :-(

Enligt BT:s ordförande så sjöng klacken i 10 min i 1:a perioden o sen var det i praktiken tyst, det håller inte.

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
70 Rodrigues:
Jobbig förlust då Brynäs var bättre och det var mot FBK.
Liknande matcher vinner vi 9 av 10 ggr. Fan!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

70 Rodrigues:visst men vinner vi nån match så är ju nollan glömd, vi hade ju redan innan denna match nollats två ggr och publik kommer ju ändå. Fast några torskar och hiss nedåt så är vi nere 4800 pers förstås

Brendl hade nog nätat om han varit med igår i alla fall.

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
arnio: Jag vet att det är idrott och shit happens, jag vet också hur Gävlepubliken fungerar, det måste du väl ändå har märkt genom åren?
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

70 Rodrigues: Bättre att ligga topp fyra och nollas än liga sist och göra fem mål.

Så länge vi ligger  topp fyra så lär publiken komma även om vi blir nollade ibland. Detta är idrott och shit happends, jag tror nog att folket kommer ihåg mer än denna nolla faktiskt.

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
arnio: Som sagt, det är inte det bländande spelet folk minns utan NOLLAN.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
70 Rodrigues: nu vill nog Brynäs göra mål och nog tror jag att publiken kommer tillbaks. Spelet var stundtals bländande och att inte Brynäs målade var närmast ett mirakel
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Vill man ha mycket folk på hemmamatcherna så får man fan inte bli nollade, och nu var det TREDJE gången det hände på hemmais. Det är inte det fina spelet som folk minns, utan NOLLAN i målkolumnen.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
70 Rodrigues: Brynäs PP var enkelt att stoppa, en liten box och ingen press var vad som behövdes. + en massa tur förstås
Kommentera


Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

90Steen_: Jag fick dåliga vibbar direkt när Sunken började gaffla om guld efter vinsten mot SAIK, jag läste också att Johan Larson sagt någonting liknande inför FBK matchen. Det är ödmjukhet och hårt jobb som gäller, guldet som är målsättningen skall det absolut inte börja pratas om på intervjuer varje gång vi vunnit några matcher. Jag gillar det inte alls eftersom att det är ett tecken på att spelarna inte har fokus här och nu.

Bara att bryta ihop och komma igen.

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
PP. Snälla, snälla, snälla, snälla..
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
pekka85: Ja, man börjar få lite taskiga vibbar.
Speciellt efter Gundes stolpskott i PP.
Kan bli en sån där kväll....
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
arnio: nyss sa du ju 5-1? Kan du inte bara stänga käften!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Huge: Kämpa Brynäs kämpa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
StoltBrynäsare: nu tror jag på 2-2
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

Hatar sådana här matcher! Vill inte vara Mr negativ men det känns inte bra idag!

0-2 i mitten av 3:e sen blir det desperat!

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zappaholic: Tycker FBK står upp riktigt bra men dom blir ju rejält tillbakatryckta, knappast nåt medvetet från deras sida.
Så här långt en riktigt bra insats, en av våra bättre den här säsongen. Som MJ sa i pausen: in med puckarna på kassen och lite mer folk framför Nihlstorp så pillar vi in en retur till slut.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...

Zappaholic: Underbart att höra Parmströms jävla maskerade beröm till FBK. Kommentatorn säger att "nu trycker brynäs på" Parmström "Ja, men FBK gör det bra"

Patetiskt!!!!!

Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
StoltBrynäsare: Ja man känner igen spelmodellen. Hård struktur i egenzon och ingen tanke offensivt mer än snabba omställningar.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Venom: Ja, och den hockeyn tilläts han praktisera i 3 år hos oss. Snacka om att snubben skulle ha haft en fot i arslet för flera år sen. Jävla pajas!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zappaholic: Ja, men alla experter håller på Brynäs motståndare. Arto tog priset förra matchen. Men Ankan är ju helt off som vanligt.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Czarneckis anti-hockey funkar alltid jävligt bra när hans lag får första målet.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
sylf: NC's hockey är alltid en fröjd att se.....
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zzz: Fan vad den där jävla Parmström berömmer FBK hela tiden...gubben måste ha något sorts synfel.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zzz: shit, spydde precis, Jörgen Jönsson i närbild!!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zappaholic: Problemet är bara att vi inte får hål på dom. Nollade ikväll!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zappaholic: Ja det verkar som om Cz tog köttmuren med sig till Karlstad.
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Helvetes jävlar vad intensiva vi är. Kan vi bara få hål på FBK så tar vi tre pinnar!!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Nu får det vara nog Sylf, skärp till dig nu och försök att vara lite trevlig
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Huge: men vi uppträder inte som nåra favoriter!
Kommentera

Sv: Matchtråd: Bif - Fbk Fre 18 nov, CZ VÄLKOMMEN (???) ÅTER...
Zzz: Bra match så här långt, hög intensitet och det märks att CZ vet hur man ska möta sitt gamla lag.
Ett slumpmål mitt i vår press är väl det som inte känns rättvist direkt.
Dock inte ovanligt när ett lag klarat 2 BP och varit illa ute, att man sen får utdelning på nån halvchans.
Skönt att LJ börjar se bättre ut.
Lavander riktigt giftig framför kassen, synd på styrningen i bröstet på Nihlstorp. Granis styrning hade lite för dålig fart, 1-0 där annars.
Nu vänder vi på steken, vi är ju för fan favoriter.
(hur länge sen hade man den känslan mot FBK...?)  :-)
Kommentera

« · 1428570 · »