Brynäs IF

712444 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

1244123 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Lesky: Bra talat. Har själv påpekat samma sak tidigare men ibland dras man själv med i skitkastandet, tyvärr.
Inget jag önskar eller strävar efter men som sagt: ibland rinner sinnet över.
Tycker ändå att nivån härinne håller en bra nivå överlag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huge: Om det krävs så varför inte? Jag uppskattar din närvaro i forumet som en motpol mot oss depparjeppar, men personangrepp är aldrig nödvändigt. (inte dig specifikt jag tänker på då dock) Blir lite tradigt att behöva läsa alla inlägg som egnas åt personliga vendettor istället för att diskutera Brynäs!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Hata Modo istället för att hata varandra gubbar!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huge: Ni behöver inte hålla händer....om ni inte absolut vill alltså..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Lesky: Ska vi sjunga "We shall overcome" också?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huss: Haha, ja det har du rätt i. Han fick nån form av svullnad på kinden som var stor som en golfboll i alla fall.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
HF: Det missade jag, svårt att hålla koll på Tedenby när han är nära sargen. Han är ju så kort att han inte når över sargkanten...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

Huss: Ja den diskussionen i HV-båset var rolig att följa på nära håll ;-)

Roligast var väl ändå Tedenbys utseende efter smällen han åkte på vid båset. Såg ut som han hade tuggat Khat (stavas det så?) hela förmiddagen ;-)

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Nu tycker jag det är på tiden att Huge och Anders Berg och övriga röker fredspipa och glädjs åt slutspelsplatsen utan att kivas! Jag har inget emot debatt, men personattackerna kan ni väl hålla inne med?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Skitstöveln: nej förlåt - matchen innan var det :]
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Horace76c: Antingen matchen innan eller sista matchen...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
GävleLasse:
Skönt att höra att dom var förbannade på sig själva efter sista matchen mot FBK i grundserien i fjol...som sagt, hade det blivit LHC så hade åtminstone serien levt längre än 4 matcher...
Hoppas därför dom inte gör samma misstag i år och bara ställer ut skridskorna de 2 sista matcherna, utan kör hela vägen in i kaklet istället.
(Visst blev vi slutspelsklara matchen innan sista omgången i fjol?? eller minns jag fel?)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huss: Härlig info om båskampen, ger bra indikationer om stämningen i vårt lag tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

Huge:En typisk klyscha. Det är klart som korvspad att man har sina önskemotståndare.

Jag pratade med Nolander inför den här säsongen, som förövrigt undrade vart jag hade tagit vägen. För jag var ju aldrig på träningarna längre.

Han sa att de var förbannade på sig själva att de inte tände till mer i den sista omgången. Då hade de fått möta LHC istället för FBK och enligt honom så hade de vunnit mot dem.

Kanske det är en önskemotståndare. Personligen så hoppas jag på att vi får möta DIF. Det borgar för mycket folk och jämna matcher.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
arnio: I varje fall Dacke och Eero.

Båstemperaturen igår:
Sundh och Niniimaa hade meningsskiljaktigheter rätt länge efter ett byte.
Voutilainen satt och gnällde och fixade utrustning.

Rödin gjorde en miss i försvarszon och direkt vid bytet var NZ framme och pratade länge med honom. Rödin lyssnade, nickade och gick ut och gjorde en kanoninsats i nästa byte.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huss: mEN Dacke, Dixon och EEro har vaknat i PP
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
pastorn: Nä, lite oroande är det att Dixon och Hansen är inne i sådana rejäla svackor. Just nu är det 2a och 4e femman som lyfter vårt spel.
OPG har verkligen kommit igång, enkelt, framfusigt och rejält. Tar kampen helt enkelt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

Ofta hör man spelare eller tränare säga så här inför slutspelet:

"Spelar ingen roll vilka vi får möta, vi måste ändå slå alla lag"

Hur får man ihop en sån sak?
Efter kvartsfinalerna är ju 4 lag borta, lag som vi de facto inte ens riskerar att få möta om vi går vidare till en semifinal.
Eller?

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

Anders Berg: "Tycker för övrigt att det är lite "roligt" att folk kan bli så irriterade, arga och förbannade på mina åsikter"

Det är alltid lika irriterande med personer som är otroligt engagerade och intresserade av det dom talar om (i ditt fall ishockey), och samtidigt inte har en aning om det dom är engagerad i.
Du är helt enkelt okunnig, onyanserad och gnällig.
Inget konstigt öht att man irriterar sig på såna personers åsikter.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Bänka Hansen, in med Sandin.

Blir mer och mer impad av Grönholm, känns som en kille Sundlöv ska erbjuda kontrakt för nästa år.

Järnkrok, ojoj.

Förstafemman har dock varit oroande klen sista tiden. Dom kanske prickar formtoppen i slutspelet...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Andra perioden var lysande. Trevligt att få valuta för entrépengen.
Brynäs var riktigt tillbakapressade i inledningen ända fram till Järnkroks 1-0 mål.
Järnkrok, Hiettanen och Grönholm lysande.
Markan tillbaka på sin vanliga nivå..!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
MarcusElving: Så sant, så sant!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huss: Markström borde väl få sin första stora chans internationellt i VM tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huge: BÅG lufsade omkring i korridorerna och letade VM spelare. Det skulle väl vara Tedenby som skulle vara aktuell enligt pressen. Vete sjutton om inte Kahna börjar närma sig landslagsform också...

Glädjande ikväll var juniortrion, bättre och bättre. Rödin strålande.
2a femman också riktigt bra. OPG var grymt bra.
Förutom Cro Magnon Ward så var det sura miner hos Sundh m.fl. hos HV.
Som vanligt verkar någon ha glömt byta en propp hos Thörnberg.
Apropå Hansens formation, ja de var vårt svagaste kort ikväll. Det tar för lång tid i omställningarna.
Trist med bara 5,4' på läktarn.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huge: Fyndigt, mycket fyndigt
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Gurra88: Enda gången det handlar om tillfälligheter är när DU råkar skriva ett någorlunda nyanserat eller vettigt inlägg.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Huge: Hur är det då? Någon/några är ju alltid sämst, så enkelt är det. Sen att det allt som oftast nuförtiden råkar vara Hansen/Lauritz är väl kanske bara en tillfällighet..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

sylf: "Sämst på isen är Lauritzen/Hansen, men det vet ju de flesta vid det här laget......."

Ja, de flesta okunniga läktarcoacher.
Intresseklubben antecknar....

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
JanT: Jag menar att jag tror att man försvarar en ledning bättre att anfalla någolunda än att slå ifrån sig i 20 minuter.. Lyckades idag, vilket är förbannat skönt
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Kakelmannen: Hv spelar nog seriens dummaste hockey till och från, lite pojklagskänsla på deras utvisningar i offensiv zon, händer för jämnan,,,,
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.

Lindström: "Nej men till skilland mot linan med 16-24-31 så är dom till 99% i anfalls zon."

Ja, vi märkte det mot Djurgården.
Då parkerade dom verkligeni anfallszon.
Djurgårdens.....

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Kakelmannen: Här kommer en bitter Kakelman och kastar skit. Ni hade inte en suck ikväll..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Kakelmannen:Är du här och trollar med?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Brynäs spelar seriens t råkigaste hockey . De åker i kvarten oavsett motstånd .
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Gurra88: Klart man ska gnälla över att vi kontrollspelar hem en 3-0 vinst i sista perioden samtidigt som vi blir klara för slutspel


makes sense,,,,
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Gurra88: "Men är det publik man vill ha i läkerolen så bör man nog göra nått annat än att åka över röda och lägga ner pucken i en hel sistaperiod."

Hur hade du coachat i sista perioden med en slutspelsplats på spel?

Tokoffensiv med juniorerna?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Perfekt genomförd match med PP som gräddan på moset.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Härligt med slutspel. Men är det publik man vill ha i läkerolen så bör man nog göra nått annat än att åka över röda och lägga ner pucken i en hel sistaperiod..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Anders Berg: Ja ja..du får tro och tycka precis vad du vill, men i mina ögon är du bara en stor gaphals, som tycker om saker som du inte har koll på.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
teddykgb: Nej, då har du inte läst allt jag skrev. Men det spelar inte mig någon roll - jag vet vad jag skriver och vad jag inte skriver.

Tycker för övrigt att det är lite "roligt" att folk kan bli så irriterade, arga och förbannade på mina åsikter - snacka om att Ni inte har något liv. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag satt på ett internetforum och kallade folk jag inte känner för "idiot", "stolpskott", "mongo", "Leksing" m.m.

Många tragiska människor här inne, desto mer underhållande för mig dock. Även om jag tycker synd om er. Sen finns det ju en som är värre än alla andra tillsammans - han som ska övertyga alla om att just han har rätt. Jag behöver inte övertyga någon om att jag har rätt, för jag vet ju att så är fallet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Lesky: Han har väl läst på forumet att vi saknar spelskickliga backar och vill visa lite finsk spelskicklighet...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Värst vad Grönholm går på offensiven numera. Order från polacken eller otyg?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Anders Berg: Det var inte det du skrev, du skrev att Brynäs inte har en enda bra back...inte ett jota om spelskicklig,slutspel eller grundspel..det är en jäkla skillnad.

Jo jag är ledsen att jag skrev "anders berg"..Anders Berg...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
teddykgb: Anders Berg, ska det vara, "teddykgb".

Ja, jag står fast vid vad jag har sagt, så klart. I Slutspelet kommer vi märka att backarna inte är fullt så spelskickliga som det kommer att krävas i ett Slutspel.

"Stolpskottet" - ja, du känner ju mig...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Bissett19: Sämsta bortförklaringen hade nog Laine "Its bad ice here in Gävle"

Sa den dumme fan verkligen det?? Jag har missat en hel del av pauserna..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Bissett19: Jo det var "andersberg" som skrev det om våra usla backar, men vem fan lyssnar på det stolpskottet??
Det säger väl bara hur lite han kan om hockey..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
sylf: Ja, Hansen har inte varit så framträdande den här säsongen. Ser hursomhelst ut att kunna bli 3 poäng ikväll. Trevligt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Bissett19: Dackell/ Calle kanon idag!
Sämst på isen är Lauritzen/Hansen, men det vet ju de flesta vid det här laget.......
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Bissett19: Ska vi tro på en 4-5 bp nu å 3-3 sen vinst på OT..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 8/3 2010.
Dream Team:

Det stämmer inte än så länge ikväll,vi leder ju;)
Kommentera

1244123 · »