1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740211 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31

Sv: Matchtråd: Brynäs - Växjö 2024-10-31
saile39: Du får vara hur glad du vill och det är ingen som nekar dig det.

Min åsikt är absolut inte att alla suger, allt är värdelöst osv. Har heller aldrig skrivit det!

Däremot så har jag definitivt åsikter om delar i spelet, ex PP, slarv i egen zon som påverkar genom poängtapp osv och det står jag för.

Jockster : håller med. Glad kan man vara, men aldrig tillfreds. Finns mycket att förbättra trots att vi går som tåget. Var en väldigt onödig poäng att tappa igår ex.

Svensson_62: pucken går fortare än skridskorna.ok
ånd

Går det inte att redigera här?

Trallgöken: På höger sida så är det en "pil neråt"
Tryck där, där kan man anmäla inlägg eller redigera.
Men man har bara 5 min på sig.

Lite off topic ;

Lider med Clara, hoppas på en positiv utveckling.

Kommentatorer finns det olika uppfattningar om: själv tycker jag att Backe var bra igår.

BIF Kungen: Är det SHL som är så mycket svårare eller trivs han inte i Färjestad tro?

Jockster : Ja, vill man vara petnoga och dissekera varje spelaraktion för att försöka utröna om ett mål verkligen har föregåtts av uppenbart SLARV, så går det förstås att skylla på slarv mer eller mindre varje gång man får ett mål i baken.
Nånstans i kedjan bakåt innan målet (hur långt?) ska man gå för att hitta "syndabocken" sas?

På ett är det väl Djoos som får ett dåligt pass av Söderström bakom kassen, tvingas åka ifatt pucken nere i hörner och hinner inte riktigt dit, blir checkad av en motståndare och försöket till utlägg ur zon blir bara en halvmesyr.
Dom stoppar pucken på blå och sen gör dom mål.

På tvåan är det lite samma sak, ser ut som att Indrasis borde ha kunnat lägga pucken ur zon, men en kreativ spelare letar ibland efter ett mer konstruktivt alternativ sas.

Min poäng är att såna här situationer uppstår massor av gånger under en match, utan att det resulterar i ett mål bakåt.
Känns mest som att det uppmärsammas extra mkt bara de gånger det blir mål och då för att försöka hitta en enskild syndabock.
I min bok är SLARV mer att man ex har solklar kontroll på pucken men av obegriplig anledning bara ger bort den, med ett mål i arslet som resultat.
Typ....

Sen kan man ju också se det från en lite mer nyanserad och lättsam sida: för att slarva så mkt som vi verkar göra, så är det ändå bra att ligga i topp gällande många spelmoment och att dessutom ligga i serietopp... ;-))

Petrov: Deras målvaktstränare uttalade sig väl nånstans om att man jobbar på lite annorlunda saker än vad Clara varit van vid tidigare.
Om utespelarna samtidigt har visat upp ett lite tveksamt agerande i defensiven än vad man van att se i just FBK, så kanske det inte är så förvånande att Clara inte sett lika säker ut som tidigare.
Hans osäkerhet kan nog till viss del också visa sig i ett par till synes enkla juniormisstag.
Sen har mkt säkert berott på det du pekar på: allt blir svårare för en målvakt i SHL, jämfört med i HA...

Petrov: Många kommer bara ihåg slutskedet av säsongen när Clara verkligen briljerade, även om Brynäs också var ganska överlägsna som lag. Sett till hela säsongen var han inte en av Hockeyallsvenskans 4 bästa målvakter (Norman, Bibeau, Voutilainen, Ignatjew var bättre).

I Brynäs kanske det funkade att spela halvdant första halvan av säsongen, men Brynäs var ett mycket mer överlägset lag i HA än vad Färjestad är i SHL. Ser det egentligen inte som oväntat att Clara inte övertygar i Färjestad, den nivån höll han inte 23/24 heller sett till hela säsongen.

Målvaktsproblemet i Färjestad bottnar dock i att Legacé inte varit en pålitlig etta. Han är ojämn och skadedrabbad (möjligtvis hänger de sakerna ihop...). Clara borde vara en OK tvåa, men då måste man ju ha en etta som levererar. Det har inte Färjestad just nu.

Färjestad har dessutom en riktigt bra J20-keeper bakom, Måns Goos, så Clara får nog även se upp i konkurensen om andraspaden det kommande året.

« · 2764029