1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen:

Tala inte om den jävla matchen,tror jag var där.
Snubben som drog sin Popcornbytta och sin cola över Hardys peruk ska ha cred;)

Bissett19: Och när jag tänker efter - var inte Håriga Hardy coach för Sveriges största idottsfiasko alla kategorier? Salt Lake City, Belarus, 2002. Fin meritlista!

Jajjen: Stämmer bra!

sylf: Jag ger Hardy max två år. Sen ryker han. Ungefär samtidigt som Rönnqvist & Robertsson kvalspelar med Luleå.

Peja: "Kolla på Hardys meritlista. Klart som fan att han är en bra coach. Han är en vinnare."

Hallå!

Peja: Brynäs spelar "tråkigt", dvs genom att bl.a sänka tempot mot snabba motståndare när vi inte har pucken.
Det spelsättet anammar i stort sett samtliga lag i samma situation, men det är tydligen bara Brynäs som får kritik.
Nyanserat? Inte mkt.
När vi själva har pucken tycker en förkrossande majoritet av framförallt yrkesfolk, dvs tränare/spelare i andra lag, att vi är ett skridskoskickligt och snabbt spelande lag.
Min poäng är att den här tråkdebatten är väldigt överdriven och onyanserad.

Jajjen:

2 Guld som tränare på en tränarkarriär som startade 1982..

Bissett19: Vafan, jag är mer framgångsrik.

Stockholmspressen regerar. Alla springer åt samma håll. Säger Wennerholm/Anrell att jorden är platt, så är det sanningen för smågrabbarna.

mk:
Tar inte illa upp när det ens är illa ment faktiskt, så det är lugnt...har lite "vatten-på-gås-mentalitet" tack och lov..
Ja, det där var konstigt skrivet av Ros förresten..
Sen vet inte jag om jag var på rätt match...var det BRA stämning i hallen??? jag tyckte det var dödstyst mest hela tiden (klacken lät bra de gånger de körde igång)

Vad blev det av kvällstidningarnas artiklar om att de svenska topplagen skulle spela i KHL 2011/2012 (eller var det redan nästa år?). Fyfan vad naivt! När började man skriva om europaligan i hockey som skulle sabba svenskt seriespel. 1985? Har journalister nån utbildning utöver dagis? Sportjournalist måste va världens enklaste yrke. Bortsett från världens äldsta yrke.

Ankan om Brynäs utvisningar i andra perioden: ”Det var kompensationsutvisningar så det skrek om det. Det tycker jag är väldigt svagt av så rutinerade domare”.

En av hockeyns absoluta sanningar: stockholmslag har alltid fördel av domarna - både borta och hemma.

Bissett19: Hardy har även blivit tysk mästare 5 gånger och österrikisk mästare 1 gång. Med 2 SM-guld har han alltså 8 mästerskapsguld. Under hans totalt 19 säsonger i elitserien, DEL och österrikiska högsta ligan har hans lag ALDRIG misslyckats med att komma till slutspel. Och som sagt, på de 19 säsongerna har han 8 guld... Är inte det att ha meriter på klubblagsnivå?

Redigerad kommentar

Peja: Och varje gång har han haft ett material som Stisse kunde ha vunnit med.

Peja:
Mästerskapstitlar eller ej så ser jag Hardy som en av ES bästa tränare...tror nog han är en jävel att få ut max av laget...
Han är lite som Pelle Bäckman känner jag, fast Hardy blir tagen på allvar.

Jajjen: Ojsan, här var vi insatta. Skulle du kunna redogöra för vilka spelarmaterial han har haft i sina tyska klubbar? Vad jag har hört var hans lag underdogs vissa år, och favoriter andra år.

Har nyss sett guldmatchen från 99 :D...Nu är ja lika laddat som ja va innan kvart 1!

Erat: Gött! Man kan aldrig få nog a den! :D Synd bara att resten av forumgänget har kommit i någon sorts ond cirkel å bara gnäller på varann fram å tillbaks... x) Dags för en ny tråd för matchen imorgon?

Huge: "Rabblar man sitt mantra tillräckligt många gånger så blir det till slut en självuppfyllande profetia...."

Nämen?  Huvudet på spiken min gode Huge... För det är det enda du har gjort. ;)

GävleLasse: Starta matchtråd till kvart två så vi slipper ältandet om match 1

« · 1248771