1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742301 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Kolla Rautios kroppsspråk när han går ut och täcker det där. Han bara glider ut utan att röra en muskel och fortsätter glida. Ser sjukt nonchalant ut, som att han inte är taggad och tar situationen på allvar. Ser väldigt slappt ut, oathletiskt, han är ju inte alls beredd på att agera på en andrasituation.

Söderström är extremt bra. Måste få fortsatt förtroende i framtiden.

Qvarre: Passar dessutom på att slänga av sig plocken bakom buren..

Kors i taket Jensen! In med Karhunen sista 10 så kanske vi har chans på en poäng.

Qvarre: Rättcist iaf!

{7800}: Rautios karriär är nog snart över detta håller inte... jaaaa

Men vad fan gjorde Rautio då.. Karln var ju nästan bakom eget mål.

Oavsett försvarsarbete där så ska Rautio vara där, vad fan håller karln på med...

Forsberg 1978: 10-0 i skott, 0-1 i perioden. Wow!

Typiskt ....

Stefan R 63: Tänkte samma sak.

Lundgren är ju faktiskt helt bedrövlig.

{8305}: va i hvete gör nr 4...

BYT MÅLVAKT!!!!!!!!!!!!!

Auchinleck: 377 vad? Antalet löneposter när man sparkat ännu ett tränarpar?

{8305}:
377 är ett bra substitut för Det sjunde inseglet på Sätraåsen.

bradberry: "Vanligt folk" har väl ingen lust att slänga en massa pengar (ja, det är mycket för många) och sedan få ingenting tillbaks. Tror inte detta spela skulle förändras nämnvärt ens med fullsatt hall.

Enaranger: I vilken stad har Brynäs fler supportrar än i Gävle?

pekka85: Nope, inte jag. Jag har skrivit många gånger vad jag anser vara den största anledningen till att det ser ut som det gör; Tommy Sjödins avsaknad av att hitta en spelidé som fungerar och som spelarna köper.

Och ja, jag vidhåller absolut att psykologisk känslighet är en viktig faktor, och det blir bara skörare och skörare för varje omgång om det fortsätter som tidigare...

Spelsystemet funkar inte. Och det sätter sig i huvudet på spelarna.

bradberry: menar generellt såklart..

Enaranger: Japp allt är Gävlebornas fel!
Att Sjödda & co inte klarar av att leverera resultat eller känslor har inget med saken att göra.

Se till att skapa åtminstonde känslor när dom inte klarar av att göra sitt jobb.
Så kanske kanske publiken omvärderar.

Hade det funnits ägare av lagen i SHL.
Då hade ju Brynäs flyttats från Gävle
rätt snabbt.

Hur tänkte t.ex. Dalkurd när de valde
att spela i Gävle? En stad utan intresse
att gå på idrott.

Enaranger: Hönan å ägget har alltid gällt i Gävle.

Underhållning och resultat- Då kommer publiken...

Det motsatta ger motsatt effekt. Det ser vi nu...

Att BZ fick dojjan var helt verkningslöst ivf.
Vi har gått från topp BP till botten med ”seriens” bästa back besättning kräver en rejäl analys.

Tyvärr så är Sjödda & Janne helt fel personer att få ut max per spelare. Finns ingen röd linje i något moment av spelet & ”ingen som tar tag i det” av spelarna.

Kristo ser mer än lovligt seg ut, matchträning i J20 för att få fart på han?
Våran kapten dräller och åker och gömmer sig, Kilas överarbetar allt och är helt otajmad.
Bara Berra som verkar orka bära upp sitt A.

Hur ska vi kunna värva när gävleborna
har noll intresse av att ha Brynäs i SHL?
Otroligt glest på två raka lördagsmatcher.
Ser ut som när vi spelar på tisdagar.

Allt pekar mot ett räjält underskott.
Känns onödigt att NHL-pengar kommer
gå till att täcka upp för det svaga intresset.

pekka85: detta tar vi, 2-1 👍

Zappaholic: jaha, och jag som blir så jävla trött på personer som alltid hittar uppenbara klichéer att dra vid varje match som Brynäs spelar dåligt. Jag förstår också att psykologi är viktigt inom idrott men du och vissa andra skriver ju alltid ett svar till Brynäs dåliga spel efter varje match, otur, oflyt, ostuts, odomarbeslut, omålvaktsspel, otränade, obestämda, otimade, olycksaliga, oorganiserade, ocoachade. Tycker du på fullaste allvar att vi ska diskutera psykologisk känslighet hos spelarna när inte 10 omgångar har gått? Då har vi väldigt olika tankar kring vart Brynäs borde stå!

Zappaholic: förra säsongen var det mora och Karlskrona som hade dåligt självförtroende som gick ut över spelet. I år verkar det vara Brynäs tur att ha dåligt självförtroende.

Att det går dåligt har absolut ingenting med kvalite att göra. Allt handlar om den mentala biten.

Verkar som att vissa som inte har nattmössan på oxå verkar ha problem med den mental biten

Mrassarson: Kanske dags att byta spelsystem 🤔😲🤣

Stefan R 63: Söderström är det enda som varit sevärt idag. Lundgren kan gå på pappaledighet istället.

Men seriöst.. vi har inga långa anfall. Det enda vi gör är att dumpa puck från röd och hoppas att någon är där. Känns inte som att vi har någon plan när vi ska anfalla? Detta har varit förekommande under hela säsongen.

Brynäsgubbe: Det spelas en massa bra hockey i SHL. Kolla in något hopplöst bottenmöte i NHL så är det inte så bra det heller.

Bättre 3e period så vinner vi detta! 4-1

bradberry: 15 blockade skott..måste varit något de pratat om...får hopp när jag ser vår nr 8..

Bara jag som börjar tröttna på svensk hockey? Ju mer jag ser på NHL desto mer blir SHL bara frustrerande att se på. Spelarna kan knappt lägga en pass, det går långsamt, knappt några mål. Det gäller alla matcher och givetvis inte bara Brynäs.

Örebro spelar ut oss tyvärr. Vi mäktar med ett mål som studsar in otroligt tursamt.
Ut på marknaden o värva annars kommer den här säsongen sluta i misär.

bradberry: Slår de bara ihop SHL, HA och Hockeyettan och gör det enklare att åka ur och ta sig upp så kommer detta att bli kanon.😂😂😂

Ja det är faktiskt riktigt illa detta. TRÄNAR man på att spela så här? Passa stillastående spelare? Glida sakta å dumpa pucken, gärna tre meter över isen...

Kvalitén är så låg. Lägre än jag upplevt på Sätraåsen...

Jag trodde verkligen att vi skulle göra en riktigt bra match ikväll men så blev det icke...

pekka85: jag är livrädd när kilas o niklas l har pucken i egen zon..

pekka85: Blir jävligt trött på såna som dig som inte tycks fatta att en stor del av hockeymatcher sitter uppe i huvudet på spelare.

Varför tror du att många lag i olika sporter jobbar med speciellt utbildade idrottspsykologer??

Dra ner nattmössan över ögonen igen...

Forsberg 1978: Luuuugnt! Ikväll är det tydligen dåligt självförtroende, vem kunde ana......

Forsberg 1978: vi har just nu en 18 åring som dominerar vårt passningspel..fantastisk pass till blomman o kylan😊

Nu är det nog hög tid att ge sig ut på spelarmarknaden på riktigt! Detta håller inte...

Zappaholic: alltså Rautio skall ju i det läget i alla fall täcka av isen, varför inte använda klubban till att tänka isen? Han glider som vanligt ur position där då han borde ha minst en skridsko i isen och kanske täcka längs isen med klubban

Stefan R 63: han har inte många rätt nu..

Zappaholic: Ja, och dåligt självförtroende! Glöm inte det.

Brynäsgubbe: niklas lundgren är ju seg som en...ner till den pucken..och sen får han inte bort sin örebroare framför mål..sorgligt

Bratwursten : Ge mig EN anledning till att stämma in i den patetiska stämningsdödande klagosången..? Musen på sittplats sitter stolt och tyst...

Zappaholic: Menade bara att du letade en ursäkt för dåligt spel. Har hört så många ursäkter här inne så jag vet inte om du skojade. 1-1 nu, var det självförtroendet eller Rautio? Kolla med Huge och återkom👍🏻

« · 1915519 · »