Brynäs IF

710533 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

1928174 · » Till forumet


Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
KulaShaker: jo ja såg vilken nivå på den liraren!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Timrås inlägg håller samma nivå som deras tabellplacering.
%1928165
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Någon som vet vad är det för lag Brynäs ställer på isen .? För det kan omöjligt vara samma lag som tidigare under säsongen .
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Hockeyoraklet spår: Vinst ikväll. Danielsson gör två mål. Känner på mig att det blir ett riktigt råkurr också där Kousal är inblandad.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
ellis: Väldigt märkligt resonerat, varför? Det är inte alls ovanligt i NHL. Steve Yzerman med hela spelarkarriären i Detroit, har varit en extremt bra GM i flera år - för Tampa Bay.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Vi pratar ju sportchef nu. Det var mig veterligt inte Berglund i Brynäs.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: Varför det? Bör väl finnas SC-alternativ med kompetens utan tidigare beröring av SHL som spelare eller ledare.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
ellis: Du tyckte samma sak om Bulan eller?

mk: Du kan lyssna här.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Är det tisdag serien drar igång igen? Hoppades på nåt nytt i spelarväg under ett lägligt uppehåll som det här, men vem blir överraskad av intet i den här klubben. Hos andra har det i flera fall plockats in nytt blod.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: VF:s podd?

Vad har jag missat nu?😀
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
ellis: Med det resonemanget kan det ju bara bli gamla Brynäsare som kan bli aktuella.

Nytänkande?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Spajderman: Jag lyssnade på det, och refererade till det i ett inlägg. Han var väldigt duktig på att förklara.
Så han vore bra.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Nja skeptisk till profiler med djupare bakgrund från konkurrentföreningar. Hur ev kompetenta de än må vara.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Är det gamle DIF-backen som avses?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: Lyssna på senaste avsnittet av VF:s hockeypodcast. Thomas Johansson gästar där och det var ett nervöst skratt från hans sida när sportchefsjobbet i Brynäs kom på tal.

Jag skulle nästan säga att det skulle vara tjänstefel av styrelsen att inte gå all-in på Thomas. Han vore PERFEKT för oss nu när vi ska bygga upp något från grunden igen. Låter väldigt vettigt i allt han resonerar om. Allt från avancerad statistik till hur man bygger en modern SHL-organisation.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Spajderman: Toni Rajala kanske vore nåt?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: Skulle va högst intressant! För den som inte lyssnat finns ett avsnitt på SHL-podden där han pratar visionerna med hans "ideologi". Högst intressant och tror absolut som rätt man för jobbet!

Om pendlingen blir för jobbig ligger ju Bengtzens gamla kokvrå ute till försäljning
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Johannes Hedberg: Och jag är vanligtvis pessimistisk men jag känner mig lugn. Endast Virta som känns som en spännande värvning. Tycker det känns bra att man har tålamod och inte gör en "Drew Miller". Vi behöver spets och vi har inte råd med en till flopp.

Ge det lite mer tid, ingen anledning till panik än.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
munkas: Salmonsson är grym..
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Johannes Hedberg: Vi får vänta tills de andra lagen värvat sina spelare, sen tar vi avskrapet för en billig penning. Det duger gott till andrafemman.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
SvennEG: Jag tror man går stenhårt på Tomas Johansson.
Han vill ju jobba så som i DIF, men där blev han bortplockad.
Han är ju sugen på en ny utmaning. Plus att det är ju inte långt mellan Stockholm och Gävle heller.
Vet ifs inte vilken sida han bor på.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: jag brukar vanligtvis vara optimistisk vad gäller Brynäs jämfört med många andra här.

Men det är jäkligt oroväckande att vi inte ens hört något rykte om en ny spelare när Djurgården landat Wirtanen, Örebro Virta och, Timrå Salmonsson osv...

I synnerhet med tanke på att de förstärker sina lag. Vi letar ju egentligen efter ersättare till spelare som är skadade/inte levererat och därför lämnat.

Jag börjar bli väldigt orolig nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Spajderman: Det är inget rykte, absolut inte, bara en vild gissning (önsketänkande) från min sida. Kempe behöver för övrigt inte EP-scoutas då vi alla vet vad han kan.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Vad kommer Kempe-ryktet ifrån? Mer än EP-scoutning (förlåt Bengtzen-scoutning). Högst önsketänkande men finns de nå substans i det?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Inkazar: Jag tror mer på Kempe
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Inkazar: Du menar att det är smartare att jag lägger ner tid på mitt jobb än på Dahlén? Fan också!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Gusten: har sagt det förr och säger det igen. Om det överhuvudtaget blir SHL för Dahlén så blir det Timrå. Det finns ingen anledning att ens fundera på det.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Har en lugn fredag på kontoret och hamnade på EP :)
Hur var det nu. Inge H har kontakter i Vancouvers organisation. Utica Comets är farmarlag. Där spelar Jonathan Dahlén som redan tidigare har ryktats till Brynäs.

Kan det vara något eller är han supernära att ta en NHL-plats? Någon med bra koll på Dahléns situation?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Johannes Hedberg: Jensen är snart tillbaka samt en ny spets på G. sen har vi några unge spelare som kan utvecklas under säsongen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Treklövern1912:

Svårt att prestera i nivå med Frölunda, Växjö, Linköping, Färjestad, SAIK och Djurgården på lång sikt dock om man han en andra och trdjekedja med spelare som aldrig producerat på den här nivån förr

Därför måste vi få tillbaka Jensen och helst 2 bra spelare till.

Annars får vi svårt att mäta oss med lag som Rögle, Örebro och Malmö med.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
SvennEG: I t.ex. Frölunda är ju GM o sportchef olika personer och det är så jag förstått det att Brynäs vill ha det. Förutom att rollen sportchef inte kommer att finnas. Sen exakt hur det kommer delad upp mellan GM o "sportgrupp" osv har jag ingen aning om.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp: Tror GM kommer ha hand om hela klubben, herr dam o junior. Men kommer väl inte att jobba som en sportchef. Detta är dock endast som jag förstått det kan vara helt ute o cykla.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: Brynäs spel eller öde får inte hänga på en eventuell nyförvärv. Tänk om denna spelare blir skadad i första matchen. Laget måste dock börja prestera bättre nu under Sundquits vingar. Bara 9 poäng upp till renhorden t.ex.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: dags för F5 snart kanske?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp:
Innan vi börjar surra om sportchef och nya tränare så kan vi väl alla hoppas på att Kristo's ersättare gärna får komma denna säsong. Börjar bli otålig!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Sebban95: Det kanske du har rätt i. Anser dock inte att den nya GM:n ska agera sportchef åt både herr - och damlaget. Vi bör ha en modell likt Djurgården där vi har separat ansvarsfördelning. Exempelvis kan Magnus Carlsson som är huvudtränare och sportchef för damlaget fortsatt ha det ansvaret, likt vad Nisse Ekman hade i Djurgården. Medan GM:n ska fokuset på herrlaget, men samtidigt ha det övergripande ansvaret för båda. I övrigt tycker jag inte om Nisse Ekman, vilket färgar min åsikt.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Sebban95:

Djurgårdare med höga lönekrav... nej tack.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp: Kan inte komma på någon annan/andra som sitter på stor erfarenhet av både dam och herrhockey
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Sebban95: Hoppas verkligen inte att dessa är aktuella.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Wesley: Man letar efter någon med bra erfarenhet av damhockey och herrhockey enligt min källa vilket gör Nisse Ekman/Danijela Rundqvist
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Nathan Walker kanske vore nåt? En liten smurf med erfarenhet från stor rink, Bäckis kanske kan lägga ett gott ord.
www.eliteprospects.com/player/101430/nathan-walker
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Man undrar ju vilka namn som är aktuella för sportchefsjobbet. Enligt uttalanden av dackell står det mellan 2 kandidater

Jag får en känsla av att man letar kandidater med minimal Brynäs anknytning. Förutom till "spelarrådet"
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Mindström och Lundmark?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Wesley: gör så! 😀👍

Man undrar ju vilka namn som är aktuella för sportchefsjobbet. Enligt uttalanden av dackell står det mellan 2 kandidater
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Läste en pluslåst artikel i Sportbladet (därav ingen länk) om Oskarshamns sportchef Per Kenttä. Samma Kenttä som typ på egen hand höll Asplöven uppe i Allsvenskan.

Per är en kompis till mig. Jag tror inte han är så sugen på SHL klubbar. Men jag kan ju fråga honom.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
kennys: Vad gör ens Rödin i landslaget?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Rödin skadad igen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Anders Berg: Carl har kontrakt med Malmö
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dra igång fansens värvning igen?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Jag vet inte vilken hockey han förespråkar. Konstaterar bara att han gjort ett bra jobb i de klubbar han verkat i. Kan mycket väl vara en ny BZ iofs.

Men det som representerar en bra sportchef måste väl vara att han kan anpassa sig till den miljö han ska verka i och jobba efter dom förutsättningar som finns.

Jag kan tänka mig att BZ gjorde ett bra jobb på allsvensk nivå men han klarade ju inte omställningen till SHL och Brynäs. Han var ju tidigt ute och sa att han ville ha "boforsare". i början tolkade man ju det som att det var en viss karaktär han var ute efter, men det visade sig ju senare att det faktiskt syftade på hårt arbetande allsvenska spelare (som vi nu har en uppsjö av). BZ lyckades ju inte ta tillvara på Brynäs unika ungdomsverksamhet och använda spelare därifrån i större utsträckning heller, utan körde på sin egen linje. Något som i slutänden oxå ledde till att han misslyckades och fick sparken.

Jag hoppas Brynäs hittar en ny sportchef som kan anpassa sig efter den riktning som förening stakat ut. Om den sportchefen är Kenttä låter jag var osagt, men det känns iaf som ett spännande namn.
Kommentera

1928174 · »