1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742307 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
{7800}: Var orolig för det jag med.. Men skönt att det blev tekat och passerat :-)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Brynäsgubbe: Härligt!!!

Forsberg 1978: JAAAAAAAAAAAAA BERTIL DIN JÄVLA KUNG!!!

JAAAAA BERRA!

Offside i målgården. Nu kommer situationsrummet steppa in, tyvärr.

SÅJA!!!

Nu blir jag nervös som fan igen. Mycket lättare när man ligger under och kan acceptera det värsta.

bifhjärta: 2-2 Pudas, så ja, håll i det här nudå

POOODAS!!!!!

Var det Alcen effekten? Johnson verkar få värma bänken i tredje. Nu kör vi!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAA

Forsberg 1978: SÅJA!!!!!

Jaaaaa! Borde stått 1-3 Fan vad tur vi hade att han inte passar.

pjåtor: JAAAAAAAAAAAAAAA POOODAAAAAS

Sicken kanon! Nu maler vi ner LHC!

Forsberg 1978: 2013 torska LHC med 6-0 mot HV men vände och vann med 4-1 i matcher .. tror ändå vi tar dom till slut

Förstår inte vad Brynäs, Lindblom/Westerholm ska göra för att få en tvåa med sig... Han gör ju nacksving på Lindblom?

Haha LHC får ju göra som dom vill. Vidrigt Mållgan.

{7800}: ja det e väl tjusningen med hockey....måste visa att de vill vinna nu i sista, mer fysiskt spel

Får ta tillbaka det om att Johnson missade att ta bort Little. Såg nu att det var Carlsson.. Hur som helst så drar Nick ner twinsen. Men nog om honom. In med Alcen i tredje.

Tror Lindblom och co fixar det här

Zappaholic: Tycker vi ska lägga lite mer puckar på mål och trafik in istället för att göra det så förbannat snyggt hela tiden visst det funkar ibland men idag finns det en LHC klubba där och bryter som oftast!

Det är lätt att det känns förlorat men vrider Brynäs upp tempot till deras högstanivå så är LHC chanslösa. Bara hoppas de kan göra det idag. Får lite PP kanske mot alla odds och hänga ett par.

Ett av målen ger vi ju bort totalt också vilket är onödigt.

Brynäsgubbe: Håller med dig om att vi bjuder på målen och att vi gör en del misstag. Men LHC är ett bra lag och det krävs fina insatser om vi ska ta oss till semi.

Jag tycker deras backar ser sega ut. Kommer de orka stå emot våra kreativa kedjor?

Zappaholic: Jag tycker vi gör massvis med misstag i andra perioden. Brynäs bjuder egentligen på båda målen. Första behöver jag inte ens förklara och vid andra målet hamnar hela laget på ena sidan av zonen två gånger om när LHC försöker med samma backskott flera gånger.

Tigerhjärta: Helt på din linje. Han jobbar mycket bättre än de flesta. Men Lucas Carlsson spelar ju som en påse skit...

Bratwursten : Få se om inte Alcén får chansen istället för Johnson som sett väldigt seeg ut.

Forsberg 1978: Ja du, det e hockey, men vi är inte skitbra hemma tycker jag, blir ofta sådana här matcher...men LHC ligger ju på med hög press och vi får inte med oss den sista passningen, sen blir ju vi ganska nertryckta efter sargerna, det ser ut som om LHC har PP vissa sekvenser av matchen...Brynäs måste höja sig rejält om vi skall vända detta...konstigt det där med vibbar...otroligt darrigt spel i vår försvarszon

Känns som Lhc's period. Bra att vi kunde undvika 3an. Nu gäller det att hitta tillbaks.

Kom igen Brynäs. 0 pp minuter efter två perioder på hemmaplan...hade aldrig hänt i Saaben om Morgan dömde.

Forsberg 1978: Vi kommer troligtvis att skapa ett rejält tryck i 3:e. Effektiviteten??

Brynäsgubbe: Jag tyvker vi är dåliga några minuter efter deras 1-2. Matchen är jämn, tycker vi har bra fart i anfallszonen. Vi spelar fast oss i egen zon lite väl enkelt, och Lucas Carlsson har gjort det helt i onödan några gånger. Visst, han är en stor talang men behöver bli kvickare i tanken...

Forsberg 1978: Jo handlar mycket om psykologiskt viktiga mål. Vi spelade bra och gjorde 1-0 sen fick LHC 1-1 tätt inpå vilket tände dem.

Tranquilo
Vi har ägt 4 av 5 perioder
Tror nån att vi ska vinna 4 raka med 6-0?

Med det sagt måste passen skärpas o avvägningarna enkelt/avancerat spel bli bättre

Helt sjukt hur det kan vara sånn skillnad mellan match 1 och 2!

OveForShow: Själv tycker jag Mannberg gör det bra med Ölund och Boqvist. Värst vad man kan se saker olika ^^

Redigt trött på Åke och Arto just nu.

Och Brynäs spelar dåligt. Faktum är att det var ungefär såhär jag förväntade mig att förra matchen skulle se ut. Känslan är väl sådär nu.

Zappaholic: Påminner lite om 1-2 förlusten hemma i första matchen ifjol, frustration och det sista lilla stämmer inte...2-2 match, 1-3 blir det förlust...äckligt värre och Granis är saknad...tycker inte PoW kedjan gör många rätt

Zappaholic: LHC har spelat med otroligt hög press, får se om de orkar i sista.. Kostar myyycket kraft.

Lindström: Japp. Jag kan skriva andra saker än bara gnäll...

Bratwursten : Tycker vi ägde andraperioden fram till 1-2. Skapade massa lägen och såg rappa ut.

Zappaholic: Men det har visst du, Oraklet.

bifhjärta: Ne vi måste upp rejält nu, annars blir det stryk idag.

bifhjärta: Mmm, nu är vi under stress, ser ganska uselt ut passningsspelet, besluten på isen.....uscha..nerverna klarar inte detta

För dåligt nu, Bulan AGERA. Kommer 3an så känns det som ridå.

{7800}: blir inget PP idag.

Var är våra PP då? :)

Hescores: inte den här matchen ivf

Forsberg 1978: Det är Lucas Carlsson som sätter sig i dumma situationer

Vad fan sysslar Carlsson med där?!

Asså allvarligt!!
Mannberg måste bort från boqvist och ölund.. sabbar för dom när dom levera byte efter byte. Skarvade nyss ett friläge år manne och han fibblar direkt med pucken...

Tycker inte att Brynäs är speciellt dåliga just nu. Tycker att LHC steppat upp ordentligt.
Visst kan jag tycka att vi alldeles för många gånger försöker alldeles för konstiga saker men LHC är vassa.

« · 1811865 · »