1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741986 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
{7225}: Är det? Få se.

Skrubben: Jo sant men det är en klen tröst se bara målet som avgör efter att vi dominerat en jävla bandysving mår fan illa av skiten! 😉

Ska sitta på utbildning/kurs i Varberg (17 mil enkel hemifrån) på Tisdag känns ganska bortkastat då mina tankar kommer vara någon annanstans! Kommer förmodligen bli av med körkortet på vägen hem som grädde på moset?

Och till er som tycker liver suger just nu: Tänk på att vår värsta rival blev totalt utskåpade på hemmaplan mot lillebror Mora. Förlorar Leksand den här serien kan dom ha spelat sin sista match SHL. En miljard gånger tyngre än för oss just nu👍

Läs på hockey fort för fbk att det är konfirmerat

Brynäsgubbe: Såklart det går, allt är filmat ju

Tänk positivt nu allihopa! Vi är bättre än Linköping. Idag var vi det klart bättre laget men LHC lyckades vända matchen mha domarna. Nu får vi en extra hemmamatch på tisdag som ger mer klirr i kassan!

Den matchen ska vi bara vinna!

{7225}: Går inte att veta om det är sant.

{7225}: jag vet skrev det långt tidigare

Den här matchen var en rätt turlig vinst för Linköping. Domarna var verkligen medverkande i båda deras mål och en oförtjänt lycklig studs blev lyckan för dom. Det positiva är att Brynäs körde över Linköping i 4:e perioden. Visade verkligen vad dom gick för. Man märker att LHC börjar bli trötta så det blir en komfortabel seger på hemmaplan. 👍 Inte orolig över huvudtaget.

Presskonf... Hjälpte inte så mycket.

{7225}: Innan har dom haft riktlinjerna att skymma sikten är störa målvakten. Vi har fått flera mål bortdömda så. Borde ju rimligtvis gälla här också.

Forsberg 1978: dessa domare gör mig galen . Och aldrig får man se dom mot väggen för att förklara helt solklara och än avgörande feldomslut . Dom måste för fan införa coaches challenge . Vi snackar om mycke pengar som kan tillfalla fel lag efter dessa domarmissar/ blundande dommare . Inkompitenta dommare skrämmer mer än lhc gör .

Ibland kan jag bli avundsjuk på fans som inte är så inbitna fans, dom hade tagit en sådan här förlust med en axelryckning istället för att som en annan bli Vansinnig, besviken, ledsen deprimerad, hatisk och inte kunna tänka på något annat än denna pissförlust för jag vet att majoriteten här inne inklusive mig själv att när klockan ringer i morgon bitti vaknar (efter att grubblat sig till sömns om man ens somnar) förbannad och vet att man är förbannad resten av dagen!
Fan!

atilla: "ta en titt på LHCs andra mål. Nog fan står han väl i målgården när skottet går av? Ska således inte vara mål"

Jo han får stå där om han inte stör målvakten eller har kontakt med målvakten, sån är regeln.

smallround: Tack ska du ha :)

mattiask: Släpp allt istället och inte ett jävla slaschande och hackande från ena laget och ta utvisningar direkt för det andra laget...hur många domare skall det vara till slut på en rink,,,det är slutspel, låt de spela hockey och mäta sig, är det inte "uppenbara fula saker" kan de släppa allt...en match kan vända oerhört fort genom misstag från domarna...personligen tycker jag att vi var bättre och har varit bättre än LHC genom hela kvarten rent spelmässigt

Ta en titt på LHCs andra mål. Nog fan står han väl i målgården när skottet går av? Ska således inte vara mål

Vibbi: stod på hockeysnack på fb... borttagen nu . Men artikeln var på värmlands folkblad

smallround: Vart kan man läsa om Magnus Nygren någonstans? Förbannat jävla surt nu men vi kommer igen och vinner på tisdag. Om allt ska vara rätt och riktigt så är inte Gordon med då.

mattiask: Jag gillar inte heller att beskylla domarna. Men när deras bedömningar har enorm påverkan på spelet så ska de ha skit. Med det sagt så kan du se i min historik att jag inte heller uppskattade Brynäs passiva spel i 3e. Matchen skulle ändå slutat 1-2 och när de nu vinner tack vare domarens inkompetens så blir jag jävligt arg.

Fyfan vad det svider detta!!!

Brynäsgubbe: Orkar inte ens ta diskussionen. Klart som fan att det är en enorm skillnad. Men som jag har skrivit förut så tycker jag knappast vi kan beskylla domarna för förlusten, vilket är det värsta jag vet att göra.
Jag tycker vi förlorar den på egen hand, för vi blir för naiva i sista perioden och spelar i mina ögon ett alldeles för passivt spel där vi ska försvara oss.
Hade vi fortsatt som vanligt, men ett enkelt spel utmed isen är jag övertygad om att vi vunnit då jag inte tycker LHC är så vidare bra.
Men självklart är det skillnad för matchbilden. Men det är trots allt inte domarna som gör 2-2 och 3-2 för LHC.

Nu vill jag se så många som möjligt på plats i Gavlerinken på tisdag. Alla ska skrika och sätta press på domarna. Tillslut kommer dom inte klara av pressen och ge oss utvisningar och släppa utvisningar på våra killar. Då plockar vi fjollorna!

Bertilsson fick väl tre matchers avstängning för bentackling
i slutet på grundserien? Linköpingsspelaren som bentacklade
Clark i förlängningen borde ju inte få färre matcher än det.
Så nu får vi se om Linköping inte bara spelar enligt en annan
regelbok under matcherna, utan även i disciplinnämnden.

Med riktiga domare så hade matchen uppenbarligen inte
gått till förlängning. Men vi får väl gissa att Morgan dömer
även nästa match (det var i och för sig Karlstadbon som
ignorerade att ta ut Linköpingsspelaren för att peta bort
klubban). Att Morgan skulle ha tagit den utvisningen.
Det är att begära för mycket. Han tänkte säkert på annat
än att ha blicken på spelet.

Huge: Man känner sig så fruktansvärt besviken just nu. Det finns mycket att skylla på men i slutändan så måste vi vara effektivare i avsluten. Är vi det så spelar det ingen roll om domarna favoriserar LHC.
Jag funderade lite på knätacklingen. Den var misstänkt lik den slewfoot som Bergenheim blev avstängd för. Fast det blir väl som vanligt ingenting av det. Det ska bli intressant att se om den kommer att gå så långt som till granskning.

Nya tag på tisdag!

Chris11: Om inte domartabben innan 1-2 hade varit så oerhört solklar och istället handlat om säg en 50/50-situation som varit svår att bedöma, då hade man ju inte gnällt så förbannat. Men när det blir så här uppenbart solklart att Bertil först får klubban slagen ur händerna när man tidigare tagit för såna saker på direkten, klart att man blir förbannad. Och när den där jävla norrbaggen sen filmar som en jättediva och agerar döende svanen när Bertil råkar nudda honom med sin klubba vid höften, då blir det ju bara för tragikomiskt.
En tvåa för filmning där och man hade inte varit lika förbannad över missen dom gör vid slashingen på Bertil.
Man kan vrida och vända på domarinsatsen hur mkt man vill, det känns ändå som väldigt avgörande när dom får 1-2 gratis med hjälp av domarna och kan gå ut i sista med ett måls underläge istf två.

mattiask: Slutar vi verkligen att spela efter 1-2? Nja, här håller jag inte riktigt med dig.
Vi börjar ju klart bäst i varje period, i sudden är det ju bara ett lag på isen innan dom får sitt skitmål från ingenstans. Såg du bilden på Tangnes i båset vid det målet? Han såg ut som en fågelholk, hans ansiktsuttryck sa ungefär "vad fan hände???? Det där var vi ju inte alls värda!!!"
I övrigt visar det här hur små marginalerna är trots allt och som du är inne på: Pudas puck går ribba ut istf ribba in med nån minut kvar av ordinarie tid, vi skapar massor i sudden och dom avgör på ett försök till nedlägg som styrs via Lucas och går i en båge över Rautio.
Finns det nån hockeyrättvisa så ska inte ett tråkigt skitlag som LHC få gå vidare till semifinal, tror och hoppas på att hockeygudarna är inne på samma linje...

Huge: sjukt ändå. Linköping fick 2 skitmål och ett som aldrig skulle skett då de fick 5 mot 3 PP pga felaktig utvisning. Blir så förbannat less på domarna som ger chansen åt LHC match efter match. Borde vara frustrerande för spelarna med.

På tisdag får vi förhoppningsvis lite medstuds och kan mosa filmarlaget inför 6800 kokande Gävlebor!

Zappaholic: Vi ska bara vinna på tisdag, det finns inget annat men vi måste göra mer mål på chanserna. Idag är vi ju överlägsna i chanser men förlorar ändå.

det är fan lustigt att man ska behöva vara mer orolig över domarna än motståndarna...xD

Leonardo: jag tippar på runt 6000

Brynäsgubbe: Jo, sen fick två ganska solklara utvisningar men mellan dessa var det en solklar utvisning på LHC innan på Simon, så här är det och kommer att vara, nu vagör inför hemmapubliken innan sudden om förstakedjan levererar annars är det över enligt mig....matcha dem mot en annan kedja då för faan...spännande o se om de kommer 5500 på tisdag eller 7000 st..en tisdag...

Var i helvete är Clark, Lindblom och Jensen. Dags att bekänna färg.

Vi ledde med 0-2 FAAAAAN.

Leonardo: tur att man inte har nygren som lagkapten. ...

Verkar vara i rejält blåsväder.... slagsmål och rasistiska uttalande i hamburgerkö... borde bli sparken på direkten

Brynäsgubbe: Nä så tycker inte jag men Bulan kunde ju varit lite mer positiv inför nästa match, där har vi redan förlorat matchen anser jag....MORAL är det man måste ha och vi har 2-0 och drar på oss två stenklara utvisningar men skulle haft några med oss också men det får du ALDRIG med Mållgan så kan vi fortfarande vara bättre laget på plan så skall vi vinna oå tisdag, annars är det över...tror jag!!

{8212}: Bulan kan coacha mer aktivt med förstalinan nu när vi har fördelen av att byta sist.

Brynäsgubbe: Helt rätt. Att kliva in i sista med 1-2 istf 0-2 är en oerhört stor skillnad när man ser till spelet i övrigt, där vi har kontroll på i stort sett allting dom gör. Hur mkt skapar dom egentligen i chanser som är nåt att hänga i julgranen?
Nä, ett jävla skitlag med bra målvakt och en skitmål som avgörs via grisröta.
Lägg till ett gäng domare som var osedvanligt generösa när det gällde att blunda för LHC:s tilltag och inte lika generösa när det gällde oss själva.
Kan inte tänka mig att det här grisspelet dom sysslar med kan hålla i längden, förutsatt att domarna gör sitt jobb i fortsättningen och att vi blir lite mer effektiva.

Brynäsgubbe: Nästan så, måste väl vara 3 år sen?

Nu har LHC plockat bort vår första lina i tre matcher. Kan inte räkna till hur många gånger Jensen spelar fast oss i egen zon. Jag tycker nog Bulan måste agera där.....

hockey_21: Ni kanske inte minns hur det är att spela slutspel?

Alla ni är ju som JFK i modoboken😂😂

Hellre missa än gissa gäller tydligen bara åt ett håll... så har det fan varit hela matchserien

mattiask: "Kanske inte ha", de ska inte ha 5 mot 3 punkt. 4 mot 4 i det läget och vi hade kunnat gå in i sista med 0-2. Det gör en ENORM skillnad för matchbilden.

Nu läser ni knappast vad jag skriver.
Självklart kan man kritisera domarna för att de tar en hel del korkade beslut emellanåt.
MEN det jag skriver är att jag aldrig i detta läget kan skylla på domarna för att vi förlorar matchen. 1-2 läge som de kanske inte ska ha, men att sedan helt sluta spela är knappast domarens fel.
Men å andra sidan så är det alltid domarnas fel när man förlorar. :)
Men som sagt, jag tycker det är fel att säga att det är domarna som gör att vi förlorar.
Vi förlorar för att vi dels slutar spela och att vi på egen hand inte hade marginalerna med oss idag - titta bara på Pudas ribbskott i slutet.

trösten är väll att vi var bättre, men domarna ska ha kritik är sådana här dagar man verkligen skulle vilja fråga domare "hur fan tänker ni i denna situation" men dem är ju skyddade värre än USA's president och ingen får kritisera för då jävlar får man betala pengar....

Detta problem kommer aldrig lösas utan några riktiga åtgärder. många snackar om NHL och hur dem har allt bättre, Där klagar man inte på domarna utan dem har respekt från spelarna, men det kommer ju aldrig hända i SHL som det ser ut nu.

Känns lite pissigt att man ska behöva utsätta sig själv för dessa hjärtpåfrestande matcher och lägga ner så mycket engagemang när sedan ligan själv tillåter allt detta skit. är lite som att spotta oss supportrar och lagen i ansiktet

honken21: I en sån här tight match så får inte domarna göra såna missar vi ser idag. Olimb ska ut 2 min och får sedan ett 5mot3 med sig istället...Vips så är matchen helt annorlunda. Samme Olimb crosscheckar en av våra spelare i ansiktet....ingen bryr sig.

Domarna avgjorde inte. Men de gav Lhc en biljett in i matchen på felaktiga grunder. Ganska tydliga sådana också.

« · 1814220 · »