Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

Modo-Brynäs 30/1

872240 · » Till forumet


Sv: Modo-Brynäs 30/1
20 Lindgren: Pinsamt. Nu måste vi sätta stopp för förtsatta framgångar för Modoiterna.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
MoDo svenska mästare 2007: Det roliga med det här är att Forsberg, Näslund, Sedin och Sedin (samt säkert ännu fler ex-modoiter som jag inte orkar komma på) inte är med och tar detta guldet.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Clarence: Du får tro vad f-n du vill. Men så länge du håller på svamlar om hur erbarmligt dåligt ditt kära favoritlag är så kan du räkna med fler "syrliga mothugg".

Tänk på att du bidrar till att upprätthålla min adrenalinhalt på rätt nivå!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Per HApps: Absolut. Och om både LHC och Frölunda börjar hitta formen så där lite lagom till slutmatcherna i grundserien, så gäller det alltså att hålla sig undan från förstaplatsen. Fast det svider ju att bränna miljonen i förstapris för seriesegern.
Snacka om att välja mellan pest och kolera...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Huge:
Kan bli riktigt intressanta kvartar om frölunda och LHC hamnar på platserna 7 och 8. Då blir det dom på förhand tippade topplagen som får göra upp redan i kvarten
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Per HApps: ""Problemet" för din del blir ju då att Clarence, som jag förmodar att inlägget var riktat till och som tror på 1-4 i matcher, inte har haft ett rätt hittills i sina profetior om laget... ;-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Huge:
Klart du får ; Men bara om Ni får möta Timrå i Kvarten :)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Clarence: "men kan du bara förklara för mej om vi har åsiktsfrihet eller inte i det här landet? Får jag eller får jag inte tro att Brynäs åker i kvarten med 4-1 eller 4-2 i matcher?"

Du har nog blandat ihop begreppen en aning.
Åsiktsfrihet funkar nämligen åt båda hållen och betyder heller inte att dina inlägg måste stå oemotsagda.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
70 Rodrigues: Vilket aldrig kommer ske.....
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Clarence: Jag delar din uppfattning om att Bäckis kommer att få det svårt att hävda sig i NHL. Hans skridskoåkning är för dålig helt enkelt.

Han kommer säkert att få en hel del speltid men han kommer inte göra den succé som många verkar tro att han kommer göra.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Clarence: Åsiktsfrihet gäller bara om du är positiv i dina inlägg :-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
JanT: Dina syrliga mothugg på mina inlägg är egentligen för patetiska att kommentera och besvara, men kan du bara förklara för mej om vi har åsiktsfrihet eller inte i det här landet? Får jag eller får jag inte tro att Brynäs åker i kvarten med 4-1 eller 4-2 i matcher? Eller har jag min fulla rätt eller inte att tro att Bäckström får stora besvär att lyckas i NHL? Bara svara, tack!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Dutt, dutt, dutt....
I början av matchen tyckte man det var ren poesi de stunder Brynäsarna slog snygga droppassar i kombinationen med ständiga platsbyten. Efter ett tag så började det däremot smyga
sig en känsla av "visst snyggt, men skall ni inte komma till avslut också?" och i slutet så tog känslan av hur ineffektiva Brynäs forwards var överhanden.
Kul att se Janne H, inte för att det gick så förfärligt fort men han gick i varje fall rakt mot mål och sköt när chansen uppenbarade sig.
Att gnälla på DJ när man ser Bäckis drällande och duttande ter sig underligt..
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Peja: Sebastian o Kristan var sjuka igår.Blir intressant o se hur Boorken formerar laget när Sebastian är tillbaka igen.
Konkurrensen på forwardssidan blir knivskarp.
Skulle kunna tänka mej ett sånt här lag imorrn,förutsatt att Sebastian o Bicek är tebax i spel igen:

Salle-Hansen-Dackell
Molin-Bäckis-Danielsson
Månsson-Hutten-Bicek
Widing-Sebastian K-Hermansson
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Peja: Sebbe och Kristan var förlylda igår.

Förövrigt en grym plock utav Sperrle igår.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Någon som vet varför Sebastian Karlsson inte spelade?

Sjuk? skadad? petad?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Clarence: "Slutspel blir det, redan det klart bättre än jag trodde. Men mer än kvartsfinal blir det inte den här säsongen - heller. En eller högst två matcher kommer BIF att vinna - oavsett motståndare..."

Snälla rara......Du har ju så sällan rätt......Varför ta till så här drastiska uttryck?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Jonte321: "Den enda som gjorde en bra insats idag, det var Daniel Sperrle, punkt slut."

Jo tjena! Sjödda var en gigant. Firma Dackell-Hansen var grymma som vanligt och ingen skugga ska falla över finnen.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Jag undrar om Brynäskillarna har nån slags fobi för att skjuta. Hur många lägen hade dem inte att skjuta på då? Nej, vi försöker passa en skitsvårpassning, och hoppas att den kommer fram, och sedan, så kanske det kan bli en målchans. Nej! Skärpning, och bänka Bäckis ett par matcher, så även han inser att man inte är given, även fast man får priser på idrottsgalor, och anses vara nästa storstjärna. Den enda som gjorde en bra insats idag, det var Daniel Sperrle, punkt slut.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Dags att sätta frysboxen på glänt för unge herr Bäckström. Positivt med Hautonen som rörde sig med pondus framför modomålet. Kan nog bli nyttig.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
brynasaren:

Ja jag tycker att dacke ska skjuta mera..precis som hauhtonen gjorde..o bäckis ska inte vara så omständig hela tiden..men men..dom är ju grym många många matcher med..så positivt tänkande..Jag tycker det ser ruggigt bra ut!Lind o en hungrig bicek tebax..o växande sebbe!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf: Vi skulle tagit FBK också, om vi skjutit mer och inte lagt in pucken i egen kasse i stället.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Bissett19: Fritt fall för Brynäs ;-)
1 HV 71    45 22 12 11  2 144-119  80
2 Färjesta 46 21 12 13  4 155-128  79
3 Modo     45 22  7 16  2 132-104  75
4 Brynäs   45 18 16 11  4 127-110  74
5 Timrå    46 20  9 17  2 114-120  71
6 Luleå    45 17  8 20  3 140-134  62
7 Frölunda 45 18  7 20  1 131-128  62
8 Linköpin 45 16 11 18  2 124-135  61
9 Skelleft 44 15 11 18  5 110-129  61
10 Djurgård 45 14 12 19  4 119-125  58
11 Mora     44 16  6 22  0 112-132  54
12 Malmö    45 10 11 24  0  99-143  41
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
brynasaren: Vi skulle ha vunnit mot DIF,LHC,mOdO, men kan fan inte sätta chanserna.Visa lite jävlaranamma framför kassen och skjut när chanserna dyker upp.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf: Kronwall hinner ännu. Ett dygn kvar ;-)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
rafalski: Det är synd bara att dem plockar bort honom på slutet o matchar en iskall Bäckis ännu mer.
Nä Bäckis skulle behöva en rejäl bläcka,för att komma i form igen.Förslag:Vila honom mot Frölunda,låt honom åka med supporterbussen ner till Göteborg på Lördag,sätt honom brevid Selander o hans ryggsäck o formtoppen kommer komma.

Men Hutten såg intressant ut,bättre än förväntat.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
lordi73: Jo men Modo var ju inte bra heller, vi ska vinna den här matchen!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Gusten: Begriper inte hur han kan envisas med den PP uppställningen, den har ju inte varit bra sen omg 4.

KRONWALL ÄR RÖKT, VI FICK MORIN!!!!!!!!!!!!! JIPPIIIIIIIII
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Anemyr: Matchen går på säsongskortet
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
brynasaren:

Så less på folk är så negativa här ibland..lite ineffektiva visst idag..o gnutta otur..men sånt jämnar ut sig..modo har såna matcher med..så jag tycker brynäs har ett lag för GULD..bred trupp..o många som vågar spela ut..o finnen var duktig!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
65selander: känns det bekant eller? 2-2 pucken i lördags...

går den matchen på TV?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
wap.hockeysnack.com
Nya finnen såg vass ut, tung att möta och bra skott, tror det var han som hade oturen att styra in vinstpucken. Det är bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Bissett19: Boorken får fan agera. Bänka spelare som suger kamelkuk.Månsson,Bäckis,Herman etc. Defensivt ok idag, förutom Hulken, som hade skydden på sig vid 1-1.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Det är ju pinsamt här i gästboken!
Även Brynäs måste väl få förlora utan att bli totalt idiotförklarade!

Är vi så bortskämda med segrar??
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Bissett19: Som många skriver, för lite skott. Se bara på MODOS 2-1 mål. Brynäsare ändrar riktning på pucken.

Bara att bryta ihop och ta nya tag framför TV'n på torsdag.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf: 2 poäng mot DIF borta och LHC hemma är alldeles för lite med tanke på att FBK hemma och VF borta ser betydigt svårare ut just nu...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
lordi73: Men idag var det fan inte bra!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf: Totalt ofattbart att Boorken envisas med att köra Månsson-Bäckis-Herman HELA JÄVLA TIDEN i PP. Jag vet...jag vet... vi gör ett potpurri av två spelare ur form och en leksing. Till råga på allt spelar dom i TRE olika kedjor normalt. Vips så får man ett ruttet PP OCH osynk i kedjorna efter PP:et. Jag vet...jag vet...vi bänkar Finnen som straff för att han är den enda som tar avslut. Sätt in han i PP i slottet istället.

Sjödda får slita hund...snart blir han skadad å då jävlar vinner vi inte en matchjävel till.

KRONWALL!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf: Vi spelade ju snyggt iaf.Men fan så ineffektivt.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf:

vad är det för jävla pessimister..på en gång när en förlust kommer..gå o lägg er..fy fan..heja brynäs
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
sylf: Ja ja skrev ju att det blir stryk, men vi har visst vunnit på 354 omgångar. Vi tog HV för ett tag sen.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Anemyr: Nu har Bäckis varit SÄMST jämt, det funkar ju.Bänka honom!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
brynasaren: Klart det blir stryk på torsdag,va fan tror du? Vi har ju inte vunnit på 354 omgångar, lär knappast göra det mot IK Dansband heller.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Bif_Puttrik: såja såja, sansa sig nu, det vänder!

nyss tog vi 7 raka trepoängare och allt gick vår väg, man kan inte vara bäst jämt och det gäller även Bäckis
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
70 Rodrigues: Varför då? matchen var ju körd! På den jäveln bara! Domaren som var kanon fram till Hansens utv blev tungan på vågen.När även stinsjäveln på linjen går in och blåser offside är det tvärkört.Lappjävlarna vinner på vår abnorma ineffktivitet,inget annat!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
moreten: Å fy faan va dåligt! Å nu blir det förståss stryk på torsdag också.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
För det första, Brynäs är så jävla ineffektiva att det är pinsamt.

För det andra. Dommarna i Elitserien är även pinsamma, det finns ingen som kan hålla ens någorlunda jämn nivå.

För det tredje, VI SKJUTER JU ALDRIG, hur fan ska vi göra mål om vi inte ens vågar skjuta, vi bara väntar o vänta o väntar på de perfekta passet, men inte fan blir det någonsin ett perfekt pass.

För det fjärde. Bäckström får för mkt speltid, han förtjänar inte all speltid för han är totalt iskall+ behöver vila, ska förfan inte spela LG Hockey Games. Idioti.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
moreten: Man måste ju ta matchbilden i beaktning också.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
Tråkigt att dom har så förbannat svårt att göra mål nu!
Men så pinsamt ttycker jag inte det är att förlora med 2-1 bort mot MODO.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
70 Rodrigues: Slutspel blir det, redan det klart bättre än jag trodde. Men mer än kvartsfinal blir det inte den här säsongen - heller. En eller högst två matcher kommer BIF att vinna - oavsett motståndare...
Kommentera

872240 · »