Brynäs IF

714624 inlägg · 7953 ämnen

MODO-Brynäs IF 9/1-06

« · 652751 · » Till forumet


Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Frisco: "Du borde bli advokat åt Brynäs du."

Det tror jag de flesta härinne redan anser att jag är.... :-)
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
sargad: Modoiter har respekt för oss Brynäsare... Såren efter finalserien -99 sitter djupt vet du ;)
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
sargad: Bifall till föregående talare
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Huge: Man har i alla fall inte tråkigt när Lillfinnen är inne ;)
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
NuMo: MoDoiter talar så förtroligt med BIFfare, dessutom på dagen av en hemmaförlust mot just BIF. Det är ju nästan ommöjöjligt om inte det vore så att denna förlust förpassar ett annat gäng( härligt rödvitt ) allt djupare ned i den berömda sk..en.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
JanT: "Antii verkar hur som helst att vara i obalans. 58 utvisningsminuter på 4 matcher går sannerligen inte av för hackor....

Jo, men 50 av dessa gäller ju matchstraffen, så 8 minuter på 2 matcher är väl inget att tala om, med tanke på Aarnios spelstil och uppgift som spelare. Tycker att han tacklas korrekt och sjysst i stort sett hela tiden.
De 2 "övertrampen" får bokföras på slumpkontot och kan knappast ses som ngt tecken på obalans hos vår gode finne.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Huge: En klockren Aarniotackling,grabben var ju i klar obalans när Aarnio satte in stöten!!
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Huge: Du borde bli advokat åt Brynäs du.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
HF: Jag har sett tacklingen flera gånger från flera olika vinklar och så jävla ful är den inte. 2+10 hade jag inte klagat över men nåt matchstraff tycker jag inte det är. Modoiten hamnar ju lite i obalans och får ta emot tacklingen något oturligt. Själva tacklingen är inte ful alls.

Håller med.
Tycker att båda kommer så gott som samtidigt in i situationen men Aarnio verkar ladda lite mer och när Viklund då är i obalans så ser det mkt värre ut än vad som varit fallet om denne hade haft bättre balans.
Mer otur än avsiktligt fult, som jag ser det...
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Jompe: ja honken var het idag ja vi sköt ju bara 15 skott idag och satte två det e ganska bra det
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Den trepoängaren satt inte helt fel. Starkt jobbat! Ska man tro de få TV-bilderna jag sett så verkar Honekn ha stor del i segern; backarna verkade lita på honom till 100 procent. Underbart skönt! Vi har förlorat en massa sketmatcher både borta och hemma--härligt att vinna en sketmatch för en gångs skull också.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: Jag var ju där, det var bedårande, lita på mig.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: Sen att Bäckström gör ett jäkla fint mål är ju inte helt fel...
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: Ni har ju i alla fall erfarenhet! Vi provade i slutet på 80 i början på 90, och har förträngt.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: ne det skulle inte förvåna mig om vi hamnar i ks men jag hoppas man slipper det det ser ljust ut nu men som brynäsare så kan man aldrig vara säker just nu
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
NuMo: Bedårande vet jag inte om vi spelade men vi spelade taktiskt och stort flyt med BP.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
renen: Som Brynäsare så är man aldrig lugn förrän sista matchen för säsongen är spelad.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
renen: ne 99 var ett skojigt år tycker du inte det hehe
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Med det här spelet ska inte vi vara allt för säkra heller.
Tror att ni klarar det (fast 99 kan jag aldrig glömma) Hoppas hela Sveriges gullegrisar får starta återtåget 275 eller var det nu var.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: Grattis till segern, Brynäs var fantastiska och bedårande.

Själv tar vi modoiter med oss två positiva saker.

1.Det borde bara kunna gå bättre framöver.

2. Timrå är sämre och sämre och sämre.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
renen: ja riktigt bar försvars spel var det idag det var en rättvis seger måste jag säga
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
bif 90: Smart spel deffensivt som fan, inget att skämmas, jag har skämts om Modo tagit poäng.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: ja det kan man lugnt säga nu har vi en bit ner till kvalstrecket igen skönt det
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
renen: Ja det är skoj att hårt arbete i 60 minuter äntligen betalar sig. Vi tackar för poängen som i slutändan ändå var mer välbehövliga för oss än för er.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
renen: ja ni kom inte upp i nått tempo entligen kom koorken på nått bra=)
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
HF: Spelade ingen roll om Brynäs spelat en man mindre matchen ut, så jävla dåliga var vi!
Taktisk match av Boorken Sjödin nonstop sista perren bäst på plan.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
HF: Håll dig inne nu din jävla pajas. Du halkar bara och bryter lårbenshalsen
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
renen: Precis vad jag sa, 2+10.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
HF: Tackling mot huvudet var domarens bedömning som jag kunde se det.
Annars var det inget oschysst, axeltackling
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: ja det blir sådana tacklingar lite då och då men aarnio är nog lite ur balans tycker jag han har ju snittat typ 14 minuter per match dom fyra senaste
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Ska plocka på mig Burberry-kepsen och Addidas-hooden och gå ut och möta dem =)
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Vi åkte själv på en sådan tackling under säsongen när Brynäsare viker ner blicken vid sargen när tacklingen kommer. Minns inte nu om det var Modoit eller Timråit som gjorde tacklingen.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
HF: Huga... nu känner jag vibrationerna i luften efter en massa skotrar som startar, på väg mot Gävle...Drevet är igång, räkna med Modoiter på trappen inom nån timme ;)
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: ne jag tror bara det blir en match
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Antii verkar hur som helst att vara i obalans. 58 utvisningsminuter på 4 matcher går sannerligen inte av för hackor....

Tror nog att han har vissa problem med frugans längtan till Finland.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Jag har sett tacklingen flera gånger från flera olika vinklar och så jävla ful är den inte. 2+10 hade jag inte klagat över men nåt matchstraff tycker jag inte det är. Modoiten hamnar ju lite i obalans och får ta emot tacklingen något oturligt. Själva tacklingen är inte ful alls.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
bif 90: Ja den blev ju det när modoforwarden vände åt fel håll. Det är tyvärr något man ser alla forwards göra numera, att de vänder ryggen till när de skall bli tacklade. Detta gör det svårare för domarna att avgöra om det är en "planerat ful tackling" eller om det helt enkelt ÄR en ful tackling. I det här fallet så ser man ju klart att Aarnio har all tid i världen att INTE fullfölja, helt rätt dömt. Vi får se om det inte renderar i en avstängning nån match. Det skulle inte förvåna mig i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: ja men tacklingen var riktigt ful det kunde gått illa
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
JanT: Efter att ha kollat på tacklingen några gånger så ser det ut som att modoiten "ser" att aarnio kommer och vänder åt "fel håll", lite klantigt av Aarnio att fullfölja tacklingen där. Men det är väl lätt hänt kan jag tänka när adrenalinet flödar.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
JanT: ja vi får hoppas på det men dom slog ju hv så dom e ju i form men hoppas det var en engångs förteelse
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Skulle sitta oerhört fint med en LHC-seger i morgon. Då är glappet tillbaka på 8 sköna poäng. ;-)

SSK har redan tagit tillräckligt med poäng mot topplagen...
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: ja adam e nog omöjlig att få tillbaka men man kan ju alltid hoppas ja lhc får se till att vinna men dom har ju haft det svårt mot ssk tidigare
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
JanT: Jag tror att Brynäs har sumpat sina chanser att få tillbaka AA. DIF lär nog hålla hårt i den killen. Enda lösningen skulle kanske vara om DIF åkte ner i allsvenskan, vilket de inte kommer att göra.

Nej det är bara att inse att Brynäs "återigen"(som Rodrigues skulle ha sagt) har missat en bra spelare.

Hur som helst så det jävligt skönt att få lite distans till kvalseriestrecket. Nu får vi hoppas att inte Linköping får för sig att vara nån slags hjälporganisation som ger bort poäng i bidrag. Fast de vill ju vinna serien så de ger nog järnet imorgon.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: ja i brynäs var han inget vidare han började utvecklas i mora och nu e han en skicklig back något för faxlöv kanske
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
bif 90: Var völ Mora som fick han på benen igen eftersom han fick speltid där.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
JanT: ja nu kan han skjuta det kunde han ju inte i brynäs tröjan men han har ju blivit en bra back måste jag säga
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: Vilken j-a bössa Adam A. innehar!!! Det bara smäller till. Något för Sundlöv att fixa tillbaka till fadershuset om du frågar mig.
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
65selander: ja det va ett läckert mål felsners var inte så dumt det heller
Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
Fyrans sport visade lite på Bäckis sista mål och där var han oerhört stark som sletsig fri i det andra hörnet och vandrade runt bakom målet innan han sprätte upp den.

Kommentera

Sv: MODO-Brynäs IF 9/1-06
GävleLasse: Vi får hoppas trenden håller i sig, att Brynäs är bäst just före uppehållen. Gärna då just före sommaruppehållet....=)
Kommentera

« · 652751 · »