Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08

« · 1017938 · » Till forumet


Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Clarence: De blir slutkörda för att de e gamla och trötta......... eller för att det e jobbigt at spela hockey, vad vet jag, men de var helt klart trötta
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving:
Har sett många, och mycket värre domarinsatser... bortsett från widings matchstraff tyckte jag inte han var så usel faktiskt.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: "
70 Rodrigues: "Seger mot Malmö är ett måste."

för att?"

Annars måste vi vinna borta mot Malmö?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Izah: "Som sagt man såg på slutet att BIFspelarna var slutkörda, fast sett på det hela taget så känns det som en seger at få med sig en pinne..."

The big question är då hur laget kan bli så "slutkört". Senaste matchen gick för 4 dar sen...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Seger mot Malö är ett måste för det är roligare att vinna än att förlora...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
65selander: Ja hur fan han kan missa där är ju en jävla gåta! Tyvär.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Mm ett jävla gnäll, vi tar ju fan en pinne alla fall! Fast som sagt jävlaigt slarvigt att släppa in det där målet.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Precis, det jag såg ikväll var ett lag som gjorde det bästa av situationen och trots alla utvisningar dem emot så spelade de med hjärta och offervilja.

Jag är en stolt brynäsare och en poäng är bättre än ingen poäng eler....
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Ser man till hur spelet var under matchen så skall vi vara djävligt glada över moras ineffektivitet.

Surt ändå eftersom Månsson missade tomt mål också
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Det är inte konstigt att man inte lyckas vinna när Mora har så mcket mer Powerplay. Det är skrämmande och tråkigt att se hur jävla dåliga domarna tillåts vara, de avgör hela matcher.

Jag är inte den som klagar på domaren i onödan, men dra åt helvete vilken parodi det var idag.. det värsta jag sett tror jag.. Känns som hela hockeysverige jublar om vi åker ur elitserien.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jajjen: Ja, min poäng är : Att det inte är superkonstigt att vi efter en hel del spel i boxplay, på bortais,med en tongivande spelare utvisad på matchstraff, i en kvalserie mot ett lag som hamnde före oss i ES och därför bör rankas högre och med (faktiskt just nu) kniven ännu mer på strupen än vi sjunker ihop och blir utspelade.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: "Seger mot Malmö är ett måste."

för att?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
Jävla gnäll som vanligt härinne, en otrolig moral gav oss en pinne som kan bli avgörande i slutändan. Lyfter på hatten för arbetsinsatsen.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Nästa omgång:

Leksand - Mora
Rögle - Västerås
Brynäs - Malmö

Seger mot Malmö är ett måste.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Davey_22: Tolva. Sist. Hurså?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jajjen: Och var hamnade vi i Es ?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
sylf: Får väl hoppas att du också sitter på bussen ;-)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Hoppas träskallarna i Gävle fattar allvaret och släpar sig upp på lördag!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Davey_22: Du är inte oroad över att laget blev fullständigt utspelat mot ES nästjumbo?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Gusten: Det behöver du inte va, jag har ju sagt att vi åker ur!!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Tabellen

1 Brynäs 4 3 1 0 0 15- 7 10
2 Malmö 4 3 0 1 0 12- 7 9
----------------------------------------
3 Mora 4 2 1 1 0 8- 8 7
4 Leksand 4 2 0 2 0 16- 9 6
5 Rögle 4 1 0 3 0 9- 16 3
6 Västerås 4 0 0 4 0 5- 18 0
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Som sagt man såg på slutet att BIFspelarna var slutkörda, fast sett på det hela taget så känns det som en seger at få med sig en pinne...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:
Precis, glad för en pinne och att vi tog 2 från mora...
Inte nöjd med spelet... i efterhand riktigt nöjd med resultatet...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Japp, är övertygad om att boxplayet i första slet rejält på spelarna...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
sylf: " 50-15 i skott!!!"

Tror det var lika illa med tekningsstatistiken, rent bedrövligt hur man kan ge en motståndare sånt handikapp.

1 poäng känns som ett rån. Först kändes det som Mora rånade oss...men det var nog tvärtom.

Angell sämst på plan, knappt ett bra byte.

NU är jag riktigt orolig inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Ska Brynäs klara plats 1-2 måste Markström vara 96%-ig och så ska vi ha samma tur som mot Leksand och Mora. Otroligt att vi inte har torskat på fyra matcher.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jajjen: 15-50 i skott.....2-2 i mål. Godkänd insats. I rest my case.

I en kvalserie på 10 matcher måste 1 poäng borta mot vår Es-kollega vara godkänt, även om vi sjönk ihop på tok för mycket.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Sett till hur matchen gestaltade sig så får man vara glad över den pinne man tog och de två man stal av Mora. Visst var det jävligt tungt med en kvittering med endast sju sekunder kvar men man måste se matchen i sin helthet.

Vi är fortfarande obesegrade och defensiven ser bättre ut även om man förlorade mycket mark ikväll när man gav bort mittzonen.

Boxplayet i första perren tog musten ur våra spelare, det syntes lång väg. Alcén var pigg idag, man kanske skulle ha testat honom i det sista PP't.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Skrämmande dåligt, helt enkelt. Fortsätter de så här går Mora, LIF och Malmö snart förbi i tabellen, det är ett som är säkert.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
96 Artisten: Månsson var bra idag tycker jag. Dock väldigt synd att han inte fick in pucken...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
sylf: Fy f-n vad bittert att tappa så nära slutet men å andra sidan så var vi inte med alls egentligen i matchen. Ser Nästan dåligt att inte Mora klarar av att göra fler mål.

Mora borta är ingen hit
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Orkar inte ens skriva namnet, bravo #14...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
brynasaren: Just ja! Nu känns det bättre efter att ha sett utspelningen. Markström räknas ju ocskå!

15-50 i skott! Mot ett lag som torskat mot Malmö.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
brynasaren: Det är ju bara att brtya ihop och komma igen på lördag
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
aphac: 50-15 i skott!!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Brynäs hade tagit 3 poäng i den här matchen om #1 Månsson hade kunna satt ett öppet mål #2 Angell hade spelat tills matchen var slut, han tappade markeringen fullständigt vid 2-2-målet.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jajjen: Men Markström tillhör ju laget han också.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Isen verkar var riktigt kass, spelarna ramlar ju hela tiden utan anledning!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jajjen:BIF riktigt dåliga ikväll!! Markström bäst
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Var väl mest flax (+Markström) att Brynäs höll så länge. Spelmässigt skilde det en division.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Benägen att hålla med dig
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Benägen att hålla med dig
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Man vinner inga matcher i egen zon. BP är klockrent men försvarsspelet 5 mot 5 är dåligt. Hade vi inte haft Markström i mål så hade Mora vunnit med 3-4 puckar.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
70 Rodrigues : Tycker du är väl hård i din kritik, hade vi haft det här försvarsspelet och hjärtat tidigare under säsongen hade vi spelat slutspel nu.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Skrämmande vilken klasskillnad! Fortsätter Mora lira så här kan dom sno en ES-plats.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
sylf: BP och BIF står på knäna,kan bara sluta på ett sätt.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Tjena på dig själv killen!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Izah: Jo tjena!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: äää Boork är bättre än de flesta, sedan är det ju surt att det blev som det blev
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
sylf: 2-2, dom får skylla sig själva, så jävla uselt spel ska inte äras med en seger. spelet idag var så äckligt likt skiten vi såg tidigare under säsongen, Boorks prägel visade sig idag. Jag skäms.
Kommentera

« · 1017938 · »