Brynäs IF

705148 inlägg · 7953 ämnen

Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08

1019207 · » Till forumet


Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Bahh----> Åker och kollar på lite sämre tillställning på eftermiddagen. ejendahls blir destinationen!

Vad göra när jobbet står för "fiolerna" ??

Vad blir bäst "grabbar" vem skall lotsas fram till vinst där borta ??

Lr är oavgjort det bästa för oss!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
Rafalski: Stick frugan lite kosing och säg att du är tillbaka till 2000 sharp.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
65selander: hade varit kul att åka med upp men tanten har ordnat "myshelg" på hotell, jag lyckades dock att boka bord för middag på O'learys kl 14.30. Tanten tycker både tiden och stället är lite underligt ;-)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Izah: Jag kommer upp baby ;-)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: ok tack men nu har jag lyckats hitta en polare med rätt kanal i tablån.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Macahan:

Japp, tufft och tätt lär bara vara förnamnet. Hoppas verkligen Brynäs går ut bestämt och tar tag i matchen.. ses 15.00 på läkerol arena :D
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Hoppas nu på tre poäng i morgon. Jag vet inte direkt något om Malmö, men det kommer säkert blir tufft och tätt.
Viktigt att de gamla rävarna fortsätter visa vägen.
Kom igen Brynäs!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Men skall inte du upp då?? Så de blir ingen dejt....
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
65selander:

okej .. hamnar ni på ståplats eller? :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
Elving: Har inte koll men tippar runt 20-30st
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
65selander:

Hur många från Brynäs stockholm kommer upp och ser matchen?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
rafalski: Åk med oss i Brynäs Stockholm. 1130 lämnar bussen stan
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Lunkan: Har ringt och kollat med O learys på Centralen och dom visar matchen mellan Brynäs och Malmö i morgon, det ser dock ut att bli mycket folk så tjejen jag pratade med gav mig rådet att boka bord.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Ja verkligen, jag tar åt mig lite där :P förlust imorgon och jag börjar darra, helt klart :P
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
rafalski: Är du 100 på att dom visar matchen där?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
Inte Lakos, jag är Lakosintolerant ;-) Själv kommer jag avnjuta matchen mot MIF på O'learys på Centralen.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Metal Guru: Skönt att veta att vi har ditt stöd... :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:
Jag supporterar sex poäng till er i Malmömötena.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Ja det skulle verkligen smaka fågel med en trea imorgon. Går resultaten fel i morgon så kan paniken smyga sig på, speciellt bland en del supportrar ;)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Skulle vara skönt om vi vinner mot Malmö imorgon, så slipper man nervpressen, med vinst i morgon kanske vi lyckas ta Malmö i två raka då vi kan spela ett avslappnat spel nere i Malmö.

Leksan och Mora får gärna kryssa i om inte två matcher, kanske en! :D
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Som det känns så ligger vi i pole position för ett fixat kontrakt. Visst var poängtappet igår oturligt men samtidigt så kostade det mer för Mora som inte lyckades ta full pott trots total dominans under i princip hela matchen. Mora har gjort ineffektivitet till en konstform ;)

Tre pinnar i morgon och vi är på god väg att fixa kontraktet. En förlust och pressen ökar men jag tror inte att MIF är så pass bra att de kan spöa oss i två raka. Så minst en trea lär vi få.

Det blir intressant att se hur det går i masderbyt. Med lite tur så blir det delad pott i båda matcherna. Men jag tror de vinner varsin.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Ja, precis, jag menar det. menmen, vi ska som sagt klara kontraktet först. :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Ja Lakos skulle säkert passa in i lagbygget men Lintner? nej!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Färjestad släpper Andre Lakos och Richard Lintner. Den förstnämnde kanske kan vara något om vi klarar kontraktet.
Stor stark tvåvägsback.

Även Lintner är ju bra, men det känns som vi behöver stabilare bakåt istället för endast offensiva backar.

Lakos, länk!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Lite svårt att veta hur alla tänker egentligen. Men visst laget går alltid först fast hos idrottsmän verkar lönen gå först!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Izah: Visst är detså men i så fall så får man rata den spelaren. Laget före jaget osv....
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Och sedan finns säkert den variabeln med att vissa spelare kanske inte vill vara här en hel säsong!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Izah: Nej men det faktum att Brynäs var tvungna att matcha seriösa bud från både förlunda och FBK så fanns det inte utrymme för ett vanligt kontrakt då de sociala avgifterna skulle vara för dyra.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Absolut inte. Som jag skrev tidigare så måste Angells setskompetens vara något man behöver i laget annars är han en för dyr spelare. Brynäs är inte i läge att satsa stora pengar på spelare av Angells typ.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Artistkontrakt har väl inte så mycket med lön att göra utan snarare skatten. En "artist" har SINK, Skatten är 15 procent på den skattepliktiga inkomsten exklusive sociala avgifter.

Detta gör ju att "artisten" får lite mer i plånboken än en svensk, men samtidigt måste ju "artisten" betala sociala avgifter i sitt hemland, men på det stora hela är det en fördel att inneha SINK.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

"De kvalitéer som måste prioriteras är stabilt försvarsspel och säkra förstapass."

Håller fullständigt med dig där. Och på den fronten passar inte Angell helt in, eller hur?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Jag vill se att man satsar på två stycken tvåvägsbackar. Spelartyper som exempelvis Tuulola och Sulku.

De kvalitéer som måste prioriteras är stabilt försvarsspel och säkra förstapass.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Jag sa inte att de är klippor i defensiven, men helt okej är de.
Det behövs två backar som kan spela defensivt och göra backjobb på isen varje byte, annars fungerar det inte.. Det förstår väl även du?

Om jag förstår dig rätt så kan vi sätta in en defensivt, riktigt bra back med Angell, sen kan han skita i det defensiva arbetet? då blir det mycket baklängesmål kan jag lova dig.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Varken Åkerman eller Luoma är klippor i defensiven. Vem spelar de i par med? Spelar de med en Sunken som har för vana att överarbeta situationer och gå bort sig nere i sarghörnen?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Det kan och bör diskuteras hur användbar han egentligen är, och hur mycket hans offensiva spel ska få dra ner det defensiva, Angell är trots allt back. Som jag skrev här inne tidigare så måste en back kunna hantera situationer i egen zon och göra defensivt backjobb även om denne är offensivt lagd, Annars har man bara en back på isen och det håller inte.

Titta på exempelvis Mikko Luoma och Johan Åkerman som är grymma offensivt, men även helt okej defensivt.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Både ja och nej. Man saknar en bra partner till Angell. En defensiv klippa helt enkelt. Sen måste man även se på matchbilden. Angell är inte en nyttig spelare i den matchbild som blev igår. Mora låg under och chansade en hel del när de klev på med mycket folk. Angells kvalitéer ligger inte i defensiven utan i offensiven.

Angell har inte haft en bra säsong men rätt använd å kan han tillföra mycket.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Använder Boork honom fel nu också? Angell alltså? han agerar högst osäkert allt för ofta.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Håller med Lasse. Månsson som spelartyp finns det gott om både på marknaden och på sikt också i juniorleden. Bäckströms mackor gjorde honom till landslagsman, utan dem är han en högst ordinär brunkare. Inga speciella handleder, inget unikt målsinne.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: "Men nu är det BRYNÄS intressen som är det viktiga. Skall man behålla en dyr spelare så måste han passa in i lagbygget och tillföra spetskompetens i sin roll. Man kan inte behålla en spelare bara för att han är så bra att han säkert skulle göra succé i ett annat lag"

Där håller jag med dig, självklart så måste man leverera, det har han inte gjort precis som många andra i laget, tyvärr. Brendl är väl den som har gjort det han ska, även Lind.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Som jag ser det så finns det många anledningar till att behålla honom. Östblom hade en tendens att använda vissa spelare på fel sätt. Månsson och Angell är två sådana spelare.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Jag hoppas inte han blir kvar, jag är övertygad om att man kan få lös en mycket bättre back för Angells lön ..
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Om nu Månsson sticker till indianerna så lär han knappast utvecklas speciellt mycket. Han kommer att användas som energispelare som den brunkare han är. I det fallet är det nog snarare frågan om två saker. Lönen och chansen att vinna en titel.

I Nicks fall så lär han vara högvilt i ES många lag söker en offensiv högerfattad back. Det skulle inte förvåna mig om han hamnar i Timrå, Frölunda, Linköping eller Färjestad nästa säsong. Med den begränsade budget som Brynäs har så måste man satsa sina pengar på rätt spelare. I Brynäs är det ingen merit att vara högerskytt eller offensiv back. I den rollen har han försvunnit i mängden. Att han säkert skulle göra succé i ett annat lag finner jag inte som en omöjlighet tvärt om. Men nu är det BRYNÄS intressen som är det viktiga. Skall man behålla en dyr spelare så måste han passa in i lagbygget och tillföra spetskompetens i sin roll. Man kan inte behålla en spelare bara för att han är så bra att han säkert skulle göra succé i ett annat lag.

Jag gillar Angell och unnar honom all framgång i världen men levererar han inte mer än vad han gjort den här säsongen så får han göra succé någon annanstans.

Vad Czarnecki har för spelidé får visa sig precis som det blir med Angell. Passar han in i den spelmodell som man vill spela? Gör han det och man känner att man vill satsa på Angell så skall man förlänga kontraktet men absolut inte som artist.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Synd att ni inte kunde hålla tätt ytterligare 7 sekunder. Då hade jag vunnit c:a 1500 på oddset.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Precis, titta på hela laget, vilka spelare har varit bättre än förra säsongen, dom kan man nog räkna på en hand. Vi vet vad Nick kan och jag är övertygad om att han kommer att komma upp i normal standard och även högre i en bättre klubb än Brynäs. Varför tror du att Månsson sticker till Frölunda, bara för pengarna eller för sin egen utveckling? Hur skulle du själv resonera om du var spelare?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Vad har klubbens framgångar med hans personliga utveckling med varandra att göra? Han är minst lika delaktig i årets brist på framgångar som någon annan.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: Nick får nog inga problem med att hitta en ny klubb om nu så skulle bli fallet. Precis som Månsson så tror jag att han vill utvecklas till en bättre spelare i en bättre klubb som har chansen att vinna, den chansen är tyvärr minimal i Brynäs. Självklart så spelar pengar en jävligt stor roll, om inte den största till och med.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Nej han är inte värd en så hög lön så att den betingar ett artistkontrakt. Det ska bli intressant och se om han blir kvar. Jag tror inte att han blir det med tanke på att han vill ha mer i lön än vad Brynäs tycker han är värd.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Lunkan:

Angells spel har jag ifrågasatt hela säsongen.
Matchen imorgon blir döviktig, hoppas det blir mycket folk. Jag ska illa fall upp dit läkerolen och skrika :P
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jävligt surt att släppa in puckj***eln med 7 sek kvar men sett till hela matchen får vi vara nöjda med en pinne. Lite (läs mycket) oroväckande att vi blir så hårt tillbakapressade mot lag 11 i es samt att vi har så svårt att få ut pucken ur zon. Sen kan man dis(s)kutera Angells spel i egen zon han är inte direkt rejäl om man säger så.

Viktig match i morgon eller?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Det finns ju massor av sätt att räkna statistik och tabeller.
Jag har roat mig med att räkna avvikelser i kvalserien så här långt.
Om man antar att det normala är att slå Rögle och VIK både hemma och borta och att alla andra matcher slutar med hemmaseger………
………då har vi en tabell enligt följande efter fyra omgångar:

Brynäs +4
Mora -2
Knätofs -3
MIF -3

Grejen är alltså att max två av dessa lag teoretiskt kan hamna på plus.

Med en sån tabell är det alltså normalt att vi förlorar borta mot Malmö. Sen har vi dessutom råd att tappa tre poäng hemma sammanlagt mot Malmö, Mora och Knätofs, och ändå hänga kvar i ES (under förutsättning att vi slår Rögle och VIK på slutet).
Kommentera

1019207 · »