1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743499 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
sshs:

Inte helt korrekt..

Kolla gärna den utmärkta statistiken på hockeyligan.se;

Om man tittar på producerade poäng/spelad timme ser det ut så här;

Lauritzen: 2,0 poäng/h

Silfverberg: 1,7 poäng/h

Rödin: 1,0 poäng/h

Med andra ord ligger Silfverberg nära Lauritzen när det gäller detta "effektivitetsmått". Inget ont om Rödin, men han är enligt detta sätt att se det endast hälften så effektiv som Lauritzen. Men jag är övertygad om att Rödin kommer att bättra på den statistiken nästa år!

Huge:

Visst är det härligt med silly season?!

Upplägget från dysterkvistarnas sida är detsamma som alla andra säsonger;

- De flesta värvningar och kontraktsförlängningar sågas rakt av.

- Minst en femma av "landslagsklass" måste köpas in.

- Sundlöv är inkompetent och måste avgå.

- Lagbygget håller på sin höjd medioker Allsvensk klass och allt annat än Kvalserien är ett mirakel.

Vad vore denna GB utan dessa skribenter som ideligen uppvisar en så fantastiskt positiv och inspirerande hållning till sitt favoritlag?

Hence: Förstår inte hur Sundlöv kan vilja ha kvar Lauritzen, den ända anledningen till att han producerar är att han får spela så mycket. Eftersom han är CZ favoritspelare! Rödin eller silfverberg skulle producera minst lika mycket om dom fick chansen

sylf:

Ser inget fel i att förlänga med en spelare som snittar 0,5 poäng/match.

Viktig kugge i lagbygget!

Pettisbif: Hoppas verkligen inte att det stämmer...

sylf: Om det är bra eller dåligt finns det nog delade meningar om. Tappar vi Dackell och Dixon är det bra att Lauritzen stannar så vi får lite kontinuitet. Hoppas bara att Sundlöv inte saltade budet för mycket bara. Skönt att det fortfarande finns eliteserieklubbar som vi kan matcha om spelare

Idag vill jag se Modig/Svensson skriva på (skiter i vem det blir litar helt på Pecka). Samt att Ekholm skriver på och att Sundlöv säger att vi ska ha ytterligare en back av toppkvalitet!

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Bara att gratulera mormor, snart har han förlängt med de flesta hockeyfantomer. Fattas bara en förlängning av Hansens kontrakt med 10 år till.

MarcusElving: Här har du länken som bekräftar att det är så.

MarcusElving: Har nu på morgonen hört rykten på jobbet att Brynäs är och hugger på Richie Regehr från tyska ligan. Ha verkar sanneligen intressant!

Från Timråboken.. Publicerat i Dagbladet Sundsvall tydligen:

LAURITZEN NOBBAR TIMRÅ - STANNAR KVAR I BRYNÄS

Sebastian Lauritzen nobbar Timrå IK.
26-åringen från Njurunda stannar i Brynäs.
- Brynäs har tagit hand om mig på ett bra sätt, säger Lauritzen.

Det har varit mycket snack om Lauritzen här i Brynäsboken, nu vet vi att han blir kvar.

Huge:Det där har jag precis kommenterat. Där jag skrev att Jag hade fel i mina förhoppningar.

Fast det tog ju inte lång stund innan jag ändrade mig. Sent skall syndaren vakna.

Fast jag vaknade i alla fall.... Cz sover fortfarande.

Huge: Fy fan va dryg du är.. Hur många timmar satt du och letade efter det. skaffa ett liv vid sidan av hockeyn för fan..

Jag vet inte om ni har tagit upp det tidigare. Men ett utklipp från Madhawks blogg.

"Någonting helt annat:
Jag kan avslöja att det nu är helt klart att Mattias Ekholm lämnar Mora.
Ett tvåårskontrakt med Brynäs är klart. Ingen bomb, men ni får åtminstone reda på att det blir två år med Brynäs härnäst för JVM-backen.
Tungt för Mora, såklart och väldigt spännande för Brynäs."

GävleLasse: ""Dixon har varit osynlig de sista matcherna. Men han tände ju till som fan förra slutspelet så han kanske vaknar nu med."

Sagt av dig inför slutspelet.
Du antydde alltså att Dixon borde få chansen i slutspelet, eftersom han tände till i förra årets slutspel.
Som sagt: du och CZ verkar ha tänkt likadant ang Dixon inför slutspelet.
Välkommen i gänget som anser att CZ agerade rätt så logiskt och riktigt i det läget...

Jajjen: Pettersson och Glenn fick också nya jobb per omgående. Och Glenn var inte högavlönad.

Peja: Du menar den högavlönade Hermansson som fick jobb efter en vecka?

Källa till...?

Jajjen: Brynäs har också kickat spelare. Och var är din källa?

Peja: Glömde. Den stora skillnaden med SSK är att dom har sparkat två spelare = dubbla löner, medan Brynäs ersatt skadade spelare delvis med försäkringspengar.

Peja: T.ex. SSK - Helenius, Bicek, Yetman, Fredriksson.

SSK hade inte lägre budget än Brynäs. Dom hade lika liten. Men så spelar dom kvalserie också.

Jajjen: Det tog jag ju tillbaka rätt tidigt när Huge och jag diskuterade Dackell. Han påstod att Dixo varit minst lika dåligt. Något jag höll med om.

Jajjen: SSK hade också betydligt lägre spelarbudget än Brynäs enligt tidningarna. Och vilket lag (förutom typ Färjestad?) har egentligen förstärkt laget med en tilltänkt förstaback, förstacenter och ytterligare en pålitlig back? Samt en gästspelande Kudde.

GävleLasse: "Så du vet alltså inte vad bugeten landar på i slutändan? Hur vet du då att Brynäs har den nst minsta?"

1. Jag måste utgå från det som är känt. Jag kan inte gissa mej till siffrorna i kommande bokslut.
2. Spelartruppen ger ingen indikation på att spelarbudgeten är högre än nåt annat lag än Rögle.
3. Fler lag än Brynäs har förstärkt under säsongen = status quo m.a.o.

GävleLasse:
2010-03-21! Dagen innan kvartsfinal 3, dvs. en match innan Czarnecki började möblera om.

Annars hittade jag det här skrivet efter sista grundseriematchen:
"Dixon har varit osynlig de sista matcherna. Men han tände ju till som fan förra slutspelet så han kanske vaknar nu med."

GävleLasse 2010-03-13 23:21

Du tycks tänka som Czarnecki

Jajjen:"Brynäs är Sveriges mest framgångsrika ishockeyförening för andra året i rad. Kan man leda svensk hockeys utveckling på ett tydligare sätt?"

Länk?

Jajjen:Så du vet alltså inte vad bugeten landar på i slutändan? Hur vet du då att Brynäs har den nst minsta?

Här är ett exempel av många där jag tar upp att Dackell borde ha flyttats

arnio:Hahaha...Tränargeni?

Om han var ett geni så skulle ha få igång förstafemman genom att våga ta bort Dackell och stoppa in någon som har mer fart under rören.

Det är snarare bristen på alternativ som gjort att han chansat med detta mot slutet av säsongen och nu i slutspelet. Det är bristen på backar i Brynäs som fött denna idé, inte  något slags genidrag.

Att Ek sedan missat det faktum att man kört med fem forwards i PP i några matcher nu säger ju en del...

GävleLasse Kommentera 2010-03-21 10:41

Jajjen: Be Bylund definera! För mig innebär det inte att ha en massa lag i slutspel, d.v.s bland de 8 bästa.

sylf: Definiera "leda svensk hockeys utveckling".

Jajjen: Och hur utvecklande är det att ha U16, J-18, J-20, damer och A- lag i slutspel?
ETT av dessa nådde framgång, J-20. Resten skämde ut sig, med A-laget i spetsen! Eller har jag missuppfattat det hela, det kanske inte går ut på att vinna??

MarcusElving: Bra för J20

FBK och Frölunda på väg ut ur slutspelet, där kan vi snacka två fiaskon i så fall.

GävleLasse: Fler frågor?

GävleLasse: Kan knappast nån utanför Brynäs organisation svara på.

GävleLasse: Brynäs är Sveriges mest framgångsrika ishockeyförening för andra året i rad. Kan man leda svensk hockeys utveckling på ett tydligare sätt?

Jajjen: Är Nordans, Kokkos och OPGs löner medräknade i den summan? För de har ju tillkommit efter budgeten lades

Jajjen:fortfarande upp till dig att belägga att jag inte sagt det. DU kom med anklgelsen å då får du fan ta fram belägg för ditt påhopp

Jajjen: Antagligen, det var nog en vindpust av det vi såg mot DIF.

GävleLasse: Brynäs har 31 mnkr i spelarbudget. Källa: lokalblaskorna.

Jajjen:Hur ska de leda svensk hockeys utveckling? På vilken nivå? Ska de ta fram flest junisar eller ska de göra något oväntat med A-laget?

GävleLasse: Tror jag säkert. Nu gällde det när.

Jajjen: Upp till dig att belägga. Jag vet vad jag har sagt ioch inte sagt

sylf: Jag tror inte Brynäs A-lag vinner SM-guld nästa år. Däremot tror jag Brynäs kommer att leda svensk hockeys utveckling.

Jajjen: Hur mycket har Brynäs i spelarbudget?

GävleLasse: "Ett sånt påhopp får du fan ta och belägga med argument."

Hjälp mej lite. Visa ditt första inlägg på temat "en rokad mellan Molin och Somervuori. Sedan en degradering till tredjekedjan för Dixon och Dackell."

Bara för att bevisa att du inte är en "facit i hand" tyckare.

Jajjen: Då återstår ju kärnfrågan: Hur kan ett mediokert lag, sexa i serien, inga pengar, ut som en avlöning i kvarten, mycket skador, kunna leda svensk hockeys utveckling och ta SM-guld nästa år?

Jajjen: Czarnecki har gjort det fantastiskt med att tråka ut motståndare i 55 omgångar. Tyvärr funkade inte hans filosofi i slutspelet..Det är där man kan urskilja coacher och Coacher...

GävleLasse: Du kanske menar argument för att Czarnecki är årets bästa tränare i Sverige. Typ, med ett mediokert hockeylag lyckas bli sexa i Elitserien. Med näst minsta spelarbudgeten. Med fler skador än någor annat lag.

Men sånt brukar ju du aldrig kommentera. Du brukar snacka om nån missad timeout i omgång 44.

Jajjen:Att jag skulle vara nån slags "facit i hand" tyckare...

Ett sånt påhopp får du fan ta och belägga med argument.

GävleLasse: Argument för vad?

Jajjen:Japp...

När ska du komma med ett argument då?

« · 1253959 · »