JanT: "Vad vore denna GB utan dessa skribenter som ideligen uppvisar en så fantastiskt positiv och inspirerande hållning till sitt favoritlag?"
Den vore tråkig rent humormässigt, eftersom man trots allt får sig en del glada skratt pga alla tokroliga och tragikomiska synpunkter som kastas fram.
Men mest känns det sorgligt att man kan vara så monumentalt negativ och gnällig till i stort sett allt som görs.
Man undrar vari nöjet ligger för dessa dödgrävare?
Nåväl.
Skönt att ES bästa sportchef än en gång lyckats behålla en eftertraktad spelare: vår egen Gretzky.
Ekholm är förmodligen redan klar, ännu en fjäder i hatten för mormor.
Sen säger jag som Zzz: återstår en defensiv backklippa som tar Hietanens plats, och Silly Season är över för den här gången...
Redigerad kommentar
Hence: "Egentligen visar det inte hela bilden att ens titta på 1:a assist vs 2:a assist. I verkligheten kan det ju vara andrapassen som är den öppnande, beror helt på spelsituationen."
Helt rätt.
Du kan dessutom utveckla det resonemanget till att gälla ex PP.
Det är inte alltid den som målar eller står för assisterna som bör ha cred.
Nån annan kan med sitt spel ha stått för en minst lika avgörande insats.
Sånt här ser både spelare och tränare men vi läktarcoacher stirrar oss ofta blinda på det flashiga. Det är det skiljer dig och mig från en plats på just läktaren och en plats i båset. ;-)
Redigerad kommentar
Inte helt korrekt..
Kolla gärna den utmärkta statistiken på hockeyligan.se;
Om man tittar på producerade poäng/spelad timme ser det ut så här;
Lauritzen: 2,0 poäng/h
Silfverberg: 1,7 poäng/h
Rödin: 1,0 poäng/h
Med andra ord ligger Silfverberg nära Lauritzen när det gäller detta "effektivitetsmått". Inget ont om Rödin, men han är enligt detta sätt att se det endast hälften så effektiv som Lauritzen. Men jag är övertygad om att Rödin kommer att bättra på den statistiken nästa år!