1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743527 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Tväst "MEN som du påpekar så är ju Lindströms påhopp på Dacke så djävla lågt, det är tydligen så man hyllar en trotjänare i hans lilla värld"

Jaså?
Så lät det då inte när Sjödda kördes ur föreningen.
Men i din värld så är ju Bif bäst hur det än ser ut. Att vi tog sista guldet -99 kanske har gått dig förbi. Att syssla med ryggdunkeri och rövslickeri har ju funkat kanon i Bif dom sista åren. Att låta trotjänare spela till dom nästan leds av banan gör ju verkligen att vi leder Svensk hockyes utveckling inte sant.

"MAN HÅNAR INTE, SPOTTAR INTE, KRÄNKER INTE EN BRYNÄSSPELARE.
Den som har behov av det tycker jag skall byta lag, eller sluta skriva här inne!"

Ta inte i så du gör på dig. Annars så kan ju du låta bli att läsa eller vara här inne.

JanT: Lustigt här inne att vissa spelare är såååååååååååå heliga. Inte ett jävla knyst när Mormor gjorde sig av med Sjödda.
Men de klart bättre att ha en C som inte säger flaskhals och som inte kandiderar på ditt jobb.

"Fult påhopp på en av Brynäs viktgaste spelare de senaste säsongerna, baserar du påhoppet på de sista 10 matcherna där han spelade med en knäskada."

Nämen då kanske man ska rehab köra istället eller se till att bli kvitt skadan eller menar du att Dacke är oersättlig?
Och nej jag grundar på det att han måste vara den mest färglösa "C" i hela ES, om te x Davidsson grinar om nått då lyssnar media och dommar men vad händer när Dacke säger något? Ne just det inget.

"Återigen visar du ditt rätta ansikte"

Ja mitt ser man ivf, inte som ditt täck av brun gegga.

JanT:
Att det finns olika åsikter är väl bra, t.o.m. en del som man inte fattar ett dyft av kan liva upp debatten.
MEN som du påpekar så är ju Lindströms påhopp på Dacke så djävla lågt, det är tydligen så man hyllar en trotjänare i hans lilla värld.
Eller försöker han sig på nån sorts humor, platt fall o ytters pinsamt.

Ha gärna åsikter om spelare, laguttagningar o taktik o dyl.men för h.....e

MAN HÅNAR INTE, SPOTTAR INTE, KRÄNKER INTE EN BRYNÄSSPELARE.
Den som har behov av det tycker jag skall byta lag, eller sluta skriva här inne!

teddykgb: Stryk "krävande".

JanT: Är Brynäsare mer pessimistiska/gnälliga/krävande än övriga hockey-fans..tror du ?

blom23:

Ja det gör de.

Skulle profetiorna slagit in hade vi spelat Div I-hockey för tillfället.

Det är samma visa varje år.

Lite av en tradition...

Man blir ganska mörkrädd när man ser många av kommentarerna här inne..
Några av er tror ju redan att det blir kvalserien nästa år, det trodde ni väl innan årets säsong också?

Vilken jävla tur att ni bara är sk läktarcoacher..

Markström är absolut inte oersättlig, med rätt träning över sommaren så har Eddie absolut samma förutsättning..

Tror ni på kvalserien varje år eller?

brynasare76: "Spelgenier saknar vi inte"

Inte?

Jag hittar ett spelgeni, en 18 åring som Cz blev tvungen att släppa fram p.g.a alla skador, annars hade det aldrig hänt.

65selander: Man kan väl utgår från att det inte blir tal om några större utsvävningar. I och för sig blir det xtra Tv-pengar, om vi satsar proportionellt mer av dessa på laget än våra konkurrenter på nedre halvan så lär det väl i alla fall bli ett fall framåt.

Men man får inte glömma att förlängningarna med Lauritzen, Granström mfl.
säkerligen ökade på lönebudgeten. Nordqvist lär väl oxå kosta "retroaktivt"...

Lindström:

"Bara hoppas att dom skriver Dacke på 5+1 år till så han kan gå rakt in i båset som tränare alt sport chef efter det. Han besitter ju oooooootroliga ledar egenskaper och pondus både på isen och ute i landet. Han är helt klar oersättlig.
Hörde att Jofa ska bygga en spark åt han som nån junis får skjuta på så han kan träna med laget oxå."

Fult påhopp på en av Brynäs viktgaste spelare de senaste säsongerna, baserar du påhoppet på de sista 10 matcherna där han spelade med en knäskada.

Återigen visar du ditt rätta ansikte.

Lindström: "tror ni på fullaste allvar att nr 16 är oersättlig?"

Nr 20 menar du?

65selander: Håller med, Ekonomin styr med nyförvärv. Hur som helst så tycker jag juniorkedjan visade mycket positivt i slutspelet så det kan bli en rolig säsong nästa år om dessa fortsätter utvecklas. Hoppas Lauritzen stannar men han får ju inte kosta hur mycket som helst. Om vi ska värva ny forward så hoppas jag det blir en tuff "pain in the ass" forward. Spelgenier saknar vi inte men vi saknar någon som är riktig nagel i ögat även om granis har den rollen till viss del.

Peja: Att ha kvar så många som möjligt och ersätta de som lämnar med sämre spelare verkar vara ett framgångsrecept i Sundlövs huvud

Nu måste jag ha missat något. Vilka spelare har han värvat inför nästa säsong eller gissar du nu bara? Varför gnälla innan man vet resultat?

Är det någon som har koll på hur ekonomin landade för klubben?
Ekonomin är ju intressant med tanke på om vi har råd att värva eller inte.

Lindström: Att ha kvar så många som möjligt och ersätta de som lämnar med sämre spelare verkar vara ett framgångsrecept i Sundlövs huvud. Synd att han inte verkar begripa att Brynäs måste ha betydligt bättre utespelare nästa säsong när målvaktssidan blir betydligt sämre. Backarna har förlitat sig på seriens bästa målvakt under två säsonger, men nu blir det annorlunda.

bradberry: Visst har killen hockey i sig men är han värd lönen som han nu får/fått??
Många tycks vara helt fart blinda här inne, vi värvar backar som knappt fått pubis bara för vi MÅSTE ha vissa spelare kvar i truppen. Helt plötsligt så får vissa spela kosta hur mkt som helst att ha kvar.

Tror ni på fullaste allvar att nr.16 är oersättlig?

sshs: "Brynäs mot SM-guld om 2-4 år"

Det var ju 2 år sen han kläckte ur sig den utopin, således är det nästa säsong eller, hemska tanke, säsongen efter det som vi återtar tronen. Lauritzen kommer att vara en starkt bidragande orsak och dominera isen fullständigt, visa hur man VERKLIGEN utvecklar svensk hockey. Får bara mormor fatt i Simon Skoogs telefonnr så är det klappat och klart, då har han fått in ytterligare en drömspelare i sitt eminenta lagbygge.

KS NÄSTA!!

Redigerad kommentar

sshs: Sen är ju såklart Lauritzen värd sina 110-140" i månaden.... Wännström och Rhodin skulle ha kostat ca 8500 kr st så oj vad mormor håller i kassan bra.
Så minst 2 st landslagsbackar ska väl han kunna ta fram slantar till när man skriver 2års kontrakt med en dussin lirare.
Bara hoppas att dom skriver Dacke på 5+1 år till så han kan gå rakt in i båset som tränare alt sport chef efter det. Han besitter ju oooooootroliga ledar egenskaper och pondus både på isen och ute i landet. Han är helt klar oersättlig.
Hörde att Jofa ska bygga en spark åt han som nån junis får skjuta på så han kan träna med laget oxå.

Gurra88: "Varför skulle vi ha minsta lilla fördel av att lauritz va med.. han va bra i en match.. "

- Länge sedan jag läste något så taffligt. Du utstrålar okunnighet med dina sarkastiska sågningar av en spelare som varit en av våra bärande forwards. En av få som bryter det defensiva mönstret och kan göra det oväntade.

Det tog tid för Basse men denna säsong har han bara blivit bättre och bättre. I slutspelet absolut en av 5 bästa forwards...

Vi lever i ett fritt land och man får tycka vad man vill. Kan bara konstatera att du inte kan ett skvatt om hockey...

Huge: Jag gråter av skratt.. och tänker.. ska kolla lite på gamla gretsky video.. inte fan ser jag nån likhet i spelet överhuvudtaget med Lauritz.. möjligen gluggen mellan tänderna?

Hence: Nej men han tar upp plats där vi kunde värvat Videll eller Jonas Andersson. Tycker även att det är synd om Wännström och Rhodin som borde få chansen. Dom kan ju inte täcka upp över Lautitzen men dom borde ändå få chansen.

Huge: Jag skulle inte använda de överorden, men jag är positiv till att han fortsätter i Brynäs, och tror att han kan bidra ännu mer till laget nästa säsong.
Det betyder inte, vilka vissa verkar tro, att jag inte vill se spetsvärvningar till Brynäs offensiv också. Jag har svårt att tro att Lauritz lön är något som står i vägen för såna ambitioner.

Huge: Blir trevligt i kvalserien nästa säsong!

Hence: Ja, det är ju det som är Gretzkys styrka: att han både jobbar stenhårt och är allmänt jobbig för motståndarna rent fysisk, trots sin relativt medelmåttiga fysik.
Och att han är en riktig finlirare.
Som sagt: en viktig kugge i laget är säkrad för minst 2 år framåt.
Bra jobbat, mormor.

Huge: Visst kan det vara så, men jag har sett att Lauritzen faktiskt slagit de avgörande flashiga passen vid flera tillfällen, också.

sshs: Precis.. men om huge får bestämma ska vi förlänga med alla.. och hoppas att vi kan vinna ytterligare en match i kvarten nästa år.. men det han missat är att vi inte har nån markstöm längre.. så ska förbannat mycket till för att ens vara i närheten

Huge: Precis..fattar inte heller vad du gör här inne.. Du skulle ju kunna stå en halv meter bakom CZ och slickat honom i röven när han så önskat?

Huge: Han är ju inte dålig, men om brynäs vill vara bättre än förra säsongen borde dom inte förlänga med honom!

Hence: "Egentligen visar det inte hela bilden att ens titta på 1:a assist vs 2:a assist. I verkligheten kan det ju vara andrapassen som är den öppnande, beror helt på spelsituationen."

Helt rätt.
Du kan dessutom utveckla det resonemanget till att gälla ex PP.
Det är inte alltid den som målar eller står för assisterna som bör ha cred.
Nån annan kan med sitt spel ha stått för en minst lika avgörande insats.
Sånt här ser både spelare och tränare men vi läktarcoacher stirrar oss ofta blinda på det flashiga. Det är det skiljer dig och mig från en plats på just läktaren och en plats i båset.  ;-)

Huge: HAHA .. men för helvete huge.. Varför skulle vi ha minsta lilla fördel av att lauritz va med.. han va bra i en match.. sen totalt värdelös innan han blev skadad..Skadad kom mycket lägligt.. då juniorerna förmodligen fick ännu mer utrymme och störde djurgården på allvar..något lauritz aldrig gör med sitt snurrande runt sig själv..

Gurra88:

"Absolut , men som mest i lauritz fall där han fått pucken på sig innan någon slutligen passat fram den till givande mål..

Fy fan va trött jag är på den lilla dvärgen.."

Det där var ännu en höjdpunkt från dig.

Är det hans längd du i själva verket retar dig på?

Gurra88: Det har nog inte undgått någon att du tycker så. Däremot verkar all form av relevanta argument undgått dig.

Redigerad kommentar

Huge: Den här Richie Regher verkar intressant, spelar i Eisbären Berlin och producerar bra med sin högerbössa....

Jag skulle dock föredra brorsan...

JanT: Det enda skämtet i den här frågan sitter i en soffa nere i Småland.
Och det är INTE dig jag tänker på....

Självklart så gäller inte statistiken när den talar emot gurra.
Den gäller bara när den talar för hans sak.

Hade inte Gretzky fått den där armbågen i ansiktet av Ragnarsson så hade vi varit betydligt närmare en vinst i kvarten.
Han kan göra det där lilla extra med pucken och är en viktig kugge i laget.
Att man öht kan ifrågasätta hans plats i truppen säger en del om hockeykunskaperna hos avsändaren....

Hence: Absolut , men som mest i lauritz fall där han fått pucken på sig innan någon slutligen passat fram den till givande mål..

Fy fan va trött jag är på den lilla dvärgen..

Hence: Visst är det så.

sshs: Kul att du inser faktum!

JanT: Egentligen visar det inte hela bilden att ens titta på 1:a assist vs 2:a assist. I verkligheten kan det ju vara andrapassen som är den öppnande, beror helt på spelsituationen.

Gurra88: Vi kan även ta och jämföra med Ove Molin som har i stort sett samma roll som Lauritzen i PP;

Ove hamnar på 1,9 poäng/spelad timme.

m001: Okej men Lauritzen är en av brynäs bästa spelare. fan vad glad jag blir om han blir kvar! Brynäs mot SM-guld om 2-4 år

JanT: "Vad vore denna GB utan dessa skribenter som ideligen uppvisar en så fantastiskt positiv och inspirerande hållning till sitt favoritlag?"

Den vore tråkig rent humormässigt, eftersom man trots allt får sig en del glada skratt pga alla tokroliga och tragikomiska synpunkter som kastas fram.
Men mest känns det sorgligt att man kan vara så monumentalt negativ och gnällig till i stort sett allt som görs.
Man undrar vari nöjet ligger för dessa dödgrävare?

Nåväl.
Skönt att ES bästa sportchef än en gång lyckats behålla en eftertraktad spelare: vår egen Gretzky.
Ekholm är förmodligen redan klar, ännu en fjäder i hatten för mormor.
Sen säger jag som Zzz: återstår en defensiv backklippa som tar Hietanens plats, och Silly Season är över för den här gången...

Gurra88:

Varsågod, här kan du räkna runt på första- och andraassist som du vill. Slutspelet är ej inräknat.

Nummer Namn Matcher Mål 1a ass 2a ass Poäng
8 Eero Somervuori 55 19 15 10 44
14 Stephen Dixon 53 20 10 5 35
12 Andreas Dackell 48 9 15 9 33
29 Magnus Kahnberg 55 20 5 6 31
11 Juuso Hietanen 55 12 4 13 29
21 Ove Molin 53 4 19 6 29
31 Jonathan Granström 55 10 13 4 27
16 Sebastian Lauritzen 46 7 10 8 25
24 Mads Hansen 49 4 7 8 19
39 Jonas Nordquist 33 5 8 6 19
33 Jacob Silfverberg 48 8 5 3 16
10 Peter Nolander 47 3 5 7 15
13 Emil Sandin 41 2 5 5 12
19 Calle Järnkrok 31 4 3 3 10
22 Jörgen Sundqvist 50 5 3 1 9
37 Alexander Sundström 50 4 4 1 9
9 Niclas Andersén 42 3 2 1 6
32 Petri Kokko 8 1 3 2 6
18 Anton Rödin 33 1 1 3 5
15 Simon Bertilsson 32 1 1 2 4
20 Lars Jonsson 8 1 0 3 4
5 Simon Löf 42 0 0 3 3
3 Ossi-Petteri Grönholm 16 1 0 0 1
4 Victor Berglind 5 0 1 0 1
17 Daniel Hermansson 18 0 0 1 1
25 Jacob Markström 43 0 0 1 1

Gurra88:

"Precis.. lauritz är ett skämt.."

Och det baserar du på vadå?

Kan du inte inse att ditt eget "tyckande" på något sätt går att belägga i den statistik som faktiskt är ett av de mått som man bedömer hockeyspelare utifrån?

sshs:

Riktigt iaktagelse, visst spelar PP-tiden in och den är inte specificerad i statistiken.

Dixon/Dackell/Somervouri har givetvis fått extra draghjälp av detta faktum!

Jag tror de spelar mer PP än den gode Lauritzen.

Gurra88: Men Sundlöv sa att han ville ha mer spetskompetens i laget.. Dackell kommer förlänga så står vi där med så gott som lika lag som denna säsong

Gurra88:

Spelar det någon roll i sammanhanget?

Så vitt jag vet räknas även dom poängen....

sshs: Precis.. lauritz är ett skämt..

JanT: Slå gärna ut ett snitt på hur många av hans poäng som är andra assist..

JanT: Jo men hur många minuter har Rödin och Silfverberg i PP?

JanT:

Våra 3 poängkungar har följande stats;

Eero: 2,7 p/h

Dixon: 1,75 p/h

Dackell: 1,7 p/h

Med andra ord är "Basse" en effektiv rackare som utnyttjar sin istid väl!

« · 1254059 · »