1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446777 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Huge: Jag får det till 8 backar.. I alla fall om man ger berglind chansen...Och allt pekar ju på det

GävleLasse: För att ge en lite mer ev nyanserad bild av Clark så hittade jag följande inlägg i Sportexpressen, när han tydligen var aktuell för Modo:

"Haha, undrar om Modo har scoutat denna back.
Kommer själv från Finland, och vet att han är bedrövlig i sin egen zon, men stått för 25 poäng framåt.
Många fans från Helsingfors har nog velat att han hade sparkats.."

Visar förhoppningsvis bara att det även finns okunniga och onyanserade läktarcoacher i Finland....    ;-)

GävleLasse: Helt plötsligt hoppas jag att Nolander stannar.

Jonsson-Andersén
Clarke-Sunken
Ekholm-Nolander

Känns ES-mässigt tamejtusan!

GävleLasse: Jo, jag skrev väl det: vi har 7 backar om inte nån junior plockas upp, isf har vi 8 st klara.
Tror dock att Nolander förlänger, han brukar ta tid på sig.

Huge:Mjo.. Nolander skulle mycket väl kunna bli kvar. Fast man vet ju inte vilka lockrop har får från andra klubbar.

Spelar han för en lön värdig en spelare i tredje backpar?

GävleLasse: Har lite svårt att se Nolander få en mer framträdande roll och därmed motsvarande förhöjd lön i ett annat lag, jämfört med vad han haft i Brynäs. Om han nu inte tänker varva ner i nån lägre division, vilket inte känns troligt.
Mkt hänger nog på det sociala för hans del, men osvuret är bäst.
Han verkar ju ha tvekat om förlängning tidigare, eller så handlar det bara om maskhållning eller att han helt enkelt av naturen är en saktfärdig och försiktig general som inte tar några förhastade beslut i onödan.

Redigerad kommentar

Huge: Varva ner då låter Leksand som ett bra alternativ ;) får säkert en rejäl slant oxå...MEN han är nog för ung för att dom ska vara intresserad

Dale Clarke! Hoppas verkligen att han kommer att tillföra det man tappat i Hietanen. Nu räcker det med backar, Bertilsson kör vidare som 6:e back och Löf samt Berglind som 7-8:e. Nolander får gå.

Zzz: Jag som hade hoppats på Granak. Nåja, hoppas Clarke får en lyckad tid i Brynäs. Någon som vet hur långt kontraktet sträcker sig?

Skitstöveln: 1 säsong.

Skitstöveln: Nackdelen med Granak är att han är leftare, därför tror jag Clarke är ett bättre alternativ. Dessutom får in en lite äldre spelare med rutin någon jag tror vi kommer att behöva om vi ska spela in fler unga backar.

Huge: När Cz vunnit nått. Ja då så ska jag acceptera honom som en likvärdig tränare till Melin.. Men jag tror aldrig det kommer hända, vilket jag står fast vid..

I övrigt. Clark.. Hoppas han inte bara är elitprospects-scoutad av sundlövet.. Känns bra med en transatlant där bak. Däremot är jag tveksam om han är den profil och den som tar en fight när så behövs.. tveksam till de.

hur som haver mer spännande än granak..

Gurra88: "Däremot är jag tveksam om han är den profil och den som tar en fight när så behövs.. tveksam till de."

www.youtube.com/watch?v=DtSv6hanZhU

www.youtube.com/watch?v=_UC1uvUD7ZQ&NR=1

Zzz: var också den enda fighten va? som jag också hittade på youtube.. Ja hur som haver. Kan bli bra. Men jag efterlyser fortfarande den där stora defensiva klippan med hårda nävar:)

Clark känns som ersättare till Hietanen rakt av..

Brynäs kommer att få ett helvete med att behålla alla världsklassjuniorer. 92:an Rensfeldt måste få speltid snart. Rankad tvåa av svenskarna inför draften. Bara Järnkrok före. Johan Larsson, också 92:a, måste också stå på tur. Alldeles nyss gjorde han tre av Sveriges fyra mål mot USA i J18 VM. Det kostar på att leda svensk hockeys utveckling.

Gurra88: Hittade dessa två när jag skumade igenom. Spelar ju egentligen ingen roll hur många fighter han tar, det intressanta är väll om han spelar resolut som står upp framför mål.

Jajjen: Dom kommer säkert att få speltid i år, dock är det ingen brådska. Grabbarna fyller 18 i år så jag tror inte att dom sticker bara för att dom inte får spela från säsogns start.

Gillar att Clarke är en duktig skridskoåkare, älskar spelare med bra fart och drag under grillorna. Annars verkar han ju vara ganska komplett som spelare om man läser på EP. Undrar dock om han kan ersätta Hietanen offensivt? Dock har vi ju Lasse som kommer in som ett nyförvärv gentemot förra säsongen och han ska ju kunna producera offensivt.

Härligt med lite kanadensisk killer instinct på backsidan, hoppas han är en duktig tacklare.

Skönt att det var en lite äldre spelare med rutin som kommer in, jag har ju varit inne på att backsidan varit lite ung.

I intervjun ger han ett seriöst intryck tycker jag. Han verkar ha stora ambitioner med spelet i Brynäs, det gillar jag..

Förläng med Nolander nu så ska detta bli helt okej, hoppas jag!
Nolander hade väl trots allt bäst plus/minus av våra backar förra säsongen?

Jajjen: "Det kostar på att leda svensk hockeys utveckling."

Ja, nu väntar vi med spänning på att damlaget tar ett steg till och att a-laget tar sig till semi, då jävlar!

sylf: Dream on...

Zzz: absolut.. helt klart viktigast.. sen om man tar det ett steg till.. underhållningsvärde..

Lars Jonsson 95 kg, Mattias Ekholm 91 kg, Dale Clarke 86 kg

Det är välbehövliga 272 kg i försvaret!

Jag är i alla fall försiktigt optimistisk...

"- Det känns som att vi är ganska klara med laget. Det är en målvakt som återstår, men vi ligger till bra där, säger sportchefen Mikael Sundlöv."

hoppas han inte är seriös..
behöver en sniper!

MarcusElving: Sjögren från Ouögle vore inte heller fel att få in i laget......

sylf: Nej, det vore inte alls fel.. Jag har läst lite här och där att Brynäs är ute efter honom också, men det vet man ju aldrig.

Lite bilder på Clark när han glider omkring och lattjar med puck i intervjuinslag...

www.youtube.com/watch?v=XZgvwIXZOeI&feature=related

Redigerad kommentar

"- Det känns som att vi är ganska klara med laget. Det är en målvakt som återstår, men vi ligger till bra där, säger sportchefen Mikael Sundlöv."

Jaha ja, inga framstegsambitioner där inte, med andra ord. Den där Clarke kanske inte är så dum, men laget så här långt ser inte alls bättre ut än säsongen som gick.

MarcusElving: Enligt Korklöv så är ju truppen spikad förutom en till målvakt och oavsett om Dixon lämnar. Då står vi där med en trupp som är starkt försvagad på målvaktssidan, lika försvagad på fwd sidan, men bättre på den position vi redan var bra på, backsidan. Vad är det för hockey som bjuds nästa säsong?

Brendl 30+ mål
Widing 25+ mål
Dixon 20+ mål

Utan att ersättas, säger sig självt att det inte kommer att bjudas nåra klang&jubelföreställningar i LA nästa vinter. Hoppas "sveriges bäste sportchef" mörkar läget, annars är han dummare än jag trodde!

sylf: Ja, han är skittaskig som inte köper ett par landslagsspelare. Vad har han emot Brynäs?

sylf: " Hoppas "sveriges bäste sportchef" mörkar läget, annars är han dummare än jag trodde!"

Ja, dummare OCH fattigare, kanske. Nej, det här är illavarslande. Å andra sidan inget nytt när det gäller Sundlöv och Brynäs att vid den här tiden på året snabbt slå sig för bröstet över ett par nya spelarköp och sen självnöjt stänga butiken och tycka att man har ett topplag i vardande säsongen som kommer...

Jajjen: Fan vet, men nåt är det. Sjukskrev sig i KS, värvar som en åsna, boxas i spelargångarna etc. Han vill oss ont!!

Clarence: Du måste ha missuppfattat. Det har inget med pengar att göra. Bara dumhet.

Jajjen: Jag som trodde det hade med kvinnornas medellivslängd i Ockelbo att göra?

sylf: Ja, jag säger ju det! Hade jag varit sportchef hade jag värvat Sjögren, OEL, Granak, Sjögren, Videll och sen rundat av med Ville Peltonen. Hur svårt kan det va?

Jajjen: Tack, då vet jag det!

Clarence: Det är lugnt!

Förra året sa han ju så här också, men då kom det ju in två till..
men då hjälpte ju supportrarna till också, och det tror jag inte skulle hända igen i år iallafall

Jajjen: Ville Peltonen? Är det du som ÄR Sundlöv?

sylf: Å varför i h-vete sänker inte Sundlöv biljettpriserna. Tog han 20 spänn för biljetterna skulle det bli fullsatt varje match. Hur svårt kan det va?

Å så gör kringarrangemanget lite hetare. Strippklubb å fyrverkerier å så sänk biljettpriset. Så hade ja gjort. Fan va dum han e!

leovalkama: "Förra året sa han ju så här också, men då kom det ju in två till.."

Vi får hoppas på det även i år!

"men då hjälpte ju supportrarna till också, och det tror jag inte skulle hända igen i år iallafall"

Vi får i n t e hoppas på det i år! Ett skamligt och genant tilltag av en elitförening. Konkurrentklubbarna och hockey-Sverige ska inte få skratta åt Brynäs fattigdomsbevis en gång till, tack!

Jajjen: Han kan ju börja i liten skala och strippa själv, avsluta med en brakskit och tändsticka och se om det drar folk. Givetvis gratis entre´!

Clarence: "hockey-Sverige ska inte få skratta åt Brynäs fattigdomsbevis en gång till, tack!"

Den biten sköter ju klubben själva så bra. Går alltid ut med att man inte har nåra pengar och uppträder som den fattiga kusinen från landet.

sylf: Så här vill jag att Brynäs ska se ut nästa säsong:

Nicklas Bäckstrom
Eric Belanger
Matt Bradley
Jason Chimera
Eric Fehr
Tomas Fleischmann
Boyd Gordon
Mike Knuble
Brooks Laich
Anton Rödin
Brendan Morrison
Alex Ovechkin
Alexander Semin
David Steckel
Scott Walker
John Carlson
Joe Corvo
John Erskine
Mike Green
Shaone Morrisonn
Tom Poti
Jeff Schultz
Tyler Sloan
Jose Theodore
Semyon Varlamov

Clarence: Det var på sätt och vis det jag menade, tror dom flesta av oss brynäsare bara skulle skämmas.
Det skulle jag gjort iallafall.

Jajjen: Var tog Ville Peltonen vägen?

Clarence: "Ett skamligt och genant tilltag av en elitförening."

WTF! Är du amish?

sylf: Glömde honom. Byt ut Eric Fehr. Han är i alla fall tvärslut. Och idiot.

sylf: Och fattiga,hjälplöse kusinen från landet, skulle du kunna lagt till. Hjälplös verkar ju föreningen vara när det gäller ekonomin eftersom de aldrig lyckas få den bra.

« · 1257309 · »