EskilstunaLasse: Har inte Brynäs åtgärdat kommunens synpunkter på alkoholhanteringen? På samma sätt som Luleå, SSK m.fl. idrottsföreningar har gjort efter liknande invändningar. Visa mej en verksamhet, med mer än 12 månader på nacken, som inte har gjort ett misstag.
Du har en imponerande hög svansföring i moralfrågor. Är det en supporters viktigaste uppgift?
Jajjen: Så du menar att "Välskött på alla sätt" lämnar öppningar för "småsaker" som indraget alkoholtillstånd?
Gozzi skall ju träffa Brynäs för att diskutera en eventuell anställning. I hans fall ligger det väl rätt nära till hands att tala gott om föreningen i fråga?
JAG har inga ambitioner att söka tjänsten så jag har inte det "hindret" att säga vad jag tycker...
Om definitionen är bu eller bä spelar ingen roll i det här fallet i och med att vi uppenbart har olika definitioner...
Jajjen:Allt är väl inte svart eller vitt? Precis som jag skrev till 28:an nyss..
Exempel. Hade Brynäs varit "välskött" så hade man tex inte varit i riskzonen att bli av med alkoholtillståndet...
EskilstunaLasse:
Inte; "Jag har sökt jobbet, trots att det är en skitförening" alltså...? ;)
Jajjen: Givetvis inte. Men dt är ju aldrig fel att tala väl om en förening man KANSKE skall söka en tjänst hos.
Det trodde jag framgick. Men man kanske måste vara övertydlig...
Jajjen:
Menar bara att SC-jobbet troligen utvecklats nått enormt sedan MS för 10 år sedan snubblade in genom den kontorsdörren...
Miljön o kraven gör att några läroår finns det inte utrymme för...
Jag hoppas att det är som de säger (för Brynäs talar väl alltid sanning, eller?) att jobbet är attraktivt...
Länkar t en kille där resultat o person inger respekt, dessutom öppen o kommunikativ
tjugo8: Finns ingen som inte kommer ha nån surdeg i bagaget. För vad det är värt, Gozzi har alltid gjort ett gott intryck när han snackat med media. Där ligger t.o.m. Sundlöv i lä ;-)
I alla fall kul att jobbet är attraktivt. Eller som Gozzi uttrycker det: "Brynäs är en bra och trevlig klubb som är välskött på alla sätt." Nubben uttryckte nåt liknande. Inte riktigt samma bild som EskulstunaLasse, Lindström mf.l. ständigt målar upp.
Redigerad kommentar
tjugo8: Ah, jag tyckte jag såg namnet Wikegård.. oavsett så lär såna tendenser (om de nu finns några) att komma fram under samtal och intervjuer med vederbörande. Man kikar väl en hel del på refernser och liknande.
OM man nu ens skall ha en sportchef...
Peja: Håller med dig och gillar tanken att det kan bli Gozzi.
Sedan att han tagit AIK från div1 till SM-semifinaler osv, så måste jag ändå säga att det gäller att ha otroligt bra koll som sportchef. Visst vissa spelare över andra sidan Atlanten kan man kanske inte hålla jättekoll på men sedan handlar det otroligt mycket om tur också. Att Sundlöv tex värvade Scott som visade sig vara en fruktansvärt bra värvning är ju som att titta på Saik och deras värvning i Holloway..
Tycker det är jävligt tråkigt att Sundlöv slutar då jag inte ville se honom ersatt (som vissa andra här inne) men nu är det som det är och då tycker jag att Gozzi är ett riktigt bra namn.
De enda två namnen jag direkt känt NEJ till är Strömberg samt Nubben. Dessa två anser jag inte har nånting att hämta som SC i BIF.
MR Bif:
Om Andersén är klar är det bara Scott eller hans ersättare som ska in...
Drar Scott o det drar ut m ersättare kanske den landar på nya...
Annars silly over and out!
Peja:
Gozzi tror jag vore grymt, ute o scoutar nu...
Föreslog honom förra året...
Mmmm...så tar Goz med sig Melin hit också...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Och Gunderson till Örebro?