1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743570 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
bizon: Så du tror på fullt allvar att CZ:s facit i Brynäs skulle ligga honom i fatet hos en framtida arbetsgivare, bara för att Brynäs ev valt att inte förlänga av fullt naturliga skäl och som öht inte har nåt med missnöje med CZ:s jobb att göra?

Herregud....
Du börjar mer och mer låta som nån konspiratorisk rättshavererad privatspanare kring Palmemordet.

Peja: Han FÅR INTE bygga vidare, han bygger för dåligt!

Från den 11:e mars 2010:

Brynäs har förlängt kontrakten med samtliga i sin tränartrio. Huvudtränare Niklas Czarnecki, tillsammans med assisterande Tommy Jonsson och Janne Larsson, har alla skrivit på kontrakt för ytterligare två år.
-Jag trivs bra i Brynäs på alla sätt och vis, och känner att vi fortfarande kan utvecklas. Jag vill bygga vidare på det vi startat och fortsätta utveckla det arbete som vi påbörjade för två år sedan, säger Czarnecki till klubbens hemsida.

Varför skrev Czarnecki på för två nya år? Varför vill han inte längre bygga vidare?

sylf: "Vad ska man förhandla om när inte kontraktet går ut? Vad är det för bud som ska sockras?"

Mitt resonemang utgår ifrån att CZ valt att inte förlänga kontraktet, dvs utnyttja sin option.
Och att Brynäs i det läget (om man vill) har möjlighet att sockra de villkor CZ ev ställer för att förlänga, om det nu är så att CZ är missnöjd och vill ha ex högre lön för att förlänga.
Eller står det ristat i sten att Brynäs inte får kontraktera CZ bara för att han nu valt att inte utnyttja sin option?

Förstår du NU vad jag försöker få fram?

Huge: NÄR ska du fatta att BIF INTE vill ha han kvar,han väljer att säga upp sig för det ser bättre ut för framtida uppdrag!

Huge:" Helt normalt om parterna ex ligger i förhandlingar om en ev fortsättning men ännu inte kommit överens.
I det läget är det väl kutym och standard att man INTE förlänger per automatik eftersom man inte är överens om de fortsattat villkoren."

Vad ska man förhandla om när inte kontraktet går ut? Vad är det för bud som ska sockras?

Allt det du skriver om gick man förmodligen igenom förra året, när det skrevs ett 2 års kontrakt, som kan brytas (BRYTAS) av nån av parterna!

Det är ju DU som har både läs och skrivsvårigheter!

Huge: Hur som helst så är det ganska amatörmässigt av både NC och Sundlöv att släppa denna möjlighet till vild spekulation som kan komma att allvarligt påverka lagets prestation. Om det inte redan har gjort det med tanke på reultaten efter uppehållet.
Om det nu är någonting på gång åt endera håll så slutför det snabbast möjligt så att laget kan fokusera med full kraft på träning och matcher.

sylf: "Ett förtydligande:
NC´s kontrakt går INTE ut!
Han har ett år kvar, det kan brytas av honom själv eller Brynäs."

Eftersom inte du heller verkar ha nån läsförståelse så ska du få ett förtydligande:

När jag talar om att CZ:s kontrakt går ut så menar jag självfallet att hans "ordinarie" tid sas går ut och att han inte valt att förlänga via sin option på ytterligare 1 år.
Vilket framgår av sammanhanget i övrigt i mitt inlägg.
Borde du ha begripit om du läst inlägget.

Om jag fick välja som ersättare hade jag tagit: Roger Melin men han har ju förlängt med AIK , kan det finnas någon klasul om AIK åker ner i Allsvenskan att han kan bryta kontraktet för en elitseria klubb ?

GävleLasse: Snarare inte helt oväntat att du fortfarande har jätteproblem med läsförståelsen.
Var och när har jag garderat mig?

Sa redan i höstas att jag gärna ser en ny kraft till nästa säsong, och det tycker jag fortfarande.
På vilket sätt skulle det vara en helgardering?

Huge: Inte helt ovntat att kör med ditt helgarderade svammel.

Tänk om du kunde ha en åsikt nångång hahaha

bizon: Dom flesta spelare,oavsett lag och tränare, är säkert nöjda om det man får höra en ny röst efter 3 år.
Svårare är det inte.
Behövs inga konspirationsteorier och insideinfo från utomstående som känner nån kompis till brorsan som i sin tur känner nån som känner syrrant till nån junis i laget....

Gurra88: Alltså, nyss var det väl helt rätt att förlänga Czarneckis kontrakt?

Huge: haha. din räv.. Nu förbereder du dig på att CZ får lämna och då är det såklart helt rätt beslut. Testa att tyck nått nån jävla gång

Huge: Oj, snacka om att helgardera sig!!!!

Ett förtydligande:
NC´s kontrakt går INTE ut!
Han har ett år kvar, det kan brytas av honom själv eller Brynäs.

Bara att börja om med garderingarna!

Huge: Och JAG kan säga att man INTE är nöjd med NC oavsett vad du kommer att säga,och JAG vet att dom flesta spelarna är nöjda att han ger sig av!

bradberry: " Sundlöv hade kunnat svara annorlunda, medge det! Helt klart ett uttalande som  väcker funderingar... Om Sundlöv gillar Cz så är det ett märkligt sätt att uttrycka sig på. Kanske inte så mediasmart? Eller så är det just det det är... :)"

Visst hade Sundlöv kunnat svara annorlunda.
Men tror du i ärlighetens namn att det hade spelat nån roll för alla konspiratoriker härinne?
Dom hade ju ändå tolkat Sundlövs ord som mörkningar eller antydningar om att man inte varit nöjd med CZ.

Jag begriper faktiskt inte all den uppståndelse som medias sedvanligt vinklade och oseriösa artiklar verkar ha skapat?
Det handlar ju bara (som vanligt) om att tjäna pengar på folk som sväljer allt med hull och hår.

CZ:s kontrakt går ut och ingen av parterna har förlängt innan deadline.
So what?
Helt normalt om parterna ex ligger i förhandlingar om en ev fortsättning men ännu inte kommit överens.
I det läget är det väl kutym och standard att man INTE förlänger per automatik eftersom man inte är överens om de fortsattat villkoren.

Eller så är det inte märkvärdigare än att båda parter känner att 3 år känns bra och att man kan skiljas i vetskapen att båda parter är och varit nöjda.
Jag utesluter ingenting, inte ens att Brynäs sockrar sitt bud till CZ och att han isf blir kvar ytterligare 1 säsong.

Tror dock som Zzz att det blir en ny kapten på skutan och det känns bra.
Vilket jag framhöll redan i höstas när saken ventilerades härinne i nåt sammanhang.
Boork fick klubben på rätt köl från grunden, CZ har utvecklat laget och fått lite stabilitet i det hela och nu kan det vara läge att utveckla ytterligare.
Är väl isf nåt i den stilen och inget annat, som JAG tycker mig läsa mellan raderna i både Sundlövs och CZ:s uttalanden.

Johnny Bravo: Konstigt att han hade gjort en riktigt bra säsong i AHL alldeles före ankomsten till Medelpad då...

Zzz: Ja, det räcker väl att ni erbjuder gratis lunch på Pizza Hut :)

Bissett19: Ha ha ja nog är det så nog.
Kanske hjälmen trycker så så att spelet blir lidande?

Hursomhelst det får bli er huvudvärk nästa säsong :)

Johnny Bravo: Kanske dags för Sundlöv att nypa honom nu för en spottstyver.
Nu när ni har gjort honom förmögen =).

Redigerad kommentar

Zzz:

Så går det med dåliga fystränare som Timrå har,eller om dom ens har nån,bara titta på alla skador dom har.Karlssons ansikte har växt rejält,eller så har han en för liten hjälm;)

Zzz: Ja, man är helt förtvivlad.
Vem trodde att han skulle vara en av Timrås sämsta värvningar i modern tid?

Johnny Bravo: Haha, det skulle du ha sagt till Linkan innan han kastade pengar efter honom. Märkligt är det hursom att det kan gå så utför för en spelare. Båda i Färjestad och AHL såg det ju riktigt bra ut.

Zzz: Han var redan förstörd när han kom.

Johnny Bravo: Har ni förstört Karlsson så kan ni behålla honom.

Johnny Bravo: Have some good shit back from Jamaica, just send me a bubble ;-)

Bissett19: F.ö hörde jag att Jokela o Karlsson är på väg till Brynäs.
Sundlöv ligger på ordentligt för att få dom.

edit: Han tycker nämligen att ni Brynäsare har det för bra o vill att ni ska få känna på lite, lite ångest i era tillrättalagda liv.

Redigerad kommentar

Bissett19: Nä, jag röker bara svamp. Många svampar blir det.

Johnny Bravo:

Men hörru,fortsätt lek med dina kappvändare i TIK-boken.
Har du fyllt på pillerskåpet inför Kvalserien?

Johnny Bravo: D e lungt, jag har en aning om vilka små fegstackare det är :-)

70 Rodrigues: Ha ha :)

Ok men nu var det inte jag som tryckte minus.
F.ö är det rena lekskolan på era - tryckningar.
Men det bekräftar ju bara det jag har vetat hela tiden när det gäller många härinne.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Ber om ursäkt men jag heter Rodrigues i efternamn :-)

70 Rodrigues: Det är det dom inte klarar av.
Det är lättare att trycka minus än att skriva sin åsikt.

F.ö trycker jag alltid minus på dig för du har så fult nick :)

Tväst: Säg vad du vill säga istället??

70 Rodrigues o sylf:
Ja kära Brynäsvänner.... de flesta vet nog hur dom här psalmerna går.

sylf: Du vet ju hur det där är, behöver ju inte ens kommenteras??

Tväst: Har jag hånat Brynäs?

Nu får du ett minus!

Bissett19: Ja visst är det så. Men är verkligen Challe rätt man för att få ordning på Modo? Nu ligger dom visserligen på slutspelsplats men med den lönebudgeten borde han lyckats bättre.

Zzz:

Jo det tror jag han blir,jag tror Näslund vill ha lite kontinuitet klubben,det har varit en skaplig tränarcirkus sen Sm-guldet.
Rindell,Horava,Aravirta...

sylf:
Respektlösa hån får ett minus..... Heja Brynäs!!!

Bissett19: Japp, men tror du verkligen han blir kvar? Jag är väldigt tveksam.

Zzz: Perra har 1plus1 med TIK som han får bryta, kanske han kommer till er.

Zzz:

Challe sitter på 2+1.

Gurra88: Undrar vilka som erbjudit honom kontrakt?

Hille?
Stockholm snipers?
Östervåla?
Bajen fans?

Väntar med spänning!!

Gurra88: Janne Karlsson har ett år kvar i HV.

Från EP: - 2009-04-14 • Signed to a three-year contract and named Head Coach by HV71

Vilken klubb som redan har en bra grund att stå på skulle ta in Cz? Det vore ju som att ta in Boork. Det dom är bra på är ju redan gjort.

Modo gissar jag på, kom ihåg vart ni hörde det först!

Zzz: Jag hoppas på HV. Tror det skulle bli ett riktigt bakslag för dem och det gillas;)

Gurra88: Ja han vill ju det. Men han ser väl någon potential i Modo.. Väldigt märkligt när man själv tycker att man nått vägens ände med ett av dom mest lovande lagen i serien..

Jag tror fortfarande att det är Sundlöv som sagt upp kontraktet alt. att dom gjort det ihop och att det är hans agent som är ute och friar.

Zzz: Skulle tro på fbk, :)

70 Rodrigues: Nej, tror inte dom vill spela Cz hockey =).

« · 1354554 · »