1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743576 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
bizon: Så du tror på fullt allvar att CZ:s facit i Brynäs skulle ligga honom i fatet hos en framtida arbetsgivare, bara för att Brynäs ev valt att inte förlänga av fullt naturliga skäl och som öht inte har nåt med missnöje med CZ:s jobb att göra?

Herregud....
Du börjar mer och mer låta som nån konspiratorisk rättshavererad privatspanare kring Palmemordet.

sylf: Haha jo, så kan man tycka, men jag tycker att det är lite konstigt att skriva nytt kontrakt och prata om att man ska bygga vidare, om man inte vill göra det. Ingen trovärdighet alls...

Huge: Och DU tror det ser bättre ut med en sparklapp???HERREGUD hur fungerar din värld?

Peja: Nej, trovärdighet existerar inte, men det var ju inget nytt!

Huge: Det har sylf redan talat om..

Du kör på med ditt mantra om läsförståelse. Är du senil eller?

Huge: kopiera gärna in det inlägg där du skriver att Czarnecki ska ersättas till nästa säsong..

Du och dina jävla helgraderingar. Stå för nått nån gång

Gurra88: Huge är sig lik...

Han idiotförklarar ALLA som inte tycker som han tycker. Det värsta är att han inte har en egen åsikt. Det måste vara väldigt jobbigt och ensamt för honom att alltid ha idioter runt omkring sig.

Att han sedan kategoriskt sänker all stämning i den här GB'n är en sak för sig...

Rensfeldt ett mål idag.

Peja: "Varför vill han inte längre bygga vidare?"

Jag skickar ut en vild gissning. Den 11:e mars 2010 avtalade Brynäs och Czarnecki om en förlängning av hans anställning med en ny lön på, säg, 60.000 kr/mån. I februari 2011 har samma Czarnecki fått ett nytt erbjudande från en annan arbetsgivare som innebär att han tjänar 25% mer.

Kan bara tala för mej själv men jag skulle sluta bygga i Brynäs ganska omgående.

Treklövern1912: "Hur som helst så är det ganska amatörmässigt av både NC och Sundlöv att släppa denna möjlighet till vild spekulation som kan komma att allvarligt påverka lagets prestation."

Ja, nu funkar ju inte media så. Oavsett vad du säger eller inte säger kan en ohederlig journalist fixa en skandal.

bizon: Du menar alltså att Czarnecki får sparken rakt av? Tränar han Frölunda eller Färjestad nästa år tror jag du har fel.

GävleLasse: Tycker det ska sägas att det är fler som sänkt stämningen i denna GB...

Jajjen: Om de nämnda herrarna hade haft ett samtal mellan fyra ögon och kommit överens om att inte prata med någon annan om saken så hade det aldrig kommit fram någonting i pressen heller.

Treklövern1912: Det innebär att ingen annan i organisationen än Czarnecki och Sundlöv känner till när Czarneckis kontrakt sägs upp? Tveksamt om det är möjligt.

Jajjen: Nu läckte ju det här ut efter en intervju som Expressen hade med Czarnecki i lördags, med facit i hand så var det kanske inte så smart att vara så öppenhjärtad?

Jajjen:

TV4 hade precis en liten intervju med NC,han sa väl egentligen inget nytt än det som stått i GD/AB.
-Det är här och nu som gäller,det som kommer sen får vi ta då..

Hoppas detta inte snor energi inför slutspelet.

70 Rodrigues:
Vad är det du inte förstår? Det har vi väl diskuterat förut så det räcker???

Vissa av besökarna på HS tycker det är OK att göra sig lustig på spelare o ledares bekostnad, hån o taskiga " skämt ".... det gillar inte jag och kommenterade det. Inte så konstigt väl?

Tväst: Tar du det personligt??

70 Rodrigues:
Personligt??? Det har vi väl också snackat klart om?

Om skitkastarna anser sig ha rätt till sin åsikt, då kan väl jag få ha min?

JAG tycker.... med tre omg. kvar av grundserien så är det ett märkligt sätt att på forumet ladda för slutspel genom att håna NC.... han som med mindre förutsättningar än de flesta andra lagen tar oss till slutspel år efter år.

Tväst: Självklart får du ha din åsikt. NC sitter säkert och lusläser det som skrivs här i gb:n, vad tror du??

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:
Visst, det tror jag säkert att han gör ;-)

Dax för trendbrott i morrnkväll?

Tväst: Gärna, men SSK har mer och spela för än vad vi har samt att vi saknar både Nordan o Kahnberg, tror tyvärr att SSK av ren vilja vinner matchen med 3-2.

70 Rodrigues:
SSK har ju säkert mer motivation än Brynäs... men får dom inte utdelning på sin väntade forsering så kan ju allt hända. Skönt att vi inte behöver spela med kniven mot strupen än in i slutet, inte minst för att dom ju kan vila de som har lite småskavanker.

Frågan är hur många Frölunda vågar vila mot MODO?

Jajjen: Det låter ytterst girigt av Czarnecki.

bizon: "Och DU tror det ser bättre ut med en sparklapp???"

Nä, det ser nog inte bättre ut med en gammal same som går omkring och sparkar på folk.
Och inte heller med en julklapp som jag sparat från i julas....

GävleLasse: "Huge är sig lik...

Han idiotförklarar ALLA som inte tycker som han tycker. Det värsta är att han inte har en egen åsikt. Det måste vara väldigt jobbigt och ensamt för honom att alltid ha idioter runt omkring sig.

Att han sedan kategoriskt sänker all stämning i den här GB'n är en sak för sig..."

Du anar inte hur jobbigt det är...

Sen får jag väl försöka bättra mig och försöka höja stämningen härinne på det sätt DU brukar göra: kalla folk för senila, raljera över yrkesval och anse dig själv ha ett mkt viktigare jobb, stämpla folk som sexuellt frustrerade osv osv.
Borde funka som stämningshöjande åtgärd.
Vad tror du?

70 Rodrigues: Okunnig murvel!

Lunkan: Självklart, det stämmer nog inte, Boorken är nog felciterad.

Redigerad kommentar

Enligt Expressen papper så är Czarnecki på väg till FBK!

Huge: "Nä, det ser nog inte bättre ut med en gammal same som går omkring och sparkar på folk.
Och inte heller med en julklapp som jag sparat från i julas.."

Avdelning riktigt dålig gubbhumor.

70 Rodrigues: Det var fan, båda att det var så och att du fick rätt ;-).

Jag ser inte logiken i att Färjestad vill ha Cz.

Zzz: du ser knappast logiken i att Brynäs ville ha honom heller

Zzz: Inte jag heller, FBK:s ledning kanske tror att han kan göra något positivt med ett bättre material??

Ang att ha rätt gällande FBK så är det Bissett19 som ska ha cred, det var hans tanke och gissning från början :-)

arnio: Fel fel fel. Det gjorde jag visst och jag tycker att han har gjort ett bra jobb. Men jag tycker nu att det är dags att ta laget till nästa steg i utvecklingen och tror inte att det kan göras av samma tränare.

Zzz: "Jag ser inte logiken i att Färjestad vill ha Cz."

Det gör jag.
CZ förnekade ju ihärdigt ryktena om FBK.
Slutsats: FBK blir nästa adress.    ;-)

Huge: hehe, men sportbladet brukar ha rätt i sina rykten även om det blivit sämre på senare år. Förmodligen för att man chansar för att vara först istället för att vänta och säkra uppgifterna.

Zzz: Ja, min erfarenhet är väl att den här typen av rykten kring tränarna brukar stämma rätt så bra.
Det är nog i stort sett omöjligt att inför murvlarna hemlighålla ex en underhandskontakt som CZ och FBK förmodligen redan etablerat.
Sen sitter Nyström själv och ojar sig idag över att klubbarna tar kontakt med påtänkta tränare innan säsongen är slut.
Samtidigt som man själv dreglar och livnär sig på att skriva om saken.
Sen slänger man in lite lösa rykten om spelare som är missnöjda för att krydda soppan.

Behöver det vara svårare än att både Brynäs och CZ känner att 3 år känns bra och att båda parter varit nöjda?
Tror inte det.
Men så kan man ju inte skriva, då det vare sig säljer eller skapar rubriker.

70 Rodrigues: "Så här tycker Boork!!!"

Ja, som bekant så har ju media enligt vissa bara rätt när dom skriver negativt om Brynäs.
Annars är dom okunniga murvlar....

Huge: Jo men självklart!!

Vore roligt om Sundlöv ger NZ sparken dagen innan slutspelet börjar med motiveringen att han längtar till Karlstad och inte tillför laget något längre. =)

Snacka om att nz tror på sitt nuvarande lag #¤# Vill komma till ett lag som har chansen att vinna något säger tokfan. Han sågar mao Brynäs chanser innevarande säsong. BORT, BORT m honom!

Stecklarn: För mig så är det jävligt välkommet att CZ drar men det är synd att pressen ska hålla på och skriva en massa skit lagom till ett slutspel och väl där så har jag tyvärr en negativ känsla, jag tror brynäs får det tufft ÅTERIGEN i slutspelet!!!

foppa78: Det får dom med eller utan skriverier!

Ytterligare en onyanserad murvel som inte vet vad han snackar om, bedrövligt!!!

70 Rodrigues: Gillar inte Nyström, men har så klart helt rätt i att det är en horribel tidpunkt. Tycker också man kan ha hårdare regler för kontakter med kontrakterade spelare och tränare.

70 Rodrigues: Precis, en massa skitsnack hela tiden! ;-) Jag gillar speciellt detta:

"... Och jag förstår att han vill bort från Gävle. När Brynäs nyligen skrev nytt kontrakt med sportchefen Mikael Sundlöv, sa klubbledningen att man ville fortsätta med sin "lyckade strategi".
Lyckade strategi?
Brynäs har kapitulerat som seriös titelaspirant. Under de åtta år som Sundlöv varit boss i Brynäs har laget aldrig tagit sig förbi kvartsfinal.
Czarnecki har större ambitioner än så."

parodi

Hence: Är väl rätt typiskt just FBK att göra på detta viset, har man ju gjort i många år.
Kommer ihåg då tex Ledin blev värvad från Luleå, precis i slutspurten innan Slutspelet skulle börja, de verkar älska att kasta ut dessa facklor, för att så split, iaf bland fansen (spelarna själva är nog för proffsiga för att påverkas ,hoppas jag)

Anders Berg:

"... Och jag förstår att han vill bort från Gävle. När Brynäs nyligen skrev nytt kontrakt med sportchefen Mikael Sundlöv, sa klubbledningen att man ville fortsätta med sin "lyckade strategi".
Lyckade strategi?
Brynäs har kapitulerat som seriös titelaspirant. Under de åtta år som Sundlöv varit boss i Brynäs har laget aldrig tagit sig förbi kvartsfinal.
Czarnecki har större ambitioner än så."

Ok...och detta är dåligt skrivet av Nyström för att????
Ni känner inte att det är väldigt nära sanningen?? Vi har inte nån ambition att vinna SM-guldet känns det som, utan mest att klara sig till slutspel och inte göra bort sig där...känns som det har varit ambitionen dom senaste 10 åren fanimej....tack och lov har man vant sig:(

« · 1354554 · »