1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
Vad skulle vi kunna tro om Wikegård då??

Bra eller dåligt?

Gurra88: Undrar om det va det slagsmålet Widing väntat på att
få ge igen på jämtin?

Sylf: Vi kommer dessvärre aldrig bli av med Sundlöv. Nyström har helt rätt, vad fan har hänt under sundlövs tid, inte ett jävla skit. Det man minns mest är slagsmål i spelartunneln och ett a4 fullt med floppvärvningar.

Horace76c: Du missade tydligen att jag lade till följande: ;-)

Jag håller med andra ord med om allt som Nyström skriver i sin krönika.

Bissett19:
Skulle inte förvåna mig om Frölunda varit i ett annat läge med en ödmjuk, hårt arbetande Hansen i sitt lag.Som gör sitt jobb de flesta kvällar utan att få några positiva omdömen från den breda massan.

Det är lätt att stirra sig blind på dom som toppar poängligan varje år.

sylf:
Generellt så tycker jag att Sundlöv har gjort ett bra jobb de här åren, några värvningar floppar, de flesta godkända medan några vart bättre än förväntat.
Man kan inte hela tiden skylla på brist på pengar, MEN, att strunta i att ta med det i bedömningen är lite naivt tycker jag.

Att människor blir sjukskrivna från sitt jobb nån gång tycker jag är nåt man får ha förståelse för, det har väl bara hänt en gång?

PS. jag tror Brendl spelar för oss jubileumssäsongen, o då har vi dessutom bra målvakter ;-)

Tväst: Du nämner Brendl, kul!

Det laget (2007) var ett fantastiskt lag, MEN, inga målvakter!!

Kommer ihåg Brendls kommentar efter Markströms debut. "varför har inte han stått hela säsongen, då hade vi spelat final"

Istället blev det KS, med en sjukskriven sportchef (som dock kom krypande tillbaka när kontraktet var klart)

Sundlöv har inte vad som krävs!!

sylf:

Jag förstår och köper ditt resonemang fullt ut,tycker man kan kolla avundsjukt vad Skellefteå gjort.Där man satsat på mycket unga talanger likt Brynäs MEN man har sett till att dom har riktiga spetsspelare runt omkring sej.
Lasse Johansson gjorde verkligen två ruggiga värvningar inför säsongen i Lindström och Lehtonen.

Klart man kan gå till semifinal med en Mads Hansen i sitt lag,men inte den rollen han har haft stora delar av säsongen utan som en gnidare i fjärdelinan.

Vafan,Brynäs vann ju Sm-Guld-99 med Göran Hermansson och Custemo i laget;)

sylf:
Kan vi inte avvakta slutspelet o se hur det går innan nån skall beskyllas för att ljuga?

Clarence:
"ett antal dyrare spetsspelare" skríver du, jag blev ganska förvånad när Brendl värvades, det finns fler ex. på bra spelare som gått till Brynäs fast mer konkurenskraftiga klubbar visat intresse.
Men visst..... den klubb som kan värva 6 st klasspelare o dessutom får 3 av dom att leverera på hög jämn nivå har bra chans på guldet.

Men jag tycker att kunde Djurgårn gå till final förra vinter så kan väl Brynäs göra det i år, förstår inte att det skulle va så väldigt stor skillnad.

Skellefteå.... ett antal junisar precis som Brynäs.... sen har dom lyckats med sina värvningar, varför skulle inte Brynäs kunna va i samma läge som SAIK om nåt år eller två?

Tväst: Klubben siktar ju på semi, säger att det är dags för nästa steg i utvecklingen, anser sig väldigt nöjda med laget, kontinuiteten är grym.

Vilka ljuger dom för?

sylf:
Svårt att bedöma vilka spelartrupper som levererar godkänt eller inte, med begränsade ekonomiska resurser så är ju Sundlöv tvingad att vänta tills rean har startat. Då har de "stora" lagen spikat sina trupper till 90% och avvaktar om det dyker upp nåt fynd.
I nuläget får Brynäs vända på varje krona o dessutom chansa lite, det är ju lika stor risk att en medelmåtta inte når upp till sin nivå som att en toppvärvning inte skall göra det.

Om nån kunde o orkade göra en lista på spelare som inte levererat trots en tilltagen lön skulle nog listan toppas av många lirare som inte spelar i Brynäs.

Jag tycker att de flesta spelare i Brynäs gör riktigt bra matcher ibland, sett till sina förutsättningar o vilka roller dom har, den dan när alla presterar på samma gång........

Du nämner målvakterna, jag har väldigt svårt för att klandra Sundlöv för den cirkusen som drog runt i somras.
Markan skulle gå, att Läck gjorde det ser jag som en stor överraskning, att Modig fick NHLkontrakt...... de flesta tyckte att han inte platsade i Brynäs ens.
Ibland är det nog inte lätt att va sportchef.

Bissett19: ok, men det spelar ingen roll. Mitt resonemang bygger ju på att de bärande spelarna i laget inte är tillräckligt bra, och det är Sundlövs uppgift att värva ihop dessa.

Tror du NÅT annat lag med ambition att spela semifinal, skulle ha Mads Hansen i laget?

sylf:

+ 1 på Lasse
-17 på Sunken.

För mej är det rätt enkelt på vem av dom som floppat;)

sylf: Jag säger som alltid när Sundlöv kommer på tal. Brynäs gjorde bättre värvningar när man inte hade någon sportchef alls...

Kanske dags att återgå till det igen?

Bissett19: Bakåt då?

henke1:

9+12?

Lasse har 13+7 och är därmed bäste målskytt bland backarna i Elitserien.
Desssutom är Lasse på plus i plus/minus.

Däremot Sunken -17,det ÄR inte okej.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

henke1: Jonsson har faktiskt gjort 13+7. Jag tror att han leder skytteligan för backar.

Tväst: Det må vara hur det vill med någon annan enstaka klubbs misslyckande trots ekonomiska resurser och köpkraft. Min bergfasta ståndpunkt och övertygelse är att man ida bara måste hålla sig med ett antal dyrare spetsspelare i sitt lag för att på allvar kriga om ett SM-guld.
Brynäs har inte det och verkar aldrig bli kompetenta eller villiga att skaffa sig de nödvändiga pengarna för att kunna värva såna spelare. Därför kan det, helt naturligt, heller aldrig bli några riktiga framgångar för klubben.

Hur kan du säga att Lars Jonsson vart för dålig ? 9+12 är la helt okej för en back som Lasse , Nordan tycker jag har varit bra iår. Däremot kan jag hålla med dig om Sunken till 100% han har varit riktigt kass iår !

Tväst: "Jag tycker att Frölunda är ett bra ex. på att det inte alltid är den bästa lösningen att öppna kassakistan och köpa allt man kan hitta."

Där håller jag med till 110%

Problemet om vi tittar på Brynäs, är ju att hörnstenarna och de producerande spelarna är alldeles för dåliga. Junisarna har gjort sitt, utvecklats i en bra takt. Men resten då?

Hansen, Nordan, Kahna, Clarke, Sunken, LJ, målvakterna bara för att ta nåra exempel, har varit alldeles för dåliga. Där har Sundlöv misslyckats fullständigt och det är DET som är hans jobb, inte att plocka fram juniorer, det gör andra åt honom!

70 Rodrigues: Går NC till Fbk kan jag sätta pengar på att han får sparken därifrån,hur ska han klara Fbks krav som vill vara en toppklubb;)

Clarence:
Ingen satsning kan lova 100%.... men några stannar kvar, tillräckligt bra för Brynäs men platsar inte i NHL,KHL m.fl.

Förhoppningsvis kommer några hem till BIF efter utlandstjänst.

Detta får vi satsa på t.v. ...... kanske dyker det upp nån Stenbäck eller liknande..... vi får väl se hur lyckliga Malmö blir den här gången.

Jag tycker att Frölunda är ett bra ex. på att det inte alltid är den bästa lösningen att öppna kassakistan och köpa allt man kan hitta.

Vad finns det för alternativ i nuläget?
Skulle va intressant om det dök upp förslag om annat vägval.

Tväst: Du glömmer att denna i och för sig lovvärda juniorsatsning aldrig kommer att bära frukt på seniornivå eftersom de unga löftena drar från klubben av olika orsaker innan de nåt nån stor framgång med Brynäs.

Anders Berg:
"Brynäs har kapitulerat som seriös titelaspirant"

Jag kan inte redogöra för omständigheter o ambitioner år för år men.....
är det inte uppenbart för alla som intresserar sig för Brynäs att man förbättrat de ekonomiska förutsättningarna de senaste åren.
Juniorsatsingen ger ett flertal spelare som vill spela för Brynäs varje år.
Denna säsong spelar man jämnt med alla s.k. topplag och behöver inte känna sig slagna på förhand.

Små framsteg varje år.... till slut även chans på guldet.

Anders Berg:

"... Och jag förstår att han vill bort från Gävle. När Brynäs nyligen skrev nytt kontrakt med sportchefen Mikael Sundlöv, sa klubbledningen att man ville fortsätta med sin "lyckade strategi".
Lyckade strategi?
Brynäs har kapitulerat som seriös titelaspirant. Under de åtta år som Sundlöv varit boss i Brynäs har laget aldrig tagit sig förbi kvartsfinal.
Czarnecki har större ambitioner än så."

Ok...och detta är dåligt skrivet av Nyström för att????
Ni känner inte att det är väldigt nära sanningen?? Vi har inte nån ambition att vinna SM-guldet känns det som, utan mest att klara sig till slutspel och inte göra bort sig där...känns som det har varit ambitionen dom senaste 10 åren fanimej....tack och lov har man vant sig:(

Hence: Är väl rätt typiskt just FBK att göra på detta viset, har man ju gjort i många år.
Kommer ihåg då tex Ledin blev värvad från Luleå, precis i slutspurten innan Slutspelet skulle börja, de verkar älska att kasta ut dessa facklor, för att så split, iaf bland fansen (spelarna själva är nog för proffsiga för att påverkas ,hoppas jag)

parodi

70 Rodrigues: Precis, en massa skitsnack hela tiden! ;-) Jag gillar speciellt detta:

"... Och jag förstår att han vill bort från Gävle. När Brynäs nyligen skrev nytt kontrakt med sportchefen Mikael Sundlöv, sa klubbledningen att man ville fortsätta med sin "lyckade strategi".
Lyckade strategi?
Brynäs har kapitulerat som seriös titelaspirant. Under de åtta år som Sundlöv varit boss i Brynäs har laget aldrig tagit sig förbi kvartsfinal.
Czarnecki har större ambitioner än så."

70 Rodrigues: Gillar inte Nyström, men har så klart helt rätt i att det är en horribel tidpunkt. Tycker också man kan ha hårdare regler för kontakter med kontrakterade spelare och tränare.

Ytterligare en onyanserad murvel som inte vet vad han snackar om, bedrövligt!!!

foppa78: Det får dom med eller utan skriverier!

Stecklarn: För mig så är det jävligt välkommet att CZ drar men det är synd att pressen ska hålla på och skriva en massa skit lagom till ett slutspel och väl där så har jag tyvärr en negativ känsla, jag tror brynäs får det tufft ÅTERIGEN i slutspelet!!!

Snacka om att nz tror på sitt nuvarande lag #¤# Vill komma till ett lag som har chansen att vinna något säger tokfan. Han sågar mao Brynäs chanser innevarande säsong. BORT, BORT m honom!

Vore roligt om Sundlöv ger NZ sparken dagen innan slutspelet börjar med motiveringen att han längtar till Karlstad och inte tillför laget något längre. =)

Huge: Jo men självklart!!

70 Rodrigues: "Så här tycker Boork!!!"

Ja, som bekant så har ju media enligt vissa bara rätt när dom skriver negativt om Brynäs.
Annars är dom okunniga murvlar....

Zzz: Ja, min erfarenhet är väl att den här typen av rykten kring tränarna brukar stämma rätt så bra.
Det är nog i stort sett omöjligt att inför murvlarna hemlighålla ex en underhandskontakt som CZ och FBK förmodligen redan etablerat.
Sen sitter Nyström själv och ojar sig idag över att klubbarna tar kontakt med påtänkta tränare innan säsongen är slut.
Samtidigt som man själv dreglar och livnär sig på att skriva om saken.
Sen slänger man in lite lösa rykten om spelare som är missnöjda för att krydda soppan.

Behöver det vara svårare än att både Brynäs och CZ känner att 3 år känns bra och att båda parter varit nöjda?
Tror inte det.
Men så kan man ju inte skriva, då det vare sig säljer eller skapar rubriker.

Huge: hehe, men sportbladet brukar ha rätt i sina rykten även om det blivit sämre på senare år. Förmodligen för att man chansar för att vara först istället för att vänta och säkra uppgifterna.

Zzz: "Jag ser inte logiken i att Färjestad vill ha Cz."

Det gör jag.
CZ förnekade ju ihärdigt ryktena om FBK.
Slutsats: FBK blir nästa adress.    ;-)

arnio: Fel fel fel. Det gjorde jag visst och jag tycker att han har gjort ett bra jobb. Men jag tycker nu att det är dags att ta laget till nästa steg i utvecklingen och tror inte att det kan göras av samma tränare.

Zzz: Inte jag heller, FBK:s ledning kanske tror att han kan göra något positivt med ett bättre material??

Ang att ha rätt gällande FBK så är det Bissett19 som ska ha cred, det var hans tanke och gissning från början :-)

Zzz: du ser knappast logiken i att Brynäs ville ha honom heller

70 Rodrigues: Det var fan, båda att det var så och att du fick rätt ;-).

Jag ser inte logiken i att Färjestad vill ha Cz.

Huge: "Nä, det ser nog inte bättre ut med en gammal same som går omkring och sparkar på folk.
Och inte heller med en julklapp som jag sparat från i julas.."

Avdelning riktigt dålig gubbhumor.

Enligt Expressen papper så är Czarnecki på väg till FBK!

Lunkan: Självklart, det stämmer nog inte, Boorken är nog felciterad.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Okunnig murvel!

« · 1355613 · »